Στα χρώματα της γαλανόλευκης απόψε το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ -Σε ζωντανή μετάδοση με ήχους Μότσαρτ [βίντεο] - iefimerida.gr

Στα χρώματα της γαλανόλευκης απόψε το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ -Σε ζωντανή μετάδοση με ήχους Μότσαρτ [βίντεο]

Στα χρώματα της γαλανόλευκης η ΕΡΤ
Στα χρώματα της γαλανόλευκης η ΕΡΤ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση της χώρας μας τιμώντας τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση φωταγωγεί από σήμερα στα χρώματα της ελληνικής σημαίας το ιστορικό κτίριο του Ραδιομεγάρου της ΕΡΤ στη Λεωφόρο Μεσογείων.

Την φωταγώγηση θα συνοδεύουν ήχοι από τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ και ως μουσική υπόκρουση επελέγη η εμβληματική εισαγωγή της όπερας του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ «Η απαγωγή από το σεράι», την οποία ερμηνεύει, από πρόσφατη ηχογράφησή της, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φωταγώγηση θα μεταδοθεί απόψε από τα κανάλια της ΕΡΤ. Μία ιδέα από την εκδήλωση στο παρακάτω βίντεο

Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του καταξιωμένου μαέστρου Μύρωνα Μιχαηλίδη, ερμηνεύει έργα εμπνευσμένα από την Ελληνική Επανάσταση, την Παράδοση και την Ιστορία, σε μια μοναδική συναυλία από την αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, που θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021, στις 19:00 από την ΕΡΤ2 και στις 22.00 από την ΕΡΤworld.

Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει τα έργα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791) Εισαγωγή από την όπερα «Απαγωγή από το Σεράι KV 384»

Πρόκειται για την εισαγωγή μιας ανάλαφρης όπερας σε τρεις πράξεις που ο Μότσαρτ συνέθεσε στην αρχή της νεότητάς του και μ' αυτήν καθιερώθηκε στο χώρο του λυρικού θεάτρου.

Την έγραψε το 1782, όταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία είχε πάψει πλέον να αποτελεί απειλή για την κεντρική Ευρώπη και αντιμετωπίζονταν ως κάτι εξωτικό, παρά εχθρικό.

Την εποχή εκείνη προωθούνταν από τους Ευρωπαίους ηγέτες η σύσφιξη των σχέσεων με την Ανατολή κι έτσι έπρεπε να κατανικηθεί και το στερεότυπο των άγριων και απολίτιστων που είχε καλλιεργηθεί τους περασμένους αιώνες και φόβιζε τους δυτικούς. Σε αυτό το πλαίσιο ανατέθηκε στον Μότσαρτ να γράψει μία σχετική όπερα και ο ιδιοφυής συνθέτης δημιούργησε αυτό το αριστούργημα.

Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν (1770-1827), Εισαγωγή από το έργο «Τα ερείπια των Αθηνών»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1811 ο Μπετόβεν, που βρισκόταν τότε στη Βιέννη, ανέλαβε να γράψει τη μουσική για μια θεατρική παράσταση με την οποία θα εγκαινιαζόταν, έναν χρόνο μετά, το αυτοκρατορικό θέατρο στην Πέστη, (μέρος της σημερινής Βουδαπέστης) σε κείμενο του Αυγούστου φον Κάτσεμπου. Ο επίλογος της παράστασης είχε τίτλο «Die Ruinen von Athen» (Τα ερείπια των Αθηνών) κι ένα από τα πιο γνωστά του μέρη είναι η εισαγωγή, η οποία μας εισάγει στο κλίμα της υπόθεσης που

εκτυλίσσεται στην τουρκοκρατούμενη Αθήνα. Η μουσική για “Τα ερείπια των Αθηνών” γράφτηκε λίγα χρόνια πριν από την Επανάσταση, κι αναφέρεται στο πένθος της Ευρώπης για την υποδούλωση της Ελλάδας στους Οθωμανούς.

Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν,Η νίκη του Ουέλινγκτον

Το έργο γράφτηκε το καλοκαίρι του 1813 για να υμνήσει τη νίκη του Δούκα του Ουέλινγκτον κατά του Ναπολέοντα στη Μάχη της Βιτόρια επί ισπανικού εδάφους. Η μουσική του έργου αναπαριστά τη μάχη ανάμεσα τους δύο στρατούς, συχνά με ρεαλιστικό τρόπο με τη χρήση μουσκέτων και εφέ απο κανόνια. Αρχικά δεν είχε γραφτεί για ορχήστρα αλλά για ένα νέο όργανο, το Παναρμόνικον, που είχε φτιάξει ο φίλος του Μπετόβεν Γιόχαν Μέλτσελ. Το 1814 ο συνθέτης θα το παρουσιάσει μαζί με άλλα δύο έργα του σε μια συναυλία για τους συμμετέχοντες στο Συνέδριο της Βιέννης, μια συνάντηση ευρωπαίων ηγετών, που θα αναδιάτασσε τον χάρτη της Γηραιάς Ηπείρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-1984),Δωδεκανησιακή σουίτα Νο1

Ο Γιάννης Κωνσταντινίδης έγραψε λίγα, αλλά σημαντικά, έργα λόγιας μουσικής, που χαρακτηρίζονται από μία σπάνια ευαισθησία και έναν αστείρευτο μελωδικό πλούτο. Οι δύο ορχηστρικές Δωδεκανησιακές Σουίτες του αποτελούν ίσως το αποκορύφωμα της δημιουργίας του και αποτελούν επεξεργασμένα δημοτικά τραγούδια των Δωδεκανήσων, προερχόμενα από την ομώνυμη συλλογή του ιστορικού τέχνης και εθνομουσικολόγου Ελβετού καθηγητή Samuel Baud-Bovy, στον οποίο είναι αφιερωμένη η πρώτη από αυτές. Ο Baud-Bovy ήταν επίσης αυτός που την πρωτοπαρουσίασε τον Ιούνιο του 1949 στη Γενεύη. Η σουίτα έχει 6 μέρη συνολικά, τα οποία ακολουθούν μία διμερή μορφή εναλλαγής αργού και γρήγορου ρυθμού, που εξυπηρετεί την ανάγκη του συνθέτη να χρησιμοποιήσει όσο περισσότερο μελωδικό υλικό μπορεί.

Νικόλαος Μάντζαρος (1795-1872),

7 Ωδές του Διονύσιου Σολωμού σε ενορχήστρωση Άλκη Μπαλτά

Ο Νικόλαος Χαλικιόπουλος – Μάντζαρος, ο συνθέτης του εθνικού μας ύμνου, ήταν στενός φίλος του Διονύσιου Σολωμού και γοητεύτηκε από το ποίημα Ύμνος εις την Ελευθερία. Το επαναστατικό και ρομαντικό περιεχόμενο του έργου επηρέασε βαθιά τον Μάντζαρο που επιθυμούσε ο ύμνος να τραγουδιέται απ’ όλους τους επαναστατημένους Έλληνες. Αρχικά μελοποιήθηκε για τετράφωνη χορωδία και πιάνο, αλλά ακολούθησαν κι άλλες διασκευές. Οι Ωδές αποτελούν μέρος του Ύμνου εις την Ελευθερία ενώ στην τελευταία ωδή ακούγεται η γνωστή και χαρακτηριστική μελωδία του ελληνικού εθνικού ύμνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηχοληψία: Μιχάλης Συγλέτος, Νίκος Καραπιπέρης, Διονύσης Λυμπέρης
Μουσική σύμβουλος: Χριστίνα Σιώρου. Διεύθυνση φωτογραφίας: Κώστας Μπλουγουράs Σκηνοθεσία: Μιχάλης Νταής. Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ Μουσική Διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΡΤ συναυλία 1821 Επανάσταση σημαία
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ