fbpx Οι αντιδράσεις του κοινού που... τρομοκράτησαν τον Δημήτρη Καραντζά στις «Νεφέλες» στην Επίδαυρο [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
15.000 ΘΕΑΤΕΣ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ

Οι αντιδράσεις του κοινού που... τρομοκράτησαν τον Δημήτρη Καραντζά στις «Νεφέλες» στην Επίδαυρο [εικόνες]

Νεφέλες σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
05|08|2019 | 16:51
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ως δίκαιος λόγος και ο Νίκος Καραθάνος ως Σωκράτης στις «Νεφέλες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στην Επίδαυρο / Φωτογραφία VasVal

Με συχνές παύσεις, μέχρι να κοπάσουν τα γέλια και τα χειροκροτήματα του κοινού κατά τη διάρκεια της παράστασης, οι αριστοφανικές «Νεφέλες» του Δημήτρη Καραντζά έφεραν σχεδόν 15.000 άτομα στην Επίδαυρο και μαζί μια τομή στην ανάγνωση του Αριστοφάνη.

Το «δεν πέφτει καρφίτσα» είναι μάλλον περιορισμένο για να περιγράψει αυτό που συνέβη την Παρασκευή και το Σάββατο στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Αγγιζαν τους 15.000 οι θεατές που έσπευσαν να δουν τις «Νεφέλες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά με μια ονειρική ομάδα ηθοποιών: Νίκος Καραθάνος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Χρήστος Λούλης, Γιάννης Κλίνης, Γιώργος Γάλλος, Θεοδώρα Τζήμου, Αλεξάνδρα Αϊδίνη κ.α...

Η Ελίνα Ρίζου και ο Χρήστος Λούλης στην Επίδαυρο / Φωτογραφία VasVal

Κυρίως την Παρασκευή, οι αντιδράσεις του κοινού ήταν τόσο ζεστές και ενθουσιώδεις που η παράσταση προχώρησε με πιο αργό ρυθμό, αφού κυρίως στην Παράβαση ήταν τόσο τρανταχτά τα γέλια, που δεξιοτεχνικά οι ηθοποιοί έκαναν μικρές παύσεις προκειμένου να κοπάσουν τα γέλια και να μην χαθούν τα λόγια. Δευτέρα πρωί εντόπισα τον Δημήτρη Καραντζά να ετοιμάζει τον ταξιδιωτικό του σάκο για ένα διάλειμμα διακοπών, πριν επιστρέψει η παράσταση στις 28 Αυγούστου στο Βεάκειο και αρχές Σεπτέμβρη στο Ηρώδειο. Τον ρώτησα πώς αισθάνεται και η απάντησή του ήταν -όπως συνήθως- αυτή που θα περίμενε κανείς.

To σκηνικό: ένα πράσινο κουτί που άρχισε να ανοίγει σταδιακά και να αποκαλύπτει τα σωθικά του όσο προχωρούσε η δράση του έργου/ Φωτογραφία VasVal

«Κάποιες στιγμές ένιωσα τρομοκρατημένος από την ενέργεια του κοινού» μου λέει για τις αντιδράσεις των θεατών. «Πώς ένιωσα; Αιφνιδιασμένος. Σοκαρισμένος. Δεν ήξερα πώς πρέπει να αντιδράσω» λέει γελώντας πια. Γιατί η αλήθεια είναι ότι στο μυαλό του σκηνοθέτη υπάρχει πάντα ο φόβος ότι οι υπερβολικές αντιδράσεις του κοινού, ακόμη και αν είναι ενθουσιώδεις, μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια του ρυθμού και του κέντρου του έργου. Οι έμπειροι ηθοποιοί του επί σκηνής όμως, κράτησαν απόλυτα το μέτρο.

Η Ελίνα Ρίζου με την μπλε φόρμα και πίσω η Εμιλυ Κολιανδρή / Φωτογραφία VasVal

Στις πρώτες θέσεις βρέθηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργος Κουμεντάκης, που έχει αναθέσει εξάλλου στον Δημήτρη Καραντζά να σκηνοθετήσει την όπερα «Πάπισσα Ιωάννα» που βασίζεται στο έργο του Ροΐδη, σε μουσική που συνθέτει ο Γιώργος Βασιλαντωνάκης και σε λιμπρέτο του σπουδαίου Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη. Επίσης στην παράσταση βρέθηκαν ο Διονύσης Φωτόπουλος, ο Γιώργος Κιμούλης, ο Αιμίλιος Χειλάκης, η Λένα Κιτσοπούλου, η Ρενη Πιττακή και πολλοί άλλοι.

Η στιγμή της υπόκλισης στο κατάμεστο θέατρο Φωτογραφία VasVal

Αυτός που φαίνεται πώς κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού και για τον οποίο μιλούσαν όλοι ακόμα και στα παρασκήνια, ήταν ο ηθοποιός Γιάννης Κλίνης που έκανε την πιο εξωστρεφή Νεφέλη και τον δανειστή. Ηταν μια μορφή αλά... Μαρία Κάλλας, και λειτούργησε ως ο μονίμως παρών σχολιαστής όλης της παράστασης συναρπάζοντας το κοινό.

Ο όπως πάντα υπέροχος Νϊκος Καραθάνος, ως Σωκράτης /Φωτογραφία VasVal
ΣΧΟΛΙΑ