Η νέα καμπάνια του Gucci διά χειρός Γιώργου Λάνθιμου -Το παράδοξο βίντεο και οι φωτό με πρωταγωνιστές άλογα και μοντέλα [εικόνες] - iefimerida.gr

Η νέα καμπάνια του Gucci διά χειρός Γιώργου Λάνθιμου -Το παράδοξο βίντεο και οι φωτό με πρωταγωνιστές άλογα και μοντέλα [εικόνες]

Γιώργος Λάνθιμος άλογο
Η νέα καμπάνια του Gucci δια χειρός Γιώργου Λάνθιμου

Εναν κόσμο υψηλής ραπτικής, με φόντο το ανελέητα φωτεινό Λος Αντζελες και με ήρωες άλογα και μοντέλα ιδανικά σε τρίο έστησε ο Γιώργος Λάνθιμος για τη φωτογράφιση και το βίντεο του οίκου Gucci με αφορμή την κολεξιόν για την Ανοιξη Καλοκαίρι 2020. Και έτσι, ναι, πάλι, όλος ο κόσμος μιλά ξανά για τον Γιώργο Λάνθιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το φως γυμνό, εκτυφλωτικό, δεισδυτικό, αφαιρεί την γκλόσι επιδερμίδα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις διαφημιστικές καμπάνιες των μεγάλων οίκων μόδας. Σαν να έχει γδάρει το χαρτί από πάνω για να αναδυθεί η εικόνα όσο πιο ρεαλιστική γίνεται, πορώδης, και να έρθει να συναντήσει τον απόλυτο σουρεαλισμό της πραγματικότητας που αποτυπώνει. Αυτή είναι η πρώτη μου σκέψη βλέποντας τις φωτογραφίες του σπουδαίου Γιώργου Λάνθιμου για τη νέα καμπάνια του ιταλικού οίκου Gucci που βγήκε στο φως ξημερώματα ώρα Ελλάδας.

Η δύναμη της τριπλέτας, το μήνυμα του αλόγου

Σουρεαλισμός, παραδοξότητα, μια στη βάση της ποιητική προσέγγιση, με το χιούμορ πάντα να αναδύεται σε ριπές. Τα άλογα γίνονται συμπρωταγωνιστές της καμπάνιας, συνήθως σε συνδέσεις τριάδας (δύο μοντέλα και ένα άλογο). Δεν είναι απλώς μέρος μιας σύνθεσης, είναι συνομιλητής κυρίαρχος. Μέσα σε αεροσκάφη ρεμβάζοντας έξω από το παράθυρο. Στο συγκλονιστικό ξενοδοχείο Chateau Marmont, σε μια πισίνα με το στιλπνό τρίχωμα βρεγμένο, σε ένα τραπέζι με τσάι (tea time) σε ένα πάρκινγκ, στο καθιστικό ενός σπιτιού… Κάποιοι μπορεί να σχολιάσουν ότι ο οίκος Gucci και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Αllesandro Michele είδαν τα άλογα ως ένα αξεσουάρ μέσα στο πλαίσιο της αγάπης του για την εξτραβανγκάτζα, όμως το μήνυμα βρίσκεται αλλού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μήνυμα εν τέλει είναι η έννοια της ελευθερίας και ο Γιώργος Λάνθιμος την μετέφερε ευφυώς στο βασίλειο του σουρεαλισμού που γνωρίζει όσο λίγοι. Σαν να έκανε χαρτοκοπτική εγκατέστησε αυτό το βασίλειο μέσα στον πίνακα της καθημερινότητας. Σαν ψηφίδες που προσαρμόστηκαν σε ένα παζλ. Η μόδα στην εποχή που όλα αλλάζουν υπαρξιακά και παγκόσμια, που μιλάμε για ηθική ευθύνη, για βιωσιμότητα, για κοινωνική συνείδηση… Η μόδα που δεν μπορεί να παραμένει το γαυλιστερό προπύργιο της άπιαστης τελειότητας. Του δήθεν. Η μόδα πρέπει να σπάσει τα δεσμά της κυρίαρχης εικόνας του Instagram και των βίβλων της μόδας (που ήδη έχουν μπει σε φάση αυτοκριτικής και αλλαγής). Να εκφραστεί ελεύθερα συνομιλώντας ενεργά με την ίδια την τέχνη. Ο πυρήνας τους μπορεί να γίνει κοινός.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέλος της οικογένειας; Θεότητα σε μετενσάρκωση;

Ετσι, βλέπουμε τα μοντέλα να οδηγούν στους δρόμους του Λος Αντζελες με ιστορικά ανοιχτά αυτοκίνητα και ένα άλογο ως συνοδηγό με την χαίτη να κυματίζει, άλλο να πλένεται με τις μάνικες ενός πλυντηρίου αυτοκινήτων, να αγκαλιάζεται δυνατά από δυο γυναικεία χέρια με ψηλά κόκκινα λάτεξ γάντια, να ξαπλώνει υπνωτικά στη μοκέτα με ένα μοντέλο με βλέμμα ονειρικό να το χαϊδεύει… Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία που ξετυλίγεται, η δύναμη της εικόνας, η κυριαρχία των αλόγων, βάζουν σε δεύτερο πλάνο τα ίδια τα ρούχα. Πρέπει να επανέλθεις για να επικεντρώσεις σε αυτά, μέσα σε μια εικόνα τέχνης που θυμίζουν Wes Anderson, Gregory Crewdson, κάποιες αναλαμπές Helmut Newton…

Στο αινιγματικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο οίκος Gucci αναφέρεται στη δύναμη της τριπλέτας «μην υποτιμάτε ποτέ την ισχύ της» σημειώνει. Και θέτει τα βασικά ερωτήματα του ίδιου του θεατή χωρίς να δώσει απάντηση: τι είναι τα άλογα στη φωτογραφία; Μέλος της οικογένειας; Κάτι σαν κατοικίδιο; Εχει θεραπευτική ιδιότητα; Μια μυθολογική μετεμψύχωση που μιας θεοτητας του έρωτα; Μια αναφορά στην καταγωγή του οίκου και τη σύνδεση με την ιππασία; Kαθόλη τη διάρκεια της φωτογράφισης ήταν παρόντες εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων. Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο Γιώργος Λάνθιμος δημιούργησε ειδικά για τον οίκο Gucci την συλλεκτική φωτογραφική έκδοση «Ωοτοκία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Credits

  • Creative Director Alessandro Michele
  • Art Director Christopher Simmonds Photographer/ Director: Yorgos Lanthimos
  • Hair Stylist Paul Hanlon Make Up: Thomas De Kluyver
  • Location Los Angeles / Chateau Marmont
  • Music credits: “Everybody’s Talkin’” Harry Nilsson (F. Neil) (P) Originally Released 1968. All rights reserved by RCA Records, a division of Sony Music Entertainment. © Third Palm Music / BMG Platinum Songs US. Courtesy of: BMG Rights Management (Italy) srl
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ