fbpx H «Λίμνη των Κύκνων» του Ρήγου, η παράσταση με τα περισσότερα sold out της Λυρικής, επιστρέφει! [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΓΙΑ ΕΞΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

H «Λίμνη των Κύκνων» του Ρήγου, η παράσταση με τα περισσότερα sold out της Λυρικής, επιστρέφει! [εικόνες]

Λίμνη των Κύκνων
09|12|2019 | 18:06
Μαρία Κουσουνή ως λευκός κύκνος στη Λίμνη των Κύκνων / Εθνική Λυρική Σκηνή

Μια στιγμή θριάμβου για την Εθνική Λυρική Σκηνή και ουσιαστικά η πρώτη εμφάνιση του διευθυντή του Μπαλέτου της Λυρικής Κωνσταντίνου Ρήγου ως χορογράφου ήταν η «Λίμνη των Κύκνων» που έκανε τον περασμένο Nοέμβριο δέκα sold out στην Αθήνα και τρία στη Θεσσαλονίκη. Τον Δεκέμβριο επιστρέφει δυναμικά στην αίθουσα Σταύρος Νιάρχος,

Εχοντας αποκτήσει την αδιαμεσολάβητη δύναμη του word of mouth, της δύναμης που έχει η διάδοση της είδησης από στόμα σε στόμα, με τη βιωματική εμπειρία και σφραγίδα του κοινού, η «Λίμνη των Κύκνων» του αναγεννημένου Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2018 πρώτη φορά, επιστρέφει για έξι παραστάσεις από τις 22 Δεκεμβρίου. Προηγήθηκε τον Σεπτέμβρη η παρουσίαση για τρεις sold out παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης όπου ενεργοποιήθηκε μια μοναδικής ενέργειας βιωματική εμπειρία κοινού και μπαλέτου.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος και το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής επιστρέφουν στη «Λίμνη των Κύκνων» μετά την πρόσφατη εμπειρία του «Χορεύοντας με τη Σκιά μου» πάνω σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, που έριξε αυλαία την περασμένη Κυριακή προκαλώντας απανωτά sold out , με αποτέλεσμα να προστεθεί μια έξτρα παράσταση. Ταυτόχρονα οι χορευτές εργάζονταν εντατικά για τη Λίμνη των Κύκνων, που αντιπαραθέτει κομμάτια της πρωτότυπης χορογραφίας του μπαλέτου των Πετιπά / Ιβάνοφ με την δημιουργική και μαζί αποδομητική ματιά του Κωνσταντίνου Ρήγου. Μια «αποδόμηση» που αποβλέπει στην ανάγνωση των κλασικών έργων μέσα από τη σύγχρονη προβληματική, από τις συνθήκες που διαμορφώνουν και κινούν τον κόσμο σήμερα. Αντίστοιχα και η εικαστική του προσέγγιση φέρνει νέα στοιχεία, την ποπ κουλτούρα και λάμψεις εικονογραφίας της σύγχρονης τέχνης πάνω στη σκηνή Σταύρος Νιάρχος.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος βάζει τον λευκό και τον μαύρο κύκνο του, βάζει τον πρίγκιπά του Ζήγκφρηντ, σε ένα τοπίο δυστοπικό, σε ένα τοπίο που απομένει ως κουφάρι μετά την μεγάλη καταστροφή. «Ένα ερημωμένο βενζινάδικο για να θυμίζει έναν κόσμο που ξέμεινε από καύσιμα. Μια λίμνη όπου το φυσικό και το υπερφυσικό συνυπάρχουν κι εναλλάσσονται. Και κυρίως ο Πρίγκιπας Ζήγκφρηντ –ένας ρομαντικός ήρωας που αναμετράται διαρκώς με το απόλυτο– το μεταμορφωτικό βλέμμα του οποίου καθορίζει τη μορφή των γύρω του».

View this post on Instagram

#Review Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και ο Κωνσταντίνος Ρήγος (@rigosk ) παρουσιάζουν ένα μοντέρνο υπερθέαμα από αυτά που παρακολουθείς και θυμάσαι για μέρες μετά. Ποτέ το λυρικό θέατρο και το κλασικό μπαλέτο δεν ήταν τόσο μοντέρνα και δημοφιλή στο νεανικό κοινό. Η πρεμιέρα της Λίμνης Των Κύκνων του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, σε εντυπωσιακή χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου, ήταν κάτι παραπάνω από λαμπερή, γεμάτη ανθρώπους που συναντάς στα πιο μοντέρνα σημεία της Αθήνας. Ο νέος Διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ δημιούργησε έναν μαγικό κόσμο συνδυάζοντας αρμονικά το παρελθόν με το σήμερα. Συνομίλησε με την πρωτότυπη χορογραφία των Πετιπά/Ιβάνοφ, με ολοκαίνουρια μεταμοντέρνα οπτική, αποδεικνύοντας ότι το μπαλέτο δεν είναι για λίγους: η Λυρική μπορεί να γίνει sold out, να στρέψει τους προβολείς στην υψηλή τέχνη και να κάνει talk of the town ακόμα και ένα θρυλικό έργο του 1877. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε. Την τελευταία δεκαετία έχει κάνει το αδύνατο-δυνατό: με παραγωγές που σε αναγκάζουν να ερωτευθείς την κλασική μουσική ακόμα κι αν είσαι εντελώς αμύητος, με minimal αφίσες που ακολουθούν όλες τις νέες τάσεις του graphic design, με προγράμματα-κοσμήματα, με μια νέα επικοινωνία που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα μεγαλύτερα brands διεθνώς. Πέρυσι απέκτησε και το φουτουριστικό κτίριο που της αξίζει -με υπογραφή του σπουδαίου αρχιτέκτονα Renzo Piano- σε ένα πάρκο το οποίο έχει γίνει η νέα καρδιά της πόλης. Η Λυρική δεν κοιτά απλώς μπροστά, έχει κάνει το άλμα και συναγωνίζεται τις μεγαλύτερες όπερες στον κόσμο. More: www.elle.gr _ Χορηγός Μπαλέτου ΕΛΣ: @apivita Μέγας δωρητής ΕΛΣ: @snforg #GNOballet #SNFCC #Apivita #RigosK #SwanLake #SNF

A post shared by GNOballet (@greek_national_opera_ballet) on

O χορογράφος, σκηνοθέτης, φωτογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σημειώνει: «Στη Λίμνη των Κύκνων παρουσιάζω μια εκδοχή που φλερτάρει με τη γοητεία του κλασικού χορού με έναν σύγχρονο τρόπο νεοκλασικού ενδιαφέροντος. Μια εκδοχή προσαρμοσμένη στην τεχνική που διαθέτει το Μπαλέτο της ΕΛΣ. Πιστεύω ότι όλες οι κλασικές χορογραφίες με την ανάλογη ερμηνεία μπορούν να μοιάζουν σύγχρονες. Έχω κρατήσει κάποια κομμάτια της κλασικής χορογραφίας των Ιβάνοφ και Πετιπά σχεδόν αυτούσια, μιας και τόσα χρόνια μετά τη δημιουργία τους μου φαίνονται σχεδόν σημερινά. Ο κλασικός χορός χρειάζεται υψηλή τεχνική και εκφραστικότητα. Παράλληλα, αν ξεπεράσεις το κομμάτι της παντομίμας που υπάρχει στα έργα αυτά, το κλασικό μπαλέτο έχει εξελιχθεί ως τεχνική και τέχνη. Οι ήρωες κρατάνε τα χαρακτηριστικά της κλασικής εκδοχής, μόνον που οι ρόλοι παρουσιάζονται ως προβολές του ίδιου του πρίγκιπα. Βλέπω τους ρόλους του λευκού και του μαύρου κύκνου ως τις δύο πλευρές του ίδιου προσώπου. Την αθωότητα και την ανάγκη για αυτοκαταστροφή που κρύβει μέσα του κάθε άνθρωπος. Την ανθρώπινη ύπαρξη την έλκει το καλό και το κακό. Αυτό το βρίσκω ιδιοφυές σε αυτό το έργο και είναι ένα από τα στοιχεία που θέλω να αναδείξω. Το πώς, δηλαδή, παρουσιάζονται οι δύο εκδοχές της ανθρώπινης ύπαρξης, η καλή και η κακή».

View this post on Instagram

#BlackSwan / #Odile . #GNOballet #GNO #SNFCC #Ballet #apivita

A post shared by GNOballet (@greek_national_opera_ballet) on



Λίμνη των Κύκνων

Ρήγος / Τσαϊκόφσκι

22, 24, 26, 27, 29, 31 Δεκ 2019

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής 
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

ΣΧΟΛΙΑ