Πολύτιμα μετάξια και Ιαπωνικές ξυλογραφίες στη νέα έκθεση του ΠΙΟΠ στο Σουφλί [εικόνες] - iefimerida.gr

Πολύτιμα μετάξια και Ιαπωνικές ξυλογραφίες στη νέα έκθεση του ΠΙΟΠ στο Σουφλί [εικόνες]

Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eiza
Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eizan (1787-1867) με τίτλο «Τρεις σύγχρονες καλλονές δροσίζονται στην απογευματινή αύρα» © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας εγκαινιάζουν την περιοδική έκθεση «Σαν μετάξι», την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023 και ώρα 19:30, στο Μουσείο Μετάξης του Ιδρύματος, στο Σουφλί.

Στην έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του ξεχωριστού Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού. Η σηροτροφία, καθοριστική για τη φυσιογνωμία του Σουφλίου, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της Ιαπωνίας, η οποία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεταξιού στον κόσμο.

Τι θα δούμε στο Μουσείο Μετάξης στο Σουφλί

Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Kitagawa Utamaro, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία», απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Edo (σημερινό Τόκιο).

 έγχρωμη ξυλογραφία (oban) του Kitagawa Utamaro. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
«Μαζεύοντας φύλλα μουριάς», έγχρωμη ξυλογραφία (oban) του Kitagawa Utamaro. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τρίπτυχη ξυλογραφία
Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eizan (1787-1867) με τίτλο «Τρεις σύγχρονες καλλονές δροσίζονται στην απογευματινή αύρα». © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Πολύτιμα μετάξια στο ΠΙΟΠ

Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του Ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό: κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας, από τον 16ο αιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.

Θήκη για χαρτομάντιλα, 19ος αι. Ύφασμα από μεταξωτή και μεταλλική κλωστή
Θήκη για χαρτομάντιλα, 19ος αι. Ύφασμα από μεταξωτή και μεταλλική κλωστή. Διάκοσμος από άνθη κερασιάς και παιώνιας © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
Γυναικεία ζώνη obi από μεταξωτό μπροκάρ, 20ός αι. Κέντημα με πεύκα, μπαμπού και άνθη από μεταξωτή και μεταλλική κλωστή.
Γυναικεία ζώνη obi από μεταξωτό μπροκάρ, 20ός αι. Κέντημα με πεύκα, μπαμπού και άνθη από μεταξωτή και μεταλλική κλωστή. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, προβάλλεται ο ελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» («gei» τέχνη και «sha» πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.

Γυναικείο κιμονό από γκρι μετάξι. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
Γυναικείο κιμονό από γκρι μετάξι. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
Περόνη κόμμωσης, με άνθη
Περόνη κόμμωσης, με άνθη, 19ος αι. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου έως 13 Νοεμβρίου 2023
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00-18:00 έως 15/10 και 10:00-17:00 από 16/10. Κλειστά: 15 Αυγούστου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΙΟΠ έκθεση μετάξι Σουφλί
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ