ΠΙΟΠ: 100χρόνια από τη γέννηση του Γιόζεφ Μπόις: Ο οραματιστής καλλιτέχνης με το τσόχινο καπέλο -Η σχέση του με την Ελλάδα - iefimerida.gr

ΠΙΟΠ: 100χρόνια από τη γέννηση του Γιόζεφ Μπόις: Ο οραματιστής καλλιτέχνης με το τσόχινο καπέλο -Η σχέση του με την Ελλάδα

Γιόζεφ Μπόις
Γιόζεφ Μπόις, ένα αφιλερωμα στον επιδραστικό καλλιτέχνη από το ΠΙΟΠ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Γιόζεφ Μπόις, το ΠΙΟΠ και τα Ινστιτούτα Goethe της Ελλάδας τιμούν τον σημαντικό και επιδραστικό καλλιτέχνη της μεταπολεμικής περιόδου

Το Πολιτιστικό Ιδρυμα Ομίλου Πειραιώς διοργανώνει δωρεάν online προβολή του πρόσφατου ντοκιμαντέρ «BEUYS», του Andres Veiel, το οποίο περιέχει πλούσιο αρχειακό υλικό από τη ζωή του καλλιτέχνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η ιστορικός τέχνης και συνοδοιπόρος του Beuys, Rhea Thönges-Stringaris, συζητά με την ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια, Δάφνη Βιτάλη, για τον Beuys και το ντοκιμαντέρ του Andres Veiel, «BEUYS».

γιοζεφ μποις
Γιόζεφ Μπόις, ο οραματιστής καλλιτέχνης που προηγούνταν της εποχής του

Ο Γιόζεφ Μπόις, ο άνθρωπος με το τσόχινο καπέλο, τον κετσέ και τη Fettecke (γωνιά λίπους). Τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του, οι ιδέες αυτού του οραματιστή καλλιτέχνη εξακολουθούν να θεωρούνται πολύ μπροστά από την εποχή του.

Με μια ιδιοφυή συρραφή πολυάριθμων αχρησιμοποίητων μέχρι τώρα οπτικών και ηχητικών ντοκουμέντων, ο σκηνοθέτης Andres Veiel και η ομάδα του δημιούργησαν ένα μοναδικό χρονικό: το ντοκιμαντέρ «BEUYS» δεν είναι ένα πορτραίτο με τη συνηθισμένη έννοια, αλλά μια ευαίσθητη και προσωπική ματιά στον άνθρωπο, την τέχνη του και τον κόσμο των ιδεών του. Τις δεκαετίες του 1960, 1970 και 1980 ο Beuys προσπάθησε υπομονετικά να εξηγήσει ότι το «χρήμα δεν θα έπρεπε να είναι αγαθό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γιοζεφ μπόις
Τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του, οι ιδέες αυτού του οραματιστή καλλιτέχνη εξακολουθούν να θεωρούνται πολύ μπροστά από την εποχή του

Το έργο του αφορούσε μια νέα, διευρυμένη αντίληψη της τέχνης που περιλάμβανε και την πολιτική διαμόρφωση της κοινωνίας. Ο Beuys παίρνει μέρος σε αγώνες πυγμαχίας, διαπραγματεύεται, δίνει διαλέξεις και εξηγεί εικόνες σε έναν νεκρό λαγό. Ρωτά μειδιώντας: «Θέλετε μια επανάσταση χωρίς γέλιο;». Η διευρυμένη του αντίληψη για την τέχνη τον τοποθετεί στο επίκεντρο κάθε σημαντικής κοινωνικής συζήτησης, ακόμη και σήμερα.

Τόσο το ντοκιμαντέρ όσο και η συζήτηση θα είναι διαθέσιμα για online παρακολούθηση δωρεάν από τις 12 έως και τις 15 Μαΐου.
Προβολή ταινίας ΕΔΩ
Συζήτηση: Επίσημο κανάλι του ΠΙΟΠ στο YouTube

BEUYS (D 2017, 107´)
Σκηνοθεσία και σενάριο: Andres Veiel
Μοντάζ: Stephan Krumbiegel, Olaf Voigtländer
Γλώσσα Ταινίας: Αγγλικά και Γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γερμανικά Κινηματογραφικά Βραβεία 2108: Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ | Βραβείο Καλύτερου Μοντάζ | Υποψήφιο για το Βραβείο Καλύτερης Μουσικής

ελια
Λεπτομέρεια από την έκθεση «Olivestone» στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού © ΠΙΟΠ

Γιόζεφ Μπόις και ΠΙΟΠ

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς συνδέεται με το έργο του πρωτοπόρου καλλιτέχνη, μέσω της οργάνωσης της περιοδικής έκθεσης «Olivestone», στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού (2008) και στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου (2009). Πρόκειται για ένα αρχέτυπο γλυπτό από πέτρα και λάδι ελιάς, στοιχεία σε αμοιβαία και διαρκή ένωση, στα οποία ο καλλιτέχνης δεν «βλέπει» δυο προϊόντα της γης, αλλά την ίδια τη γη.

Η πέτρινη δεξαμενή και το ρέον ελαιόλαδο είναι ζωντανός οργανισμός, με το ένα στοιχείο να τρέφει το άλλο. Συμβολίζουν τον χρόνο (πέτρα=παρελθόν και παρόν, λάδι=μέλλον) και συνιστούν ένα κατεξοχήν έργο «κοινωνικής γλυπτικής». Σύμφωνα με τον Beuys, η πέτρα ταυτίζεται με την ιστορία, η ελιά με το προαιώνιο σύμβολο ειρήνης, και το ελαιόλαδο, σύμβολο παραγωγικότητας, με τον καρπό της ιστορίας και της ειρήνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παρουσίαση του «Olivestone» στα δύο Μουσεία του Δικτύου ΠΙΟΠ έδωσε στο έργο τη δυνατότητα να κάνει ένα νέο βήμα, μεταδίδοντας το μήνυμα για μια νέα «ανάγνωση» των πραγμάτων με ευαισθησία, αλληλεγγύη, γαλήνη, αρμονία. Δύο αριθμημένα και υπογεγραμμένα μπουκάλια με λάδι, μέρος της εγκατάστασης «Olivestone», εκτίθενται μόνιμα στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού και στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου αντιστοίχως, ως διαρκής ανάμνηση της έκθεσης που παρουσιάστηκε σε αυτά.

Το Goethe-Institut έχει πραγματοποιήσει πολλές εκδηλώσεις και αφιερώματα στο έργο του Joseph Beuys τα τελευταία χρόνια και, με αφορμή τη φετινή επέτειο, παρουσιάζει το πρόγραμμα «Everything is in a State of Change», μια πρωτοβουλία της επιμελήτριας Δάφνης Βιτάλη (GR/IT) μετά από πρόσκληση του Goethe-Institut Athen. Η επιμελήτρια κάλεσε δύο διεθνείς καλλιτέχνιδες που βρίσκονται στο μέσο της σταδιοδρομίας τους, την Jennifer Nelson (Ελλάδα/ΗΠΑ) και την Janis Rafa (Ελλάδα/Ολλανδία), να δημιουργήσουν νέα έργα (βίντεο) τα οποία θα έχουν αναφορές και θα συνομιλούν με το πλούσιο έργο του Joseph Beuys αλλά και την καλλιτεχνική του έρευνα. Θα παρουσιαστούν στο Goethe-Institut Athen τον Ιούνιο με παράλληλες δράσεις.
Οι ακριβείς ημερομηνίες και το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθούν σύντομα στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ