Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας ο Βενσάν Λιντόν προσπαθεί να πάρει τη σωστή «Απόφαση» και η Πιλάρ Παλομέρο εξερευνά τη διαδικασία της μνήμης.
Ο The Weeknd επιστρέφει με νέο πρότζεκτ μετά από το «The Idol» του HBO και ο Κωστής Χαρμουντάνης υπογράφει μια γλυκόπικρη περιπέτεια ενηλικίωσης με φόντο το ελληνικό καλοκαίρι, στις νέες ταινίες της εβδομάδας.
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 15 Μαϊου
Η Απόφαση (Le Choix Cross Away)
Σκηνοθεσία: Ζιλ Μπουρντός
Παίζουν: Βενσάν Λεντόν, Εμανουέλ Ντεβός, Μισέλ Λεσκό, Πασκάλ Αρμπιγιό, Γκρεγκορί Γκαντμπουά, Σεντρίκ Καν, Μιλό Ματσάντο-Γκρανέρ, Αλίς ντε Λενκσενγκ
Περίληψη: Ένας άντρας καλείται να πάρει σημαντικές αποφάσεις μέσα στο αυτοκίνητό του.
Η νέα ταινία του Ζιλ Μπουρντός («Ρενουάρ») με τον Βενσάν Λιντόν.
Ο Ζοζέφ Κρος είναι συμπαγής, δυνατός και αξιόπιστος, όπως το σκυρόδεμα που γεμίζει τα θεμέλια των πύργων που χτίζει. Όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, προσωπικό ή επαγγελματικό, εκείνος έχει τη λύση. Ένα βράδυ, μετά από ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα, μπαίνει στο αυτοκίνητό του και φεύγει από το εργοτάξιο του πιο διάσημου κατασκευαστικού έργου της καριέρας του. Στην είσοδο πρέπει να αποφασίσει ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει. Καθώς τα θεμέλια της ζωής του καταρρέουν, ο Ζοζέφ βγαίνει στον δρόμο παρέα μόνο με τους δαίμονές του και το κινητό του τηλέφωνο.
Στην ουσία πρόκειται για την γαλλική εκδοχή του «Locke» («Σε Λάθος Χρόνο») του Στίβεν Νάιτ με τον καταπληκτικό Τομ Χάρντι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, που περισσότερο λειτουργεί και τώρα, όπως και τότε, ως ένα κινηματογραφικό πείραμα. Μετά από την πρώτη σκηνή στο εργοτάξιο λοιπόν, ο κεντρικός ήρωας παραμένει για 80 λεπτά στο αυτοκίνητό του και μιλάει στο κινητό του με τον πατέρα του, λέγοντάς του ότι δεν θέλει να κάνει τα δικά του λάθη, με τη γυναίκα του και βιώνει τις συνέπειες μιας εξομολόγησης, αλλά και με συνεργάτες του. Κι ενώ ετοιμάζεται για το μεγαλύτερο πρότζεκτ της καριέρας του, μέσα σε αυτή τη διαδρομή στους δρόμους του Παρισιού, θα δει τη ζωή του- προσωπική και επαγγελματική- να κλονίζεται.
Ο Μπουρντός ακολουθεί τη σεναριακή πλοκή του Νάιτ και τα αφηγματικά του κόλπα, που αποκαλύπτουν τηλεφώνημα το τηλεφώνημα τι συμβαίνει τελικά με τον Κρος, αλλά και την αναπόφευκτη θεατρικότητα του όλου εγχειρήματος, ανεβάζοντας εξαρχής τις εντάσεις. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα τελικά έναν ισότονο ρυθμό, που δεν δημιουργεί την ασφυκτική ατμόσφαιρα της βρετανικής ταινίας. Ταυτόχρονα, η συνθήκη ενός τόσο μικρού χώρου ούτως ή άλλως δεν προσφέρει πολλές δυνατότητες κινηματογράφησης, με τον Γάλλο δημιουργό να μην καταφέρνει να προσπεράσει αυτή τη δυσκολία επαρκώς.
Από την πλευρά του ο Βενσάν Λιντόν αποπνέει την αυτοπεποίθηση ενός ισχυρού άνδρα και αφήνει να διαφανούν οι ρωγμές του ρόλου του, όμως δεν φέρει εκείνη την απίθανη τρέλα στα μάτια που είχε ο Χάρντι, η οποία τελικά και λειτουργούσε ως καθρέφτης της παράνοιας του σύγχρονου ανθρώπου, που ολομόναχος μέσα από μια οθόνη καλείται να λύσει βασικά προβλήματα της ζωής του, αλλά και να απαντήσει σε υπαρξιακά ερωτήματα. Η αλήθεια είναι ότι το «Locke», παρά τις αδυναμίες του, έφερε την αυθεντικότητα ενός τολμηρού εγχειρήματος, αλλά όπως πάντα συμβαίνει με τις επαναλήψεις, μερικά πράγματα να αντέχουν μόνο ως πρωτότυπα.
Λαμπυρίσματα (Los Destellos /Glimmers)
Σκηνοθεσία: Πιλάρ Παλομέρο
Παίζουν: Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ, Μαρίνα Γκερόλα, Αντόνιο δε λα Τόρε, Χουλιάν Λόπεθ, Ραμόν Φοντσερέ
Περίληψη: Μα γυναίκα ξαναζεί το παρελθόν με τον πρώην άντρα της, όταν η κόρη τους της ζητά να τον φροντίσει.
Η νέα ταινία της Πιλάρ Παλομέρο ( « Las Niñas», «La Maternal»), που απέσπασε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας ( Πατρίσια Λόπεθ Αρναΐθ ) στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.
Η ζωή της Iζαμπέλ παίρνει μια απροσδόκητη τροπή όταν η φοιτήτρια κόρη της Mανταλέν, που ζει σε άλλη πόλη, της ζητά να επισκέπτεται τακτικά τον Ραμόν, τον πρώην σύζυγό της και συγγραφέα, ο οποίος είναι άρρωστος. Μετά από δεκαπέντε χρόνια χωρισμού και αποξένωσης, η Ιζαμπέλ, που έχει ξαναφτιάξει τη ζωή της, βλέπει στο πρόσωπο του πρώην της έναν άγνωστο και αρχίζει να ξαναζεί όλη τους τη σχέση, που νόμιζε ότι είχε ξεπεράσει: τις χαρές, τις πίκρες, τις κακίες, τα καταπιεσμένα συναισθήματά της. Ωστόσο, στην πορεία, η συναναστροφή με τον Ραμόν στην πιο ευάλωτη στιγμή του, θα της επιτρέψει να δει την αποτυχία τους και συγχωρέσει τους άλλους και τον εαυτό της.
Η βραβευμένη με Goya σκηνοθέτρια βασίζεται στο βραβευμένο βιβλίο «A Heart Too Big» της Άιντερ Ροντρίγκεζ και εξετάζει τη σύνθετη λειτουργία της μνήμης και του ανθρώπινου ψυχισμού, εστιάζοντας στα συναισθηματικά ίχνη που αφήνουμε πίσω μας και που, εν τέλει, μας κάνουν αυτό που είμαστε. Ο Ραμόν, απόλυτα συμφιλιωμένος με το επικείμενο τέλος από τη μια και η νεαρή Μνατελ με τη νεανική της ορμή από την άλλη, λειτουργούν ως ένα ενδιαφέρον δίπολο ανάμεσα στο οποίο στέκει η Ιζαμπέλ. Μια γυναίκα που μέσα από αυτή την αναγκαστική συνύπαρξη αποδέχεται το παρελθόν της ως κομμάτι της, αλλά και το τέλος- κυριολεκτικά και μεταφορικά - ως μια φυσική συνέχεια της ζωής.
Η Πιλάρ Παλομέρο με μια λιτή αφήγηση, επικεντρωμένη στα πρόσωπα των ηρώων, και στις σιωπές τους- που συχνά όμως λειτουργούν ως τροχοπέδη στην εσωτερική και εξωτερική εξέλιξη της ιστορίας και των χαρακτήρων, αποφεύγει τους μελοδραματισμούς, χρησιμοποιεί συμβολικά τις αλλαγές της φύσης και προσεγγίζει με ευαισθησία τα θέματά της, χωρίς όμως πάντα να καταφέρνει μέσα από την ψύχραιμη ματιά της να προκαλέσει αυθεντική συγκίνηση.
Βλέπω τον Θάνατο σου 6: Δεσμοί Αίματος (Final Destination: Bloodlines)
Σκηνοθεσία: Ζακ Λιπόβσκι και Άνταμ Μπ. Στάιν
Παίζουν: Κέιτλιν Σάντα Χουάνα, Τέο Μπριόνες, Ρίτσαρντ Χάρμον, Όουεν Πάτρικ Τζόινερ, Άννα Λορ, Γκαμπριέλ Ρόουζ, Μπρεκ Μπάσινγκερ, Ράια Κιλστέντ, Άλεξ Ζαχάρα, Έιπριλ Τέλεκ, Μαξ Λόιντ-Τζόουνς
Περίληψη: Μια νεαρή φοιτήτρια, που προαισθάνεται τον θάνατο των συγγενών της, προσπαθεί να ανατρέψει τη μοίρα.
Η νέα προσθήκη στο κλασικό franchise τρόμου.
Βασανισμένη από έναν βίαιο εφιάλτη που όλο επανέρχεται, η φοιτήτρια Στέφανι αναζητά το μοναδικό άτομο που μπορεί να σπάσει τον φαύλο κύκλο και να σώσει την οικογένειά της από την αναπόδραστη, φρικτή μοίρα του θανάτου.
Η γνωστή τρομοσειρά, που βασίστηκε σε ένα αναξιοποίητο επεισόδιο των «X Fliles» επιστρέφει με ένα ακόμα κεφάλαιο, που σέβεται τους κανόνες της και ταυτόχρονα έχει να προφέρει ένα μικρό plot twist. Φυσικά, το παιχνίδι του να ανακαλύψουμε πόσα πράγματα μπορούν να πάνε πραγματικά λάθος και πόσο μοιραίο μπορεί να είναι ένα αντικείμενο, ή ακόμα και μια φευγαλέα στιγμή, παραμένουν σε πρώτο πλάνο. Οι Ζακ Λιπόβσκι και Άνταμ Μπ. Στάιν αντιστέκονται όμως στις ταχύτητες της εποχής, δεν βιάζονται και σχεδόν σε κάθε σκηνή εισάγουν αρκετούς κινδύνους, κάνοντάς μας να τρομάξουμε, χωρίς φτηνά jump scares. Το μαύρο χιούμορ της σειράς που δεν σατιρίζει τον θάνατο, αλλά στην ουσία παρουσιάζει τη Μοίρα ως μια δύναμη που όσο και να θέλουμε να αγνοούμε, θα έρθει πάντα να μας χτυπήσει την πόρτας, δεν χάνεται, ούτε και φτάνει στα όρια της παρωδίας.
Το σενάριο έχει να προσφέρει πολλούς τρόπους για να πεθάνει κανείς και μαζί ένα στοιχείο που δεν έχουμε ξαναδεί στις προηγούμενες ταινίες: το θέμα της κληρονομικής διαδοχής ,εφόσον εδώ ο θάνατος είναι στην ουσία μια «ασθένεια», που περνάει από γενιά σε γενιά, μια θεματική που φέρει έναν πιο υπαρξιακό τόνο, αν και αυτός δεν αξιοποιείται πλήρως. Δεν λείπουν επίσης κάποιες προσθήκες, προσαρμοσμένες στον 21ο αιώνα, με το σκηνοθετικό δίδυμο να προσφέρει τη γνωστή βέβηλη διασκέδαση, αποδεικνύοντας ότι η φόρμουλα του θανατερού saga δεν λέει να γεράσει.
Κιούκα - Πριν Το Τέλος Του Καλοκαιριού
Σκηνοθεσία: Κωστής Χαραμουντάνης
Παίζουν: Συμεών Τσακίρης, Έλσα Λεκάκου, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Έλενα Τοπαλίδου, Αφροδίτη Καποκάκη, Στάθης Αποστόλου, Ιόλη Καλαϊτζή, Χρυσή Βιδαλάκη
Περίληψη: Μια γλυκόπικρη περιπέτεια ενηλικίωσης με φόντο το ελληνικό καλοκαίρι.
Τo μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο παράλληλο πρόγραμμα ACID του Φεστιβάλ Καννών και ειναι υποψήφιο για τα βραβεία Ιρις.
Ένας πατέρας με τα δίδυμα ενήλικα παιδιά του ταξιδεύουν στον Πόρο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές με το οικογενειακό ιστιοφόρο. Χωρίς να το γνωρίζουν, τα αδέλφια συναντούν τη βιολογική τους μητέρα, η οποία τα εγκατέλειψε, όταν ήταν μωρά.
Ο Κωστής Χαραμουντάνης υπογράφει το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που ξεκινά με την ταινία μικρού μήκους του 2018 «Κιόκου - Πριν Έρθει το Καλοκαίρι». «Κιούκα» στα ιαπωνικά σημαίνει «καλοκαίρι» και ο Χαρμουντάνης, εμπνευσμένος από τις παιδικές του αναμνήσεις και τις οικογενειακές διακοπές του σε ένα μικρό ιστιοφόρο στο ελληνικό νησί του Πόρου, πραγματοποιεί ένα πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο στη μυθοπλασία. Η νοσταλγία για εκείνες τις διακοπές, που δεν ήταν πάντα ανέμελες, συνδυάζεται με μια διερεύνηση των οικογενειακών σχέσεων και το πώς η αγάπη τελικά μπορεί να γίνει και τοξική, συνθέτοντας μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης.
Το vintage στοιχείο, που ενισχύεται από την εξαιρετική διεύθυνση φωτογραφίας του Κωνσταντίνου Κουκουλιού, το χιούμορ που προκύπτει αβίαστα μέσα από τη φυσικότητα των διαλόγων και τις ερμηνείες των ηθοποιών, και η σύζευξη του κωμικού με μια γλυκόπικρη μελαγχολία που πάντα διατηρείται σε μια σωστή ισορροπία, είναι από τα δυνατά ατού μιας ταινίας, που θα σας θυμίσει τα δικά σας καλοκαίρια, αλλά και το τι σημαίνει τελικά ενηλικιώνομαι.
Hurry Up Tomorrow
Σκηνοθεσία: Τρέι Έντουαρντ Σουλτς
Παίζουν: The Weeknd (Έιμπελ Τεσφέι), Τζένα Ορτέγκα, Μπάρι Κίογκαν
Περίληψη: To ταξίδι αυτογνωσίας ενός μουσικού.
Η νέα ταινία του Τρέι Εντουαρντ Σουλτς («Waves», «Ερχεται τη Νύχτα») με συν-σεναριογράφο και πρωταγωνιστή τον The Weeknd.
Ένας μουσικός που υποφέρει από αϋπνίες, συναντά μία μυστηριώδη άγνωστη και οδηγείται σε ένα ταξίδι, το οποίο προκαλεί όλα όσα ξέρει για τον εαυτό του. Η ταινία δεν πραγματοποίησε δημοσιογραφική προβολή.
Πειθαρχική Μεραρχία 999
Σκηνοθεσία: Κώστας Σταματόπουλος
Συμμετέχουν: Prof. Dr. Johannes Tuchel, Galonska Heidi, Dr. Gärtner Wolfgang, Rondholz Eberhard, Τσιόκος Γιώργος, Γιούσιος Γιώργος, Μάντζαρης Δημήτρης, Αλεξάνδρου Χαράλαμπος, Λυμπερόπουλος Κώστας, Λοχοβίτης Χαράλαμπος, Παπαγιαννακόπουλος Βλάσσης, Κόκκινος Νίκος, Andre, Χρηστάκος Αντώνης, Χανδρινός Λεωνίδας, Πουρζιτίδου Βαΐτσα, Σαβόγλου Γιώργος
Περίληψη: Ογδόντα χρόνια μετά από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο μια άγνωστη σελίδα της Ιστορίας: Γερμανοί και γερμανόφωνοι στρατιώτες της Βέρμαχτ λιποτακτούν, ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Ελληνική Αντίσταση και πολεμούν τον ναζισμό από το εσωτερικό της κατεχόμενης Ελλάδας.
Η ιστορία και η δράση των αντιφασιστών Γερμανών στρατιωτών στην Ελλάδα.
Το ντοκιμαντέρ του Κώστα Σταματόπουλου αναφέρεται σε μια ελάχιστα γνωστή, αλλά βαθιά συγκινητική πτυχή της Ιστορίας στη θυελλώδη δεκαετία του 1940, που συντάραξε την Ευρώπη και το μεγαλύτερο τμήμα του πλανήτη. Με άξονα την Πειθαρχική Μεραρχία 999 – μια μονάδα του Γερμανικού Στρατού με πολιτικούς κρατούμενους και αντιφασίστες στρατιώτες που είχαν χαρακτηριστεί «ανάξιοι να υπηρετήσουν» – το έργο φωτίζει τη δράση των Γερμανών αντιναζιστών, που κατά την Κατοχή λιποτάκτησαν, ενώθηκαν με τον ΕΛΑΣ και συμμετείχαν ενεργά στην Αντίσταση.
Η ταινία καταγράφει για πρώτη φορά σε κινηματογραφική μορφή αυτή τη σημαντική ιστορία, μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, μαρτυρίες επιζώντων και απογόνων, καθώς και επιστημονική τεκμηρίωση. Αναδεικνύει το αντιφασιστικό δίκτυο AKFD (Antifaschistisches Komitee Freies Deutschland) και τον ρόλο των «Πειθαρχικών Ταγμάτων 999» στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1941–1945.Η ταινία καταρρίπτει το στερεότυπο της μονολιθικής υποταγής και φωτίζει την ανθρώπινη επιλογή ενάντια στη βαρβαρότητα. Οι «πειθαρχικές μονάδες» του Ράιχ αποκαλύπτονται ως χώροι αντίστασης, σύγκρουσης συνειδήσεων και προσωπικής θυσίας.
Guns Up
Σκηνοθεσία: Έντουαρντ Ντρέικ
Παίζουν: Κέβιν Τζέιμς, Κριστίνα Ρίτσι, Λούις Γκούζμαν, Μαξιμιλιάνος Οσίνσκι, Μελίσα Λίο, Τίμοθι Β. Μέρφι, Κιάνα Μαρί, Σι Τζέι Πέρι Μπαρνιάσεφ, Κέλι Λιν Ράιτερ, Φράνσις Κρόνιν, Ρομπ Γκοφ
Περίληψη: Όταν στραβώσει μια δουλειά, ένας πρώην αστυνομικός που δουλεύει τις νύχτες ως μπράβος, έχει μόλις ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη.
Κωμωδία δράσης με τον Κέβιν Τζέιμς και την Κριστίνα Ρίτσι.
Όταν ο αστυνομικός Ρέι χάνει το σήμα και τη στολή του, δεν του μένουν πολλές επιλογές. Με την οικογένειά του να εξαρτάται από εκείνον, βρίσκει διέξοδο στον παράνομο κόσμο της νύχτας. Εκεί γνωρίζει τη Μάικλ — αινιγματική, επικίνδυνη, αρχηγός μιας εγκληματικής αυτοκρατορίας που θυμίζει (την υπερβολικά στιλιζαρισμένη, εξωτική εκδοχή της) κλασικής αμερικανικής μαφίας. Παρά τις αντιρρήσεις του, δέχεται μια δουλειά ως μπράβος για να προσφέρει στα αγαπημένα του πρόσωπα ό,τι δεν μπορεί αλλιώς. Πέντε χρόνια περνούν. Ο Ρέι είναι έτοιμος να εξαφανιστεί, να αγοράσει το μικρό εστιατόριο που πάντα ονειρευόταν με τη γυναίκα του και να επιστρέψει σε μια έντιμη ζωή. Όμως, ένα ξαφνικό συμβάν τον οδηγεί στην κόλαση. Ο κόσμος που πίστευε πως μπορούσε να εγκαταλείψει τόσο απλά, τον τραβά και πάλι πίσω.
Επαναπροβολή:
Αντίο, Βερολίνο
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθανίτης
Παίζουν: Παναγιώτης Θανασούλης, Τάσος Μπλάτζιος, Ίνγκριντ Φραγκαντώνη, Εύα Στυλάντερ, Ζαχαρένια Αθητάκη, Γιώργος Καγιαλεδάκης, Ανδρέας Μαριανός, Γρηγόρης Βαφιάς, Ταρέκ ελ Μαντί, Δημήτρης Αθανίτης, Νίκος Τριανταφυλλίδη
Περίληψη: Ένας Έλληνας σκηνοθέτης έρχεται από το Βερολίνο στην Αθήνα για να συναντήσει έναν μυστηριώδη παραγωγό.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Δημήτρη Αθανίτη από το 1994, που απέσπασε το Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «για την ανανέωση του Ελληνικού κινηματογράφου».
Ο Άλεξ, ένας Έλληνας σκηνοθέτης που φυτοζωεί στο Βερολίνο, μετά από αρκετές απορρίψεις για το πρώτο του σενάριο με τίτλο «Αντίο Βερολίνο», έρχεται στην Αθήνα για να συναντήσει έναν μυστηριώδη παραγωγό. Τελικά όμως, θα βρεθεί μπροστά σε απρόβλεπτες καταστάσεις, που απειλούν τη ζωή του.
«Το Αντίο Βερολίνο είναι μια ταινία πάνω στο ίδιο το σινεμά, μια ταινία πάνω στην Αθήνα, αλλά και πάνω στη σχέση πατέρα-γιου. Απόλυτα σινεφίλ, με ατελείωτες αναφορές, αλλά και μεγάλο σαρκασμό για όλες. Δεν είναι τυχαίο ότι κρατώ ο ίδιος τον ρόλο του δολοφόνου του σκηνοθέτη», σημειώνει ο Έλληνας δημιουργός. Στον ρόλο του έτερου δολοφόνου ο αδικοχαμένος Νίκος Τριανταφυλλίδης.