«Θήβα: A Global Civil War» -Μια πρωτότυπη παράσταση του Παντελή Φλατσούση στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου - iefimerida.gr

«Θήβα: A Global Civil War» -Μια πρωτότυπη παράσταση του Παντελή Φλατσούση στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου

«Θήβα: A Global Civil War» -Μια πρωτότυπη παράσταση του Παντελή Φλατσούση, στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου
«Θήβα: A Global Civil War» -Μια πρωτότυπη παράσταση του Παντελή Φλατσούση, στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Φεστιβάλ Αθηνών/Karol_Jarek.
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μια πρωτότυπη παράσταση με αφορμή το κλασικό έργο του Αισχύλου «Επτά επί Θήβας», με τίτλο «Θήβα: A Global Civil War», παρουσιάζει ο Παντελής Φλατσούσης και η ομάδα του στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, σήμερα και αύριο (21 και 22 Ιουλίου).

Το έργο, που γράφτηκε ειδικά για τον Κύκλο «Contemporary Ancients» του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, αναφέρεται στο παγκόσμιο, διαχρονικό ανθρώπινο ζήτημα του πολέμου και τις καταστροφικές του συνέπειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντλώντας έμπνευση από τον αδελφοκτόνο πόλεμο που παρουσιάζει ο Αισχύλος στο «Επτά επί Θήβας», ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας, ο Παντελής Φλατσούσης θέτει το κεντρικό ζήτημα της παράστασής του: Αν συνέβαινε ένας Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος σήμερα δεν θα ήταν ένας παγκόσμιος εμφύλιος πόλεμος;

Μετά το «Εθνικό Ντεφιλέ» που παρουσίασε στο πλαίσιο του Κύκλου «1821», ο σκηνοθέτης ανιχνεύει εκ νέου τη σύνδεση σκηνής και ιστορίας με όχημα το θέατρο ντοκουμέντο, εστιάζοντας αυτή τη φορά στο φαινόμενο του εμφυλίου πολέμου.

Φέρνοντας στη σκηνή αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον εμφύλιο στις χώρες τους στο πρόσφατο παρελθόν, η παράσταση που σχεδιάστηκε με ανάθεση ειδικά για τη Μικρή Επίδαυρο, εξερευνά την πραγματικότητα του εμφυλίου πολέμου μέσα από το αποτύπωμά του στο πιο ευαίσθητο, ίσως, σημείο: την ατομική μνήμη εκεί που ατομικές και συλλογικές ταυτότητες αλληλεπιδρούν σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορούν να ιδωθούν ως «γεωπολιτικές ταυτότητες».

Στο «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου ένας αδελφός εκστρατεύει κατά του αδελφού του και της πόλης του, στο τέλος και οι δύο πεθαίνουν, ο ένας από το χέρι του άλλου. Ο πόλεμος δεν είναι ακριβώς εμφύλιος, είναι όμως σίγουρα αδελφοκτόνος. Στη σημερινή ιστορική συγκυρία, όπου τοπικό και παγκόσμιο συναντιούνται, η δυσοίωνη προοπτική ενός Γ' παγκοσμίου πολέμου θα έμοιαζε άραγε με παγκόσμιο εμφύλιο;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα βασικά κίνητρα σε σχέση με τους Επτά επί Θήβας ήταν δύο: η ιστορία ενός πολέμου, όχι εμφυλίου αλλά αδελφοκτόνου μεταξύ του Ετεοκλή και του Πολυνείκη αλλά και ο χορός του: ο χορός των αμάχων γυναικών. Αυτοί οι δυο άξονες αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά του τελείως καινούριου δικού μας κειμένου, που κρατάει ένα 10% περίπου από το κείμενο τους Επτά επί Θήβας και βασίζεται σε προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν ή που τους κληροδοτήθηκε η μνήμη πολεμικών συγκρούσεων με χαρακτηριστικά εμφυλίων πολέμων» λέει ο Παντελής Φλατσούσης.

Τέσσερις ηθοποιοί από διαφορετικές χώρες

Στην παράσταση «Θήβα: A Global Civil War» πρωταγωνιστούν τέσσερις επαγγελματίες ηθοποιοί από διαφορετικές χώρες του κόσμου (Βοσνία, Ελλάδα, Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, Λίβανος), οι οποίοι μετατρέπονται σε αφηγητές-διαμεσολαβητές μεταξύ τοπικού και παγκόσμιου, συγκαιρινού και αιώνιου, σε μια παράσταση μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, θεάτρου και κινηματογράφου, σε διάλογο με τους «Επτά επί Θήβας». Και μαζί με τους θεατές ανιχνεύουν το γιατί ο πόλεμος, παρότι μισητός απ' όλους, εξακολουθεί να διαμορφώνει τα ανθρώπινα πεπρωμένα.

Ο Παντελής Φλατσούσης εξηγεί: «Επέλεξα τέσσερις ηθοποιούς από διαφορετικές χώρες γιατί θεωρώ ότι κάθε πραγματικότητα σήμερα, κάθε πρόβλημα, κάθε κρίση που συμβαίνει τοπικά είναι παγκόσμια και ανάποδα. Και το παγκόσμιο έχει άμεσες τοπικές αντανακλάσεις, συχνά πολλαπλές και απρόβλεπτες. Συγκεκριμένα η πραγματικότητα των συγκρούσεων εντός πολιτικών κοινοτήτων δεν υπήρξε ποτέ ένα αποκλειστικά τοπικό χαρακτηριστικό. Αντίθετα, πάντα σε τέτοιες καταστάσεις εμπλέκονται διεθνείς δρώντες. Συχνά μπορούμε να μιλάμε για παγκόσμιο πόλεμο μέσω αντιπροσώπων. Άρα και για παγκόσμιους εμφυλίους πολέμους. Και σε μεγάλο βαθμό το κείμενο της παράστασης είναι βασισμένο στα κείμενα των συντελεστών της. Στη μνήμη, προσωπική η κληροδοτημένη, των πολέμων αυτών, στα τραύματα ατομικά και συλλογικά των συγκρούσεων, που και αυτά είναι παγκόσμια εγχώρια τραύματα, ενώ ταυτόχρονα είναι ατομικά και συλλογικά. Και ταυτόχρονα έχουμε μια παράσταση όπου ακούμε έξι διαφορετικές γλώσσες, όπου άτομα από τέσσερις διαφορετικές χώρες φτιάχνουν όλα μαζί ένα κείμενο, μια παράσταση. Δεν δίνει αυτό μέσα από τα τραύματα τόσων πολέμων μια υπόσχεση οικουμενικότητας;».

Παίζουν: Vedrana Bozinovic, Racha Baroud, Albertine Itela, Γιώργος Κριθάρας. Συμμετέχουν οι μουσικοί Αλέξανδρος Σιούπουλης (τσέλο), Ευαγγελία Νικολούζου (κλαρινέτο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ