Ο μετρ της φωτογραφίας Πλάτων Ριβέλλης ετοιμάζει τη νέα έκθεση της Citronne στον Πόρο [εικόνες] - iefimerida.gr

Ο μετρ της φωτογραφίας Πλάτων Ριβέλλης ετοιμάζει τη νέα έκθεση της Citronne στον Πόρο [εικόνες]

Πόδια και σκιά
Εκθεση φωτογραφίας στη γκαλερί Citronne

Μακρινοί προορισμοί, όπως η Κορέα, η Παταγονία, η Κούβα, η Νέα Υόρκη, η Φλωρεντία, η Κωνσταντινούπολη αλλά και πάτρια εδάφη όπως ο Πόρος, η Σύρος, η Σίφνος, τα Ζαγοροχώρια τοποθετούνται στους τοίχους της γκαλερί Citronne στον Πόρο.

Μετά την μεγάλη επιτυχημένη έκθεση των έργων του Γιάννη Ψυχοπαίδη, η γκαλερί Citronne συνεχίζει το καλοκαιρινό εκθεσιακό της πρόγραμμα στον Πόρο με την ατομική έκθεση φωτογραφίας της Μαίρης Χριστοφίδη με τίτλο «Αντιστάσεις και αποκλεισμοί»  σε επιμέλεια του δάσκαλου της φωτογραφίας Πλάτωνα Ριβέλλη. Η έκθεση εγκαινιάζεται το Σάββατο, 27 Ιουλίου στις 8.30 μμ και θα διαρκέσει έως τις 8 Σεπτεμβρίου ενώ τις ημέρες των εγκαινίων ο Πλάτωνας Ριβέλλης θα πραγματοποιήσει και ένα εργαστήριο φωτογραφίας για όσους βρεθούν στο νησί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιατί μία έκθεση φωτογραφίας στην γκαλερί Citronne

Ποιο ήταν όμως το σκεπτικό μέσα από το οποίο οργανώθηκε η συγκεκριμένη έκθεση φωτογραφίας στη γκαλερί Citronne. «Μια φωτογραφία εξ ορισμού φωτίζει και καταγράφει τον Χρόνο. Ακινητοποιεί την κίνηση, βουβαίνει τον ήχο, στερεοποιεί την ρευστότητα του γίγνεσθαι- χωρίς, όμως, να χάνει την ζώσα σχέση της με την πραγματικότητα την οποία αποτυπώνει σημειώνει η Τατιάνα Σπινάρη, Δρ. της Ιστορίας της Τέχνης και διευθύντρια της Γκαλερί CITRONNE.

Μαυρόασπρη φωτογραφία
H γκαλερί Citronne συνεχίζει το καλοκαιρινό εκθεσιακό της πρόγραμμα στον Πόρο με την ατομική έκθεση φωτογραφίας της Μαίρης Χριστοφίδη

«Οι περισσότερες φωτογραφίες, παλαιές και νεώτερες, έντεχνες ή άτεχνες, επαγγελματικές ή ερασιτεχνικές, αφορμώνται από την επιθυμία του ανθρώπου να διατηρηθεί η μνήμη μιας δεδομένης στιγμής.  Διέπονται από την αντίσταση στον Χρόνο, όπου “τὰ πάντα ῥεῖ”, σαν να επιχειρούν να τον ακυρώσουν. Λειτουργούν, λοιπόν, ως τεκμήρια ζωής και εμπειρίας, ως σταθμοί του βίου, ως μάχη επιβίωσης- γι’ αυτό, άλλωστε, ελκύουν και συγκινούν τον θεατή» σημειώνει Τατιάνα Σπινάρη.

Ασπρόμαυρα και έγχρωμα, έντονα κλικ, στην γκαλερί Citronne

«Η Μαίρη Χριστοφίδη είναι  φωτογράφος με οξεία οπτική αντίληψη και διεισδυτικό βλέμμα. Συγκροτεί ένα προσωπικό φωτογραφικό “ντοκουμέντο”, εικόνες με έντονη αισθητική υπόσταση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μαυρόασπρη φωτογραφία
Την επιμέλεια της έκθεσης στη γκαλερί Citronne εχει ο Πλάτωνας Ριβέλλης

«Κινείται με ευκολία από την κλασική ασπρόμαυρη στην έγχρωμη φωτογραφία, χωρίς φόβο, με την αντίληψη της ειδικής αισθητικής την οποία εμπνέει ή και επιβάλλει η καθημερινότητα. Ο κόσμος καδράρεται σε φωτογραφικά καρέ η φωτογραφική μηχανή συλλαμβάνει και “εκτελεί” τις στιγμές. Έτσι, η φωτογράφος συγκροτεί και αναπτύσσει ένα συνεχή διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Κάποτε οι συνθέσεις της αγγίζουν την αφαίρεση• κάποτε, με οπτικό χιούμορ, τονίζει το οξύμωρο της φωτογραφικής αποτύπωσης, δηλαδή την ίδια την φύση της φωτογραφίας, ως απλή αντανάκλαση της πραγματικότητας και όχι ως καθεαυτή προβολή ή ερμηνεία» τονίζει η Τατιάνα Σπινάρη.

Tι σημαίνει καλός φωτογράφος για τον Πλάτωνα Ριβέλλη

«Φωτογραφία είναι η συνάντηση της μνήμης με μια πραγματικότητα που την επικαλείται. Η νέα υπό φωτογράφιση πραγματικότητα ανθίσταται στη χειραγώγηση της και προβάλλει δελεαστικά τη γοητεία τής ζωντανής παρουσίας της» αναφέρει ο Πλάτων Ριβέλλης με αφορμή την έκθεση και συνεχίζει.

ασπρομαυρη φωτογραφία
«Η Μαίρη Χριστοφίδη είναι  φωτογράφος με οξεία οπτική αντίληψη και διεισδυτικό βλέμμα» αναφέρει η Τατιάνα Σπινάρη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο φωτογράφος επιχειρεί να ελέγξει και να υποτάξει την πραγματικότητα μέσω του επιλεκτικού αποκλεισμού στοιχείων, έτσι ώστε η φωτογραφία που θα προκύψει να αποτελείται από θραύσματα ρεαλισμού οργανωμένα με τη δύναμη της φαντασίας. Για να πετύχει η παραπάνω διαδικασία πρέπει να διαφυλαχθούν (κατά τη λήψη) η αθωότητα τους βλέμματος και η ασάφεια της μνήμης και να ενισχυθεί η προσοχή σε βάρος της σκέψης. Και στη συνέχεια (κατά την επιλογή και την επεξεργασία) να λησμονηθεί η μνήμη και η πραγματικότητα σε όφελος της σκέψης και της κρίσης.

Τα παραπάνω δείχνουν πόσο κρίσιμη είναι η θέση που θα πάρει η φωτογραφία στη ζωή του καλλιτέχνη φωτογράφου, ώστε να καταφέρει να την εντάξει στη ζωή του με σοβαρότητα αλλά και με χαλαρότητα επιτρέποντας στη μνήμη και στις αισθήσεις να λειτουργούν αυτόματα, ελεύθερα και παράλληλα» αναφέρει ο Πλάτων Ριβέλλης.

Γιατί μία έκθεση της Μαίρης Χριστοφίδη στη γκαλερί Citronne

«Η Μαίρη Χριστοφίδη, όπως και τόσοι καλοί φωτογράφοι, δεν εικονογραφεί μηνύματα, ούτε αφηγείται ιστορίες. Επισημαίνει απλώς μικρές συμπτώσεις στο πλαίσιο της καθημερινότητας της, που προκύπτουν από τη συνάντηση ασήμαντων γεγονότων που επιλέγουν οι αισθήσεις της με τη σημασία που τους αποδίδει η μνήμη της μέσω του φωτογραφικού της κάδρου» σημειώνει ο Πλάτων Ριβέλλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γυναικα περπαταει κιτρινος τοίχος
«Η Μαίρη Χριστοφίδη, όπως και τόσοι καλοί φωτογράφοι, δεν εικονογραφεί μηνύματα, ούτε αφηγείται ιστορίες. Επισημαίνει απλώς μικρές συμπτώσεις στο πλαίσιο της καθημερινότητας» σημειώνει ο Πλάτωνας Ριβέλλης

«Έτσι, με μικρά επιλεγμένα σπαράγματα χτίζει την προσωπική της χρονική καμπύλη. Η επιτυχία της οφείλεται μεταξύ άλλων στην πριμοδότηση και διαφύλαξη της φωτογραφικής διαδικασίας. Έτσι, το φωτογραφικό αποτέλεσμα διατηρεί την πολυσημία του και την αφαιρετική του δύναμη και η φωτογραφική διαδικασία το μυστήριο που την προκαλεί» καταλήγει ο επιμελητής της έκθεσης.

Φωτογραφικά σεμινάρια του Πλατωνα Ριβέλλη στον Πόρο

Mε αφορμή την έκθεση της Μαίρης Χριστοφίδη στον Πόρο, η γκαλερί CITRONNE οργανώνει διήμερο σεμινάριο φωτογραφίας, το οποίο θα φιλοξενηθεί στην Χατζοπούλειο Βιβλιοθήκη του Πόρου.
Ο Πλάτων Ριβέλλης, σε δύο διαδοχικά τετράωρα (Παρασκευή 26.7 και Σάββατο 27.7), θα παραδώσει φωτογραφικό σεμινάριο,  με τίτλο «Άχρηστες φωτογραφίες».
Το σεμινάριο αυτό ανιχνεύει  την προέλευση, τον στόχο και την προβολή μιας φωτογραφίας που ξεκινάει από την μνήμη, τρέφεται από την παρατήρηση και υπερβαίνει κάθε πιθανό μήνυμα. Η συμμετοχή στο σεμινάριο θα είναι δωρεάν και όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν θα πρέπει να αποστείλουν mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση platon@rivellis.gr ωστε να τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

μαυροασπρη φωτογραφία
Οι φωτογραφίες της Μαίρης Χριστοφίδη μάς ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Μαίρη Χριστοφίδη γεννήθηκε στην Κύπρο. Σπούδασε Οικονομικά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο management. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Με τη φωτογραφία ασχολείται απο το 1997 και από τότε είναι μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου. Έχει πραγματοποιήσει πέντε ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομαδικές. Η πρώτη της δουλειά κυκλοφόρησε με τίτλο «Στιγμές» από τις Μικρές Σειρές του Φωτογραφικού Κύκλου. Φωτογραφίες της έχουν δημοσιευθεί σε αρκετά περιοδικά και βιβλία. Το 2017 εκδόθηκε το βιβλίο της με τον τίτλο Συγχορδίες.

Μαυρόασπρη φωτογραφία
Μακρινοί προορισμοί, όπως η Κορέα, η Παταγονία, η Κούβα, η Νέα Υόρκη, η Φλωρεντία, η Κωνσταντινούπολη αλλά και πάτρια εδάφη όπως ο Πόρος, η Σύρος, η Σίφνος, τα Ζαγοροχώρια τοποθετούνται στους τοίχους της γκαλερί Citronne στον Πόρο

Γκαλερί CITRONNE: Ατομική έκθεση Μαίρης Χριστοφίδη «Αντιστάσεις και Αποκλεισμοί»
Εγκαίνια : Σάββατο, 27 Ιουλίου, 8.30 μμ.
Διάρκεια έκθεσης: 27 Ιουλίου - 8 Σεπτεμβρίου 2019
Επιμέλεια έκθεσης: Πλάτων Ριβέλλης
Ωράριο Λειτουργίας Γκαλερί: Καθημερινά 11:00- 13:00 και 19:00 – 23:00

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ