Μπορεί ένα δάχτυλο να λύσει το μυστήριο αυθεντικότητας του «Salvator Mundi» του Ντα Βίντσι; [εικόνες] | STORIES | iefimerida.gr

Μπορεί ένα δάχτυλο να λύσει το μυστήριο αυθεντικότητας του «Salvator Mundi» του Ντα Βίντσι; [εικόνες]

Κόσμος κοιτά τον Salvator Mundi
«Μύλος» με την αυθεντικότητα του Salvator Mundi του Λεονάρντο Ντα Βίντσι / Φωτογραφία: AP Photo/Kirsty Wigglesworth
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εν μέσω αμφιβολιών για την προέλευσή του, ο οίκος Christie's επιμένει ότι ο πίνακας «Salvator Mundi» (Ο Σωτήρας του Κόσμου) είναι δημιούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Ο πίνακας «Salvator Mundi», όταν πωλήθηκε, έσπασε κάθε ρεκόρ καθώς άγγιξε το ασύλληπτο ποσό των 450 εκατ. δολαρίων (380 εκατ. ευρώ) σε σε δημοπρασία του οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη.

Ο πίνακας «Salvator Mundi»
Ο πίνακας «Salvator Mundi» / Φωτογραφία: AP Photo/Kirsty Wigglesworth
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πίνακας του Ντα Βίντσι «Salvator Mundi», που ήταν μέχρι εκείνη τη στιγμή στην κατοχή του Ρώσου εκατομμυριούχου Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, διεκδικήθηκε από άγνωστους αγοραστές, ωστόσο, όπως έγινε αργότερα γνωστό αγοράστηκε από άτομο που άνηκε στον κύκλο του πρίγκιπα – διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν.

Ενα μήνα μετά την δημοπρασία, ανακοινώθηκε ότι ο «Salvator Mundi» θα συμπεριληφθεί στην έκθεση του μουσείου του Αμπου Ντάμπι. Αυτό, όμως, δεν έγινε ποτέ τον περασμένο Σεπτέμβριο, με τους υπευθύνους να μην δίνουν εξηγήσεις.

Η εξαφάνιση του Salvator Mundi αναζωπύρωσε τις εικασίες σχετικά με την αυθεντικότητά του και τον νέο ιδιοκτήτη του.

Ειδικοί έχουν μιλήσει για «λεπτομέρειες», συμπεριλαμβανομένου ενός «άσχημου δαχτύλου» πως ο «Salvator Mundi» δεν αποτελεί έργο του ίδιου του Ντα Βίντσι αλλά του εργαστηρίου του.

Εκπρόσωπος του οίκου Christie’s επέμεινε ότι ο πίνακας είναι αυθεντικό έργο του μεγάλου ζωγράφου, θέλοντας να τελειώσει τη συζήτηση. Οι ειδικοί, ωστόσο, δεν πείθονται!

«Ορισμένες λεπτομέρειες είναι πολύ ξεκάθαρες», δηλώνει ο Ζεκ Φρανκ, ειδικός στην τεχνική του Ντα Βίντσι, επισημαίνοντας τη «φτωχή» απεικόνιση του δαχτύλου.

Στιγμιότυπο από τη δημοπρασία στον οίκο Christies's. Ο πίνακας στην οθόνη και από κάτω οι εκπρόσωποι των αγοραστών
Στιγμιότυπο από τη δημοπρασία στον οίκο Christies's / Φωτογραφία: AP Photo/Kirsty Wigglesworth
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την εποχή που ζωγραφίστηκε ο πίνακας «Salvator Mundi» περίπου το 1500, ο Ντα Βίντσι είχε ολοκληρώσει συγκεκριμένα έργα στο εργαστήριό του επειδή δεν είχε πολύ χρόνο.

Ο Ντάνιελ Σαλβατόρ Σίφερ, ένας άλλος ειδικός του Ντα Βίντσι, πιστεύει ότι πίνακας δεν είναι έργο του καλλιτέχνη. «Οταν αναλύονται οι λεπτομέρειες, τίποτα δεν είναι από τον Λεονάρντο, δεν έχει το πνεύμα του», τονίζει.

Ο Μπεν Λούις, ιστορικός Τέχνης, έγραψε στο The Last Leonardo, ότι η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, η οποία παρουσίασε τον «Salvator Mundi» το 2011, δεν έλαβε υπόψη της συμβουλές πέντε ειδικών για την πιστοποίησή του.

Δύο εξ αυτών πιστεύουν ότι είναι αυθεντικός, άλλος πως δεν είναι και δύο δεν είναι βέβαιοι. Η Νταιάν Μοντεστίνι, από την πλευρά της, η οποία εργάστηκε για την αποκατάσταση του πίνακα, δεν βλέπει τον λόγο συζήτησης, επιμένοντας πως «τον ζωγράφισε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι».

Στις 2 Μαΐου, πάντως, θα πραγματοποιηθούν μεγάλες εκδηλώσεις για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, στην πόλη της κοιλάδας του Λίγηρα.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ