Γιατί να δει κάποιος μία θεατρική παράσταση στο διαδίκτυο: Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιάννης Νταλιάνης απαντά | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Γιατί να δει κάποιος μία θεατρική παράσταση στο διαδίκτυο: Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιάννης Νταλιάνης απαντά

κομεντια ντελ αρτε
«Η κληρονιμιά» στο διαδίκτυο

Μία απολαυστική κωμωδία με έντονα στοιχεία κομέντια ντελ άρτε και υπέροχες ερμηνείες, είδε τα θέατρα να κλείνουν μόλις έκανε πρεμιέρα.

Η παράσταση μαγνητοσκοπήθηκε παρουσιάστηκε σε streaming και τώρα επαναλαμβάνεται. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Νταλιάνης, γνωρίζοντας τη μαγεία της σκηνής, μπήκε πολλές φορές στη διαδικασία να σκεφτεί, τι είναι αυτό που θα έκανε κάποιον να δει μία παράσταση στο διαδίκτυο.

«Η Κληρονομιά», η κωμωδία του Πιερ ντε Μαριβώ, σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου και σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη, που πρόλαβε πριν την επιβολή των περιοριστικών μέτρων να πραγματοποιήσει δύο μόνο παραστάσεις στην Πάνω Σκηνή του "Από Μηχανής Θεάτρου", επαναλαμβάνεται σε On Demand προβολή ,ύστερα από τη μεγάλη ανταπόκριση του θεατρόφιλου κοινού, την Παρασκευή 26 , το Σάββατο 27,την Κυριακή 28 και τη Δευτέρα 29 Μαρτίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τους έξι ερωτευμένους-εγκλωβισμένους υποδύονται οι: Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Νίκος Νίκας, Μπίλιω Μαρνέλη, Γιώργος Πατεράκης, Παρή Τρίκα και Γιάννης Σοφολόγης. Μαζί τους ένας κόμης και δύο παπαγάλοι! Όλα αυτά στο εξοχικό μιας κόμισσας στα περίχωρα του Παρισιού, που “φώτισε” ο Γιώργος Αγιαννίτης, “διακόσμησε” η Άρτεμις Φλέσσα και “έντυσε” με τις μουσικές του ο Κώστας Λώλος.

Η «Κληρονομιά», που θα προβάλλεται On Demand στο viva.gr θέατρο Από Μηχανής, για όλο το 24ωρο από Παρασκευή 26 έως και Δευτέρα 29 Μαρτίου, κινηματογραφήθηκε ειδικά γι’ αυτό το σκοπό, τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, από τον Πάτροκλο Σκαφιδά, αναφέρει ο Γιάννης Νταλιάνης.

παρασταση
Γιώργος Πατεράκης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου

«Είχα μέχρι τότε την ευκαιρία να παρακολουθήσω αρκετές παραστάσεις στο διαδίκτυο, αλλά και την εμπειρία, που άντλησα ως ηθοποιός μέσα από τέσσερις live streaming πολύ προσεγμένες παρουσιάσεις του θεάτρου Πορεία ( «Γιούγκερμαν» και «Ευρυδίκη» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου). Όλα αυτά με οδήγησαν στο να θέσω στον εαυτό μου το εξής ερώτημα: Για ποιους λόγους θα διάλεγα εγώ να δω μια διαδικτυακή παράσταση;» είναι τα πρωτα λόγια του σκηνοθέτη Γιάννη Νταλιάνη μιλώντας στο iefimerida.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

« Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να είναι μια καινούργια παράσταση που θα έχει δώσει έμφαση στην άρτια, αν όχι εμπνευσμένη, κινηματογράφηση. Κάτω από αυτή την έννοια, αποκλείω τις παραστάσεις αρχείου. Εξαίρεση αποτελούν κάποιες παραστάσεις “σταθμοί ” ιστορικής αξίας με σημαντικούς ηθοποιούς του παρελθόντος. (Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο «Αμπιγιέρ» που προβλήθηκε πρόσφατα, με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και τον Νικήτα Τσακίρογλου σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου).

Άλλη εξαίρεση αποτελούν κάποιες πολύ σημαντικές παραστάσεις που δεν είχα κατορθώσει να δω, όπως ο «Μίστερο Μπούφο» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Σε κάθε άλλη περίπτωση έχω ανάγκη εκτός από την ποιότητα της παράστασης αυτής καθ’ εαυτής, την ποιότητα της κινηματογράφησης. ¨Όπως ήταν ας πούμε η δουλειά του Αβρανά στον πολύ καλό «Μολιέρο» του Λιβαθινού.

Αναφέρθηκα ενδεικτικά σε ορισμένα ευτυχή παραδείγματα διαδικτυακών παραστάσεων, εννοείται πως υπάρχουν κι άλλα, όπως υπάρχουν και πολλά δείγματα που υποτιμούν και το streaming και τις ίδιες τις παραστάσεις.
Στην «Κληρονομιά», προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε την θεατρική ροή και τους ρυθμούς της κωμωδίας, προσθέτοντας κινηματογραφικές πινελιές, αναγκαίες για να αναδείξουν τις όποιες αρετές της παράστασης.

Οι ηθοποιοί, έχοντας μεγάλη όρεξη για δράση και επικοινωνία, μετά από δυόμιση μήνες αδράνειας και απραξίας, επανήλθαν δριμύτεροι και ανανέωσαν τις ερμηνείες τους. (Ένας ακόμη λόγος που συνηγορεί στο streaming, η επανασύνδεση και επαναλειτουργία του θιάσου). Το αποτέλεσμα μπορώ να πω ότι με ικανοποιεί, αλλά βλέπω πολλά πράγματα που αξίζει να τα οδηγήσουμε σε πιο ακραίες εκδοχές, στην ευτυχή περίπτωση, που ανοίξουνε τα θέατρα και συναντηθούμε ξανά με το κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι σημαντικό ότι όλοι μαζί, αφηγούμαστε με χιούμορ και ανατροπές μια ιστορία εγκλωβισμού. Στο πολυτελές εξοχικό της κόμισσας, το 1720 έρχεται να συναντήσει το 2020 και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει. Οικονομικά συμφέροντα, φόβοι, εγωισμοί, και ο έρωτας κλεισμένος σε κλουβιά αγωνίζεται να δραπετεύσει» καταλήγει ο Γιάννης Νταλιάνης.

γιαννης νταλιάνης
Για ποιους λόγους θα διάλεγα εγώ να δω μια διαδικτυακή παράσταση; O Γιάννης Νταλιάνης απαντα

«Η Κληρονομιά» Του Μαριβώ On Demand Επαναλαμβάνεται λόγω μεγάλης ανταπόκρισης/ Παρασκευή 26, Σάββατο 27, Κυριακή 28 Μαρτίου και Δευτέρα 29 Μαρτίου

«- Δηλαδή μ' αγαπάτε; Είπε κανείς το αντίθετο;»

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr



ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ