Ράλλυ Ακρόπολις: Γκαζώνει για τη νίκη ο Ροβάνπερα -Εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των Νεβίλ και Οζιέ - iefimerida.gr

Ράλλυ Ακρόπολις: Γκαζώνει για τη νίκη ο Ροβάνπερα -Εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των Νεβίλ και Οζιέ

O Κάλε Ροβάνπερα προηγείται στο Ράλλυ Ακρόπολις 2023
O Κάλε Ροβάνπερα προηγείται στο Ράλλυ Ακρόπολις 2023 / Φωτογραφία: EUROKINISSI-LATO KLODIAN
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ολοταχώς προς τη νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις 2023 βρίσκεται ο Κάλε Ροβάνπερα με το Toyota Yaris.

Ο Φινλανδός κάτοχος του τίτλου στους οδηγούς τέθηκε επικεφαλής στη γενική κατάταξη του ελληνικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στην τελευταία ειδική διαδρομή του Σαββάτου (9/9) και αισιοδοξεί ότι θα έχει κάνει ακόμη ένα βήμα, προκειμένου να στεφθεί και φέτος παγκόσμιος πρωταθλητής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ροβάνπερα εκμεταλλεύθηκε το πρόβλημα του Γάλλου ομόσταυλού του, Σεμπαστιάν Οζιέ, καθώς ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής τερμάτισε με σπασμένη πίσω αριστερή ανάρτηση και δύο κλαταρισμένα πίσω ελαστικά στην ειδική Ελευθεροχώρι 2, χάνοντας σχεδόν 4 λεπτά και βρίσκεται στην τέταρτη θέση (προσωρινά εκτός βάθρου). Έτσι, ενώ ο Φινλανδός εκκίνησε στην τελευταία ειδική με μειονέκτημα 12.4 δευτερολέπτων από τον Γάλλο, βρίσκεται πλέον επικεφαλής της γενικής στο Ράλλυ Ακρόπολις, έχοντας προβάδισμα άνω των 2 λεπτών σε σχέση με τον Ντάνι Σόρντο της Hyundai.

Πάντως, ο νεαρός Φινλανδός της Toyota ήταν ο πιο γρήγορος οδηγός του Σαββάτου, καθώς ήταν ο ταχύτερος σε πέντε από τις έξι ειδικές της ημέρας, ενώ μια πρωτιά πανηγύρισε και ο Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος προηγείτο στη γενική μετά τις πρώτες εννέα ειδικές, αλλά εγκατέλειψε λόγω σπασμένης ανάρτησης.

Ράλλυ Ακρόπολις: Έτσι εξελίχθηκαν οι ειδικές του Σαββάτου 9/9/23

Ο Ροβάνπερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην 1η ειδική της ημέρας (Παύλιανη 1), με δεύτερο τον Οζιέ (+1.3 δευτερόλεπτα) και τρίτο τον Νεβίλ (+11.9), με αποτέλεσμα ο Γάλλος να τεθεί επικεφαλής στη γενική κατάταξη, ρίχνοντας στη δεύτερη θέση τον Βέλγο (+7.8 δευτερόλεπτα). Όμως, ο οδηγός της Hyundai «απάντησε» άμεσα, καθώς ήταν ο ταχύτερος στη 2η ειδική της ημέρας (Καρούτες 1), και, εκμεταλλευόμενος το λάθος του Οζιέ (+9.8 δεύτερα) που έχασε μια αριστερή διασταύρωση και εν συνεχεία έσβησε ο κινητήρας του (με αποτέλεσμα ο Γάλλος να δηλώσει ότι έχασε 10 δευτερόλεπτα εκεί), επέστρεψε στην κορυφή της γενικής, έχοντας αποκτήσει προβάδισμα 1 δευτερολέπτων σε σχέση με τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.

Στη συνέχεια, ο Νεβίλ ήταν ο δεύτερος ταχύτερος οδηγός στο πρώτο πέρασμα της ειδικής Ελευθεροχώρι 1 (+1.5 δευτερόλεπτο σε σχέση με τον Ροβάνπερα και -8.9 δεύτερα μπροστά από τον Οζιέ) και αύξησε στα 10.9 δευτερόλεπτα το προβάδισμά του στη γενική έναντι του Γάλλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, ο Νεβίλ εγκατέλειψε στην πρώτη απογευματινή ειδική (Παύλιανη 2), καθώς χτύπησε σε τρύπα, λίγο μετά το ενδέκατο χιλιόμετρο της διαδρομής, και έσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτησή του, με αποτέλεσμα να τελειώσουν οι ελπίδες του για τη νίκη στον ελληνικό αγώνα, ενώ υπέστη μεγάλο πλήγμα στην προσπάθειά του να κατακτήσει τον τίτλο στο WRC.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Οζιέ τέθηκε επικεφαλής στη γενική κατάταξη, αλλά ο Ροβάνπερα, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος στην Παύλιανη 2, πλησίασε τον Γάλλο στα 12.6 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός ήταν ταχύτερος του Οζιέ (κατά 0.2 δευτερόλεπτα) και στην ειδική Καρούτες 2 και μείωσε τη διαφορά του από τον Γάλλο στα 12.4 δεύτερα.

Στις Καρούτες 2 υπήρξε αλλαγή και στην τρίτη θέση του αγώνα, καθώς ο Έλφιν Έβανς, μολονότι είχε κλαταρισμένο εμπρός αριστερά ελαστικό, κατάφερε να προσπεράσει τον Ντάνι Σόρντο, με αποτέλεσμα στις πρώτες τρεις θέσεις της κατάταξης να βρίσκονται ισάριθμα αυτοκίνητα της Toyota. Όμως, ο Βρετανός ήταν 9.1 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Ισπανό στην τελευταία ειδική του Σαββάτου (Ελευθεροχώρι 2), καθώς άκουγε έναν θόρυβο στο πίσω μέρος του Yaris από το ξεκίνημα της διαδρομής, με αποτέλεσμα να οδηγήσει συντηρητικά και να βρεθεί πίσω από τον οδηγό της Hyundai. Ωστόσο, αμφότεροι κέρδισαν μια θέση, λόγω του προβλήματος του Οζιέ, ο οποίος ήταν 3 λεπτά και 57.2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Ροβάνπερα στην τελευταία ειδική.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο Οτ Τάνακ ξεκίνησε στην ένατη θέση της γενικής, αλλά κατάφερε να «σκαρφαλώσει» στην πέμπτη, ενόψει του φινάλε της Κυριακής (10/9), εκμεταλλευόμενος και τα προβλήματα των άμεσων ανταγωνιστών του. Στην 7η ειδική (Παύλιανη 1) ο Τακαμότο Κατσούτα έκανε τετ-α-κε σε ένα στενό σημείο, με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν μισό λεπτό για να ξεκινήσει ξανά, στη διάρκεια της 8ης ειδικής (Καρούτες 1) ο Εσαπέκα Λάπι έχασε 2,5 λεπτά, καθώς σταμάτησε για να αλλάξει ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο προκλήθηκε από μια τεράστια πέτρα, ενώ ο Έλφιν Έβανς έφτασε στον τερματισμό της 9ης ειδικής (Ελευθεροχώρι 1) χάνοντας πάνω από ένα λεπτό με υψηλή πίεση λαδιού σε hybrid mode.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην 11η ειδική (Καρούτες 2) ο Τακαμότο Κατσούτα είχε δύο κλαταρίσματα, ενώ ο Εσαπέκα Λάπι τερμάτισε με πρόβλημα στη μετάδοση και το δυναμό.

Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Καλύτερος Έλληνας ο Σερδερίδης

Καλύτερος Έλληνας είναι ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 Hybrid, ο οποίος βρίσκεται 20 λεπτά και 21.7 δεύτερα πίσω από τον Ροβάνπερα. Ο Λάμπρος Αθανασούλας με το Hyundai i20 N Rally 2, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος Έλληνας μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους, είχε μια έξοδο στην 8η ειδική, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.

Την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου, τελευταία ημέρα του αγώνα, είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν οι 3 ειδικές που θα ρίξουν την αυλαία του Ράλλυ Ακρόπολις 2023. Οι οδηγοί θα περάσουν πρώτα την ειδική Ταρζάν, η οποία έχει μήκος 23,37 χιλιόμετρα, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα δύο περάσματα της ειδικής Γραμμένη, μήκους 9 χιλιομέτρων.

Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό μήκος της συγκεκριμένης διαδρομής ήταν 19,77 χιλιόμετρα, αλλά οι διοργανωτές το μείωσαν κατά 10,77 χιλιόμετρα, λόγω των συνθηκών που διαμορφώθηκαν στην ειδική από το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δεύτερο πέρασμα της διαδρομής Γραμμένη είναι η τελευταία ειδική του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, η οποία αποκαλείται επίσης Power Stage και «χαρίζει» επιπλέον βαθμούς στα πρώτα πέντε πληρώματα (ο πρώτος παίρνει πέντε βαθμούς, ο δεύτερος τέσσερις κ.ο.κ.).

Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Η πρώτη δεκάδα του αγώνα

  1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 2:29:40.5
  2. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 2:31:44.9
  3. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 2:31:49.9
  4. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 2:33:25.3
  5. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Ford) 2:34:30.2
  6. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Hyundai) 2:35:56.7
  7. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 2:36:42.7
  8. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) 2:38:31.6 -Κατηγορία WRC2-
  9. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) 2:38:32.0 -Κατηγορία WRC2-
  10. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) 2:39:36.8 -Κατηγορία WRC2-
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ