Η Επανάσταση των Μoderators: Aυτοί που εποπτεύουν το περιεχόμενο στο TikTok αποφάσισαν να ξεσηκωθούν - iefimerida.gr

Η Επανάσταση των Μoderators: Aυτοί που εποπτεύουν το περιεχόμενο στο TikTok αποφάσισαν να ξεσηκωθούν

Οι moderators αγωνίζονται με το το άγχος και τα ψυχολογικά προβλήματα για να διατηρήσουν ασφαλή τα feeds των χρηστών / GETTY
Οι moderators αγωνίζονται με το άγχος και τα ψυχολογικά προβλήματα για να διατηρήσουν ασφαλή τα feeds των χρηστών / GETTY

Οι διαχειριστές περιεχομένου, οι γνωστοί μας moderators, λένε ότι εκτίθενται σε ψηφιακή και ψυχολογική βία και διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Για αρχή, να διευκρινίσουμε τι εστί «moderator»: Ένας Moderator στο TikTok έχει τον ρόλο της επιτήρησης και διαχείρισης του περιεχομένου που ανεβαίνει στην πλατφόρμα, ώστε να διασφαλίζεται ότι τηρούνται οι κανόνες και οι πολιτικές της κοινότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δουλειά του περιλαμβάνει την αξιολόγηση βίντεο, σχολίων και αναρτήσεων για να ελέγξει αν παραβιάζουν τους όρους χρήσης, όπως περιεχόμενο που είναι βίαιο, ρητορική μίσους, παραπληροφόρηση ή άλλα ακατάλληλα στοιχεία.

Οι Moderators αναλύουν το περιεχόμενο και αποφασίζουν αν πρέπει να αφαιρεθεί, να επισημανθεί, ή να περιοριστεί η προβολή του. Συχνά δουλεύουν σε ομάδες και χρησιμοποιούν ειδικά εργαλεία λογισμικού για να διαχειριστούν τον μεγάλο όγκο των αναρτήσεων, καθώς η πλατφόρμα δέχεται καθημερινά εκατομμύρια βίντεο και σχόλια.

Επιπλέον, οι Moderators βοηθούν στο να διατηρείται ένα ασφαλές και φιλικό περιβάλλον για τους χρήστες, προστατεύοντας ιδιαίτερα τους ανήλικους από επιβλαβές περιεχόμενο. Επίσης, συνεργάζονται με τις ομάδες ανάπτυξης και πολιτικής του TikTok για να προτείνουν βελτιώσεις ή αλλαγές στους κανόνες, βασισμένες σε συχνά επαναλαμβανόμενα προβλήματα ή νέες τάσεις.

Κάπως έτσι, ο moderator στο TikTok είναι ο «φύλακας» της πλατφόρμας, εξασφαλίζοντας ότι το περιεχόμενο παραμένει κατάλληλο, συμμορφωμένο και θετικό για όλους τους χρήστες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτοί που αποφάσισαν να αντιδράσουν δυναμικά

Ένας από αυτούς τους δεκάδες moderators, ο Τούρκος Hasan Hüseyin Yavuz έχει αποφασίσει ότι... ως εδώ και μη παρέκει! Ο Moderator έχει αποφασίσει να εναντιωθεί στον πρώην εργοδότη του στη Σμύρνη της Τουρκίας, επειδή του έχει αρνηθεί την εκπροσώπηση από τα σχετικά συνδικάτα.

Επιπλέον, είπε ότι απολύθηκε επειδή προσπάθησε να ιδρύσει μια νέα συνδικαλιστική οργάνωση για τους εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας.

«Οι moderators αγωνίζονται με την υπερβολική εργασία, το άγχος και τα ψυχολογικά προβλήματα για να διατηρήσουν ασφαλή τα feeds των χρηστών» είπε, «και δεν λαμβάνουν την υποστήριξη και την αποζημίωση που τους αξίζει για αυτή τη βρώμικη δουλειά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πρέπει να ψάχνουμε και να διαλέγουμε τα σκουπίδια» είπε ο ίδιος, μιλώντας στον ιστότοπο Rest of World. «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι βλέπω βίντεο με αθλητικά, μαγειρική και ζαχαροπλαστική κάθε μέρα. Τίποτα από αυτά δεν υπάρχει σε ό,τι βλέπω για έλεγχο. Υπάρχει μόνο αίμα, αυτοκτονίες, παρενόχληση και σεξουαλικό περιεχόμενο».

Ο Yavuz βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ενός διεθνούς κινήματος που απαιτεί καλύτερη αναγνώριση, ανταμοιβή και συνθήκες εργασίας για έναν αυξανόμενο παγκόσμιο στρατό διαχειριστών κοινωνικών μέσων. Η τεχνητή νοημοσύνη και άλλες τεχνολογίες γίνονται όλο και πιο αποτελεσματικές στον εντοπισμό και την αφαίρεση αμφιλεγόμενου περιεχομένου. Ωστόσο, ο τεράστιος όγκος των αναρτήσεων σημαίνει ότι χρειάζονται ανθρώπινα μάτια.

Η πρώτη συνδικαλιστική ένωση για moderators

Τον Απρίλιο ιδρύθηκε στην Κένυα η πρώτη διεθνής συνδικαλιστική ένωση για τους διαχειριστές περιεχομένου, με μέλη από την Τουρκία, την Ινδία και άλλες χώρες που έχουν γίνει κέντρα διαχειριστών.

Η Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ένωση Διαχειριστών Περιεχομένου ιδρύθηκε για να υποστηρίξει αυτό το ειδικό τμήμα του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η πίεση του να ελέγχουμε χιλιάδες φρικτά βίντεο κάθε μέρα -αποκεφαλισμούς, κακοποίηση παιδιών, βασανιστήρια- έχει καταστροφικές συνέπειες για την ψυχική μας υγεία», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Πολωνός Michał Szmagaj, πρώην διαχειριστής περιεχομένου που τώρα βοηθά τους εργαζόμενους να σχηματίσουν ένα αντίστοιχο συνδικάτο στην Βαρσοβία. «Αλλά δεν είναι η μόνη πηγή πίεσης. Οι επισφαλείς συμβάσεις και η συνεχής παρακολούθηση στην εργασία μας μάς προσθέτουν επιπλέον άγχος».

Οι διαχειριστές αυτοί δεν εργάζονται πάντα για τους τεχνολογικούς γίγαντες τύπου Google. Πολλές διεθνείς εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Telus Digital, πρώην εργοδότριας του Yavuz, μεσολαβούν στη διαχειριστική αυτή εργασία. Όταν οι εργαζόμενοι προσπαθούν να συνδικαλιστούν για να υπερασπιστούν την δουλειά τους, συχνά προκύπτουν προβλήματα.

Με γραφεία στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, η Telus Digital απασχολεί περίπου 1.800 άτομα. Αρχικά, είχε καταχωριστεί ως τηλεφωνικό κέντρο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους της εργάζονταν εξ αποστάσεως. Όταν άρχισαν να επιστρέφουν στο γραφείο το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, περισσότεροι από 900 υπάλληλοι ζήτησαν να εκπροσωπηθούν από μια συνδικαλιστική οργάνωση.

Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Τουρκίας ενέκρινε το αίτημα τον περασμένο Αύγουστο. Η εταιρεία αντέδρασε: άλλαξε την ταξινόμηση της δραστηριότητάς της, γεγονός που, στην πράξη, εμπόδισε τη σύσταση του συνδικάτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τους τελευταίους μήνες, δεκάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν και περίπου 15 έχουν μηνύσει την εταιρεία για να επαναπροσληφθούν.

Ένας Moderator στο TikTok έχει τον ρόλο της επιτήρησης και διαχείρισης του περιεχομένου που ανεβαίνει στην πλατφόρμα, ώστε να διασφαλίζεται ότι τηρούνται οι κανόνες και οι πολιτικές της κοινότητας / PEXELS
Ένας Moderator στο TikTok έχει τον ρόλο της επιτήρησης και διαχείρισης του περιεχομένου που ανεβαίνει στην πλατφόρμα, ώστε να διασφαλίζεται ότι τηρούνται οι κανόνες και οι πολιτικές της κοινότητας / PEXELS

Η Telus Digital δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για την ευημερία των εργαζομένων της και, παρόλο που μπορεί να υπάρχει αύξηση του φόρτου εργασίας και των περιορισμών, διαθέτει την υποδομή και τους συμβούλους για να βοηθήσει τους εργαζομένους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Η εταιρεία δηλώνει ότι καμία από τις απολύσεις δεν βασίστηκε στη συνδικαλιστική τους ιδιότητα και ότι έχει «μακρά παράδοση» στη συνεργασία με τα συνδικάτα και τα συμβούλια εργαζομένων.

«Είμαστε περήφανοι για την ομάδα μας στη Σμύρνη και για το επαγγελματικό περιβάλλον που έχουμε δημιουργήσει μαζί», δήλωσε εκπρόσωπος της Telus στο Rest of World σε ένα email. Οι τελευταίες απολύσεις μεταξύ των διαχειριστών οφείλονται «σε τεκμηριωμένη παράβαση (π.χ. βανδαλισμός, απειλές), απόδοση ή αναδιάρθρωση», και όχι σε προσπάθειες συνδικαλισμού, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η πραγματική δουλειά διαρκούσε το πολύ μιάμιση ώρα»

Μια υπάλληλος της Telus, που ζήτησε να την αποκαλούν «Hazal», αγαπούσε τη δουλειά της στην εταιρεία ως διαχειρίστρια των αναρτήσεων στο TikTok. Όταν ξεκίνησε, η Hazal είχε ελαφρύ φόρτο εργασίας και δούλευε από το σπίτι. «Η 45ωρη εβδομάδα εργασίας της φαινόταν ευλογία», δήλωσε στο Rest of World.

Ένας άλλος υπάλληλος, που ζήτησε να τον αποκαλούν Can, συμφώνησε ότι η δουλειά ήταν εύκολη. «Η πραγματική δουλειά διαρκούσε το πολύ μιάμιση ώρα», είπε στο Rest of World. «Έβλεπα και έβαζα ετικέτες σε ένα βίντεο και μετά υπήρχε μια παύση».

Αυτό άλλαξε το 2023 με την αύξηση του όγκου και της βίας στις αναρτήσεις, σύμφωνα με τους διαχειριστές. Είπαν ότι ο φόρτος εργασίας τους εκτοξεύθηκε από δεκάδες σε εκατοντάδες αναρτήσεις την ημέρα. «Μετά από αυτό, έγινε ασταμάτητο, καθώς ο αριθμός των βίντεο εκτοξεύθηκε».

Η δουλειά του περιλαμβάνει την αξιολόγηση βίντεο, σχολίων και αναρτήσεων για να ελέγξει αν παραβιάζουν τους όρους χρήσης, όπως περιεχόμενο που είναι βίαιο ή ρητορική μίσους / PEXELS
Η δουλειά του περιλαμβάνει την αξιολόγηση βίντεο, σχολίων και αναρτήσεων για να ελέγξει αν παραβιάζουν τους όρους χρήσης, όπως περιεχόμενο που είναι βίαιο ή ρητορική μίσους / PEXELS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το περιεχόμενο των βίντεο έγινε πιο ακραίο, είπε η Hazal. Είπε ότι έπρεπε να δει ενοχλητικές εικόνες πτωμάτων και βομβαρδισμένων κτιρίων. Ο Yavuz είπε ότι έχει δει βίντεο με αιμομιξία και ακραία βία που του έχουν προκαλέσει εφιάλτες.

Τον Ιούνιο του 2024, οι διαχειριστές έλαβαν οδηγίες να επιστρέψουν στο γραφείο και αντιμετώπισαν νέους περιορισμούς. Δεν τους επιτρεπόταν να έχουν τα τηλέφωνά τους ή φαγητό στα γραφεία τους. Η πίεση και το περιεχόμενο τούς προκαλούσαν άγχος και κατάθλιψη, ανέφεραν οι εργαζόμενοι. «Γίνεσαι ανυπόμονος», είπε ο Can. «Νιώθεις συνεχή εξάντληση, το μυαλό σου είναι συνεχώς καταβεβλημένο».

Αν και η εταιρεία προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη στους υπαλλήλους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, εκατοντάδες αποφάσισαν το 2024 ότι χρειάζονται ένα συνδικάτο για περαιτέρω προστασία.

Παρόμοιες κινήσεις και σε άλλα social media

Τα επιδεινούμενα προβλήματα των διαχειριστών περιεχομένου είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χιλιάδες εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο διαχειρίζονται περιεχόμενο για εταιρείες outsourcing που έχουν συμβάσεις για να αναλάβουν μέρος της διαχειριστικής εργασίας για πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το TikTok και το Instagram.

Τα τελευταία χρόνια, διαχειριστές περιεχομένου από την Κένυα έως την Ινδία έχουν διαμαρτυρηθεί για τις συνθήκες εργασίας τους, παραπονούμενοι για τους χαμηλούς μισθούς και την έλλειψη ψυχολογικής υποστήριξης.

Οι Moderators αναλύουν το περιεχόμενο και αποφασίζουν αν πρέπει να αφαιρεθεί, να επισημανθεί, ή να περιοριστεί η προβολή του / PEXELS
Οι Moderators αναλύουν το περιεχόμενο και αποφασίζουν αν πρέπει να αφαιρεθεί, να επισημανθεί, ή να περιοριστεί η προβολή του / PEXELS

Οι moderators του Facebook έχουν διαμαρτυρηθεί και κινητοποιηθεί για τις συνθήκες εργασίας τους σε διάφορες χώρες. Αν και δεν έχουν πραγματοποιήσει γενική απεργία, έχουν καταθέσει αγωγές και οργανώσει συλλογικές δράσεις για να αναδείξουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μια σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο, πολλά είναι τα περιστατικά που αφορούν σε moderators ανά την υφήλιο:

  • Κινητοποίηση στην Κένυα: Περισσότεροι από 140 moderators στην Κένυα διαγνώστηκαν με σοβαρές ψυχικές διαταραχές, όπως PTSD, λόγω της έκθεσης σε βίαιο περιεχόμενο. Κατέθεσαν αγωγή κατά της Meta και της υπεργολάβου Samasource Kenya, καταγγέλλοντας τις συνθήκες εργασίας και την έλλειψη υποστήριξης.
  • Αγωγή στην Ιρλανδία: Moderators στην Ιρλανδία κατέθεσαν αγωγή κατά της Facebook για ψυχική κακοποίηση και έλλειψη υποστήριξης, ενώ καταγγέλλουν ότι τους απαγορεύτηκε να συζητούν τις συνθήκες εργασίας τους με κυβερνητικούς αξιωματούχους λόγω συμφωνιών εμπιστευτικότητας.
  • Αγωγή στις ΗΠΑ: Περίπου 11.000 moderators σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια και η Φλόριντα κατέθεσαν αγωγή κατά της Facebook, η οποία κατέληξε σε διακανονισμό ύψους 52 εκατομμυρίων δολαρίων για ψυχική υποστήριξη και αποζημιώσεις.

Η Milagros Miceli, κοινωνιολόγος και επιστήμονας υπολογιστών με έδρα το Βερολίνο, μελέτησε τις ψυχικές δυσκολίες και τους μηχανισμούς αντιμετώπισης των διαχειριστών περιεχομένου και διαπίστωσε μια ραγδαία αύξηση της χρήσης ναρκωτικών.

«Οι εργαζόμενοι δεσμεύονται από συμφωνίες εμπιστευτικότητας και ανησυχούν ότι μπορούν να αντικατασταθούν ανά πάσα στιγμή από την τεχνητή νοημοσύνη, οπότε είναι λιγότερο πιθανό να μιλήσουν για τα προβλήματά τους», δήλωσε η Miceli.

Συχνά δουλεύουν σε ομάδες και χρησιμοποιούν ειδικά εργαλεία λογισμικού για να διαχειριστούν τον μεγάλο όγκο των αναρτήσεων, καθώς η πλατφόρμα δέχεται καθημερινά εκατομμύρια βίντεο και σχόλια / PEXELS
Συχνά δουλεύουν σε ομάδες και χρησιμοποιούν ειδικά εργαλεία λογισμικού για να διαχειριστούν τον μεγάλο όγκο των αναρτήσεων, καθώς η πλατφόρμα δέχεται καθημερινά εκατομμύρια βίντεο και σχόλια / PEXELS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αν αφήσεις τους εργαζόμενους να πιστέψουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα τους αντικαταστήσει σύντομα, θα προσπαθήσουν όσο μπορούν να κρατήσουν τις δουλειές τους, θα κάνουν ό,τι τους λέει ο προϊστάμενος και θα συμπεριφέρονται έτσι ώστε να μην απολυθούν», είπε η ίδια.

Η Telus Digital δήλωσε ότι διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα για την υποστήριξη των εργαζομένων της στην Τουρκία. Οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση σε διαλείμματα για ευεξία και συμβουλευτική υποστήριξη όταν χρειάζεται. Σημείωσε ότι, αν και ο φόρτος εργασίας μπορεί να έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και η εταιρεία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη, δεν τιμωρεί τους εργαζομένους που προσπάθησαν να συνδικαλιστούν στην Τουρκία.

«Από την επιστροφή μας στο γραφείο, επενδύουμε συνεχώς στη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, εστιάζοντας στη δημιουργία άνετων και σύγχρονων χώρων εργασίας, στην προσθήκη ανέσεων που εστιάζουν στην ευκολία και στην προτεραιότητα της ευημερίας των μελών της ομάδας μέσω της εφαρμογής νέων παροχών», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η Telus έχει «μακροχρόνια δέσμευση για την ευημερία των εργαζομένων και τα εργασιακά δικαιώματα», δήλωσε ο εκπρόσωπος σε ανακοίνωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του, ο Yavuz συνεργάζεται με άλλους πρώην και νυν υπαλλήλους της Telus Digital σε μια μυστική προσπάθεια να αναγνωριστεί ξανά το συνδικάτο. Η υπόθεση εξακολουθεί να εκκρεμεί στα τουρκικά δικαστήρια.

«Έχουμε συνταγματικό δικαίωμα να γίνουμε μέλη συνδικάτων», δήλωσε ο Yavuz. «Αν οι εργοδότες δεν μας παραχωρήσουν αυτό το δικαίωμα, το οποίο ήδη μας ανήκει, πρέπει να παλέψουμε και να το πάρουμε από τα χέρια τους».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Επανάσταση TIKTOK περιεχόμενο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ