Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Καταιγισμός εφέ στη νέα ταινία της Marvel και Οσκαρικές υποψηφιότητες - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Καταιγισμός εφέ στη νέα ταινία της Marvel και Οσκαρικές υποψηφιότητες

Ant-Man και Wasp: Κβαντομανία
Ant-Man και Wasp: Κβαντομανία

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας ο Ant-Man και η Wasp μπαίνουν στο κβαντικό σύμπαν.

Ο Λουκάς Ντόντ αφηγείται μια συγκινητική, υποψήφια για Όσκαρ περιπέτεια ενηλικίωσης, ενώ ο Χουμάν Σεγιέντι από το Ιράν φαντάζεται πώς θα ήταν ο «Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος».

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Ant-Man και Wasp: Κβαντομανία (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)
Σκηνοθεσία: Πέιτον Ριντ
Παίζουν: Πολ Ραντ, Εβάντζελιν Λίλι, Κάθριν Νιούτον, Τζόναθαν Μέγιορς, Μισέλ Φάιφερ, Μάικλ Ντάγκλας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ο Σκοτ Λανγκ και η Χόουπ βαν Ντάιν απολαμβάνουν επιτέλους μια ήρεμη οικογενειακή ζωή, όταν η κόρη του Σκοτ, Κάσι, κατά λάθος τους οδηγεί στον κβαντικό κόσμο, όπου θα πρέπει να αντιμετωπίζουν μια κοινωνία σε κρίση κι έναν μοχθηρό μάστερ του χρόνου.

Ο Πολ Ραντ επιστρέφει ως Ant-Man με αντίπαλο τον πιο μοχθηρό κακό του MCU.
Ο Σκοτ Λανγκ και η Χόουπ βαν Ντάιν μετά από τις τελευταίες τους περιπέτειες, αν και υπερήρωες, απολαμβάνουν επιτέλους μια ήρεμη οικογενειακή ζωή. Ο Σκοτ έχει αφοσιωθεί στη συγγραφή ενός βιβλίου, η Χόουπ ασχολείται με ανθρωπιστικό της έργο, ενώ η επιστροφή της Τζάνετ, της μητέρας της Κάσι από τον χωροχρόνο, όπου ήταν χαμένη, ολοκληρώνει την ευτυχία τους. Όταν όμως η Κάσι σε ένα από τα πειράματα, που επιχειρεί με τον παππού της, κάνει λάθος, όλοι τους εγκλωβίζονται στο κβαντικό σύμπαν, που έχει τους δικούς του νόμους. Εκεί, συναντούν παράξενα νέα πλάσματα και μία κοινωνία σε κρίση. Με τον Σκοτ και την Κάσι να εξωθούνται προς μία κατεύθυνση και τη Χόουπ με τους γονείς της σε άλλη, οι ήρωες διασκορπίζονται, χωρίς να ξέρουν πώς θα βρουν τον δρόμο της επιστροφή, ενώ παράλληλα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον απόλυτα κακό Κανγκ, ο οποίος εξουσιάζει τον χρόνο.

Η Marvel, μετά από μια σειρά αποτυχημένων προσπαθειών, επενδύει σε έναν από τους λιγότερο δημοφιλείς Avanegers, ο οποίος όμως διαθέτει ένα ακατανίκητο όπλο : το χιούμορ. Παράλληλα, οι σεναριογράφοι φροντίζουν να φτιάξουν μια εντυπωσιακή περιπέτεια υψηλής τεχνολογίας -τα εφέ του κβαντικού κόσμου είναι φαντασμαγορικά- προστεθούν το απαραίτητο αλατοπίπερο του ανάλαφρου φιλοσοφικού στοχασμού πάνω στον χρόνο, αλλά δεν καταφέρνουν να ανανεώσουν σε καμία περίπτωση την πάλη του καλού και του κακού. Μπορεί ο Κανγκ να έχει κι αυτός το δικό του «δράμα», μιας και ως εξόριστος παγιδεύτηκε σε αυτό το ανορθόδοξο σύμπαν, όμως τελικά η σύγκρουσή του με τον Αnt-Man δεν επιφυλάσσει τρομερές εκπλήξεις.
Παρ’ όλα αυτά, ο Ριντ προσφέρει ένα υπερθέαμα με αναφορές στο «Star Wars» και μαζί μια οικογενειακή ιστορία, που ανακουφίζει, λέγοντάς μας πως ο χρόνος τελικά δεν έχει σημασία, αν ζούμε τη στιγμή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Close
Σκηνοθεσία: Λούκας Ντοντ
Παίζουν: Γκούσταβ Ντε Βέλε, Εμιλί Ντεκέν, Εντέν Νταμπρίν

Περίληψη: Δύο δεκατριάχρονα αγόρια, ο Ρεμί και Λεό, περνούν το καλοκαίρι τους, παίζοντας και κάνοντας σχεδόν τα πάντα μαζί. Αλλά στην αρχή της σχολικής χρονιάς, η φιλία τους διακόπτεται εξαιτίας ενός βίαιου γεγονότος. Για να καταλάβει τι έχει συμβεί, ο Λεό στρέφεται στη μητέρα του φίλου του, γυρεύοντας απαντήσεις σε ερωτήματα μεγαλύτερα από την ηλικία του.
Μετά το «Κορίτσι», ο Λούκας Ντοντ βάζει πλώρη για τα Όσκαρ με μια περιπέτεια ενηλικίωσης.

Δυο αγόρια το κατώφλι της εφηβείας τους, ο Ρεμί κα ο Λεό ,είναι αγαπημένοι φίλοι. Οι δυο τους μοιράζονται τα πάντα: παίζουν μαζί παιχνίδια πραγματικά και φανταστικά, κάνουν όνειρα, θέλουν να γνωρίσουν τον κόσμο. Ο ένας βοηθά τους γονείς του στην καλλιέργεια λουλουδιών , ο άλλος ασχολείται με τη μουσική. Η σχέση τους όμως δέχεται ομοφοβικά σχόλιο από τους συμμαθητές τους και διακόπτεται βίαια. Ο Λεό, βιώνοντας μια πρωτόγνωρη απώλεια, στρέφεται στη μητέρα του Ρεμί, για να καταλάβει τι έχει συμβεί, δημιουργώντας μαζί της έναν ιδιαίτερο δεσμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο 32χρόνος Ντοντ εντυπωσιάζει για ακόμα μια φορά μια σκληρή coming of age ταινία, που ανοίγει ,χωρίς να κουνάει το δάχτυλο, το θέμα της ομοφοβίας και του συντηρητισμού, αλλά και τις τραγικές συνέπειες, που μπορούν να έχουν στην ευάλωτη νεανική ψυχή. Πιστός στο διανόημά του, ο Βέλγος δημιουργός επιλέγει έναν τρόπο απίστευτα λυρικό να αποτυπώσει τον ψυχισμό του πρωταγωνιστή του, κινηματογραφώντας ε προσοχή μικρές λεπτομέρειες, αλλά και τον εξαιρετικό νεαρό ηθοποιό του, λούζοντάς τον σε ένα εκτυφλωτικό φως. Ο Λεό βιώνει μέσα από τη δεξιοτεχνική σκηνοθεσία του Ντοντ τα στάδια της απώλειας και εμείς , παρακολουθώντας από κοντά την εσωτερική του διαδρομή, μπαίνουμε στη διαδικασία να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας απέναντι σε μια γενιά, που καλείται να μεγαλώσει σε έναν κόσμο ανελέητο.

1976
Σκηνοθεσία: Μανουέλα Μαρτέλι
Παίζουν: Αλίν Κουπενχάιμ, Νίκολας Σεπουλβέδα, Χιούγκο Μεντίνα, Αλεχάντρο Γκόικ

Περίληψη: Μια γυναίκα έρχεται αντιμέτωπη με τη συνείδησή ττης και την πραγματικότητα στη Χιλή του Πινοσέτ, όταν καλείται να σώσει έναν άνδρα από τον θάνατο.
H ηθοποιός Μανουέλα Μαρτέλι στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο εμπνέεται από τη γιαγιά της για να περιγράψει μια από τις πιο σκληρές χρονιές της Δικτατορίας του Πινοσέτ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Χιλή του 1976, η Κάρμεν μετακομίζει στο παραλιακό εξοχικό της, προκειμένου να επιβλέψει την ανακαίνισή του. Ένας φίλος ιερέας την πείθει να φροντίσει, κρυφά από τους δικούς της, έναν τραυματισμένο νεαρό επαναστάτη. Η καθημερινότητα της ευκατάστατης, αλλά μοναχικής γυναίκα ανατρέπεται . Η ίδια αποκτά ένα κίνητρο για τη ζωή, ενώ ταυτόχρονα βλέπει την πραγματική διάσταση όσων συμβαίνουν γύρω της.

Κατά τη Μαρτέλι, η γιαγιά της περιβαλλόταν πάντα από ένα μυστήριο, οπότε η ίδια ακολουθώντας αυτή την ανάμνηση αναπαριστά με ακρίβεια μια από τις πιο σκοτεινές σελίδες της Ιστορίας της χώρας της, αποτυπώνοντας με αδρές γραμμές το κλίμα παράνοιας και απειλής ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος. Έτσι, υπογράφει ένα αξιομνημόνευτο ψυχολογικό θρίλερ, θίγοντας παράλληλα το θέμα της γυναικείας χειραφέτησης. Η Κάρμεν είναι μια γυναίκα, που θυσιάζει τις ικανότητές της και τις επιθυμίες, της ζώντας στο περιθώριο της καριέρας του ιατρού συζύγου της, περιοριζόμενη στις οικογενειακές υποχρεώσεις. Όταν όμως καλείται να σώσει έναν άνθρωπο από τον θάνατο, ανακαλύπτει την αλήθεια για την πατρίδα της και μαζί τον εαυτό της.
Το προσωπικό συνδέεται αριστοτεχνικά με το πολιτικό και η Μαρτέλι με ευαισθησία και στυλ αφηγείται το ταξίδι αφύπνισης μιας γυναίκας , η οποία «ξυπνά» από τον λήθαργο, που της έχουν επιβάλλει, ακολουθώντας τελικά τη συνείδησή της.

Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος (Jang-e Jahani Sevom/ World War III)
Σκηνοθεσία: Χουμάν Σεγιέντι
Παίζουν: Μόχσεν Ταναμπάντε, Μαχσά Χετζάζι, Νέντα Τζεμπραεϊλί, Ναβίντ Νοσράτι

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας φτωχός και άστεγος εργάτης προσλαμβάνεται για την κατασκευή των σκηνικών σε μία ταινία με θέμα τις φρικαλεότητες του Χίτλερ κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Εκεί του δίνεται ένας μικρός ρόλος, αλλά και η ευκαιρία να σώσει τη γυναίκα που αγαπά. Όταν ο ρόλος του γίνεται πρωταγωνιστικός, η πραγματικότητα της ταινίας μπερδεύεται με την αληθινή ζωή, οι ίδιοι οι σκηνοθέτες μετατρέπονται σε δυνάστες δικτατορικών καθεστώτων και η ζωή του εκτροχιάζεται με ανεπανόρθωτες συνέπειες.

Η επίσημη πρόταση του Ιράν για τα Όσκαρ, που δεν κατάφερε να φτάσει στην τελική πεντάδα, τιμήθηκε όμως στο Φεστιβάλ Βενετίας ( βραβεία καλύτερης ταινίας και αντρικού ρόλου στο τμήμα «Ορίζοντες»).

Ο Σαχίμπ, ένας άνεργος εργάτης, που χάσει τη γυναίκα και τον γιο του σε έναν σεισμό, ζει στο εργοτάξιο όπου δούλευε, όταν αυτό μεταμορφώνεται σε σετ γυρισμάτων. Η φτηνή- και στα όρια της γελοιότητας- παραγωγή είναι μια ταινία για το Ολοκαύτωμα. Εκείνος πιάνει μια περιστασιακή δουλειά στο σκηνογραφικό τμήμα. Όταν αρρωσταίνει ξαφνικά ο πρωταγωνιστής, αναγκάζεται να αναλάβει τον ρόλο του Χίτλερ, παρόλο που δεν γνωρίζει τίποτα για εκείνον. Οι σκηνοθέτες , αν και θέλουν να καυτηριάσουν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, γίνονται οι ίδιοι δυνάστες , η Ιστορία επαναλαμβάνεται με σουρεαλιστικό τρόπο και η πραγματικότητα μπλέκεται με τη φαντασία. Παράλληλα, ο Σαχίμπ αγωνίζεται να προστατέψει μια κωφάλαλη γυναίκα, για την οποία νιώθει τρυφερά συναισθήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο θεατρικός σκηνοθέτης και ηθοποιός Χουμάν Σεγιέντι μέσα από ένα συγκινητικό love story και μια υπόθεση καθημερινής τρέλας, ακολουθώντας την παράδοση του ρεαλιστικού ιρανικού κινηματογράφου, υπογράφει μια μαύρη σάτιρα, που εντέχνως σατιρίζει την πολιτική κατάσταση της χώρας του και ταυτόχρονα αποτελεί έναν στοχασμό πάνω στο τι τελικά είναι αληθινό. Η δυναμική του αφετηρία δυστυχώς μένει τελικά ανεκμετάλλευτη και οι καλές του προθέσεις εξασθενούν στο δεύτερο μισό, αφήνοντας μια αίσθηση ανολοκλήρωτου.

Ξεκουράσου ( Bed Rest)
Σκηνοθεσία: Λόρι Εβανς Τέιλορ
Παίζουν: Μελίσα Μπαρέρα, Γκάι Μπαρνετ, Έντι Ινκσετερ, Σεμπάστιαν Μπίλινγκσλέι-Ροντρίγκεζ

Περίληψη: Μια νεαρή έγκυος γυναίκα αναγκάζεται να μείνει στο κρεβάτι, όταν η καθημερινότητά της αρχίζει να αναστατώνεται από περίεργους ήχους και τρομακτικές εικόνες.
Αμερικανική ταινία τρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από πολλές προσπάθειες, η Τζούλι Ρίβερς μένει έγκυος και μετακομίζει με τον άντρα της στο νέο τους σπίτι. Ωστόσο, ένα γιορτινό βράδυ παίρνει μια αναπάντεχη τροπή και εκείνη καταλήγει στο νοσοκομείο. Αναγκασμένη να περάσει τις επόμενες οκτώ εβδομάδες καθηλωμένη στο κρεβάτι και με τον σύζυγό της να δουλεύει ατελείωτες ώρες, η μονοτονία της διακόπτεται από ενοχλητικούς ήχους και απόκοσμες εικόνες.

Η Λόρι Έβανς Τέιλορ, μετά από μια οδυνηρή προσωπική της απώλεια- είχε χάσει το πρώτο της παιδί, πριν αποκτήσει την κόρη της- και ταυτόχρονα εμπνευσμένη από κλασικά ψυχολογικά θρίλερ, όπως το «Μωρό της Ρόζμαρι», «Το Ορφανοτροφείο», «Οι Άλλοι», «Ο Μαύρος Κύκνος», περιγράφει μέσα από μια ταινία τρόμου την τοξική φύση του θρήνου και την ικανότητά του να καταστρέφει… ή να εμψυχώνει. Η Μελίσα Μπαρέρα από το δημοφιλές «Sream» αναλαμβάνει τον ρολό της περίπλοκης Ρίβερς, που μέσα από τον εφιάλτη της απώλειας, βρίσκει τη δύναμη να δει την ομορφιά της ζωής.

Η Παρέα των Θαυμάτων (My Fairy Troublemaker)
Σκηνοθεσία: Καρολίν Όριγκερ
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Μυρτώς Ναούμ, Αλμπέρτο Εσκενάζι, Νίκης Γρανά, Κώστα Αποστολίδη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Μια νεαρή μαθητευόμενη νεράιδα δοντιών, η οποία παλεύει να τιθασεύσει τις μαγικές ικανότητές της, ύστερα από ένα ατύχημα εγκαταλείπει τον κόσμο της και περνά σε εκείνο των ανθρώπων. Τότε, γνωρίζεται με ένα κορίτσι και μαζί ξεκινούν μια αναπάντεχη περιπέτεια.
Animation για τις περιπέτειες μιας νεράιδας από τους δημιουργούς των ταινιών κινουμένων σχεδίων «Ουπς: ο Νώε Έφυγε» και «Ο Λούης και οι Εξωγήινοι»

Η Βιολέτα είναι μια νεαρή μαθητευόμενη νεράιδα των δοντιών. Φλυαρεί διαρκώς και είναι αρκετά ισχυρογνώμων, αν και στην πραγματικότητα κατά βάθος έχει ανασφάλειες, επειδή ακόμη δεν ξέρει να χειριστεί καλά τη μαγεία. Αντί να δημιουργεί όμορφα παιχνίδια για τα παιδιά, αυτή το μόνο που καταφέρνει να φτιάξει είναι βιολέτες! Όταν αποτυγχάνει στις τελικές εξετάσεις για νεράιδες, η Βιολέτα παίρνει την κατάσταση στα χέρια της και μπαίνει λαθραία στον κόσμο των ανθρώπων.

Από την άλλη, η Μάξι, ένα δωδεκάχρονο κορίτσι, μόλις μετακόμισε μόλις στην πόλη από την εξοχή, όπου ζούσε ευτυχισμένη μέσα στη φύση και δίπλα στον πολυαγαπημένο της κήπο. Η νέα της καθημερινότητα είναι δύσκολη και η ίδια νιώθει πολύ μόνη. Όμως, αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ. Τη δεύτερη κιόλας μέρα στο νέο της σπίτι και μετά από ακόμα μια διαφωνία με τη νέα της οικογένεια, γνωρίζεται με τη Βιολέτα, η οποία είναι χαρούμενη που επιτέλους βρίσκεται στον κόσμο των ανθρώπων. Η τελευταία όμως δεν έχει πολύ χρόνο: πρέπει να βρει έναν τρόπο να επιστρέψει πίσω στον δικό της κόσμο, γιατί διαφορετικά θα μετατραπεί σε λουλούδι! Μόνο που δεν ξέρει πώς να το κάνει… Έτσι, οι δυο τους κάνουν μια συμφωνία: η Μάξι θα βοηθήσει τη Βιολέτα να γυρίσει στον κόσμο της και η Βιολέτα να χρησιμοποιήσει μαγεία για να επιστρέψει η καινούργια της φίλη στο παλιό της σπίτι στην εξοχή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ