Μόνικα Μπελούτσι: Η ντίβα, το sex symbol που έγινε «grande dame» της Τέχνης

Η Μόνιμα Μπελούτσι το 2011 σε επίδειξη των Dolce & Gabbana/Getty

Η ομορφιά θα μπορούσε να είναι το κλειδί που θα της άνοιγε τις πόρτες για μια ζωή γεμάτη ηδονές, πλούτο και απολαύσεις. Δεν ήθελε κάτι τέτοιο. Η Μόνικα Μπελούτσι ήθελε πάντα κάτι περισσότερο από αυτό που της προσφερόταν απλόχερα, ήθελε να είναι κάτι παραπάνω από την πιο όμορφη και επιθυμητή γυναίκα στον κόσμο…

Ίσως γι' αυτό να έκανε τη ζωή της να μοιάζει με έναν διαρκή αγώνα μετ’ εμποδίων.

Το 1996 όταν ακόμη έκανε φωτογραφίσεις και πασαρέλες, ξεχωρίζοντας με την ομορφιά της και το σεξ απίλ της

Τα έζησε όλα: το μόντελινγκ τη χρυσή εποχή των top models, τα λαμπερά εξώφυλλα των μεγαλύτερων περιοδικών στον κόσμο, το Χόλιγουντ των πανίσχυρων στούντιο πριν την σαρωτική επέλαση του Netflix… Διέσχισε τις παραρέλες του Dior και των Dolce & Gabbana στα 90ies, έπαιξε υπό τις οδηγίες του Κόπολα και του Κουστουρίτσα, έγινε σύμβολο του σεξ και στα 51 της εκεί όπου όλες οι σταρ αρχίζουν να νιώθουν ανασφάλεια, έγινε κορίτσι του Τζέιμς Μποντ. Η Μόνικα Μπελούτσι είχε πάντα μέσα της μια λυσσαλέα ανάγκη να ξεπεράσει τον εαυτό της, γι’ αυτό προσπαθούσε διαρκώς να επανεφεύρει τον εαυτό της.

Θα μπορούσε να εφησυχάσει στην ακαταμάχητη και σπάνια ομορφιά της. Είχε ήδη γράψει ιστορία ως η Ιταλίδα καλλονή που μπήκε στο πάνθεον με τις ωραίες χυμώδεις γυναίκες της Μεσογείου: Σοφία Λόρεν, Κλαούντια Καρντινάλε, Μπριζίτ Μπαρντό, Μόνικα Μπελούτσι. Δεν το έκανε. Έβαλε δύσκολα στον εαυτό της. Τόσο δύσκολα που αποφάσισε ακόμα και να αναμετρηθεί με τη Μαρία Κάλλας στη σκηνή ενός θρυλικού, αρχαίου θεάτρου όπως το Ηρώδειο, ενώ απλώς θα μπορούσε να επιλέξει κάτι πιο εύκολο.

Η Μόνιμα Μπελούτσι το 1991

Μπελούτσι, από τις πασαρέλες στο Χόλιγουντ

«Είμαι ντροπαλή. Μπορείτε να φανταστείτε τι θα είχε συμβεί αν δεν ήμουν;». Αυτή η διφορούμενη απάντηση της Μόνικα Μπελούτσι, όταν ερωτήθηκε λίγα χρόνια πριν από έναν δημοσιογράφο της εφημερίδας Independent στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπάστιαν, αν έχει επίγνωση του πόσο ακαταμάχητα σέξυ είναι, περικλείει σε δυο φράσεις ολόκληρο το φαινόμενο Μπελούτσι.

Μια sex bomb με ιταλικό ταμπεραμέντο και χυμώδεις καμπύλες που τελικά απέδειξε ότι είναι πολλά παραπάνω. Ανικανοποίητη και αυστηρή με τον εαυτό της, δεν επαναπαύθηκε στις ευκολίες που θα μπορούσε να τις προσφέρει η εντυπωσιακή της εμφάνιση. Η μοναχοκόρη ενός αγρότη από ένα μικρό χωριό της Ούμπρια, στην καρδιά της Ιταλίας, δεν έπαιζε με τα άλλα παιδιά στο σχολείο, κλεινόταν στο δωμάτιό της και διάβαζε για να καταφέρει να αποδράσει από τη ζωή της επαρχίας που την έκανε να ασφυκτιά. Όχι τόσο γιατί δεν της άρεσε η αγροτική ζωή κοντά στη φύση, αλλά γιατί ήθελε το κάτι παραπάνω. Κατάφερε να περάσει στη νομική.

Το 2005 στο Φεστιβάλ Βενετίας

Έφυγε για το Πανεπιστήμιο της Περούτζια και στις αρχές του τρίτου έτους συνειδητοποίησε πως το να γίνει δικηγόρος δεν ήταν αυτό που θα τη βοηθούσε να κάνει το άλμα. Η Μόνικα ένιωθε ότι ήταν γεννημένη για τη μεγάλη ζωή. Ήθελε να μην είναι απλώς το πανέμορφο κορίτσι που όπου πήγαινε, ακόμα και για φαγητό σε μια παραδοσιακή τρατορία με τους γονείς της, την κερνούσαν γιατί δεν είχαν δει πιο όμορφο κορίτσι σε ολόκληρη την Ιταλία, όπως εξομολογήθηκε σε μια συνέντευξή του ο πατέρας της Πασκάλ Μπελούτσι.

Το 2006 στην πρεμιέρα της Μαρίας Αντουανέτας, στις Κάννες

Ασχολήθηκε με το μόντελινγκ και σύντομα η εκθαμβωτική ομορφιά της τη βοήθησε να ξεχωρίσει. Το 1988 υπέγραψε συμβόλαιο με το θρυλικό πρακτορείο μοντέλων Elite Model Management και εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο, όπου άρχισε μια σειρά από εντυπωσιακές συνεργασίες με μεγάλους οίκους μόδας όπως ο Dior και οι Dolce & Gabbana. Πασαρέλες, ταξίδια στις μητροπόλεις της μόδας, shootings με θρυλικούς φωτογράφους όπως ο Helmut Newton, editorial μόδας σε διεθνή περιοδικά, εμπορικές συμφωνίες με πολυεθνικά brands, κι όμως η Μόνικα μέσα της τρωγόταν από το σαράκι του ανικανοποίητου, ήθελε να ξεπεράσει το ανυπέρβλητο, να γίνει -με τη νιτσεϊκή έννοια του όρου- αυτό που είναι.

Όλοι κοιτούσαν τη Μόνικα κι η Μόνικα κοιτούσε γύρω της να βρει την έξοδο κινδύνου, την πόρτα που θα την οδηγούσε ξανά στον στίβο για να ξεπεράσει τον εαυτό της. Διάβαζε με πάθος. Ξανά, όπως έκανε όταν ήταν παιδί, δεν πήγαινε με τις φίλες της στα πάρτι του μόντελινγκ σε μυθικού πλούτου επαύλεις με άφθονη σαμπάνια, ψηλοτάκουνα και πάμπλουτους playboys με σμόκιν και κατακίτρινες Lamborghini. Όταν δεν δούλευε κλεινόταν σπίτι και διάβαζε. Λογοτεχνία, θέατρο, φιλοσοφία. Ήταν σαφές μέσα της, ούτε το μόντελινγκ, όσο κι αν λάτρευε τη μόδα, δεν ήταν ο βατήρας που θα την βοηθούσε να κάνει το άλμα. Τότε ήταν που αποφάσισε ότι θέλει να γίνει ηθοποιός, να καταφέρει να ξεκινήσει μια νέα καριέρα στον κινηματογράφο.

Για κάποιο διάστημα τα έκανε παράλληλα και τα δυο. Μόντελινγκ και συμμετοχές σε ταινίες με θρυλικούς σκηνοθέτες και δυνατό καστ, όπως ο «Δράκουλας» του Φράνσις Φορντ Κόπολα το 1992, όπου υποδύθηκε μία από τις τρεις δαιμονικής ομορφιάς νύφες του Κόμη Δράκουλα που ξελόγιασαν τον Κιάνου Ριβς στο ζοφερό κάστρο στα Καρπάθια Όρη. Γρήγορα συνειδητοποίησε ότι ο κινηματογράφος ήταν ένα πεδίο που θα τη δυσκόλευε ακόμα πιο πολύ. Ξετρελάθηκε. Εδώ ήθελε να βρίσκεται, να εξελίσσεται διαρκώς, ρόλο το ρόλο να διαλύει τον εαυτό της και να τον χτίζει από την αρχή, να γίνεται η καλύτερη εκδοχή του εαυτού της. Όπως όλοι οι χαρισματικοί άνθρωποι η Μόνικα έβλεπε κάθε βήμα που έκανε σαν μία πίστα που έπρεπε να περάσει σε ένα ατελείωτο παιχνίδι γεμάτο ανηφόρες και εμπόδια -συχνά ανυπέρβλητα- μέχρι να καταφέρει να εκπλήξει τον εαυτό της.

Η καταξίωσή της ως πρωταγωνίστριας ήρθε κυρίως με την ταινία «Malèna» το 2000, ενώ ο εννιάλεπτος άγριος βιασμός της στην οθόνη, στην ταινία «Μη αναστρέψιμος» του Gaspar Noé Arthouse το 2002 πήρε όλη την ταινία πάνω της και έγινε πρώτο όνομα. Ακολούθησε ο ρόλος της Περσεφόνης στις θρυλικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας «The Matrix Reloaded» και «The Matrix Revolutions». Ενώ ο ρόλος της Μαρίας της Μαγδαληνής στην ταινία του Μελ Γκίμπσον «Τα πάθη του Χριστού» το 2004, επιβεβαίωσε ότι η Μόνικα Μπελούτσι ήταν απλώς μια εκθαμβωτικής ομορφιάς γυναίκα που κατέκτησε το Χόλιγουντ μονάχα με την ομορφιά της. Το 2015, στα 51 της έγινε το το γηραιότερο κορίτσι του Τζειμς Μποντ, σπάζοντας ένα ηλικιακό ταμπού δεκαετιών.

Η Μόνικα Μπελούτσι το 1991

Ο έρωτας, οι γάμοι, η προδοσία, τα διαζύγια

Θα μπορούσε κανένας να φανταστεί ότι μια γυναίκα που έχει υπάρξει top model και μετέπειτα σύμβολο του σεξ στον κινηματογράφο, θα άλλαζε τους άνδρες σαν τα πουκάμισα. Η Μόνικα Μπελούτσι και στον έρωτα αποζητούσε το ακατόρθωτο, να υπερβεί το ανυπέρβλητο. Ήξερε από πολύ νωρίς ότι μόνο η αγάπη, η βαθιά αγάπη, μπορεί να κάνει ένδοξο, όπως λέει ο Χειμωνάς, έναν άνθρωπο.

Στα 25 της χρόνια, το 1989, σε μια φωτογράφηση μόδας γνώρισε τον Γάλλο φωτογράφο Claudio Carlos Basso, τον οποίο ερωτεύθηκε και παντρεύτηκε το 1990. Έμειναν μαζί πέντε χρόνια και πήραν διαζύγιο στα τέλη του 1994. Έμεινε δυο χρόνια μόνη, εστιάζοντας στην αλλαγή καριέρας που ήθελε να επιχειρήσει ως ηθοποιός στον κινηματογράφο. Το 1996, στα γυρίσματα της ταινίας «The Apartment», ερωτεύθηκε τον συμπρωταγωνιστή της, τον Γάλλο ηθοποιό Vincent Cassel.

Μετά από τρία χρόνια σχέσης παντρεύτηκαν το 1999. Μαζί απέκτησαν δυο κόρες: τη Ντέβα που γεννήθηκε το 2004 και τη Λεόνυ που γεννήθηκε το 2010. Οι εγκυμοσύνες και η μητρότητα δεν την κράτησαν μακριά από την καριέρα της. Έγκυος στην πρώτη της κόρη το 2004, η Μόνικα Μπελούτσι δεν δίστασε να φωτογραφηθεί γυμνή για για το εξώφυλλο της ιταλικής έκδοσης του Vanity Fair για να σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ιταλική νομοθεσία που εμπόδιζε την εξωσωματική γονιμοποίηση με σπέρμα από δότη. Η υπερβολική δημοσιότητα τελικά έβλαψε την οικογενειακή ζωή της με τον Βενσάν Κασέλ. Σύντομα οι υποχρεώσεις δημιούργησαν αγεφύρωτα χάσματα στο ζευγάρι που ζούσε για μεγάλα διαστήματα χωριστά. Αν και υπερηφανεύονταν σε συνεντεύξεις ότι ακόμα και στο Παρίσι όπου ήταν η οικογενειακή τους έδρα, διατηρούσαν ξεχωριστά διαμερίσματα για να μην τους φθείρει η ρουτίνα της καθημερινότητας, τελικά οδηγήθηκαν σε διαζύγιο στις 26 Αυγούστου 2013.

Η Μόνικα Μπελούτσι με τον Βενσάν Κασέλ

Η Μόνικα Μπελούτσι δεν μίλησε ποτέ για τα αιτία που οδηγήσαν σε ναυάγιο το δεύτερο γάμο της, ούτε καν όταν οι φήμες ότι ο Βενσάν Κασέλ όταν ζούσε στη Βραζιλία την απάτησε με ένα νεαρό μοντέλο, είδαν το φως της δημοσιότητας. Οι δυο τους κράτησαν φιλικές σχέσεις για χάρη των δυο τους παιδιών. Ο Βενσάν Κασέλ παντρεύτηκε το 2018 το 21χρονο τότε μοντέλο Tina Kunakey, με την οποία απέκτησε μια κόρη.

Η Μόνικα Μπελούτσι, μετά από μια σύντομη σχέση με τον επιχειρηματία Telman Ismailov, έμεινε αρκετό καιρό μόνη. Η τελευταία φορά που η προσωπική της ζωή απασχόλησε τα μίντια ήταν το 2018 όταν εμφανίστηκε στο σόου του οίκου Chanel στο Grand Palais με τον 18 χρόνια νεότερό της Nicolas Lefebvre, έναν Γάλλο γλύπτη που παλαιότερα είχε κάνει καριέρα στο μόντελινγκ. Το Νοέμβριο του 2019, η Ιταλίδα σταρ, σε συνέντευξή της στο περιοδικό Paris Match υπονόησε ότι ήταν ακόμα μαζί του.

Η Μπελουτσι δηλώνει χορτασμένη από τη ζωή. Έζησε δυνατές συγκινήσεις στην καριέρα της, μεγάλους έρωτες και ολοκληρώθηκε με τη μητρότητα, αφού όπως υποστηρίζει οι κόρες της ήταν η μεγαλύτερη ευτυχία της. Η εμφάνισή της στην Αθήνα όπου υποδύθηκε τη Μαρία Κάλλας, σε μια παράσταση στο Ηρώδειο που μάγεψε όσους την είδαν, επιβεβαιώνει τα λόγια της. Η Μόνικα Μπελούτσι δείχνει ώριμη και κατασταλαγμένη, ακόμα εκθαμβωτικά όμορφη, μεγαλώνει με τη φυσικότητα και τη χάρη που έχουν οι γυναίκες που έχουν ζήσει τα όνειρά τους, αλλά που δεν σταματούν να ονειρεύονται.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Μόνικα Μπελούτσι Ηθοποιός μοντέλο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ