Ο «Επιτάφιος» του Τάσσου στο μετρό της Νίκαιας -Το περίφημο ξυλόγλυπτο τρίπτυχο των 2,70 μ. [εικόνες] - iefimerida.gr

Ο «Επιτάφιος» του Τάσσου στο μετρό της Νίκαιας -Το περίφημο ξυλόγλυπτο τρίπτυχο των 2,70 μ. [εικόνες]

εργο τεχνης μετρο
Ο Επιτάφιος του Τάσσου στο μετρό της Νίκαιας

Η περιφημη ξυλογραφία των 2,70 μέτρων του διακεκριμένου Ελληνα χαράκτη Τάσσου κοσμεί πλέον τον σταθμό μετρό στη Νίκαια.

Το εμβληματικό τρίπτυχο του χαράκτη Τάσσου που έγινε γνωστό ως «Επιτάφιος» αν και ο ίδιος το είχε ονομάσει «Λεπτομέρεια Εμφύλιου Πολέμου», κοσμεί εδώ και λίγες μέρες τον σταθμό του Μετρό στη Νίκαια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο καλλιτέχνης δώρισε το έργο του στη Νίκαια

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μεγέθους ξυλογραφία του, μήκους 2,70 μέτρων που ο Α. Τάσσος φιλοτέχνησε το 1961 και δώρισε ο ίδιος στη Νίκαια το 1964 για τα 20 χρόνια από το Μπλόκο της Κοκκινιάς.

Ο Δήμος έκανε αποδεκτή τη δωρεά το 1965 και το έργο βρισκόταν στο Γραφείο Δημάρχου Νίκαιας έως το Νοέμβριο του 1967 όταν καταστράφηκε κατά τη περίοδο της δικτατορίας. Δέκα χρόνια αργότερα ο χαράκτης ξανατύπωσε ένα αντίτυπο και το δώρισε ξανά στον Δήμο και έως σήμερα βρίσκεται στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου. Το νέο αντίτυπο που εκτυπώθηκε τοποθετήθηκε στη στάση του Μετρό της πόλης.

μετρο
Το εμβληματικό τρίπτυχο του χαράκτη Α. Τάσσου που έγινε γνωστό ως «Επιτάφιος» αν και ο ίδιος το είχε ονομάσει «Λεπτομέρεια Εμφύλιου Πολέμου», κοσμεί εδώ και λίγες μέρες τον σταθμό του Μετρό στη Νίκαια

Τιμημένος το 1940 με το Κρατικό Βραβείο Χαρακτικής. Από το 1930 είχε ενταχθεί στο ΚΚΕ, αρχικά στην νεολαία του κόμματος (ΟΚΝΕ) και αργότερα ως πλήρες μέλος. Με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου το 1940, ο Τάσσος και μερικοί άλλοι μαθητές του Κεφαλληνού, φιλοτέχνησαν προπαγανδιστικές αφίσες για την εμψύχωση του ελληνικού λαού, αλλά και για να κρατηθούν οι ίδιοι μακριά από τα δεινά του πολέμου. Στα χρόνια της Κατοχής, εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ και στο ΕΑΜ Καλλιτεχνών, για να συνεχίσει την, παράνομη πλέον, δημιουργία προπαγανδιστικού υλικού κατά των κατακτητών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την απελευθέρωση, ο Τάσσος άρχισε να ασχολείται και με άλλα θέματα πέρα από τον πόλεμο, όπως γυμνά, νεκρές φύσεις και πορτρέτα, ενώ ταυτοχρόνως άρχισε να χρησιμοποιεί και χρώμα στις ξυλογραφίες του.

«Στα έργα μου υπάρχει η ανθρώπινη οδύνη, αλλά και η αποφασιστικότητα.
Οι άνθρωποι που κινούνται στα έργα μου σηκώνουν το βάρος της σκλαβιάς και της τυραννίας. Αλλά είναι τόσο αλύγιστοι εκφραστικά, που δεν μπορούν παρά να μένουν όρθιοι ως το τέλος. Ορθιοι ακόμα κι όταν πέφτουν.
Αυτό είναι το βαθύτερο μήνυμά μου
» έλεγε ο Τάσσος για τα έργα του

εργο
Ο Επιτάφιος του Τάσσου

Ο Δήμαρχος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης σημειώνει:
«Είναι μεγάλη τιμή και χαρά που μια από τις μεγαλύτερες χαρακτικές συνθέσεις του Αναστάσιου Αλεβίζου που είναι γνωστός ως «Α.Τάσσος», αυτό το έργο -σύμβολο φιλοξενείται στη στάση του Μετρό της πόλης μας. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Εταιρεία Εικαστικών Τεχνών ‘Α. Τάσσος’ και την ‘Αττικό Μετρό’ γιατί χωρίς τη δική τους συνέργεια αυτό το έργο του μεγάλου μας χαράκτη δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε δημόσιο χώρο.
Η απόφαση του Τάσσου να δωρίσει δυο φορές στην πόλη ένα από τα σημαντικότερα έργα του, εκτός από τιμή μας έδωσε και το χρέος να το αναδείξουμε ως ένα ζωντανό οργανισμό όπου η Τέχνη ενσωματώνεται στη ζωή και λειτουργεί αμφίδρομα με τους περαστικούς, δημότες και επισκέπτες. Σε μια εποχή που η κοινωνική απομόνωση είναι έντονη, ο ‘Επιτάφιος’ του Α. Τάσσου δίνει την αφορμή για αναστοχασμό και το ερέθισμα για μια διαφορετική παρατήρηση της καθημερινότητας με τη μνήμη να πρωταγωνιστεί».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ έργο τέχνης Επιτάφιος Νίκαια μετρό
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ