fbpx Οι «Πέρσες» του Αισχύλου μάγεψαν το κοινό στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου -Οσοι βρέθηκαν εκεί, δείτε φωτό | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΛΗΘΟΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ

Οι «Πέρσες» του Αισχύλου μάγεψαν το κοινό στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου -Οσοι βρέθηκαν εκεί, δείτε φωτό

Οσοι βρέθηκαν στην Επίδαυρο για τους Πέρσες
27|07|2020 | 14:51
Πέρσες στην Επίδαυρο /Φωτογραφία: ΝDP

To Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αποφασισμένο να μη λείψει από το κοινό του το δύσκολο αυτό καλοκαίρι, που διανύουμε, και εφαρμόζοντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα, «άνοιξε» την Επίδαυρο στις 24, 25 και 26 Ιουλίου με ένα έργο άκρως συμβολικό: τους «Πέρσες» του Αισχύλου.

Με τις μάσκες και τις απαραίτητες αποστάσεις το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, ήταν κατάμεστο, με τους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη και με τη Λυδία Κονιόρδου και τον Νίκο Καραθάνο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους να καταχειροκροτούνται.

Σε μια παράσταση με διάρκεια περίπου μιάμισης ώρας οι δυνατές ερμηνείες της Λυδίας Κονίορδου, του Νίκου Καραθάνου (Δαρείος) και του Αργύρη Ξάφη (Ξέρξης) καθήλωσαν το κοινό. Έκπληξη της βραδιάς ήταν ο Αργύρης Πανταζάρας, ως «Άγγελος», που στην κυριολεξία αποθεώθηκε.

Η χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου έκλεψε επίσης τις εντυπώσεις όπως και τα εντυπωσιακά κουστούμια της Εύας Νάθενα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού έγινε για πρώτη φορά ζωντανή μετάδοση της παράστασης, μέσω διαδικτύου και σε συνεργασία με τη Google, σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός Ελλάδας.

Ποιοι έδωσαν το παρών στους Πέρσες:

Μπορεί, όπως προαναφέραμε, εξαιτίας του κορωνοϊού τα θεατρικά δρώμενα να πήγαν πίσω, όμως τελικά το Εθνικό Θέατρο τόλμησε να «ανοίξει» την Επίδαυρο κόντρα σε όλα τα προγνωστικά με πολλούς επώνυμους να δίνουν το παρών.

Παρόντες λοιπόν στην Επίδαυρο ήταν το περασμένο τριήμερο, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την σύζυγό του Μαρέβα, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο λοιμοξιωλόγος Σωτήρης Τσιόδρας, μαζί με τη σύζυγό του, Μίνα και φυσικά πολλοί ηθοποιοί και θεατρόφιλοι.

Ο φωτογραφικός φακός απαθανάτισε, μεταξύ άλλων, τους: Άντζελα Γκερέκου, Ελενα Σκουλά, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Βίκυ Σταυροπούλου, Γωγώ Μπρέμπου, Σπύρο Μπιμπίλα, Δημήτρη Λιγνάδη, Νίκη Παλληκαράκη, Εύα Νάθενα, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Πάνο Βλάχο και άλλους.

Δείτε φωτογραφίες από τους «Πέρσες» του Αισχύλου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου:

Το Εθνικό Θέατρο, πιστό στο ετήσιο ραντεβού του με το κοινό, παρουσίασε τους «Πέρσες» στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 24, 25 και 26 Ιουλίου 2020 και πολλοί ήταν εκείνοι που έδωσαν το παρών...

O πρωθυπουργός κατά την είσοδό του με την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη
Κατερίνα Σακελλαροπούλου, Λίνα Μενδώνη
Δημήτρης Λιγνάδης, Κατερίνα Ευαγγελάτου
Δημήτρης Λιγνάδης, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Χάρης Θεοχάρης με τη σύζυγό του, Δήμητρα
Δημήτρης Λιγνάδης, Έλενα Σκουλά
Εύα Νάθενα, Δημήτρης Λιγνάδης, Κατερίνα Ευαγγελάτου
Κατερίνα Ευαγγελάτου
Εύα Νάθενα
Άννα Παναγιωταρέα, Λίνα Μενδώνη, Δημήτρης Λιγνάδης, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, Παύλος Κοτσώνης
Δημήτρης Λιγνάδης, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, Παύλος Κοτσώνης
Κατερίνα Σακελλαροπούλου, Παύλος Κοτσώνης
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη σύζυγο του, Μαρέβα.
Κυριάκος Μητσοτάκης, Μαρέβα Μητσοτάκη
Άννα Παναγιωταρέα-Λίνα Μενδώνη
Άντζελα Γκερέκου

Eπώνυμοι από διάφορους χώρους, βρέθηκαν εκεί για να παρακολουθήσουν τους «Πέρσες»...

Γωγώ Μπρέμπου
Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης με τη Βίκυ Σταυροπούλου.
Σπύρος Μπιμπίλας, Αργύρης Ξάφης, Κωνσταντίνος Ρήγος
Βασίλης Παπαβασιλείου, Αργύρης Ξάφης
Γιώργος Ψυχογυιός, Λυδία Κονιόρδου, Νίκη Παλληκαράκη
Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Δημήτρης Λιγνάδης, Πάνος Βλάχος
Νίκος Καραθάνος
Βίκυ Βολιώτη, Εύα Νάθενα
Εύα Νάθενα, Αργύρης Ξάφης, Γωγώ Μπρέμπου
Νίκος Καραθάνος, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Εύα Νάθενα, Κυριάκος Μητσοτάκης, Μαρέβα Μητσοτάκη
Μαρέβα Μητσοτάκη, Νίκος Καραθάνος, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Εύα Νάθενα, Κυριάκος Μητσοτάκης, Γιατρομανωλάκης, Λίνα Μενδώνη, Δημήτρης Λιγνάδης
Αργύρης Ξάφης με την αδερφή του, Ευφροσύνη
Ελενα Σκουλά, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Δημήτρης Λιγνάδης, Βίκυ Σταυροπούλου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Εύα Νάθενα, Κωνσταντίνος Ρήγος
Νίκη Παλληκαράκη, Κωνσταντίνος Ρήγος
Η Λυδία Κονιόρδου με την Αντζελα Γκερέκου
Λυδία Κονιόρδου, Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Λίγα λόγια για το έργο:

Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής. Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στον χαμό. Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά. Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.

Οι «Πέρσες» καταχειροκροτήθηκαν...

Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς. Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.

Φωτογραφίες: NDP

ΣΧΟΛΙΑ