Στην Αθήνα οι καλοκαιρινές παραστάσεις του Εθνικού: Sold out οι «Ικέτιδες» του Λιβαθινού -Σε δύο μέρη η 4ωρη «Ορέστεια» - iefimerida.gr

Στην Αθήνα οι καλοκαιρινές παραστάσεις του Εθνικού: Sold out οι «Ικέτιδες» του Λιβαθινού -Σε δύο μέρη η 4ωρη «Ορέστεια»

Κάτια Δανδουλάκη
Κάτια Δανδουλάκη στις Ικέτιδες του Στάθη Λιβαθινού
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το φετινό καλοκαίρι ήταν άκρως επιτυχημένο για τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου.

Οι Ικέτιδες του Στάθη Λιβαθινού και του ΘΟΚ έφεραν στη σκηνή για τραγωδία, για πρώτη φορά, την Κάτια Δανδουλάκη και ήδη είναι sold out για το ανέβασμα στο Ηρώδειο την Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα η τετράωρη «Ορέστεια» του Εθνικού που έκανε αίσθηση στην Επίδαυρο, παρουσιάζεται 20 και 21 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Βράχων, σε δύο μέρη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ικέτιδες του Ευριπίδη από το Εθνικό και τον Στάθη Λιβαθινό

Sold out από τις 31 Αυγούστου η παράσταση στο Ηρώδειο. Μια συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου με μια εμβληματική τραγωδία του Ευριπίδη για τον πόλεμο, τους νεκρούς του, την υπαρξιακή αγωνία, την αξιοπρέπεια, την πίστη και τη γυναικεία αντοχή. Οι Ικέτιδες του Ευριπίδη είναι ένα έργο-εγκώμιο των Αθηνών, του δημοκρατικού πολιτεύματος και των χρηστών ηγετών και πολιτών, βαθιά ανθρώπινο και οξυδερκές μέσα στους αιώνες.

Οι μητέρες των Αργείων στρατηγών που έχασαν τη ζωή τους στη Θήβα πολεμώντας στο πλάι του Πολυνείκη προσπέφτουν Ικέτιδες στον βωμό της Δήμητρας στην Ελευσίνα. Μαζί τους ο βασιλιάς του Άργους Άδραστος.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί 11 Σεπτεμβρίου στο Κορωπί στο Θέατρο Δεξαμενής και 15 Σεπτεμβρίου στην Ελευσίνα στο Παλαιό Ελαιουργείο.

χορός
Εντυπωσιάζει ο χορός της παράστασης: Άννα Γιαγκιώζη / Άνδρη Θεοδότου / Κόρα Καρβούνη / Τζίνη Παπαδοπούλου / Αγλαΐα Παππά / Μαρία Σαββίδου / Κωνσταντίνα Τάκαλου / Τάνια Τρύπη / Νιόβη Χαραλάμπους
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μητέρες Αργείων στρατηγών Άννα Γιαγκιώζη / Άνδρη Θεοδότου / Κόρα Καρβούνη / Τζίνη Παπαδοπούλου / Αγλαΐα Παππά / Μαρία Σαββίδου / Κωνσταντίνα Τάκαλου / Τάνια Τρύπη / Νιόβη Χαραλάμπους
Αίθρα: Κάτια Δανδουλάκη / Θησέας: Άκης Σακελλαρίου / Άδραστος: Χρήστος Σουγάρης / Κήρυκας: Χάρης Χαραλάμπους / Άγγελος: Ανδρέας Τσέλεπος / Ευάδνη: Κατερίνα Λούρα / Ίφις: Θοδωρής Κατσαφάδος

«Ορέστεια» του Αισχύλου από το Εθνικό

Tελευταίο διήμερο των παραστάσεων της Ορέστειας, της φετινής μεγάλης παραγωγής του Εθνικού Θεάτρου στο Θέατρο Βράχων, στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου.
Μια καινοτόμα πρόταση από το Εθνικό Θέατρο: Τρεις σκηνοθέτιδες, η Ιώ Βουλγαράκη, η Λίλλυ Μελεμέ και η Γεωργία Μαυραγάνη, κάνουν την πρώτη τους σκηνοθεσία στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου παρουσιάζοντας σε ενιαία παράσταση την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία του Αρχαίου Δράματος. Η κάθε μια σκηνοθέτης έχει αναλάβει από ένα έργο της τριλογίας δίνοντας τη σκυτάλη στην επόμενη. Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης / Σκηνικά: Πάρις Μέξης / Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Αγαμέμνων, Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

Ο Αγαμέμνων, το πρώτο έργο της τριλογίας, είναι η αρχή μιας πολυεπίπεδης θεατρικής σύλληψης που με όχημα το μύθο του Τρωικού πολέμου ρίζωσε στο παρόν που γράφτηκε (την Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ.) και από τότε ριζώνει σε κάθε παρόν. Μετά από δέκα χρόνια ο βασιλιάς επιστρέφει από τον τρομερότερο των πολέμων νικητής για να δολοφονηθεί στο σπίτι του από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα. Δέκα χρόνια αναμονής για ένα τέτοιο έγκλημα. Σ’ ένα ποιητικό σύμπαν σαν αυτό, όπου ο άνθρωπος είναι άλυτο αίνιγμα και η ανθρώπινη πράξη δεν συμβαίνει κάτω από άδειους ουρανούς, θύτης και θύμα εναλλάσσουν ρόλους. Την εναλλαγή αυτή παρακολουθεί μια άρχουσα τάξη που σιωπά, ώσπου χάνει τελικά όχι μόνο τη δύναμή της, αλλά και την ίδια την υπόστασή της. Ποιος έχει δικαίωμα στο έγκλημα και από πού αντλεί το δικαίωμα αυτό;

Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής / Κοστούμια: Πάρις Μέξης / Κίνηση: Μαρία Σμαγιέβιτς (Maria Smaevich) / Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Εφη Χριστοδουλοπούλου / Βοηθός κινησιολόγου: Ειρήνη Κλέπκου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διανομή: Αγαμέμνων: Αργύρης Ξάφης / Κασσάνδρα: Δέσποινα Κούρτη / Κλυταιμνήστρα: Εύη Σαουλίδου / Αίγισθος: Αλέξανδρος Λογοθέτης
Φρουρός: Στέλιος Ιακωβίδης / Κήρυκας: Δημήτρης Γεωργιάδης. Χορός ανδρών: Θανάσης Βλαβιανός, Πάρις Θωμόπουλος, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Κωστής Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Νταλιάνης, Θέμης Πάνου, Στρατής Πανούριος

Χοηφόροι, Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Το δεύτερο μέρος της Ορέστειας, τοποθετείται χρονικά 10 χρόνια περίπου μετά το τέλος του Αγαμέμνονα. Εδώ χτυπά η αιμάτινη καρδιά της τριλογίας. Το έδαφος έχει ήδη προετοιμαστεί για την έλευση του Ορέστη, του νεαρού εκδικητή που οφείλει να ανταποκριθεί στον πανάρχαιο νόμο του καθήκοντος και να ανταποδώσει αίμα στο αίμα. Ο νεκρός πατέρας ζητά εκδίκηση και η παρουσία του στο έργο είναι εξίσου ισχυρή, με διαφορετικό τρόπο φυσικά, όπως και στον Αγαμέμνονα. Το τοπίο στις Χοηφόρους είναι ζοφερό και απειλητικό. Ένα νέο κράτος υπό το καθεστώς βίας, τρομοκρατίας και φοβικής σιωπής - το ζευγάρι των σφετεριστών, και παράνομων εραστών, που έχει κλέψει με δόλο την εξουσία από τον νόμιμο βασιλιά, έχει βάψει τα χέρια του με αίμα κι έχει βυθίσει τη χώρα στο σκοτάδι και το χάος.

Η Φιλαρέτη Κομνηνού στην παράσταση του Εθνικού, Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
Η Φιλαρέτη Κομνηνού στην παράσταση του Εθνικού, Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ο παλαιός κόσμος έχει φτάσει σε τραγικό αδιέξοδο και έχει χρεοκοπήσει, ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά. Η αποτρόπαιη πράξη που θα διαπράξει ο Ορέστης είναι επιβεβλημένη από τους θεούς και το ίδιο το σύμπαν. Η βία επιζητά τη βία και η Ερινύα του πατέρα παραμονεύει. Το λαμπρό φως της νέας Δικαιοσύνης που θα συμφιλιώσει τον παλαιό με τον καινούριο κόσμο που ανατέλλει, βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά και ο δρόμος που θα πρέπει να διανυθεί προς αυτήν την κατεύθυνση είναι εξαιρετικά επώδυνος. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Η επανάληψη της αποτρόπαιης βίας γίνεται τελετουργία εξαγνισμού μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία θα μεταβεί απ’ το σκοτάδι στο φως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα / Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος / Χορογραφία - Σχεδιασμός κίνησης: Μόνικα Έλενα Κολοκοτρώνη / Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου / Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη / Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριτίνα Αστρά

Διανομή: Κλυταιμνήστρα: Φιλαρέτη Κομνηνού / Αίγισθος: Γιώργος Χρυσοστόμου / Ηλέκτρα: Μαρία Κίτσου / Τροφός: Αγορίτσα Οικονόμου
Ικέτης: Βασίλης Καραμπούλας / Ορέστης: Γιάννης Νιάρρος / Πυλάδης: Γιώργος Στάμος. Χορός γυναικών : Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σοφία Κουλέρα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαίρη Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Αρετή Τίλη, Ιώβη Φραγκάτου, Χριστίνα Χριστοδούλου

Ευμενίδες, Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη

O Oρέστης είναι στους Δελφούς καταδιωκόμενος από τις Ερινύες. Είναι ικέτης στο ιερό του Απόλλωνα ζητώντας την προστασία του θεού. Ακολουθώντας τις συμβουλές του έρχεται στην Αθήνα όπου προσπέφτει ικέτης στο άγαλμα της Αθηνάς. Οι εξαγριωμένες Ερινύες παρακινημένες από το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας τον ακολουθούν.  Η λύση θα δοθεί στον Άρειο Πάγο, το δικαστήριο των Αθηνών. Ο Χορός των Ερινυών και ο Ορέστης θα υπερασπιστούν τα πιστεύω τους. Η ισοψηφία που προκύπτει με την ψήφο της Αθηνάς κηρύσσει αθώο τον Ορέστη ο οποίος εξυμνεί την Πόλη των Αθηνών και διακηρύσσει ότι στο εξής συμμαχία ακατάλυτη θα δένει την πατρίδα του με την Αθήνα. Η Αθηνά καθιερώνει τιμές για τις Ερινύες και τις ανακηρύσσει αγαθοποιές θεότητες, δηλαδή Ευμενίδες. 
Η τριλογία κλείνει τον κύκλο της με την αποκατάσταση της ισορροπίας, μέσα σε μια ατμόσφαιρα συμφιλίωσης, σε μια τραγική σύγκρουση που ο άνθρωπος δεν μπορεί να δώσει λύση.  Η κρίση αυτή έρχεται λίγο μετά το 462 όταν με τη μεταβολή του πολιτεύματος είχε μεταφερθεί στον Άρειο Πάγιο η δικαιοπραξία των φονικών υποθέσεων. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμβουλος Δραματουργίας: Δημοσθένης Παπαμάρκος / Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα / Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Νικολάου / Μουσικός σχεδιασμός: Χάρης Νείλας / Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Κελαϊδίτη / Βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφου και ενδυματολόγου: Λίλη Κυριλή

Διανομή (αλφαβητικά): Ναζίκ Αϊδινιάν, Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Καραδήμα, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Αγγελική Παπαθεμελή, Μαριάμ Ρουχάτζε, Τζωρτζίνα Τάτση

Ικέτιδες: Sold out στο Ηρώδειο (5/9) / 11 Σεπτεμβρίου, Κορωπί, Θέατρο Δεξαμενής / 15 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο
Ορέστεια: στο Θέατρο Βράχων 20 & 21 Σεπτεμβρίου

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ