Κορρές: Το 2025 έτοιμη η νέα πρόσβαση στην Ακρόπολη -Απρέπεια Σούνακ, αλλά προβάλλει καλύτερα το αίτημα για τα Γλυπτά

Τουρίστες στην Ακρόπολη / Φωτογραφία: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Ως «μεγάλη απρέπεια εκ μέρους του πρωθυπουργού της Βρετανίας, η οποία είναι αδιανόητη και προφανώς επισύρει τον ψόγο από κάθε σκεπτόμενο ευαίσθητο άνθρωπο παγκοσμίως» χαρακτήρισε το επεισόδιο Σούνακ-Μητσοτάκη ο Μανόλης Κορρές.

Ο αρχιτέκτονας και πρόεδρος της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως πρόσθεσε ωστόσο πως «αυτό εν τέλει συντελεί στο αντίθετο από εκείνο που ίσως θα επιθυμούσε ένας συντηρητικός Βρετανός. Δηλαδή, προβάλλεται ακόμη καλύτερα το ελληνικό αίτημα, το οποίο είναι δίκαιο».

Μιλώντας στην εκπομπή PRIME της ΕΡΤ και στον δημοσιογράφο Ηλία Σιακαντάρη, ο κ. Κορρές δήλωσε ότι το 2025 αναμένεται να είναι έτοιμη η νέα πρόσβαση στην Ακρόπολη.

Όπως εξήγησε, δεν μιλάμε για καινούργια Προπύλαια. «Τα Προπύλαια παραμένουν ό,τι είναι. Το προαύλιο όμως των Προπυλαίων, ένας εμβληματικός χώρος που αποτελεί βέβαια και το μόνο μέρος από το οποίο εισέρχεται ο επισκέπτης, είναι σε μια κατάσταση θα έλεγα προσωρινή, που διαμορφώθηκε πριν από μισό αιώνα και κάτι, από άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες εκείνη την εποχή, οι οποίοι αν και ήδη τότε ήταν μεγάλος ο αριθμός των επισκεπτών, δεν είδαν συνολικά το ζήτημα και περιορίστηκαν σε απλές, εμβαλωματικές, όπως λέμε σήμερα, λύσεις», είπε ο κ. Κορρές και διευκρίνισε ότι στην επόμενή του φάση, το προαύλιο των Προπυλαίων θα είναι όπως στην αρχαιότητα:

«Κατά την αρχαιότητα, ο περίφημος αρχιτέκτων Μνησικλής είχε συλλάβει ακριβώς το ζήτημα της κίνησης των επισκεπτών. Ήταν πάντοτε η οδός Παναθηναίων που διατηρείται μέχρι σήμερα, της οποίας το πλάτος, το μικρότερο πλάτος, εκεί δηλαδή κοντά στην Αρχαία Αγορά, είναι 10 μέτρα, πολύ μεγάλο, και το οποίο πλάτος, όσο η οδός πλησιάζει προς την Ακρόπολη, μεγαλώνει προοδευτικά, επειδή προοδευτικά μεγαλώνει και η ανηφόρα. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν ανεβαίνουμε μια ανηφόρα, όσο δυναμώνει η ανηφόρα, το βήμα μας κονταίνει, μικραίνει η ταχύτητα, το οποίο σημαίνει [ότι] αν θέλουμε να διατηρήσουμε την κυκλοφοριακή ικανότητα μιας οδού που λειτουργεί για πεζούς, που υπακούει φυσικά σ’ αυτό το νόμο της ροής, πρέπει ασφαλώς να μεγαλώνουμε συνεχώς το πλάτος. Με αυτό τον τρόπο ο Μνησικλής έδωσε στο τελικό μέρος της οδού Παναθηναίων πλάτος 22 μέτρων», αποκάλυψε ο κ. Κορρές.

Δείτε το βίντεο:

Πηγή: ΕΡΤ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ