Στέλιος Μάινας στο iefimerida: Ο εμβολιασμός είναι μονόδρομος | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Στέλιος Μάινας στο iefimerida: Ο εμβολιασμός είναι μονόδρομος

Στελιος Μάινας
Στελιος Μάινας

Μπήκε στον χώρο του θεάτρου τυχαία και αν ξανάρχιζε τη ζωή του πιθανόν θα έκανε κάτι άλλο. «Μοιάζει λίγο αιώνια καταδίκη, να ξαναζείς την ίδια ζωή» λέει χαμογελώντας ο Στέλιος Μάινας.

Ο Στέλιος Μάινας αγαπά τη δουλειά του και αντιμετωπίζει τους ρόλους και το κοινό του με την ίδια σεμνότητα των πρώτων ετών. Δεν άλλαξε ποτέ την γειτονιά του στην πλατεία Βικτωρίας, νοιάζεται για τον συνάνθρωπο και βοηθά τα ζώα. Αυτό το δύσκολο καλοκαίρι, λόγω πανδημίας, ετοιμάζεται για περιοδεία, με τον «Κήπο» παρέα με τη σύζυγό του, ηθοποιό Κάτια Σπερελάκη.

Λίγο πριν φτιάξουν βαλίτσες ο Στέλιος Μάινας μιλά στο iefimerida για τη δουλειά του, τα παιδικά χρόνια στις Κυκλάδες, το πολιτικό σκηνικό. Μιλά για το μυθιστόρημα το οποίο γράφει και δίνει τα συγχαρητήριά του εκεί που πρέπει, τονίζοντας με έμφαση. «Για να πάρουμε τις ζωές μας πίσω, ο εμβολιασμός, είναι μονόδρομος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Στέλιος Μάινας αυτό το καλοκαίρι παρουσιάζει τον «Κήπο». Αλήθεια, πόσο βαθιά μπορεί να είναι η ανάγκη του ανθρώπου για αγάπη, για συντροφικότητα, για πλήρη αποδοχή; Μπορούν δύο φαινομενικά αντίθετες προσωπικότητες να βρουν ο ένας στον άλλο το πρόσωπο που έψαχναν σε όλη τους τη ζωή; Τις απαντήσεις δίνουν επί σκηνής σε μια συγκλονιστική ερμηνεία ο Στέλιος Μάινας και η Κάτια Σπερελάκη. Το έργο του Καναδού ηθοποιού και συγγραφέα Bruce Gooch, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά μιλάει για μνήμες και εμπειρίες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή του καθενός.

«Ένας μοναχικός Παλαίμαχος του Βιετνάμ και εξαρτημένος από το αλκοόλ, βρίσκεται αποκομμένος, στο διαμέρισμα του, στο Μπρονξ, μετά από μία σοβαρή ορθοπεδική επέμβαση, όταν δέχεται την απρόσκλητη επίσκεψη μιας εθελόντριες της οργάνωσης (βοήθεια στο σπίτι)» σημειώνει μιλώντας στο iefimerida για τον ρόλο του ο Στέλιος Μάινας.

«Υποδοχή, κάθε άλλο παρά φιλόξενη που τρέπει τη γυναίκα σε φυγή Για τη συμπεριφορά του αυτή, ο παλαίμαχος μετανιώνει και , αντιλαμβανόμενος το λάθος του, κάνει το καθετί για να βρει τη γυναίκα και να ζητήσει συγγνώμη. Και έτσι, ανακαλύπτοντας τη, Ανακαλύπτει και το μυστικό της κόσμο, ένα κόσμο τρυφερότητας, ποίησης, και ανθρωπιάς. Μόνο που έρχεται η σειρά του, Να επίδειξη την αλληλεγγύη του, αφού η ποιήτρια, με τη σειρά της χρειάζεται τη δική του βοήθεια, όπως άλλωστε συμβαίνει στη ζωή. Το έργο μας, Είναι μία υπενθύμιση, πως δεν περισσεύει κανείς. Στη ζωή, ο καθένας θα κληθεί να κάνει το ανθρώπινο του χρέος» τονίζει ο Στέλιος Μάινας.

«Πώς είναι να παίζω με τη γυναίκα μου;]

«Ο Κήπος» παρουσιάζεται για 2η χρονιά και ο Στέλιος Μάινας συμπρωταγωνιστεί με την σύζυγό του, ηθοποιό Κάτια Σπερελάκη. «Αντιμετωπίζουμε ο ένας τον άλλον, σαν συνάδελφοι, φυσικά χωρίς να παραβλέπουμε την οικειότητα που υπάρχει λόγω της οικογενειακής μας σχέσης. Στη σκηνή όμως, δεν συγχωρούνται εκπτώσεις και παραβλέψεις» τονίζει ο Στέλιος Μάινας.

Κάτια Σπερελάκη, Στέλιος Μάινας
Κάτια Σπερελάκη, Στέλιος Μάινας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι δύσκολη η περιοδεία ή την αντιμετωπίζει σαν...πενταήμερη. ο Στέλιος Μάινας είναι κατηγορηματικός. «Η περιοδεία είναι για μένα μια ευκαιρία να έρθω σε επαφή με το κοινό της περιφέρειας και τις απαιτήσεις τους. Σαφώς απολαμβάνω αυτό το ταξίδι, παράλληλα όμως έχω την αγωνία, να ανταποκριθώ, στις απαιτήσεις του κοινού, και να προσφέρουμε Θέατρο, όπως νομίζουμε ότι οφείλει να γίνεται».

Μάινας: Η ελλάδα διαθέτει το ωραιότερο σκηνικό για ταινίες 

Μάλιστα η κουβέντα μας έγινε λίγο πριν την περιοδεία και εν μέσω γυρισμάτων μια γαλλικής ταινίας με διεθνές καστ στην οποία ο Στέλιος Μάινας πρωταγωνιστεί. «Η ταινία που σήμερα ολοκληρώνονται τα γυρίσματα της είναι μία Γαλλικη παραγωγή που πρωταγωνιστούν δύο εξαιρετικά αξιόλογοι και ταλαντούχοι ευρωπαίοι ηθοποιοί. Η Στέισι Μάρτιν και ο Βενσάν Ντεντιεν, καθώς και αρκετοί οι ταλαντούχοι και γνωστοί οι έλληνες Ηθοποιοί ο Άλκης Παναγιωτίδης, Σοφία Σεϊρλή, Πανάγος Ιωακείμ, Μαρία Αποστολακεα, Βάνα Καραμαούνας, με τίτλο «I love Greece». Η ταινία διαδραματίζεται, σε Σέριφο και Αθήνα, και αφορά τις περιπέτειες ενός νεαρού ζευγαριού από το Παρίσι, που έρχεται για διακοπές, στην χώρα καταγωγής της ηρωίδας».

Τα γυρίσματα για την διεθνή αυτή παραγωγή, συμπίπτουν σε ένα καλοκαίρι με πολλά ρεπεράζ στην Ελλάδα, αλλά και την ταινία του Αντόνιο Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη κάτι που αναμφισβήτητα αποτελεί ευκαιρία για τη χώρα μας. «Μακάρι, αυτή η συνάντηση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι να μην είναι μία σύμπτωση, που σίγουρα δεν είναι, αλλά αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς πολύς κόσμος έχει δουλέψει γι' αυτό. Η αλήθεια είναι, πως διαθέτουμε, το ωραιότερο σκηνικό για ταινίες κάθε είδους, και επιπλέον ας μην ντραπούμε να το πούμε, είμαστε ένας φιλόξενος λαός με θετική ενέργεια και με ελκυστικά χαρακτηριστικά για την έλευση νέων παραγωγών. Πέρα απ' αυτό υπάρχουν και οικονομικά κίνητρα, και έτσι εύχομαι, πολύ σύντομα η χώρα μας να μην προσφέρει μόνο το σκηνικό αλλά και το εργατικό της δυναμικό σ' αυτές τις ξένες παραγωγές».

«Ο εμβολιασμός, είναι μονόδρομος»

Φυσικά η κουβέντα μας δεν μπορεί να αφήσει έξω τον κορωνοϊό, τη μετάλλαξη Δέλτα, την αύξηση των κρουσμάτων τελευταία, αλλά και την απόφαση χώρων πολιτισμού να λειτουργήσουν αμιγώς για εμβολιασμένους. «Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να εργαστούμε με ασφάλεια και για τους καλλιτέχνες και για το κοινό. Δεν είμαι υπέρ των απαγορεύσεων, αλλά όταν έχει να κάνει με τον κίνδυνο ζωής, θα πρέπει να δημιουργήσουμε αναγκαστικά χώρους ελεύθερους από κορωνοϊό ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος της διασποράς του» τονίζει ο Στέλιος Μάινας και δηλώνει αποφασιστικά,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι μονόδρομος. Ο εμβολιασμός, είναι μονόδρομος, αυτό πρέπει να το καταλάβουμε. . Εννοείται πως πρέπει να υπάρξουν και μικτοί , εξωτερικοί χώροι, όπου ο κίνδυνος της διασποράς είναι μικρότερος. Όπως επίσης, πρέπει να πείσουμε τους δύσπιστους, και να δούμε τον εμβολιασμό σαν μία ευκαιρία επίδειξης της κοινωνικής μας αλληλεγγύης. Δεν εμβολιαζόμαστε μόνο για μας, αλλά και για τους συνανθρώπους μας. Τους προστατεύουμε από αυτό που μπορούμε να πάθουμε εμείς και να τους το μεταδώσουμε. Επιπλέον, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με κλειστά θέατρα».

«Γίνονται πολύ σοβαρά βήματα να βγούμε απ' αυτή την ακινησία»

«Οσον αφορά για το πολιτικό σκηνικό αυτή τη στιγμή στη χώρα, το απασχολεί αποκλειστικά η επιδημία του κορωνοϊού, Είναι σα να έχουμε κάνει στη ζωή μας ένα pause, η αλήθεια είναι και πρέπει να το παραδεχτούμε, πως γίνονται πολύ σοβαρά βήματα να βγούμε απ' αυτή την ακινησία και ένα καθοριστικό είναι επιτέλους η ψηφιακή ανασυγκρότηση του κράτους που κατά παράδοση είναι αργό και δυσκίνητο. Θα ήθελα να δώσω εύσημα στο Υγειονομικό μας σύστημα που λειτούργησε σε αφάνταστες συνθήκες πίεσης σε καιρό ειρήνης και είναι άξιο συγχαρητηρίων , με πρωταγωνιστή την κρατική Υγειονομική περίθαλψη και το προσωπικό του ΕΣΥ. Αυτό αποδεικνύει πως αμέσως μετά τον κορωνοϊό, που ελπίζω πολύ σύντομα να ξεχάσουμε, χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση του και να ασχοληθούμε με τον τομέα της απασχόλησης και της εργασίας, που έχει πληγεί.

Ειδικα τους καλλιτέχνες μάς έφερε στα όρια μας και μετά την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, που ήταν όντως ανάσα, όταν με το καλό επιστρέψουμε στην κανονικοτητά μας έχουμε πολλά να διεκδικήσουμε. Απλήρωτες πρόβες, συλλογική σύμβαση και μόνο με αλληλεγγύη μπορούμε να τα καταφέρουμε» τονίζει ο Στέλιος Μάινας

Ο Κήπος του Bruce Gouch με τον Στέλιο Μάινα και την Κάτια Σπερελάκη σε καλοκαιρινή περιοδεία
Ο Κήπος του Bruce Gouch με τον Στέλιο Μάινα και την Κάτια Σπερελάκη σε καλοκαιρινή περιοδεία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωρίς να έχει εκτεθεί ιδιαίτερα μέσα από την τηλεόραση είναι ο ηθοποιός που αγαπήθηκε μέσα από εμβληματικά σήριαλ και μπήκε σε κάθε σπίτι. «Την τηλεόραση την αγαπώ, δεν ξεχνάω ποιος με σύστησε στο ευρύ κοινό και η εκτίμηση του κόσμου για τον καλλιτέχνη είναι χαρά αλλά και ευθύνη.
Με τεράστια ικανοποίηση και θαυμασμό βλέπω την επιτυχία της μυθοπλασίας και τι εξαιρετικά ταλέντα διαθέτουμε και ηθοποιούς και σκηνοθέτες και σεναριογράφους, νοιώθω πως οι νέοι μας είναι μπροστά. Με καλλιέργεια, με ήθος, με ποιότη
τα».

Μάινας: Αγαπώ την αψάδα της Κρήτης

Διακοπες; «Αν η μισή μου καρδιά γιατρέ βρίσκεται εδω πέρα, η άλλη μισή στη Κρήτη βρίσκεται.. Αγαπώ την φιλοξενία, τη γενναιότητα και την αψάδα του νησιου και εγω νησιώτης είμαι, και η θάλασσα είναι φυσική μας συνεχεια, αλλα στη Κρητη αισθάνομαι, στο τόπο μου. Ειμαι φυσικά πολύ περήφανος που γεννήθηκα στη πιο ξακουστή Κυκλαδουπολη, την Ερμούπολη, και πέρασα τα παιδικά μου καλοκαίρια, στο μαγικό τόπο που λέγεται Αντιπαρος».

Το πρώτο μυθιστόρημα του Στέλιου Μάινας

Ακάματος ηθοποιός, κοινωνικά δραστήριος, πολυγραφότατος, αυτή την εποχή τελειώνει και το πρώτο του μυθιστόρημα. «Το Φθινόπωρο επιτέλους θα κυκλοφορήσει το πρώτο μου μυθιστόρημα. Οπότε σβήνω γράφω το τελικό κείμενο, αλλα ενδιαμεσα διαβάζω κιόλας πολλά βιβλία, όπως Η φλογα της ελευθεριας, του david brower, εκδοσεις Πατακη, τα μυθιστορηματα του τρομερού παιδιου των Γαλλικών γραμμάτων Μισελ Ουελμπεκ από τις εκδόσεις Εστια, τη Ζωη μεχρι χθες του Γιαννη Ξανθουλη, και το Η τελευταία νυχτα του Οδυσσέα Ανδρουτσου, Λιγη μπέσα ωρε μπρατιμε, του Θωμά Κοροβινη από την Αγρα.

«Αν ξαναρχιζα τη ζωη μου από την αρχή; Θα διάλεγα άλλο δρόμο. Μοιάζει λιγο αιώνια καταδίκη, να ξαναζείς την ιδια ζωή. Ποια; Θα το αφηνα στη τύχη».

Ο Κήπος του Bruce Gouch με τον Στέλιο Μάινα και την Κάτια Σπερελάκη

...σε καλοκαιρινή περιοδεία

Ο «Κήπος» (Tangled Garden) είναι το τελευταίο έργο του Bruce Gooch, σημαντικού ηθοποιού και συγγραφέα με επιτυχίες σε πολυάριθμες παραγωγές σε Η.Π.Α και Καναδά και ιδρυτικού μέλους της Εταιρείας Θεάτρου New Fangled Stages η οποία εδρεύει στο Τορόντο. Το Από Μηχανής Θέατρο σε συνεργασία με την New Fangled Stages παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα τον Κήπο (Tangled Garden).

Λίγα λόγια για το έργο: Ο Μπάρι, βετεράνος του Βιετνάμ και οικοδόμος τώρα στο επάγγελμα, αναρρώνει μετά από εγχείρηση στο γόνατό του όταν ξαφνικά εμφανίζεται στο σπίτι του η Λουίζ. Καθώς πρέπει, άψογη επαγγελματίας και με ποιητικές ανησυχίες, έχει προσληφθεί από τον ανιψιό της πρώην γυναίκας του Μπάρι για να τον φροντίζει. Ο άξεστος χαρακτήρας του την τρέπει σε άτακτη φυγή όμως η συνέχεια τούτης της γνωριμίας κάθε άλλο παρά αναμενόμενη αποδεικνύεται. Ο Μπάρι δείχνει αποφασισμένος να γίνει καλύτερος άνθρωπος ενώ η Λουίζ, στο πρόσωπο του, θα αναζητήσει απεγνωσμένα τη βοήθεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δύο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους και να βρουν, ο καθένας με τον τρόπο του, τη σωτηρία. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσουν είναι μεγάλη.

Κείμενο: Bruce Gooch / Μετάφραση: Κάτια Σπερελάκη / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς / Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης / Σκηνικά-Κοστούμια: Λήδα Σπερελάκη- Αγγελική Αθανασιάδου / Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου / B΄ Βοηθός Σκηνοθέτη:Xρήστος Καρανικόλας / Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας / Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Παίζουν: Στέλιος Μάινας, Κάτια Σπερελάκη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ

  • ΤΡΙΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
  • ΠΕΜΠΤΗ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑ
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
  • ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
  • ΤΡΙΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΗΤΕΙΑ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ ΡΟΔΟΣ
  • ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΙΓΙΝΑ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗ
  • ΤΡΙΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙ
  • ΠΕΜΠΤΗ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ ΙΘΑΚΗ
  • ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΑΙΓΙΟ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΠΑΤΡΑ
  • ΤΡΙΤΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΕΡΡΕΣ
  • ΤΡΙΤΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ
  • ΠΕΜΠΤΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΧΑΙΔΑΡΙ

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : 15 ΕΥΡΏ ΚΑΙ 12 ΕΥΡΩ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : TICKETPLUS.GR

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ