Πώς ήταν «Η Αθήνα του Μεσοπολέμου» -Ο Βενιζέλος, οι τουρίστες στην Ακρόπολη, εντυπωσιακές εικόνες - iefimerida.gr

Πώς ήταν «Η Αθήνα του Μεσοπολέμου» -Ο Βενιζέλος, οι τουρίστες στην Ακρόπολη, εντυπωσιακές εικόνες

Τουρίστες στην Ακρόπολη, αρχές δεκαετίας 1930.
Τουρίστες στην Ακρόπολη, αρχές δεκαετίας 1930.
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πώς ήταν η Αθήνα του Μεσοπολέμου; Ήταν μόνο μια πόλη σε διχασμό ανάμεσα σε βενιζελικούς και μοναρχικούς ή ήταν και τόσα άλλα πράγματα μαζί;

Κατόπιν μεγάλης ζήτησης, επαναλαμβάνεται η προβολή του ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού «Η Αθήνα του Μεσοπολέμου, 1922-1940» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

«Η Αθήνα του Μεσοπολέμου, 1922–1940»

Οι μικρασιάτες πρόσφυγες το 1922 φέρνουν νέα πνοή στην πόλη, στον πολιτισμό και στην οικονομία. Αναπτύσσεται η βιομηχανία και η ναυτιλία, μια νέα αστική τάξη κάνει αισθητή την παρουσία της, και συγχρόνως δημιουργείται μια εργατική τάξη που διαδηλώνει στους δρόμους της Αθήνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι γυναίκες αρχίζουν να εργάζονται και τα καλοκαίρια κολυμπούν στο Παλαιό Φάληρο δίπλα στους άντρες φορώντας μαγιό. Η Αθήνα που για πρώτη φορά έχει δημοκρατικό πολίτευμα αλλάζει.

Τουρίστες στην Ακρόπολη, αρχές δεκαετίας 1930.Harvard University, Fine Arts Library
Τουρίστες στην Ακρόπολη, αρχές δεκαετίας 1930.
Harvard University, Fine Arts Library

Κάτω από την Ακρόπολη γκρεμίζεται η συνοικία Βρυσάκι και αναδύεται η Αρχαία Αγορά, ενώ η Ομόνοια εκσυγχρονίζεται με ηλεκτρικό τρένο. Στην τέχνη, η γενιά του 1930 θα αλλάξει για πάντα την ποίηση, τη λογοτεχνία, τη ζωγραφική.

Ο Βενιζέλος, στη δεύτερη δημιουργική τετραετία του, φέρνει το νερό στην πόλη, χτίζει σχολεία, εγκαινιάζει το πρώτο αεροδρόμιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O Ελευθέριος Βενιζέλος με τη σύζυγο του Έλενα, ο δήμαρχος Αθηνών Σπύρος Μερκούρης με την εγγονή του Μελίνα και ο Αντώνης Μπενάκης ανάμεσα στον κόσμο στις Δελφικές Γιορτές του Άγγελου Σικελιανού και της Εύας Πάλμερ.Ευγενική παραχώρηση, National Archives, Washington DC
O Ελευθέριος Βενιζέλος με τη σύζυγο του Έλενα, ο δήμαρχος Αθηνών Σπύρος Μερκούρης με την εγγονή του Μελίνα και ο Αντώνης Μπενάκης ανάμεσα στον κόσμο στις Δελφικές Γιορτές του Άγγελου Σικελιανού και της Εύας Πάλμερ.
Ευγενική παραχώρηση, National Archives, Washington DC

Οι Αθηναίοι τραγουδούν Αττίκ και Γιαννίδη, ενώ στις περιφερειακές συνοικίες κυριαρχούν τα ρεμπέτικα. Μετά το Κραχ του 1929, η επάνοδος της μοναρχίας, η δικτατορία του Μεταξά και η αρχή του Ελληνοϊταλικού Πολέμου φέρνουν το τέλος αυτής της περιόδου.

H Αθήνα κατά τη δεκαετία του 1930.Ευγενική παραχώρηση, Library of Congress
H Αθήνα κατά τη δεκαετία του 1930.
Ευγενική παραχώρηση, Library of Congress
Οι γυναίκες εργάζονται και ψηφίζουν
Οι γυναίκες εργάζονται και ψηφίζουν
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διαδηλώσεις για τα δικαιώματα
Διαδηλώσεις για τα δικαιώματα
«Ζήτω η Δημοκρατία»
«Ζήτω η Δημοκρατία»

Η Μαρία Ηλιού και οι συνεργάτες της διηγούνται την ιστορία του Μεσοπολέμου στην Αθήνα με μια νέα ματιά και άγνωστο οπτικό υλικό που βρέθηκε σε αρχεία της Αμερικής, της Ευρώπης και της Ελλάδας.

Οι αφηγήσεις, οι φωτογραφίες, τα φιλμάκια, οι ήχοι της πόλης που σχεδίασε η Αλίκη Παναγή, η ανακατασκευή της μουσικής της εποχής αλλά και η πρωτότυπη μουσική της Κατερίνας Πολέμη αναδημιουργούν την ατμόσφαιρα μιας πολύ δημιουργικής περιόδου, γεμάτης αντιθέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ιστορικός σύμβουλος | Αλέξανδρος Κιτροέφ / Παραγωγή | Πρωτέας & Proteus NY Inc

«Η Αθήνα του Μεσοπολέμου 1922-1940» / Ντοκιμαντέρ σε σενάριο-σκηνοθεσία Μαρίας Ηλιού / Επαναπροβολή

Κυριακή 11, Δευτέρα 12, Τρίτη 13, Τετάρτη 14, Τετάρτη 28 Μαΐου | 20:00, Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ