Tι διαβάζουμε τώρα -Το νέο μυθιστόρημα της Σώτης Τριανταφύλλου και 7 ακόμα συναρπαστικά βιβλία για τα πρώτα μπάνια - iefimerida.gr

Tι διαβάζουμε τώρα -Το νέο μυθιστόρημα της Σώτης Τριανταφύλλου και 7 ακόμα συναρπαστικά βιβλία για τα πρώτα μπάνια

βιβλία λουλούδια ουρανός θάλασσα στοίβα βιβλίων
Η λίστα ανάγνωσης του iefimerida για τον Μάιο του 2025 / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
ΜΑΝΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ

Ο καιρός της τριλογίας -ήλιος-θάλασσα-βιβλίο- έχει μόλις φτάσει. Επιλέξτε ένα από τα οκτώ συναρπαστικά νέα βιβλία που ξεχωρίσαμε για εσάς και απολαύστε την! 

Δεν υπάρχουν βιβλία παραλίας, ούτε βιβλία της σεζλόνγκ. Η καλή λογοτεχνία διαβάζεται παντού, σε όλες τις συνθήκες, όπου κι αν βρισκόμαστε -από την στάση του λεωφορείου και το βαγόνι του μετρό, μέχρι το αγαπημένο μας καφέ, την ξαπλώστρα ή τον καναπέ του σπιτιού μας. Η ιεροτελεστία όμως της ηλιοθεραπείας δεν είναι το ίδιο απολαυστική αν δίπλα σου δεν έχεις ένα συναρπαστικό ανάγνωσμα που θα σε χαλαρώσει. Πριν ξεκινήσετε λοιπόν τις εξορμήσεις σας στη θάλασσα, επιλέξτε ένα ή περισσότερα βιβλία λογοτεχνίας που θα σας κρατήσουν την καλύτερη συντροφιά στα πρώτα μπάνια του καλοκαιριού. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και ο Θεός βοηθός, Jean-Michel Guenassia, εκδ. Διόπτρα

Mε το πολυσυζητημένο -βραβευμένο με το Goncourt των μαθητών- «Η λέσχη των αθεράπευτα αισιόδοξων», ο συναρπαστικός Γάλλος -Αλγερινής καταγωγής- συγγραφέας Ζαν-Μισέλ Γκενασιά, έγινε φαινόμενο διεθνώς. Το ελληνικό κοινό, αυτό το καλοκαίρι, επιστρέφει στις αφηγήσεις του μέσα από το μυθιστόρημα «Και ο Θεός βοηθός» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Διόπτρα, σε μετάφραση της Χαράς Σκιαδέλλη.

Και ο Θεός βοηθός, Jean-Michel Guenassia, εκδ. Διόπτρα / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Και ο Θεός βοηθός, Jean-Michel Guenassia, εκδ. Διόπτρα / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida

Σε αυτό το έργο ο δημιοφιλής αφηγητής μάς ταξιδεύει στο 1924, όπου μια νεαρή σερβιτόρα, η Ιρέν, θα συναντήσει και θα ερωτευθεί ένα νεαρό ξυλουργό που εργάζεται στα κινηματογραφικά στούντιο και μοιάζει με τον Ροδόλφο Βαλεντίνο. Ο έρωτάς τους θα ολοκληρωθεί με τη γέννηση του πρώτους τους παιδιού, της Αρλέν, ένα κορίτσι που μεγαλώνοντας θα προσπαθήσει να ξεφύγει από την ταπεινή καταγωγή του και να γίνει μια από τις πρώτες μηχανικούς στη Γαλλία. Ο Γκενασιά χτίζει εδώ μια μεγάλη αφήγηση για το πως οι άνθρωποι τολμούν να ονειρεύονται ακόμα κι αν βαδίζουν πάνω στο τεντωμένο σκοινί της Ιστορίας, ανάμεσα σε δύο εφιαλτικούς παγκόσμιους πολέμους. 

Μέλοντι, Martin Suter, εκδ. Κριτική 

Ο Μάρτιν Ζούτερ, ήταν ένας επιτυχημένος διαφημιστής από τη Ζυρίχη που στις αρχές της δεκαετίας του 1990 αποφάσισε να εγκαταλείψει τις πολυεθνικές και τους διαφημιστικούς τους λογαριασμούς για να αφοσιωθεί στη συγγραφή. Δεκατέσσερα μυθιστορήματα μετά, κινηματογραφικά σενάρια και μια πλούσια αρθρογραφία σε μεγάλα έντυπα, ο Ζούτερ ζει πλέον από τη δυνατή πένα του, μοιράζοντας το χρόνο του μεταξύ Ισπανίας και Γουατεμάλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μέλοντι, Martin Suter, εκδ. Κριτική / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Μέλοντι, Martin Suter, εκδ. Κριτική / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida

Στο μυθιστόρημα «Μέλοντι» που κυκλοφόρησε στην Ελβετία το 2023 και μεταφράστηκε αυτή την άνοιξη στα ελληνικά από τον Απόστολο Στραγαλινό για τις εκδόσεις Κριτική, ο συγγραφέας στήνει έναν αφηγηματικό ιστό -μια ιστορία μυστηρίου- για έναν ισχυρό άνδρα, το δρ Στοτς, ο οποίος διετέλεσε ομοσπονδιακός βουλευτής αλλά η ζωή του χαράχτηκε βαθιά από την εξαφάνιση μιας νεαρής γυναίκας, της Μέλοντι, η οποία κάποτε ήταν η μνηστή του. Ο διαχειριστής της κληρονομιάς του, όμως, στον οποίο ο άλλοτε ισχυρός άνδρας αφηγείται το δράμα του αναρωτιέται κατά πόσο ο εργοδότης του είναι αυτός που θέλει να δείχνει ότι είναι. 

Η ζωή δεν είναι μυθιστόρημα της Σούζαν Κούπερ, Stéphane Carlier, εκδ. Ίκαρος

Ο γεννημένος το 1971 Γάλλος Στεφάν Καρλιέ μετά την επιτυχία του μυθιστορήματός του «Η Κλάρα διαβάζει Προυστ» επιστρέφει με μια κωμωδία που παντρεύεται με τα στοιχεία του θρίλερ, πασπαλισμένη με άφθονες δόσεις φλεγματικού αγγλικού χιούμορ, αφού η ηρωίδα του, αυτή τη φορά, είναι μια διάσημη Βρετανίδα συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που γίνονται bestsellers από την πρώτη κιόλας ημέρα της κυκλοφορίας τους.

Η ζωή δεν είναι μυθιστόρημα της Σούζαν Κούπερ, Stéphane Carlier, εκδ. Ίκαρος / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Η ζωή δεν είναι μυθιστόρημα της Σούζαν Κούπερ, Stéphane Carlier, εκδ. Ίκαρος / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ζούζαν Κούπερ, λοιπόν, καθ' οδόν για την έκθεση βιβλίου του Μονακό, λαμβάνει ένα περίεργο μήνυμα στο inbox του Instagram από μια άγνωστη νεαρή γυναίκα: «Tον σκότωσα, βοηθήστε με σας παρακαλώ!». Καθώς η περιέργεια σκοτώνει, ως γνωστών, όχι μόνο τις γάτες, αλλά και τις αναστολές των φιλοπερίεργων συγγραφέων που διψούν για αίνιγμα, μυστήριο και αιματοβαμμένο γρίφο, η Σούζαν Κούπερ αντί να αφήσει το μήνυμα στο «διαβάστηκε», μπλέκεται σε μια απίθανη ιστορία. 

Το τυφλό γουρούνι στη δεύτερη οδό: Χρονικό σε πόλεις με ποτάμι, Σώτη Τριανταφύλλου, εκδ. Πατάκη

«Κανείς δεν μου ζήτησε να αφηγηθώ την ιστορία των Φίλιπς και της πόλης μας, του Μέμφις του Τεννεσσί. Κανείς δεν μου ζήτησε να μην την αφηγηθώ. Έτσι, αφηγήθηκα αυτή την αληθινή ιστορία που είναι γεμάτη ψέματα». Πώς να αντισταθεί κανείς σε ένα μυθιστόρημα που στην πρώτη του κιόλας σελίδα, βρίσκει μια τέτοια φράση; Μια αληθινή ιστορία που είναι γεμάτη ψέματα, είναι πραγματικά υπόσχεση, όταν η συγγραφέας είναι μια συναρπαστική αφηγήτρια όπως η Σώτη Τριανταφύλλου που ξέρει να παίρνει πάντα το αναπάντεχο και να στήνει έναν ολόκληρο ιστό γύρω του, με το βιτριολικό χιούμορ, τις γνώσεις, τη διαυγή ιστορική ματιά και το λαμπρό πνεύμα που τη διακρίνουν.

Το τυφλό γουρούνι στη δεύτερη οδό: Χρονικό σε πόλεις με ποτάμι, Σώτη Τριανταφύλλου, εκδ. Πατάκη / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Το τυφλό γουρούνι στη δεύτερη οδό: Χρονικό σε πόλεις με ποτάμι, Σώτη Τριανταφύλλου, εκδ. Πατάκη / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida

Αυτή τη φορά, η αγαπημένη μας Ελληνίδα συγγραφέας μάς ταξιδεύει στην Αμερική, εκεί όπου δύο αδέρφια μεταναστών από την Ελλάδα -οι Φιλιππόπουλοι που έγιναν Φίλιπς-, έστησαν στις αρχές του περασμένου αιώνα μια νέα ζωή. Χρόνια μετά, το 1968, ο αφηγητής, βρίσκει τα απομνημονεύματα του θείου του που έγινε από Ηλίας, Λη και αυτό το βιβλίο, με τίτλο «Αριστερή πλευρίτιδα: αναμνήσεις ενός Αμερικανού Κόκκινου», γίνεται η αφορμή για να ξετυλίξει ξανά ο ίδιος το νήμα της ιστορίας που διαβάζει, αναπλάθοντας όλα όσα έζησε η οικογένειά του στο Μέμφις -αλλά και την Αθήνα- από την εποχή της ποτοαπαγόρευσης μέχρι τα ταραγμένα sixties. Το βιβλίο έχει ήδη αποσπάσει εγκωμιαστικές κριτικές, ενώ οι αναγνώστες στα κοινωνικά δίκτυα κάνουν λόγο για ένα απολαυστικό, χορταστικό μυθιστόρημα που δεν μπορείς να αφήσεις από τα χέρια σου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τσίμπημα της μέλισσας, Paul Murray, εκδ. Ψυχογιός 

Το μυθιστόρημα αυτό έγινε viral όταν βρέθηκε στη βραχεία λίστα του Βραβείου Βooker 2023. Οι New York Times το κατέταξαν μαζί με τέσσερα ακόμα βιβλία ως τα Καλύτερα Μυθιστορήματα εκείνης της χρονιάς, ενώ ο Δουβλινέζος συγγραφέας του, ο Πολ Μάρεϊ, απέσπασε χάρη σε αυτό το Ιρλανδικό Βραβείο (Βιβλίο της Χρονιάς 2023) και το Χρυσό Βραβείο Nero του ίδιου έτους.

Το τσίμπημα της μέλισσας, Paul Murray, εκδ. Ψυχογιός  / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Το τσίμπημα της μέλισσας, Paul Murray, εκδ. Ψυχογιός  / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida

Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία μιας οικογένειας -των Μπαρνς- που βλέπει την οικογενειακή επιχείρησή της, μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, να βουλιάζει μέσα στον βάλτο της οικονομικής κρίσης που έχει χτυπήσει την Ιρλανδία. Ο πατέρας Ντίκι έχει άρνηση και βρίσκει καταφύγιο στο δάσος, ενώ η οικογένεία του παραπαίει: η σύζυγός του ξεπουλά τα κοσμήματά της, ενώ τα παιδιά βλέπουν τα πάντα να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Ο Μάρεϊ με τη λεπίδα της αφήγησής του, κάνει μια τομή στο σώμα της ιρλανδικής κοινωνίας, προσπαθώντας σαν ανατόμος να κατανοήσει τις βαθύτερες συνέπειες που κάνουν μια χώρα να νοσεί και να παλεύει για την επιβίωσή της, άλλοτε με άρνηση και άλλοτε με αυταπάρνηση και θάρρος, μέσα στον κυκλώνα μιας οικονομικής ύφεσης. 

Στο φάρο, Βιρτζίνια Γουλφ, εκδ. Δώμα 

Το αριστούργημα της Βιρτζίνια Γουλφ επιστρέφει στη χώρα μας μέσα από μια νέα μετάφραση από την εξαιρετική Μαργαρίτα Ζαχαριάδου. Σε αυτό, η αυτόχειρας συγγραφέας (1941) που έμεινε στην Ιστορία του ευρωπαϊκού πνεύματος ως μια από τις πιο σημαντικές φωνές του Μοντερνισμού, στρέφει τον αφηγηματικό της φακό στη νήσο Σκάυ της Σκωτίας, όπου η δεκαμελής οικογένεια Ράμζυ παραθερίζει στο εξοχικό της, με τη συντροφιά των καλεσμένων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο φάρο, Βιρτζίνια Γουλφ, εκδ. Δώμα / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Στο φάρο, Βιρτζίνια Γουλφ, εκδ. Δώμα / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida

Με την καλαισθησία των εκδόσεων Δώμα, η έκδοση αυτή, στολισμένη στο εξώφυλλο με έναν πίνακα του σπουδαίου Δανού ζωγράφου Vilhelm Hammershøi (1864–1916), συνοδεύεται από ένα επίμετρο με ένα κατατοπιστικό κείμενο της μεταφράστριας για ένα από τα πιο σπουδαία λογοτεχνικά έργα του 20ού αιώνα. Πρόκειται, όπως αναφέρει η κ. Ζαχαριάδου, «για ένα μυθιστόρημα απόλυτα ανατρεπτικό. Μια τεράστια έκπληξη. Με την έκδοσή του, το 1927, (ελάχιστα χρόνια μετά το Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο του Προυστ και τον Οδυσσέα του Τζόυς), η Γουλφ εδραίωσε τον μοντερνισμό σε ένα ανυπέρβλητο υψίπεδο, αλλάζοντας για πάντα την αντίληψή μας για το τι είναι σημαντικό σε ένα μυθιστόρημα – ή μάλλον, πιο σωστά, για το τι είναι μυθιστόρημα». 

Κρυμμένες ζωγραφιές, Jason Rekulak, εκδ. Μεταίχμιο 

«Το αγάπησα», έγραψε ο Στίβεν Κινγκ, μόλις τελείωσε την ανάγνωση αυτού του θρίλερ. Ο Αμερικανός Τζέισον Ρέκουλακ, σε αυτό αφηγείται την ιστορία μιας απεξαρτημένης από τα ναρκωτικά μπέιμπι σίτερ που αναλαμβάνει τη φύλαξη ενός πεντάχρονου αγοριού, του Τέντι. Η ζωή της νεαρής κοπέλας περνά ήσυχα πλέον στο πλευρό της οικογένειας του αγοριού που λατρεύει τη ζωγραφική. Μια μέρα το αγοράκι ζωγραφίζει κάτι αλλόκοτο: έναν άντρα που σέρνει μια νεκρή γυναίκα στο δάσος.

Κρυμμένες ζωγραφιές, Jason Rekulak, εκδ. Μεταίχμιο / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Κρυμμένες ζωγραφιές, Jason Rekulak, εκδ. Μεταίχμιο / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη μέρα εκείνη το μπλοκ ζωγραφικής του αγοριού γεμίζει με ζοφερές σκηνές, ενώ επίσης η νταντά του παρατηρεί ότι οι παιδικές φιγούρες γίνονται ολοένα και πιο ρεαλιστικές από τις ζωγραφιές ενός πεντάχρονου. Το κορίτσι αναρωτιέται: Υπάρχει υπερφυσικό στοιχείο σε όλα αυτά ή πρόκειται για ένα μυστήριο που αναζητά λύση; 

Νεαρά τομάρια, Collin Barrett, εκδ. Στερέωμα 

Η παρούσα συλλογή διηγημάτων, το πρώτο βιβλίο του Ιρλανδού Κόλιν Μπάρετ, αμέσως μετά την κυκλοφορία της απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, αποσπώντας μάλιστα και μια σειρά από σημαντικές διακρίσεις: Το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του Guardian, το Frank O' Connor International Story Award και το Rooney Prize for Irish Literature.

Νεαρά τομάρια, Collin Barrett, εκδ. Στερέωμα / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
Νεαρά τομάρια, Collin Barrett, εκδ. Στερέωμα / Φωτογραφία: Μάνος Λειβαδάρος/iefmerida
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις επτά ιστορίες που περιλαμβάνει το βιβλίο ο συγγραφέας στρέφει τον φακό του σε μια φανταστική πόλη, στο Γκλάνμπεϊ της Κομητείας Μάγιο της Ιρλανδίας, όπου νέοι άνθρωποι βυθίζονται στην κινούμενη άμμο της ανέχειας και του κοινωνικού περιθωρίου, κάνοντας δουλειές του ποδαριού με αβέβαιο μέλλον, παγιδευμένοι σε ένα φαύλο κύκλο όπου το αλκοόλ, τα ναρκωτικά, το σεξ και η βία μοιάζουν με απατηλές υποσχέσεις διεξόδου οι οποίες όμως τους αλυσοδένουν όλο και γερά μέσα στο βούρκο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ