Είδαμε την παράσταση «Σεβάς Χανούμ» στο θέατρο Σημείο -Η άγρια ζωή της αγίας Αμαζόνας της πίστας - iefimerida.gr

Είδαμε την παράσταση «Σεβάς Χανούμ» στο θέατρο Σημείο -Η άγρια ζωή της αγίας Αμαζόνας της πίστας

Σεβάς Χανουμ
Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ ως Σεβάς Χανούμ. ««Η ιστορία η δική μου, της Σεβάς, Σεβάς Χανούμ, Σεβαστής Παπαδοπούλου: Ποντία είμαι. Από τον Εύξεινο Πόντο, από τη Σαμψούντα είμαι. Το γέννημά μου είναι Μακεδόνα. Μακεδόνα είμαι! Γεννήθηκα το 1931»

Τίποτα δεν σε χωρίζει από την Σεβάς Χανούμ που νομίζεις ότι στέκεται απέναντί και σου μιλά για τη ζωή της, την ένδοξη, την παραληρηματική, την σκληρή, την λαβωμένη, που δεν βιώθηκε ποτέ ως ολόκληρη. Στο θέατρο Σημείο, η Κωνσταντίνα Μιχαήλ γίνεται η ίδια η θρυλική τραγουδίστρια.

Που σβήστηκε η όψη, η θωριά της ηθοποιού Κωνσταντίνας Μιχαήλ. Πώς άραγε το σώμα της ήταν εκεί και η ίδια «απουσίαζε», είχε καταληφθεί από την άγρια εξομολογητική διάθεση της περίφημης τραγουδίστριας Σεβάς Χανούμ, αυτού του φαινομένου που αναστήθηκε στο πάλκο, έζησε μέσα στη φτώχια, της γύρισαν την πλάτη συγγενείς και εραστές, όπως ο Στέλιος Καζαντζίδης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στέλιος Καζαντζίδης, Σεβάς Χανούμ. Εφτασαν μια ανάσα από τον γάμο. Η μάνα του η Γεσθημανή δεν ενέκρινε...
Στέλιος Καζαντζίδης, Σεβάς Χανούμ. Εφτασαν μια ανάσα από τον γάμο. Η μάνα του η Γεσθημανή δεν ενέκρινε...

Λίγο πριν το τέλος της ζωής της, στάθηκε ζητώντας να αγαπηθεί, μπροστά στο κασετόφωνο του συγγραφέα Γιώργου Χρονά. Ηταν πρωτοχρονιά του 1983, στο πατρικό της, ένα προσφυγικό στη Θεσσαλονίκη όταν δέχθηκε να του δώσει μια συνέντευξη και να πει τη ζωή της όπως ήθελε. Με τραύματα όμως ανοιχτά, διαμπερή.

Στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Ρήγος πάνω στον μονόλογο που έγραψε ο Γιώργος Χρονάς με τα υλικά της συνέντευξης, η Κωνσταντίνα Μιχαήλ έγινε η Σεβάς Χανούμ, κατά κόσμον Σεβαστή Παπαδοπούλου, εκείνη την Πρωτομαγιά του 1983, στο σαλονάκι της ανάμεσα σε αναμνήσεις, φωτογραφίες, θυμιατά, ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο που δεν είχε ξεστολίσει. Ντυμένη με μαύρο αυστηρό ταγιέρ, με έναν βήχα να την ταράζει κάθε τόσο καθώς δεν σταματά σχεδόν να καπνίζει -ήδη είχε διαγνωσθεί με καρκίνο αλλά συνέχιζε να καπνίζει- η Μιχαήλ ως Σεβάς γίνεται το καλειδοσκόπιο και η αξονική τομογραφία του μυαλού και της παραδαρμένης ψυχής της Σεβάς Χανούμ.

Η Κωνστανίνα Μιχαήλ και ο Ιάσονας Χρόνης
Η Κωνστανίνα Μιχαήλ και ο Ιάσονας Χρόνης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και στέκεσαι κάπως αποσυρμένος από την αλήθεια, να νομίζεις ότι πίσω από το σύννεφο καπνού, για την ακρίβεια τις ραγάδες μιας τηλεοπτικής οθόνης που χάνει τη σύνδεση με την κεραία της και φέγγει στη σκηνή, βλέπεις την ίδια Σεβάς, ή Σεβαστή, ή Μακεδόνα, ή Αμαζόνα. 70 λεπτά που διατρέχουν κάθε γωνιά της ζωής της. Πώς 13 χρονών με τα σοσόνια τραγουδούσε στα πάρκα με τους ρεμπέτες και ο αδελφός της την κλείδωνε στην αποθήκη, την έδερνε, την έριχνε στο μαγκάλι. Πώς τραγουδούσε στο πάλκο με μεγάλους της εποχής και μετά κοιμόταν ανάμεσα σε βάρκες στην παραλία.

Πώς έδειρε τη Μαρίκα Νίνου μέσα στο καφενείο ο Μάριος της Ομόνοιας, με τον Γιάννη Παπαϊωάννου να πηγαίνει δίπλα της, να της σφίγγει το χέρι και να της δίνει συγχαρητήρια για την τόλμη της. Πώς ο επίχειρηματίας Χειλάς πήγε με όπλο και την τράβηξε από τον Γαλαξία που τραγουδούσε για να τραγουδίσει στο κέντρο του. Πώς βρέθηκε πρώτη φορά ερωτικά με τον μοναδικό της σύζυγο πάνω στον τάφο του Βενιζέλου στην Κρήτη. Και βέβαια το κεφάλαιο Στέλιος Καζαντζίδης, αυτός ο άνδρας που σύμφωνα με την αφήγησή της ήταν διχασμένος ανάμεσα στον έρωτα του για αυτήν την και την εξάρτηση από τη μάνα του τη Γεσθημανή που δεν την ήθελε για νύφη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σπαρακτική και αγέρωχη περιγράφει η Μιχαήλ ως Σεβάς πώς ο Καζαντζίδης την ξεφτίλισε μπροστά στους γονείς της που είχαν χρόνια να της μιλήσουν. Και μετά τις έκανε καντάδες στην παραλία και εξομολογείτο τον έρωτά του. Η Μιχαήλ μας παρασύρει, με τον τρόπο που πρέπει να παρέσυρε τον ίδιο τον Χρονά η Σεβαστή Παπαδοπούλου (ά, ήταν ο Τζίμης ο Χοντρός αυτός που της άλλαξε το όνομα σε Σεβάς Χανούμ). Λέει ο Χρονάς: «Είχα να κάνω με ένα πνεύμα των μουσών, της μοίρας των ανθρώπων που θέλουν να σου μιλήσουν για τη δόξα, το παρελθόν, το μέλλον∙ την καταστροφή που προς τα κει βαδίζουν σταθερά. Με βαθιά φωνή, μες σε καπνούς, δίπλα στον καφέ που μου σέρβιρε, μου μίλησε, διάφορες νύχτες, για την ζωή της, το πάθος της για το ρεμπέτικο».

Η ερμηνεία της Μιχαήλ ένας διαμάντι -καμία επιτήδευση, μέτρο θαυμαστό, μετουσίωση στη γυναίκα που ερμηνεύει, με δάκρυα να τρέχουν στα μάγουλα. Πλάι της ο Ιάσονας Χρόνης, στον ρόλο του δημοσιογράφου, παίζει στην ηλεκτρική κιθάρα κάποια τραγούδια της, σημειώνει με κιμωλίες σε τοίχους και πάτωμα λέξεις κλειδιά της αφήγησης, της διαδρομής της. Ο διαμεσολαβητής. Το μέντιουμ που κάλεσε πίσω στη ζωή την τραυματισμένη Αμαζόνα. Την Μακεδόνα.

Περιγράφει η Σεβάς πόσο αγαπήθηκε, αποθεώθηκε και ενδιάμεσα, κάθε τόσο εκλιπαρεί για την αγάπη μας. Και ας ξέρει πώς είναι μια αγάπη σκληρή. Το μονόπρακτο του Γιώργου Χρονά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Οδός Πανός»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

INFO: Σεβάς Χανούμ του Γιώργου Χρονά

Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ

Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα

Τηλ. 210 9229579

Μέρες & Ώρες παραστάσεων

Παρασκευή: 21.00

Σάββατο: 21:00

Κυριακή: 20.00

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ