fbpx Miss Απειθαρχία στα... Μις Κόσμος -Οι νέες ταινίες της εβδομάδας | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Miss Απειθαρχία στα... Μις Κόσμος -Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Misbehaviour
30|07|2020 | 09:35
Misbehaviour

Εβδομάδα αφιερωμένη στις γυναίκες, με το «Misbehaviour» να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη μια σημαντική σελίδα του φεμινιστικού κινήματος, την Τζέσικα Τσαστέιν να ερμηνεύει μια αδίστακτη εκτελέστρια και την Κιάρα Μαστρογιάννι να έρχεται αντιμέτωπη με τη ζωή της στην ονειρική περιπλάνηση του Κριστόφ Ονορέ, ενώ στις επανεκδόσεις ο ανεπανάληπτος Αλέν Ντελόν γίνεται ο Τομ Ρίπλεϊ σε σκηνοθεσία Ρενέ Κλεμέν και το φοβερό τρίο των Μάικλ Κέιν, Μπένι Χιλ και Νόελ Κάουαρντ διοργανώνει μια « Ληστεία αλά ιταλικά».

Miss Απειθαρχία

  • (Misbehaviour)
  • Σκηνοθεσία: Φιλίπα Λόουθορπ
  • Παίζουν: Κίρα Νάιτλι, Τζέσι Μπάκλεϊ, Γκούγκου Μπάθα-Ρο, Κίλι Χοζ, Φίλις Λόγκαν, Λέσλι Μάνβιλ, Ρις Ίφανς , Γκρεγκ Κινίαρ

Περίληψη: 1970. Τα καλλιστεία για την ανάδειξη της «Μις Κόσμος» πραγματοποιούνται στο Λονδίνο με παρουσιαστή τον θρυλικό Αμερικανό κωμικό, Μπομπ Χόουπ. Πρόκειται για τον διαγωνισμό με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση σε όλο τον κόσμο, με περισσότερους από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές. Με το επιχείρημα ότι οι διαγωνισμοί ομορφιάς ταπεινώνουν τις γυναίκες, το ανερχόμενο Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση κέρδισε εν μία νυκτί τα φώτα της δημοσιότητας, εισβάλλοντας στη σκηνή και διακόπτοντας τη ζωντανή αναμετάδοση. Όταν ο διαγωνισμός συνεχίστηκε, το αναπάντεχο αποτέλεσμα προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.

Μια ενδιαφέρουσα ιστορία που ανέδειξε το γυναικείο κίνημα στη Μεγάλη Βρετανία σκηνοθετεί η Φιλίπα Λόουθορπ ( «Το Στέμμα»), στο πνεύμα του #Meetoo, με την Κίρα Νάιτλι στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Τη δεκαετία του ‘70 μια νεαρή γυναίκα, η Σάλι Αλεξάντερ που θέλει να κάνει ακαδημαϊκή καριέρα, δηλαδή να εισχωρήσει σε έναν αμιγώς ανδροκρατούμενο χώρο, σοκάρεται όταν βλέπει πως η μικρή της κόρη παρακολουθώντας τα καλλιστεία, αρχίζει να αντιγράφει σεξιστικά πρότυπα. Έτσι εισχωρεί στο Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση, που εκείνη την εποχή είχε αρχίσει να αναπτύσσεται στο Λονδίνο, και μαζί με άλλες γυναίκες αποφασίζουν να διακόψουν τον διαγωνισμό για την ανάδειξη της « Μις Κόσμος». Θεωρώντας ότι το γυναικείο σώμα ταπεινώνεται μέσα από την όλη διαδικασία, που μετράει αναλογίες και αντιμετωπίζει τους ανθρώπους ως αντικείμενα, αλλά και αντιδρώντας στα άκρως φαλλοκρατικά σχόλια του παρουσιαστή Μπομπ Χόουπ, οι κυρίες της οργάνωσης την επίμαχη βραδιά έκαναν τη δική τους διαμαρτυρία , συγκεντρώνοντας πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας.
Η Φιλίπα Λόουθορπ εστιάζει στον χαρακτήρα της Σάλι, αφήνοντας κάπως στο περιθώριο τις υπόλοιπες πρωτεργάτριες της όλης κίνησης, πλην όμως προσπαθεί να παρουσιάσει την ιστορία της διακοπής των καλλιστείων μέσα από πολλές πλευρές, προσπαθώντας να βρει το δίκιο του κάθε «στρατοπέδου», γεγονός όμως που στο φινάλε την οδηγεί σε μελοδραματισμούς.
Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί η σκηνοθέτης δεν ρίχνει φως στην περιρρέουσα πραγματικότητα της εποχής, και επικεντρώνεται μόνο στον θεσμό των καλλιστείων. Όμως το Γυναικείο Κίνημα δεν ήταν απλώς μια αντίδραση σε διαγωνισμούς ομορφιάς, αλλά μια επαναστατική πράξη για τη θέση των γυναικών μέσα στην κοινωνία. Παρόλα αυτά , αν και ελάχιστα ξεφεύγει από την ακαδημαϊκή προσέγγιση μιας τυπικής βιογραφίας- καταφέρνει να φέρει στο φως μια σημαντική πλευρά της γυναικείας χειραφέτησης, χωρίς καταγγελτική διάθεση, αλλά με χιούμορ, προβάλλοντας τη θηλυκή πλευρά των φεμινιστριών, που στο συλλογικό ασυνείδητο έχουν αποτινάξει τη γυναικεία τους φύση. Οι δικές της όμως ηρωίδες είναι όμορφες, όσο και οι διαγωνιζόμενες των καλλιστείων, καλοντυμένες, έξυπνες, θαρραλέες και δυναμικές, κι όχι απλώς κάποιες γραφικές, όπως ήθελε να τις παρουσιάζει ο Μπομπ Χόουπ, και αυτό είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα της Λόουθορπ.

Επικίνδυνη Ομορφιά

  • (Ava)
  • Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ
  • Παίζουν: Τζέσικα Τσαστέιν, Τζον Μάλκοβιτς, Κόλιν Φάρελ, Τζίνα Ντέιβις, Common

Περίληψη: Η Άβα, μία πρώην εξαρτημένη κοπέλα, είναι πλέον μία αδίστακτη εκτελεστής. Αν και μεγάλο ταλέντο στη δουλειά της, είναι ασυμβίβαστη και παραβιάζει συνεχώς το πρωτόκολλο, φέρνοντας σε δύσκολη θέση τα ηγετικά στελέχη της οργάνωσης για την οποία εργάζεται. Γι’ αυτό, κάποια στιγμή γίνεται η ίδια στόχος, οπότε θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει όλες τις ικανότητές της για να σωθεί.

Ο Τέιτ Τέιλορ («Το κορίτσι του τρένου», «Υπηρέτριες») ενώνει τις δυνάμεις του για ακόμα μία φορά με την Τζέσικα Τσαστέιν σ' ένα δυναμικό θρίλερ δράσης.

Η Άβα είναι μια πρώην εξαρτημένη γυναίκα, που πλέον εργάζεται ως πληρωμένη δολοφόνος. Έχει όμως την κακή συνήθεια να πιάνει κουβέντα με τα θύματά της λίγο πριν από το τέλος, πράγμα που δεν αρέσει καθόλου στα αφεντικά της. Ο μόνος τρόπος για να τη βγάλουν από τη μέση, μιας και η Άβα γνωρίζει πολλά, είναι να τη σκοτώσουν, οπότε εκείνη θα αναλάβει ίσως την πιο δύσκολη αποστολή της καριέρας της: να σώσει τον ίδιο της τον εαυτό.

Οι hard core ηρωίδες της μεγάλης οθόνης μπορεί να είναι μοιραίες και γοητευτικές, συνήθως όμως στερούνται ανθρωπιάς. Όχι όμως και η Άβα, που ερμηνεύει με υποδειγματική ψυχολογική συνέπεια η Τζεσίκα Τσαστέιν. Ο Τέι Τέιλορ έχοντας στα χέρια του το σενάριο του Μάθιου Νιούτον καταφέρνει να εξισορροπήσει τη δράση και την ένταση με το δραματικό στοιχείο της ζωής της Άβα, που από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια, μπλέκει στην εφηβεία με τα ναρκωτικά ώσπου σώζεται χάρη σε μια γυναίκα του υποκόσμου. Οι σχέσεις με τη μητέρα της, με τα θύματά της, αλλά και τελικά με τον ίδιο της τον εαυτό συνθέτουν ένα πορτρέτο μιας διαφορετικής action ηρωίδας, που μοιάζει με αληθινό χαρακτήρα κι όχι με φιγούρα κόμικ, θέτοντας καίρια υπαρξιακά ερωτήματα, που δεν συνηθίζονται σε ταινίες του είδους, αν και συχνά ο Τέιλορ δεν αποφεύγει τα κλισέ και τα στερεότυπα.

Μια Nύχτα Mαγική

  • (Chambre 212)
  • Σκηνοθεσία:Κριστόφ Ονορέ
  • Παίζουν: Κιάρα Μαστρογιάνι, Βενσάν Λακόστ, Μπενζαμίν Μπιολέι, Καμίλ Κοτέν


Περίληψη: Η Μαρία και ο Ρίτσαρντ είναι παντρεμένοι εδώ και είκοσι χρόνια. Όταν οι απιστίες της πρώτης έρχονται στο φως, η σχέση τους κλονίζεται. Η Μαρία εγκαταλείπει το διαμέρισμά τους και εγκαθίσταται σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ακριβώς απέναντι, με την ελπίδα να παρατηρήσει τη ζωή της εξονυχιστικά, από μια θέση απόστασης. Στη διάρκεια μιας παραισθησιογόνου νύχτας, ένα πλήθος επισκέπτες θα περάσουν από το δωμάτιό της, καταθέτοντας την άποψή τους για την κρίση που περνά ο γάμος της. Ανάμεσα σε αυτούς θα είναι και ο σύζυγός της σε νεότερη ηλικία, ο οποίος όμως γνωρίζει την τωρινή κατάσταση.
Ο Κριστόφ Ονορέ («Η Μητέρα μου», «Τα Τραγούδια της Αγάπης») υπογράφει έναν παραισθησιογόνο απολογισμό ενός έρωτα και μιας σχέσης είκοσι χρόνων.
Μια γοητευτική καθηγήτρια ιστορίας, η Μαρία, ζει σε έναν γάμο που έχει βαλτώσει. Οι σχέσεις με τον άνδρα της είναι σχεδόν αδερφικές πια, ενώ η ίδια ικανοποιεί τις ανάγκες της με νεότερους εραστές. Όταν όμως ο σύζυγός της παίρνει το κινητό της στα χέρια του και ανακαλύπτει τις απιστίες της, η Μαρία θα καταλήξει να περάσει τη νύχτα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου απέναντι από το σπίτι της. Εκεί παραδόξως θα την επισκεφτούν περίεργες μορφές: ο άνδρας της όπως ήταν όταν τον πρωτογνώρισε, η πρώτη αγαπημένη του, οι νεαροί εραστές της, η μητέρα της, και ο ίδιος της ο εαυτός μεταμφιεσμένος σε άνδρα, με λεοπάρ σακάκι και μορφή που θυμίζει κάτι από τον Σαρλ Αζναβούρ.
Ο Ονορέ με κέφι δημιουργεί ένα ονειρικό , αλλά και αρκετά θεατρικό βοντβίλ που ξεκινάει από μια ενδιαφέρουσα ιδέα, όμως η στατικότητα της σκηνοθεσίας του και η σεναριακή φλυαρία δεν το αφήνει να απογειωθεί. Έτσι αυτό το γαϊτανάκι που προσπαθεί να χορογραφήσει, συχνά χάνει τον ρυθμό του, ενώ η Κιάρα Μαστρογιάνι, αν και τιμήθηκε με το Βραβείο ερμηνείας στο «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών, μοιάζει αδύναμη υποκριτικά να υποστηρίξει αυτό το υπαρξιακό όργιο.

Ένα τέλειο σχέδιο

  • (El Plan)
  • Σκηνοθεσία: Κάρλος Πόλο Μενάργκεζ
  • Παίζουν: Αντόνιο Ντε Λα Τόρε, Ραούλ Αρέβαλο, Τσέμα Ντελ Μπάρκο

Περίληψη: Τρεις φίλοι είναι άνεργοι εδώ και πολύ καιρό. Σήμερα στις εννιά το πρωί, έχουν κανονίσει να συναντηθούν για να εκτελέσουν ένα σχέδιο που θα τους βγάλει από τη δύσκολη κατάσταση. Όταν επιτέλους βρεθούν όλοι μαζί, ένα απρόσμενο γεγονός τους σταματά. Καθώς ψάχνουν τρόπο για να φύγουν, μπαίνουν σε άβολες συζητήσεις που φέρνουν στο φως απρόσμενες αποκαλύψεις. Τότε η φιλία των τριών αρχίζει να κλονίζεται.
Μια μαύρη κωμωδία από την dream Team του Ισπανικού σινεμά, που σχολιάζει βιτριολικά τη σύγχρονη κρίση.
Τρεις φίλοι που θυμίζουν ήρωες του Μπέκετ συλλαμβάνουν το τέλειο σχέδιο για να βγουν από την οικονομική ανέχεια, ποτέ όμως δεν μπαίνουν στον κόπο να δράσουν, αλλά παραμένουν καθηλωμένοι στους καναπέδες του σπιτιού τους, περιμένοντας μια κάποια σωτηρία.
Βασισμένος στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Ιγκνάσι Βιντάλ, ο Κάρλος Πόλο Μενάργκεζ στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο εστιάζει στην απραξία που δημιουργεί η δύναμη της συνήθειας αλλά και του κατεστημένου και αφήνει τους τρεις λαμπερούς Ισπανούς πρωταγωνιστές να δημιουργήσουν μια ενδιαφέρουσα τριπλέτα ανδρικών χαρακτήρων, που θυμίζουν ανθρώπους της διπλανής πόρτας από τη μία , ενώ ταυτόχρονα σχολιάζουν με στυλ τη σύγχρονη πραγματικότητα. Η θεατρικότητα όμως της σκηνοθεσίας και το χωρίς δράση σενάριο, που σώζεται μόνο χάρη στο βιτριολικό του χιούμορ, δεν έχει κινηματογραφική δύναμη, οπότε η ταινία γρήγορα χάνει τον ρυθμό της, καταλήγοντας σε ένα υπερδραματικό φινάλε.

Όχι Άλλο Καλοκαίρι

  • (Odio l’estate)
  • Σκηνοθεσία: Μάσιμο Βενιέρ
  • Παίζουν: Άλντο Μπάγιο, Τζιάκομο Μπορέτι, Τζιοβάνι Στόρτι

Περίληψη: Τρεις οικογένειες από διαφορετικά κοινωνικά υπόβαθρα και κουλτούρες νοικιάζουν κατά λάθος το ίδιο σπίτι κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Ακούγεται σαν μια συνταγή για καταστροφή αλλά η ζωή βρίσκει πάντα τρόπο να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Οι οικογένειες θα έρθουν πιο κοντά και θα πάρουν μαθήματα ζωής από αυτή τους τη συμβίωση.
Ένα διάσημο κωμικό τρίο της Ιταλίας συναντιέται και πάλι σε μια εμπορική κωμωδία με μιλανέζικο χιούμορ, που θέλει να αναδείξει τις διαφορές ανάμεσα στον ιταλικό Βορρά και Νότο.
Τρεις τελείως διαφορετικοί τύποι, ο Άλντο, ο Τζιοβάνι και ο Τζιάκομο, ξεκινούν μαζί με τις οικογένειές τους για τις καλοκαιρινές τους διακοπές σε ένα μικρό νησί στις ιταλικές ακτές. Ο ένας είναι ο οργανωτικός τύπος, που όμως η επαγγελματική του ζωή είναι καταστροφική, ο δεύτερος ένας επιτυχημένος μεγαλογιατρός που παλεύει απέναντι στον έφηβο γιο του και ο τρίτος ένας κλασικός υποχόνδριος με έναν σκύλο που τον λένε Μπράιαν και πάθος για τον τραγουδιστή Μάσιμο Ρανιέρι. Φτάνοντας όμως στον προορισμό τους, θα συνειδητοποιήσουν πως και οι τρεις έχουν νοικιάσει το ίδιο σπίτι. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, ενώ δύο από τα παιδιά τους ερωτεύονται και τρεις γυναίκες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους γίνονται κολλητές φίλες.
Μια απολύτως τετριμμένη ιδέα, που έχει αποτελέσει υλικό για επεισόδιο φτηνών τηλεοπτικών σειρών πολλάκις, γίνεται μεγάλου μήκους από τον Μάσιμο Βενιέρ που με όρους βιντεοκασέτας κινηματογραφεί αδιάφορες περιπέτειες, εφηβικά ρομάντζα και διακοπές σε ιταλικά θέρετρα, χωρίς εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Επανεκδόσεις:

Γυμνοί στον ήλιο

  • (Plein Soleil)
  • Σκηνοθεσία: Ρενέ Κλεμέν
  • Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Μαρί Λαφορέ, Μορίς Ρονέ, Ενρό Κριζά, Φρανκ Λατιμόρ

Περίληψη: Ο πάμπλουτος πατέρας του Φίλιπ Γκρίνλιφ, ενός καλομαθημένου playboy, προτείνει στον Τομ Ρίπλει να πάει στην Ιταλία, όπου παραθερίζει ο γιος του με τη μνηστή του και να προσπαθήσει να τον φέρει πίσω με αμοιβή 5000 δολάρια. Ο Τομ Ρίπλει γοητευτικός και ταλαντούχος, αλλά χωρίς την κοινωνική καταγωγή και οικονομική ισχύ του Φίλιπ, καταστρώνει ένα σχέδιο για να οικειοποιηθεί την ταυτότητα του τελευταίου.

Η πρώτη κινηματογραφική διασκευή του διάσημου best seller της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» από τον Ρενέ Κλεμάν, με την υποβλητική μουσική του Νίνο Ρότα και ένα ασυναγώνιστο καστ πρωταγωνιστών σε μια αποκατεστημένη ψηφιακή κόπια 4Κ, που παρουσιάστηκε στις Κάννες το 2013.
Ο Αμερικανός Τομ Ρίπλεϊ πηγαίνει στην Ιταλία για να πείσει τον πλούσιο Φιλίπ Γκρίνλιφ να επιστρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες και να αναλάβει τις επιχειρήσεις του πατέρα του. Ο Φιλίπ όμως έχει άλλα σχέδια και πείθει τον φτωχό Τομ να τον ακολουθήσει σε μια έκλυτη ζωή. Ο Τομ γίνεται κολλητός φίλος του προστατευομένου και της φίλη του, Μαρτζ, ώσπου τελικά αρχίζει και τον βαριέται, γίνεται σκληρός και καταχρηστικός μαζί του, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με ιστιοφόρο, να τον αφήσει πάνω στο κατάστρωμα του σκάφους, για αρκετές ώρες, με σκοπό να οικειοποιηθεί την ταυτότητά του.
Όπως σε κάθε ταινία που έχει χρησιμοποιήσει ως έμπνευση μία από τις περιπέτειες του Τομ Ρίπλεϊ, τον αμοραλιστή ήρωα της Πατρίτσια Χάισμιθ, έτσι και στο «Γυμνοί στον Ήλιο» το κοινώς λεγόμενο «πρώτο επίπεδο» της δράσης αποτελείται από μία ίντριγκα. Η πρώτη όμως κινηματογραφική μεταφορά του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ», από τον Ρενέ Κλεμάν είναι ένα μεγαλούργημα πολυεπίπεδο στην προβληματική του και ηδονικά εκμηδενιστικό στην αίσθηση που αποπνέει. Στους βασικούς ρόλους βρίσκονται τρεις λαμπεροί και κλασικοί πια ηθοποιοί που η πατίνα του χρόνου δεν τους αγγίζει, αντίθετα δίνει μια άλλη διάσταση στην παράξενη ιστορία του ιδιότυπου δολοφόνου κύριου Ρίπλεϊ. Με κύρια συστατικά το έγκλημα και την καταδίωξη, τη μοναξιά και μια ακαθόριστη ψυχοπαθολογία, η ταινία τελικά λειτουργεί ως μια μαγική εικόνα.

Ληστεία αλά Ιταλικά

  • (The Italian Job)
  • Σκηνοθεσία: Πίτερ Κόλινσον
  • Παίζουν: Μάικλ Κέιν, Μπένι Χιλ, Νόελ Κάουαρντ

Περίληψη: Το χρονικό μιας θεαματικής ληστείας στο Τορίνο, όπου μια διεθνής σπείρα καταφέρνει να ξεφύγει προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος.
Οι Μάικλ Κέιν, Νόελ Κάουαρντ και Μπένι Χιλ ενώνουν τις δυνάμεις τους στη γεμάτη δράση ταινία του Βρετανού Πίτερ Κόλινσον, που δυστυχώς «έφυγε» πολύ νέος.
Ο Τσάρλι Κρόκερ αποφυλακιζέται και συναντιέται με τη χήρα του φίλου του Ρότζερ Μπέκερμαν, ο οποίος δολοφονήθηκε από τη μαφία, ενώ οδηγούσε μια Λαμποργκίνι Μούρα στις ιταλικές Άλπεις. Η κυρία Μπέκερμαν δίνει στον Κρόκερ το σχέδιο του συζύγου της για μια ληστεία τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων σε χρυσό από μια χρηματαποστολή του Τορίνο . Ο Τσάρλι αποφασίζει να αναλάβει ο ίδιος το παράτολμο εγχείρημα και να διαφύγει με τους συνεταίρους του στην Ελβετία. Μια σειρά από απρόβλεπτα γεγονότα όμως θα αναγκάσει τους χαριτωμένους αυτούς απατεώνες να δημιουργήσουν μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα στην ιστορία του Τορίνο, προκειμένου να αποδράσουν.
Πνευματώδες χιούμορ, μπρίο, καταιγιστική δράση και τρεις εκπληκτικοί πρωταγωνιστές σε μια all time classic κωμωδία που έκανε διάσημο το Mini Cooper.

Το κλουβί με τις τρελές

  • (La Cage aux Folles)
  • Σκηνοθεσία: Εντουάρ Μολιναρό
  • Παίζουν: Ούγκο Τονιάτσι, Μισέλ Σερό, Κλερ Μοριέ, Μπένι Λουκ, Λουίζα Μανέρι, Ρεμί Λοράν

Το Κλουβί με τις Τρελές Trailer from Summer Classics on Vimeo.

Περίληψη: ΟΡενάτο, ιδιοκτήτης ενός καμπαρέ που ειδικεύεται στα drag shows, έχει μακροχρόνια σχέση με τον Αλμπίν, τον σταρ του κλαμπ. Οι δυο τους αναγκάζονται να παραστήσουν το straight ζευγάρι , όταν ο γιος τους αποφασίζει να παντρευτεί την κόρη μιας υπερσυντηρητικής οικογένειας.
Βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ζαν Πουαρέ, η κωμωδία του Εντουάρντ Μολιναρό αποτελεί μια από τις πιο εμπορικές κωμωδίες όλων των εποχών και σταθμό στην ιστορία του queer cinema.
Ο Ρενάτο είναι ιδιοκτήτης του καμπαρέ «La Cage aux Folles» στο Saint-Tropez, το οποίο ειδικεύεται στα drag shows. Παράλληλα διατηρεί μακροχρόνια σχέση με τον Αλμπίν, που είναι βασικός συντελεστής και «σταρ» του κλαμπ. Όταν ο γιος του ζευγαριού Λοράν ερωτεύεται και θέλει να παντρευτεί την κόρη μιας διάσημης και υπερσυντηρητικής οικογένειας, αποφασίζουν να τον στηρίξουν και να παραστήσουν το straight ζευγάρι (ο ένας τον αρρενωπό σύζυγο και ο δεύτερος την τρυφερή μαμά), ώστε να βοηθήσουν το παιδί να επιτύχει τον σκοπό του. Έτσι έρχονται σε επαφή με τους γονείς της υποψήφιας νύφης και μια απίστευτη σειρά ξεκαρδιστικών γεγονότων ξεκινά.

«Το Κλουβί με τις Τρελές» ανέβηκε για πρώτη φορά στο Theatre du Palais Royal, τον Φεβρουάριο του 1973, με τον ίδιο τον συγγραφέα (και ηθοποιό) να ενσαρκώνει τον ρόλο του Ζωρζ. Σε αυτό το πρώτο του ανέβασμα, έφτασε τον ασύλληπτο αριθμό των 1.800 παραστάσεων ( που παρακολούθησαν περισσότερο από ένα εκατομμύριο θεατές). Το 1978 «Το Κλουβί με τις Τρελές», γίνεται ταινία, βγαίνει στους κινηματογράφους της Αμερικής και αυτόματα καταγράφεται ως η πιο επιτυχημένη εμπορικά ξενόγλωσση ταινία, έως τότε. Μια κωμωδία έτη μπροστά από την εποχή της, που όχι μόνο προκαλούσε το ευρύ κοινό με το θέμα της, αλλά απέκτησε αμέσως cult χαρακτήρα, φανατικούς οπαδού και άνοιξε τον δρόμο στο queer cinema.
Το θεατρικό έργο έγινε σύντομα και long-running μιούζικαλ success στο Broadway , ενώ χαρακτηρίστηκε ως η πιο entertaining ταινία που έκανε το Γαλλικό σινεμά την δεκαετία του ’70! Παράλληλα, η ταινία υπήρξε παγκόσμια εισπρακτική και καλλιτεχνική επιτυχία, κέρδισε τα βραβεία αρκετών ενώσεων στην κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας και απέσπασε την Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης ταινίας.

Παίζεται ακόμα:

Ο πλανήτης του Γουίλι

  • (Terra Willy)
  • Σκηνοθεσία: Έρικ Τόστι
  • Με τις φωνές των ( στα ελληνικά): Ηδύλης Κυριακίδη, Θάνου Λέκκα, Γιάννη Υφαντή, Βίνας Παπαδοπούλου

Περίληψη: Ο νεαρός Γουίλι αναζητάει τους γονείς του σε μια περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας με τη βοήθεια ενός χαριτωμένου ρομπότ.

Γαλλικό sci fi animation με θέμα την ανεξαρτησία, τη συνεργασία και την αξία της φύσης από το γαλλικό στούντιο TAT Productions («Ζουγκλοπαρέα»).
Όταν το διαστημόπλοιό τους καταστρέφεται από έναν αστεροειδή, ο νεαρός Γουίλι χωρίζεται από τους γονείς του. Η κάψουλα διάσωσης τον οδηγεί σε έναν μυστηριώδη και ανεξερεύνητο πλανήτη. Εκεί με τη βοήθεια του Μπακ, ενός ρομπότ επιβίωσης, θα πρέπει να τα βγάλει πέρα μέχρι να τον εντοπίσουν και να τον σώσουν οι δικοί του. Στον άγνωστο πλανήτη, ο Γουίλι θα συναντήσει μια εξωπραγματική φύση και θα γνωρίσει φανταστικά πλάσματα, κάποια φιλικά και άλλα… όχι τόσο, προσπαθώντας να στείλει το μήνυμα ότι είναι ακόμα ζωντανός μέσα από μια περιπέτεια με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, κατάλληλη για το ανήλικο κοινό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ