Οι «Ιππείς» παρέσυραν το κοινό στην Επίδαυρο -Ο Τσαϊκόφσκι και ο απίθανος Χορός - iefimerida.gr

Οι «Ιππείς» παρέσυραν το κοινό στην Επίδαυρο -Ο Τσαϊκόφσκι και ο απίθανος Χορός

Δημοσθένης: Πάνος Μουζουράκης  Νικίας: Κωνσταντίνος Πλεμμένος
Δημοσθένης: Πάνος Μουζουράκης Νικίας: Κωνσταντίνος Πλεμμένος

Με τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη από το Εθνικό θέατρο άνοιξαν την περασμένη Παρασκευή 25 Ιουνίου τα φετινά Επιδαύρια που συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον 8.700 θεατών.

Με αποστάσεις και μάσκες το κοινό απήλαυσε έναν «πειραγμένο» Αριστοφάνη από τον Κωνσταντίνο Ρήγο, με απολαυστικές ερμηνείες και πολλή μουσική από τον Θοδωρή Ρέγκλη.

Από τις 8:30 ο Χορός, οι Ιππεις, είχαν βγει στη σκηνή της Επιδαύρου και έκαναν τη γυμναστική τους με τον Θάνο Γρίβα να έχει πιάσει την κιθάρα του και το τραγούδι και να μας καλωσορίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χορευτικές φιγούρες, Αριστοφανικός λόγος, σχολιασμός της επικαιρότητας, (αλλωστε το κείμενο είναι εξαιρετικά επίκαιρο) σαρωτικός Κώστας Κόκλας, αεικίνητος Πάνος Μουζουράκης, αποκαλυπτικός ως Δήμος ο Στέλιος Ιακωβίδης και ο Αλλαντοπώλης Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης να συμπαρασύρει σε γέλια το κοινό. Η Στεφανία Γουλιώτη, μοναδική γυναίκα στην παράσταση, έδειξε για ακόμα μία φορά το ταλέντο της και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής (βραβείο Χορν) κρατούσε τον ρυθμό στο Χορό, που αναμφίβολα είναι και ο πρωταγωνιστής της παράστασης.

Μετά το τέλος της παράστασης και με παρατεταμένα παλαμάκια που συνόδευαν το τραγούδι του Πάνου Μουζουράκη, σε διασκευασμένους ρυθμούς από Τσαϊκόφσκι και «Λίμνη των Κύκνων», οι θεατές χειροκρότησαν θερμά ηθοποιούς και συντελεστές. Δεν είναι μία κλασική παράσταση και φυσικά κανείς δεν περιμένει (και γιατί;) ακόμα έναν ίδιο Αριστοφάνη από τον Κωνσταντίνο Ρήγο και την ομάδα του. Δύο απολαυστικές ώρες με κείμενο και ερμηνείες που ρέουν και παρασύρουν το κοινό.

Απο νωρίς το κοινό κατευθύνετε στις θέσεις του, με αποστάσεις και μάσκες, φωτογραφία Ippokratis Navridis / SOOC
Απο νωρίς το κοινό κατευθύνετε στις θέσεις του, με αποστάσεις και μάσκες, φωτογραφία Ippokratis Navridis / SOOC

Το έργο ξεκινάει με τους δύο παλαιότερους υπηρέτες του Δήμου -πολλοί αναγνωρίζουν πίσω από τους χαρακτήρες τους γνωστούς πολιτικούς και στρατηγούς της εποχής, Δημοσθένη και Νικία- να θρηνούν για την κακομεταχείρισή τους από τον βίαιο και πονηρό επιστάτη τους, τον δερματέμπορα Παφλαγόνα. Για να παρηγορηθούν από τα βάσανά τους, μεθούν και κλέβουν από τον κοιμισμένο Παφλαγόνα τους χρησμούς που φύλαγε με ιδιαίτερη ευλάβεια. Οι χρησμοί αποκαλύπτουν πως ένας αλλαντοπώλης, πολύ χειρότερος από τον Παφλαγόνα, θα τον εκτοπίσει και θα γίνει εκείνος αποδέκτης των προνομίων και της εύνοιας του Δήμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δήμος: Στέλιος Ιακωβίδης,  Κλέων: Κώστας Κόκλας
Δήμος o Στέλιος Ιακωβίδης, Κλέων o Κώστας Κόκλας

Πράγματι, ένας πλανόδιος αλλαντοπώλης, άξεστος και αγράμματος, που εμφανίζεται μπροστά τους, είναι ο άνθρωπος που αναφέρει ο χρησμός. Η πονηριά, η καπατσοσύνη, το αγοραίο και χυδαίο ήθος, θεωρούνται σημαντικά προσόντα για την πολιτική ανέλιξή του.

Άλλωστε, σύμφωνα με τους δύο δούλους, η τέχνη του αλλαντοποιού και του πολιτικού είναι παρεμφερείς, καθώς και οι δύο προϋποθέτουν ανακατέματα και «μαγειρέματα». Έτσι, ο σαστισμένος αλλαντοπώλης, με την υποστήριξη των Ιππέων (εκπροσώπων της ανώτερης κοινωνικά και οικονομικά τάξης) που αποτελούν τον Χορό της κωμωδίας, πείθεται πως είναι γραφτό του να αντιμετωπίσει και να νικήσει τον τρομερό Παφλαγόνα, ώστε να γίνει ο πρωθυπουργός (πρώτος υπηρέτης) της πόλης. Μετά από μια σειρά δοκιμασιών, οι δύο αντίπαλοι αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον σε αγώνα κολακείας, χρησμών και δημαγωγίας, καθώς και σε μονομαχία μαγειρικής, με κριτή τον ίδιο τον Δήμο.

Ο αλλαντοπώλης θριαμβεύει σε όλες τις φάσεις, κατακτά τα προνόμια του ηττημένου Παφλαγόνα και προκαλεί τη θαυματουργική αναγέννηση του Δήμου, ο οποίος ανακτά το παλαιό και χαμένο μεγαλείο που είχε κατά την ένδοξη εποχή των περσικών πολέμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης μουζουρακης
Πάνος Μουζουράκης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Οι Ιππείς παρουσιάστηκαν στα Λήναια το 424 π.Χ. και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Ήταν η πρώτη φορά που ο Αριστοφάνης σκηνοθέτησε ο ίδιος έργο του. Στο Εθνικό Θέατρο, οι Ιππείς παρουσιάστηκαν το 1968 και το 1976 σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, και το 1991 σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα.

Κωνσταντίνος Μπιμπής, Στεφανία Γουλιώτη
Κορυφαίοι του χορού, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Στεφανία Γουλιώτη

Ταυτότητα παράστασης: Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης 
Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης / Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ρήγος - Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Νατάσα Δημητρίου / Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Συνεργάτις χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδη 
Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος 
Mουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνογράφου: Αλέγια Παπαγεωργίου
Β' Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Στεφανίδη
Βοηθός ενδυματολόγου: ΑλίσαΜπουλάτ
Βοηθός ενδυματολόγου: Κατερίνα Κωστάκη
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
χορός
Πολλά μπράβο στον χορό της παράστασης, φωτογραφία Ippokratis Navridis / SOOC

Η προσαρμογή των στίχων των χορικών έγινε από τον Θοδωρή Ρέγκλη. Οι πρωτότυποι στίχοι του τραγουδιού «Αφεντικό» γράφτηκαν από τον Πάνο Μουζουράκη και τον Θοδωρή Ρέγκλη.

Διανομή (αλφαβητικά):  Αλλαντοπώλης: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Δήμος: Στέλιος Ιακωβίδης, Κλέων: Κώστας Κόκλας, Δημοσθένης: Πάνος Μουζουράκης, Νικίας: Κωνσταντίνος Πλεμμένος

Kορυφαίοι Χορού: Στεφανία Γουλιώτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής (γιουκαλίλι), Γιάννης Χαρίσης

Χορός: Πάρις Αλεξανδρόπουλος, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Θάνος Γρίβας (κιθάρα), Πάνος Ζυγούρος (μελόντικα), Κωνσταντίνος Καϊκής, Γιάννης Καράμπαμπας (κιθάρα), Αλκιβιάδης Μαγγόνας (κλαρινέτο), Βασίλης Μπούτσικος (κιθάρα), Γιώργος Πατεράκης (κιθάρα), Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Περικλής Σιούντας (μπαγιάν), Γιώργος Σκαρλάτος (ευφώνιο), Αντώνης Σταμόπουλος (κιθάρα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μουσικός επί σκηνής: Λαέρτης Μαλκότσης σαξόφωνο / Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Αναλυτικά οι επόμενοι σταθμοί της περιοδείας του Εθνικού

• 3 Ιουλίου, Καβάλα Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων • 8 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Ηλιδας • 16 & 17 Ιουλίου, Κύπρος Αρχαίο Θέατρο Κουρίου • 31 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης • 3 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη Θέατρο Δάσους • 1 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Πέτρας • 4-5 και 7-10 Σεπτεμβρίου Σχολείον της Αθήνας Ειρήνη Παπά • 12 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» • 19 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο • 22 Σεπτεμβρίου, Κατράκειο Θέατρο

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ