Νέες ταινίες: Το «Κόλπο του αιώνα», η θρυλική ληστεία που συντάραξε την Αργεντινή [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Νέες ταινίες: Το «Κόλπο του αιώνα», η θρυλική ληστεία που συντάραξε την Αργεντινή [κριτική & τρέιλερ]

Το Κόλπο του Αιώνα
Το Κόλπο του Αιώνα (El Robo del Siglo/The heist of the century)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αυτή την εβδομάδα το υποψήφιο για ΒΑFTA «Wild Rose» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους.

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες μια θρυλική ληστεία εξ Αργεντινής, τα γεμάτα μουσική «Όνειρα στην Καλιφόρνια» και μια ρομαντική κομεντί στην Τοσκάνη, ενώ η αριστουργηματική «Δίκη» του Όρσον Γουέλς και η «Νύχτα του Κυνηγού» του Τσαρλς Λότον έρχονται να μας υπενθυμίζουν το μεγαλείο της μεγάλης οθόνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αφισα
Wild Rose

Wild Rose

Σκηνοθεσία: Τομ Χάρπερ
Παίζουν: Τζέσι Μπάκλεϊ, Σόφι Οκενόντο, Τζούλι Γουόλτερς

Περίληψη: H Ρόουζ-Λιν Χάρλαν είναι μια χαρισματική 23χρονη τραγουδίστρια με δύο ανήλικα παιδιά, που μόλις αποφυλακίστηκε. Το όνειρό της είναι να αφήσει τη Γλασκώβη για το Νάσβιλ, το λίκνο της country μουσικής, και να γίνει μια πετυχημένη τραγουδίστρια. Η μητέρα της θέλει να την κρατήσει κοντά της και να την κάνει αναλάβει τις ευθύνες της, αλλά όταν παρουσιάζεται η ευκαιρία που θα τη φέρει μια ανάσα από το όνειρό της, εκείνη έρχεται αντιμέτωπη με το δίλημμα ανάμεσα στην οικογένεια και την καριέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Toμ Χάρπερ (γνωστός από την τηλεοπτική σειρά «Peaky Blinders») υπογράφει μια ταινία γεμάτη από τους ήχους της country, που έφερε την πρωταγωνίστρια του Τζέσι Μπάκλεϊ στις υποψηφιότητες των BAFTA.
Η Ρόουζ-Λιν Χάρλαν λατρεύει την country, που γι’ αυτή είναι «τρεις συγχορδίες και η αλήθεια» και ονειρεύεται μια μέρα να βρεθεί στο Νάσβιλ, εκεί που άρχισε την καριέρα του ο Τζόνι Κας. Όμως έχει τρία προβλήματα: πρώτον είναι από τη Γλασκώβη και η βαριά σκοτσέζικη προφορά της δεν ταιριάζει στους Αμερικανούς, δεύτερον έχει δύο ανήλικα παιδιά αν και είναι μόλις 23 ετών και τρίτον μόλις έχει αποφυλακιστεί. Αυθάδης και αυθόρμητη, η Ρόουζ αναγκάζεται να πιάσει δουλειά ως καθαρίστρια σε ένα πλούσιο σπίτι, ενώ η μητέρα της την πιέζει να αναλάβει τις ευθύνες της. Ξαφνικά μια πολύτιμη σύμμαχος θα βρεθεί στο πλευρό της και η Ρόουζ θα βρεθεί πολύ κοντά στο όνειρό της. Τότε εκείνη θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην καριέρα και τη μητρότητα.
Μια ιστορία για τις ελπίδες, για τις κοινωνικές ανισότητες που βάζουν τους ανθρώπους στο περιθώριο, για τη μουσική και φυσικά για τη γυναικεία δύναμη είναι η ταινία του Χάρπερ, που μέσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο, συγγενές στα σημεία με αυτό του Κεν Λόουτς, αφηγείται το success story της Ρόουζ. Μόνο που η δική της επιτυχία δεν ταιριάζει στα στερεότυπα, όπως άλλωστε και η ίδια. Με ειλικρίνεια και πάθος, όπως δηλαδή ακριβώς και τα τραγούδια που ερμηνεύει μοναδικά η Τζέσι Μπάκλεϊ, ο Χάρπερ τολμάει να ξεδιπλώσει το νήμα μιας feelgood ταινίας, όπου η κεντρική του ηρωίδα δεν βιώνει μοναδικούς έρωτες, δεν έχει κανέναν άντρα στο πλευρό της- αντίθετα εδώ μιλάμε για «σιωπηρή συνωμοσία» των γυναικών-, που μιλάει για το άδικο χωρίς να γίνεται καταγγελτική, για τον πόνο χωρίς να καταφεύγει στο μελόδραμα και για το όνειρο χωρίς να μοιάζει με χολιγουντιανό παραμύθι.
Και μέσα σε όλα αυτά, η καθηλωτική Μπάκλεϊ (Τσερνόμπιλ», «Taboο, «Κτήνος», «Τζούντι») φτιάχνει μια Ρόουζ προκλητική και ευαίσθητη, επαναστάτρια και ευάλωτη, γεμάτη αποφάσεις, γι’ αυτό και τόσο συμπαθητική, που ξέρει να κερδίζει και να χάνει, με το ίδιο σθένος που τραγουδάει country.

παρεα καθεται
Το Κόλπο του Αιώνα (El Robo del Siglo/The heist of the century)

Το Κόλπο του Αιώνα (El Robo del Siglo/The heist of the century)

Σκηνοθεσία: Αριέλ Γουϊνογκράδ
Παίζουν: Γκιγιέρμο Φρανσέγια, Ντιέγκο Περέτι, Χουάν Αλάρι, Πάμπλο Ραγκ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Αργεντινή, 2006. Μια συμμορία εισβάλλει σε ένα υποκατάστημα της τράπεζας Banco Rio και κρατάει 23 ομήρους, προσπαθώντας να φτάσει στα εκατομμύρια δολάρια και τα κοσμήματα που κρύβονται στο θησαυροφυλάκιο. Η αστυνομία καταφθάνει και περικυκλώνει την τράπεζα, τα μέσα ενημέρωσης αρχίζουν να μεταδίδουν ζωντανά τις εξελίξεις και οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν. Όσο περνούν οι ώρες και οι ληστές δεν παραδίδονται, η αστυνομία παίρνει την παράτολμη απόφαση να κάνει έφοδο. Μόλις όμως μπουν στο κτίριο, τους περιμένει μια τεράστια έκπληξη…

Mια θρυλική ληστεία το 2006 που έγινε στην Aργεντινή και θα τη ζήλευε ακόμα και ο Προφεσόρ από το «Casa de Papel» μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Αριέλ Γουϊνογκράδ.
Μια περίεργη συμμορία μικροαπατεώνων- φιλοσόφων συλλαμβάνει το τέλειο σχέδιο: να εισβάλλει στο υποκατάστημα της τράπεζας Banco Rio, σε ένα προάστιο του Μπουένος Άιρες, με απώτερο στόχο όχι τα ταμεία, αλλά τα θησαυροφυλάκια. Έτσι οργανώνουν ένα απίστευτο ριφιφί, αφήνοντας τους αστυνομικούς αλλά και την κοινή γνώμη άφωνους.
Με τον Φερνάντο Αραούχο - ζωγράφος κι εγκέφαλος της ληστείας- στη σεναριακή ομάδα, ο οποίος ποτέ δεν αποκάλυψε τι απέγιναν τελικά τα χρήματα- ο Γουϊνογκράδ που έχει μακρά θητεία στις κωμωδίες ( Χωρίς Παιδιά», «10 Μέρες Χωρίς τη Μαμά»), εκμεταλλεύεται το χιούμορ των πραγματικών πρωταγωνιστών αυτής της αλλόκοτης υπόθεσης, και εστιάζοντας τόσο στα φαντασμαγορικά στοιχεία της ληστείας, όσο και στις προσωπικότητες αλλά και τις σχέσεις που ανέπτυξαν μεταξύ τους οι «εγκληματίες» δημιουργεί ένα διασκεδαστικό heist movie, με κρυφούς υπαινιγμούς για το τραπεζικό σύστημα που έχει πλήξει ανεπανόρθωτα την Αργεντινή - και όχι μόνο.
Σε ισόποσες δόσεις σερβίρει σασπένς, βιτριολικές ατάκες, ανθρώπινες σχέσεις και μια παρέα συγχρόνων Ρομπέν των Δασών, που αν και μεταχειρίζονται τη βία, δεν γίνονται βίαιοι, ενώ οι έμπειροι ηθοποιοί του καστ στηρίζουν με κέφι μια απολαυστική ταινία , που θα σας εντυπωσιάσει στις λεπτομέρειές της.

αφισα
Made in Italy
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Made in Italy

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Ντ’ Άρσι
Παίζουν: Λίαμ Νίσον, Μάικλ Ρίτσαρντσον

Περίληψη: Στη μαγευτική Τοσκάνη βρίσκεται το εξοχικό που έχουν κληρονομήσει ο Ρόμπερτ και ο γιος του, ο Τζακ . Επιχειρώντας να ανακαινίσουν το μισογκρεμισμένο κτήριο και να το επαναφέρουν στην παλιά του αίγλη, θα γνωρίσουν τους ντόπιους κάτοικους της περιοχής, αλλά θα γνωριστούν καλύτερα και μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους, που έως τώρα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Ο Τζακ θα αναπολήσει τις ευτυχισμένες στιγμές με την μητέρα του, ενώ ταυτόχρονα θα ερωτευτεί την όμορφη Νατάλια – τη νεαρή Ιταλίδα σεφ μιας μικρής τρατορίας. Το μέλλον και για τους δύο πλέον δείχνει διαφορετικό και γεμάτο εκπλήξεις.
Ο Λίαμ Νίσον για ακόμα για φορά συναντάει στη μεγάλη οθόνη τον πραγματικό του γιο σε μια ρομαντική κομεντί αλά ιταλικά.
Αυτή την φορά ο Νίσον και ο Μάικλ Ρίτσαρντσον (έχει κρατήσει το επώνυμο της μητέρας του, της αδικοχαμένης Νατάσα Ρίτσαρντσον, που πέθανε μετά από ατύχημα στο σκι το 2009) υποδύονται έναν πατέρα και έναν, γιο που η σχέση τους δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Αναγκάζονται όμως να συνταξιδέψουν στην ειδυλλιακή Τοσκάνη, προκειμένου να ανακαινίσουν ένα σπίτι που έχουν κληρονομήσει από την σύζυγο και μητέρα τους, με σκοπό να το πουλήσουν. Οι μέρες όμως που θα περάσουν μαζί θα τους φέρουν πιο κοντά, ενώ ο νεαρός θα γνωρίσει και μια Ιταλίδα ταπεραμεντόζα σεφ , που φυσικά θα την ερωτευτεί.
Αν η ιστορία σας θυμίζει κάτι, έχετε δίκιο, μιας και μιλάμε για μια κλασική συνταγή που αναμειγνύει οικογενειακούς δεσμούς και λίγο ρομάντζο με φόντο μια όμορφη μεσαιωνική πόλη, με εντελώς προβλέψιμο φινάλε και ακόμα πιο αναμενόμενη εξέλιξη.
Ο ηθοποιός Τζέιμς Ντ’ Άρσι στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο δεν κάνει καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια να κάνει την έκπληξη, ούτε επιχειρεί έστω στο ελάχιστο να ξεφύγει από τα κλισέ, ενώ περιέργως η σχέση του Νίσον με τον γιο του , που με έναν τρόπο υποδύονται τους εαυτούς τους, δυστυχώς δεν απογειώνεται.

αφισα
Όνειρα στην Καλιφόρνια (The High Note)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όνειρα στην Καλιφόρνια (The High Note)

Σκηνοθεσία: Νίσα Γκανάτρα
Παίζουν: Ντακότα Τζόνσον, Τρέισι Έλις Ρος, Κέλβιν Χάρισον Τζ., Ice Cube, Ζόι Τσάο, Έντι Ίζαρντ, Μπιλ Πούλμαν, Diplo

Περίληψη: Η Γκρέις Ντέιβις, μια σούπερ σταρ της οποίας το φωνητικό ταλέντο αλλά και ο υπέρμετρος εγωισμός, έχουν φτάσει στα ύψη, βασανίζει την προσωπική της βοηθό, τη Μάγκι. Η δεύτερη όμως δεν έχει εγκαταλείψει το παιδικό της όνειρο, που είναι να γίνει μια μέρα η ίδια μουσική παραγωγός. Όταν ο μάνατζερ της διάσημης τραγουδίστριας παρουσιάζει στην Μάγκι μια εναλλακτική επιλογή που μπορεί να αλλάξει την πορεία της καριέρα της, εκείνη θα καταστρώσει ένα παράτολμο σχέδιο, που μπορεί να αλλάξει τις ζωές όλων για πάντα.
Ο λαμπερός κόσμος της μουσικής βιομηχανίας και τα παρασκήνιά της μαζί με ολίγο από γυναικεία χειραφέτηση φέρνουν την Ντακότα Τζόνσον και την Τρέισι Έλις Ρος, (κόρη της Νταϊάνα Ρος, που έγινε μάλιστα και πηγή έμπνευσης για τον ρόλο) αντιμέτωπες.
Μια μεγάλη ντίβα του πενταγράμμου, η Γκρέις Ντέιβις, ζει μέσα στην ανασφάλεια, ενώ η νεαρή της βοηθός η Μάγκι ονειρεύεται μια καριέρα μουσικού παραγωγού.
Στην ανδροκρατούμενη όμως showbiz δεν έχει πολλές πιθανότητες να επιβιώσει, παρά μόνο αν πει μερικά ψέματα. Ένα τυχαίο περιστατικό θα φέρει στον δρόμο της Μάγκι έναν ανερχόμενο τραγουδιστή, που θα δεχτεί να συνεργαστεί μαζί της. Γρήγορα οι δυο τους θα συνάψουν σχέση ,ενώ η Γκρέις περιμένει από εκείνη να αποδείξει ότι τελικά έχει κότσια για τη δουλειά. Όλα όμως ανατρέπονται, όταν ένοχα μυστικά αρχίζουν βγαίνουν στη φόρα.
ο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι εδώ δεν έχουμε ένα τυπικό success story, αφού η κεντρική ηρωίδα που είναι η Μάγκι κι όχι η Γκρέις, η οποία δεν θέλει να βρίσκεται στο προσκήνιο, αλλά να δουλεύει πίσω από τις κουίντες. Κι ακριβώς αυτό το στοιχείο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί η Καναδέζα Νίσα Γκανάτρα (« Late Night») που ως γυναίκα σκηνοθέτης, ξέρει καλά τις δυσκολίες.
Όμως αντί να χρησιμοποιήσει την ιστορία των δύο γυναικών που από διαφορετικά πόστα δέχονται τελικά την ίδια αντιμετώπιση, και να κάνει μια αιχμηρή κριτική στον χώρο του θεάματος, εκείνη αφήνεται στις ευκολίες του σεναρίου.
Όλα λοιπόν γίνονται απλά και ανώδυνα, όμως η μουσική μπαλώνει τις σεναριακές τρύπες , δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα και δυναμική Τρέισι Έλις Ρος με την ερμηνεία καταφέρνει υποδόρια να φέρει στο φως αυτό που και η Γκανάτρα προφανώς επιθυμεί: δηλαδή τι συμβαίνει όταν οι προβολείς σβήσουν.

γιατρός
Έναν Γιατρό Παρακαλώ! (Docteur?/ Τhe good Doctor)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έναν Γιατρό Παρακαλώ! (Docteur?/ Τhe good Doctor)

Σκηνοθεσία: Τριστάν Σεγκελά
Παίζουν: Μισέλ Μπλαν, Χακίμ Τζεμίλ, Σολίν Ριγκότ, Φρανκ Γκασταμπίντ

Περίληψη: O Σερζ είναι ασυνεπής στη δουλειά του το τελευταίο διάστημα και δεν τον παίρνει να κάνει και άλλο λάθος. Την παραμονή των Χριστουγέννων όμως είναι ο μόνος γιατρός σε εφημερία για κατ’ οίκον επισκέψεις. Όταν τραυματίζεται σε ένα ατύχημα με τον Μαλίκ, ένα delivery boy, δεν έχει άλλη λύση από το να στείλει αυτόν ως γιατρό στη θέση του.
Μια ανάλαφρη κωμωδία με γαλλικό χιούμορ και ένα παράδοξο δίδυμο γιατρού-ντελιβερά, που ακολουθεί την παραδεδομένη συνταγή.
Ο Σερζ είναι γιατρός, έχει όμως προβλήματα με το αλκοόλ και μια καταγγελία εις βάρος του, οπότε δεν τον παίρνει για κανένα λόγο να φανεί ασυνεπής στη βάρδιά του την παραμονή Χριστουγέννων στους γιατρούς SOS. Δυστυχώς, όμως θα τον πιάσει η μέση του και θα αναγκαστεί να ζητήσει τη βοήθεια ενός ντελιβερά, του Μαλίκ , που έχει πάθος με την ιατρική. Ο δεύτερος λοιπόν αναλαμβάνει τις επισκέψεις και συστήνεται ως γιατρός , ενώ ο Σερζ από το τηλέφωνο προσπαθεί να του δώσει οδηγίες και συμβουλές.
Δεν είναι σαφές αν οι προθέσεις του Τριστάν Σεγκελά είναι να σατιρίσει το ιατρικό σύστημα, να σχολιάσει τις κοινωνικές ανισότητες που στον βαριεστημένο Σερζ επιτρέπουν να κάνει τη δουλειά που διάλεξε, ενώ στον Μαλίκ στερούν την ευκαιρία έστω και να ονειρευτεί ένα διαφορετικό μέλλον, ή απλώς θέλει να κάνει πλάκα.
Η αλήθεια είναι ότι η ταινία του εμπεριέχει λίγο απ 'όλα, ενίοτε καταφεύγοντας σε υπερβολές, για να καταλήξει σε ένα παραμυθένιο φινάλε, χωρίς όμως τελικά να αποφασίζει ποιο δρόμο θέλει να ακολουθήσει. Επ' ουδενί λοιπόν δεν έχουμε μια καυστική σάτιρα , ούτε όμως και μια κλασική κωμωδία καταστάσεων, εκτός από κάποια χαριτωμένα ενσταντανέ, παρά μόνο μια ενδιαφέρουσα καταρχάς σχέση που από ένα σημείο και μετά μοιάζει να επαναλαμβάνεται.

Επανεκδόσεις:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αφισα
Η Δίκη (Le Procès / The Trial)

Η Δίκη (Le Procès / The Trial)

Σκηνοθεσία Όρσον Γουέλς
Παίζουν: Άντονι Πέρκινς, Ζαν Μορό, Όρσον Γουέλς, Ακίμ Ταμίροφ, Ρόμι Σνάιντερ

Η βαρετή καθημερινότητα ενός τραπεζικού υπαλλήλου ανατρέπεται όταν δύο άγνωστοι άντρες μπαίνουν στο σπίτι του, τον συλλαμβάνουν και τον οδηγούν στον ανακριτή, παρότι ο ίδιος δεν έχει κάνει καμιά παράνομη πράξη.
Διασκευή του κλασικού έργου του Φραντς Κάφκα, που παρουσιάζει την εφιαλτική εικόνα ενός ανθρώπου που συλλαμβάνεται και δικάζεται για κάτι που ούτε ο ίδιος ξέρει δια χειρός του Όρσον Γουέλς.
Ο Γιόζεφ Κ., ένας τραπεζικός υπάλληλος, κατακεραυνώνεται από μια σειρά γεγονότων, που τον αφοπλίζουν, τον ακυρώνουν και του στερούν κάθε βεβαιότητα, εφόσον τον συλλαμβάνουν χωρίς να του πουν ποτέ το γιατί. Ανακρίνεται επίμονα, σε διαδικασίες ονειρικά διαστρεβλωμένες, προσπαθώντας του κάκου να ανακαλύψει τις αιτίες της ενοχής του.
Στα μέσα της παγκόσμιας περιπλάνησής του, και μετά από την αποτυχία του στο Χόλιγουντ, ο Όρσον Γουέλς, με απόλυτη πλέον καλλιτεχνική ελευθερία, συλλαμβάνει στις αρχές του ’60 την πιο φιλόδοξη μεταφορά σε ταινία του ανολοκλήρωτου μυθιστορήματος του Φραντς Κάφκα, πετυχαίνοντας να το εντάξει στο δικό του ασπρόμαυρο εξπρεσιονιστικό σύμπαν.
Γυρισμένη στην Γιουγκοσλαβία και στο Παρίσι, η «Δίκη» είναι ένα αριστουργηματικό κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στα πολλά πρόσωπα της εξουσίας (Νόμος, Τέχνη, Εκκλησία) και θύματος, και αυτή που ο πλέον μεγαλοφυής δημιουργός του 20ού αιώνα χαρακτήριζε ως την καλύτερη ταινία της ζωής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ταινια
Η Νύχτα του Κυνηγού (The Night of the Hunter)

Η Νύχτα του Κυνηγού (The Night of the Hunter)

Σκηνοθεσία: Τσαρλς Λότον
Παίζουν: Ρόμπερτ Μίτσαμ, Σέλεϊ Γουίντερς, Λίλιαν Γκις, Τζέιμς Γκλίσον, Πίτερ Γκρέιβς, Εβελιν Βάρντεν

Περίληψη: Ένας άνδρας, ο Χάρι Πάουελ, κάνει τους άλλους να πιστέψουν ότι είναι ιεροκήρυκας. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για έναν ψυχοπαθή δολοφόνο, ο οποίος προσεγγίζει χήρες γυναίκες, αποσκοπώντας στην περιούσια τους. Το επόμενο του θύμα είναι μια γυναίκα , της οποίας ο άνδρας εκτελέστηκε πρόσφατα για ληστεία και φόνο. Ο Χάρι την παντρεύεται και τότε ξεκινάει το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού με τα δύο μικρά παιδιά της.
To συγκλονιστικό νουάρ του Τσαρλς Λότον, μία από τις εφιαλτικότερες ταινίες όλων των εποχών, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη, με πλήρως αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες.
Ο Χάρι Πάουελ, ένας αδίστακτος ψυχοπαθής δολοφόνος γυναικών, φοράει τη στολή του ιεροκήρυκα και με το γοητευτικό, σκοτεινό του χαμόγελο προσεγγίζει χήρες, αποσκοπώντας στην περιουσία τους. Όταν καταφέρνει τον σκοπό του, τις σκοτώνει. Ο τελευταίος του στόχος είναι η οικογένεια ενός θανατοποινίτη, πρώην συγκρατούμενού του, ο οποίος του αποκαλύπτει ότι έχει αφήσει τα κλοπιμαία στα δύο μικρά του παιδιά. Μόλις βγαίνει από τη φυλακή, ο Πάουελ προσεγγίζει τη χήρα και ξεκινά ένα παιχνίδι με τα παιδιά της για να του αποκαλύψουν πού βρίσκονται τα χρήματα της ληστείας.
Η ταινία, όπως και το ομότιτλο μυθιστόρημα του Ντέιβις Γκραμπ, βασίζεται στην αληθινή ιστορία ενός εγκληματία, που καταδικάστηκε σε απαγχονισμό το 1932 για τη δολοφονία δύο γυναικών και τριών παιδιών.
Πατώντας στους κώδικες του φιλμ νουάρ και με επιρροές από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό, ο Λότον στην πρώτη και μοναδική σκηνοθετική του απόπειρα, κατασκευάζει έναν αριστουργηματικό κόσμο, παραμυθένιο και εφιαλτικό ταυτόχρονα, όπου τα παιδιά βρίσκονται μπροστά σε ένα πραγματικό τέρας, ήρωες δεν υπάρχουν, και κανείς δεν ζήσει καλά, ούτε κι εμείς καλύτερα…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αφισα
Η Ιδιωτική Ζωή του Ερρίκου του 8ου (The Private Life of Henry VIII. )

Η Ιδιωτική Ζωή του Ερρίκου του 8ου (The Private Life of Henry VIII. )

Σκηνοθεσία Αλεξάντερ Κόρντα
Παίζουν: Τσαρλς Λότον, Μερλ Όμπερον, Έλσα Λάντσεστερ, Ρόμπερτ Ντόνατ.

Περίληψη: Η ιστορία του διαβόητου βασιλιά της Αγγλίας, Ερρίκου του 8ου, με φόντο τις τελευταίες πέντε από τις έξι γυναίκες του. Η ιδιαιτερότητα είναι πως οι σύζυγοί του δεν έπαιρναν διαζύγιο, αλλά θανατώνονταν κατά διαταγή του.
Η πρώτη μεγάλη διεθνής επιτυχία του Αλεξάντερ Κόρντα είναι μια άγρια, διασκεδαστική, αλλά και οδυνηρή ματιά στα μπουντουάρ του διαβόητου βασιλιά.
Ο Βασιλιάς Ερρίκος είχε νυμφευθεί έξι φορές. Οι σύζυγοι του ήταν με χρονική σειρά: η Αικατερίνη της Αραγωνίας (από την οποία πήρε διαζύγιο), η Άννα Μπολέιν (από την οποία πήρε διαζύγιο και έπειτα την αποκεφάλισε), η Τζέην Σέημουρ (η οποία πέθανε από επιλόχειο πυρετό), η Άννα της Κλέβης (από την οποία πήρε διαζύγιο), η Κάθριν Χάουαρντ (την οποία αποκεφάλισε) κι η Κάθριν Παρ (η μοναδική που τη γλύτωσε, καθώς την άφησε χήρα). Στην ταινία όμως που ξεκινά με τα γεγονότα λίγο πριν από τον αποκεφαλισμό της Άννας Μπόλεϊν (μητέρας της μετέπειτα βασίλισσας της Αγγλίας Ελισάβετ Α΄), φτάνοντας μέχρι και τον γάμο του Ερρίκου με την Κάθριν Παρ, γίνεται μόνο μια αναφορά στην Αικατερίνη της Αραγονίας, που χαρακτηρίζεται ως «ευυπόληπτη γυναίκα».
Ο Κόρντα έψαχνε να βρει την κατάλληλη ταινία για να πρωταγωνιστήσουν ο Τσαρλς Λότον και η σύζυγός του, Έλσα Λάντσεστερ. Υπάρχουν διάφορες ιστορίες για το πώς προέκυψε η ιδέα για μια ταινία πάνω στη ζωή του Ερρίκου Η΄, όπως η ομοιότητα που του Τσαρλς Λότον με το άγαλμα του βασιλιά, καθώς και μια συζήτηση που είχε ο ηθοποιός με τον σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας προηγούμενής τους ταινίας.
Αρχικά η ταινία επρόκειτο να έχει ως θέμα τη σχέση του Ερρίκου Η΄ με την τέταρτη σύζυγό του, την Άννα της Κλέβης, αλλά έπειτα οι παραγωγοί αποφάσισαν να συμπεριλάβουν και τις άλλες συζύγους, εκτός από την Αικατερίνη της Αραγονίας.
Η ταινία μεν παρουσιάζει αρκετές ιστορικές ανακρίβειες αλλά χάρισε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου στον Τσαρλς Λότον και αποτέλεσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία το 1933 (ήρθε δωδέκατη σε εισπράξεις στο Box Office.) Επίσης ήταν η πρώτη βρετανική παραγωγή που προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. το οποίο έχασε τελικά από το «Cavalcade».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίζεται ακόμα:

πειρατης
Ο πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι (Kaptein Sabeltann og den Magiske Diamant)

Ο πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι (Kaptein Sabeltann og den Magiske Diamant)

Σκηνοθεσία: Ράσμους Α. Σίβερτσεν, Μάριτ Μοουμ Ον
Με τις φωνές των ( στα ελληνικά): Αλεξάνδρας Λέρτα, Πηνελόπης Σκαλκώτου, Τζίνης Παπαδοπούλου, Χρήστου Θάνου, Υρώς Λούπη, Σοφίας Καψαμπέλη, κ.α ,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας κακόβουλος πρίγκιπας και μια δαιμόνια βασίλισσα έχουν αποκτήσει το Μαγικό Διαμάντι, το οποίο σύμφωνα με έναν θρύλο εκπληρώνει όλες τις ευχές του κατόχου του. Όμως, ένας άτακτος πιτσιρικάς καταφέρνει να το κλέψει. Τότε ο Πειρατής Μαυροδόντης αποφασίζει να το αναζητήσει με κάθε τρόπο, προκειμένου να γίνει πλούσιος.

Τι φέρνει κοντά ένα μικρό αλητάκι , έναν δαιμόνιο πρίγκιπα της ζούγκλας και τον διαβόητο Πειρατή Μαυροδόντη; Ένα Μαγικό Διαμάντι που κάνει τις ευχές πραγματικότητα και μία περιπέτεια κινουμένων σχεδίων από τη Νορβηγία με θεαματική δράση, γενναιόδωρες δόσεις γέλιου και μουσική.
Σύμφωνα με τον θρύλο, το Μαγικό Διαμάντι εκπληρώνει όλες τις ευχές του κατόχου του κάθε φορά που έχει πανσέληνο. Ο κακόβουλος πρίγκιπας της ζούγκλας Μάγκα Καν και η δαιμόνια βασίλισσα του Σιρίμα το έχουν επιτέλους αποκτήσει. Όμως, πριν η σελήνη γεμίσει, ο μικρούλης Μάρκο κλέβει το διαμάντι. Τυφλός από θυμό ο Μάγκα Καν εξαπολύει τους στρατιώτες-πιθήκους του για να εντοπίσουν τον νεαρό ληστή.
Ο χαλαρός Πίνκι όμως ζει ήρεμα σε ένα χωριό, ενώ η Βερόνικα βαριέται και ονειρεύεται περιπέτειες. Το όνειρό της θα εκπληρωθεί, όταν ο Πειρατής Μαυροδόντης κάνει την εμφάνισή του, αναζητώντας το διαμάντι για να γεμίσει τα σεντούκια του χρυσό και πολύτιμα πετράδια. Οι δυο φίλοι θα βρεθούν σε ένα πλοίο, προς αναζήτηση του Μαγικού Διαμαντιού με απρόβλεπτες συνέπειες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ