Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Απολαυστικός Μπενίσιο ντελ Τόρο, η επιστροφή της Τζέσικα Λανγκ -Ενδιαφέρουσες επανεκδόσεις - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Απολαυστικός Μπενίσιο ντελ Τόρο, η επιστροφή της Τζέσικα Λανγκ -Ενδιαφέρουσες επανεκδόσεις

Το Φοινικικό Σχέδιο (The Phoenician Scheme)
Το Φοινικικό Σχέδιο (The Phoenician Scheme)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες το «Φοινικικό Σχέδιο» του Γουές Άντερσον καταφτάνει από τις Κάννες με all-star cast.

Η Τζέσικα Λάνγκ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη, ο Λικ Μπεσόν πειραματίζεται με κινητά και smartphones, ενώ ο Χρήστος Μασσαλάς με τη δεύτερη μεγάλου μήκους του σατιρίζει την ελληνική «βιομηχανία θεάματος» .

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 29 Μαΐου

Το Φοινικικό Σχέδιο (The Phoenician Scheme)
Σκηνοθεσία: Γουές Άντερσον
Παίζουν: Μπενίσιο ντελ Τόρο, Μία Θρίπλτον, Μάικλ Σέρα, Ριζ Άχμεντ, Τομ Χανκς, Μπράιαν Κράνστον, Ματιέ Αμαλρίκ, Ρίτσαρντ Αγιοάντε, Τζέφρι Ράιτ, Σκάρλετ Γιόχανσον, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Ρούπερτ Φρεντ, Χόουπ Ντέιβις

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες η ιστορία μιας οικογένειας και μιας οικογενειακής επιχείρησης.
H νέα δημιουργία του Γουές Άντερσον, που έκανε πρεμιέρα στο 78ο Φεστιβάλ των Καννών.
Ο Ζα-ζα Κόρντα, αινιγματικός βιομήχανος και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στην Ευρώπη, επιβιώνει από άλλη μία απόπειρα δολοφονίας (το έκτο του αεροπορικό δυστύχημα). Οι περίπλοκες και αδίστακτες επιχειρηματικές του πρακτικές τον έχουν μετατρέψει σε εχθρό όχι μόνο στα μάτια των ανταγωνιστών του, αλλά και ξένων κυβερνήσεων πάσης ιδεολογίας, καθώς έχει μπει στο στόχαστρο δολοφόνων. Πλέον, βρίσκεται στο τελικό στάδιο ενός δεκαετούς σχεδίου, που το θεωρεί την κορωνίδα των έργων του: το Φοινικικό Σχέδιο Υποδομής Κόρντα, με σκοπό την εκμετάλλευση μιας δυνάμει πλούσιας, παραμελημένης περιοχής.

Βέβαια, για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να εκμεταλλευτεί σκλάβους και να προκαλέσει λιμό στην περιοχή, αλλά όλα αυτά για τον Κόρντα μοιάζουν ασήμαντα μπροστά στο όραμά του. Επιλέγει αυτή τη νευραλγική χρονική στιγμή για να ορίσει και να προετοιμάσει τη διάδοχο του: την αποξενωμένη, εικοσάχρονη κόρη του Λίζελ,η οποία ετοιμάζεται να γίνει καλόγρια. Ο Ζα-ζα με τον δάσκαλο του Μπιορν και την κόρη του διασχίζουν τη Σύγχρονη Μεγάλη Ανεξάρτητη Φοινίκη και συναντούν συνεργάτες –χρηματοδότες με σκοπό να κλείσουν το Χάσμα, ένα έλλειμμα που διογκώνεται ραγδαία.

Με τον σταθερό του συνεργάτη Ρομάν Κόπολα στο σενάριο, ο Άντερσον, που έχει αφιερώσει την ταινία στον αποθανόντα πεθερό του, αν και το όνομα του κεντρικού ήρωα, παραπέμπει στον γνωστό Ούγγρο παραγωγό και αναμορφωτή του βρετανικού κινηματογράφου Ζόλνταν Κόρντα Κόρντα, στρέφεται για ακόμα μια φορά στο αγαπημένο του θέμα: την οικογένεια, που εδώ λειτουργεί σχεδόν καθαρτικά. Ο Ζα- ζα λοιπόν, που θα θυμίσει ίσως σε κάποιους τον Έλον Μασκ, αν και ο ίδιος ο σκηνοθέτης το αρνείται, μεταμορφώνεται οριστικά μέσα από την επαφή του με την ευσεβή και ανθρωπίστρια Λίζελ. Στην περιπλάνησή του μάλιστα ανά διαστήματα περνάει και από τον Παράδεισο για να συναντήσει τον Θεό και πρόσωπα του παρελθόντος, να απολογηθεί, να ψυχαναλυθεί και τελικά να λυτρωθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Αμερικανός δημιουργός επιμένει στην γνωστή αισθητική του, που υπηρετεί με εμμονή στη λεπτομέρεια, φτιάχνοντας ακόμα μια φορά το προσωπικό του σύμπαν που τον χαρακτηρίζει, όμως όλα μοιάζουν σαν μια επανάληψη όσων έχουμε δει σε παλαιότερες ταινίες του. Και παρόλο που ενορχηστρώνει ιδανικά το σύνολο των ηθοποιών του, ανάμεσα στους οποίους μεγάλοι σταρ του Χόλιγουντ σε cameo ρόλους, με τον Μπενίτσιο ντελ Τόρο να παραδίδει μια συγκινητική ερμηνεία και τη Μία Θρίπλετον- κόρη της Κέιτ Γουίνσλετ- να εντυπωσιάζει, υπάρχει πάντα η αίσθηση μιας ανεκπλήρωτης προσδοκίας.

Οι περιπλανήσεις του Ζά-ζα υπακούν σε μια λούπα με ελάχιστες εκπλήξεις και κορυφώσεις. Η αλληγορία του Τεξανού σκηνοθέτη πάνω στο Μεσανατολικό ζήτημα και το αντικαπιταλιστικό του σχόλιο εξαντλούνται γρήγορα, παρά τα απόλυτα ευθυγραμμισμένα πλάνα του που θυμίζουν πινάκες ζωγραφικής, το άψογο set design, τα υπέροχα κοστούμια και την παιχνιδιάρικη μουσική του Αλεξάντερ Ντεσπλά.

Αν και διασκεδαστική λοιπόν αυτή η λοξή κομεντί, δεν καταφέρνει να αναπτύξει μια επί της ουσίας διαλεκτική, αρκείται σε μια απλοϊκή διαπίστωση ότι η οικογένεια τελικά είναι πάνω από όλα με τον Άντερσον να χρησιμοποιεί τελικά τη συνταγή που ο ίδιος εφηύρε, ικανοποιώντας σίγουρα τους φανς του, ή όσους δεν έχουν ξαναδεί κάποια ταινία του, χωρίς όμως να δείχνει πως εξελίσσει τη φόρμα που τον κάνει ξεχωριστό.

Η Σπουδαία Κυρία Χολ (The Great Lillian Hall)
Σκηνοθεσία: Μάικλ Κρίστοφερ
Παίζουν: Τζέσικα Λανγκ, Κάθι Μπέιτς, Λίλι Ρέιμπ, Τζέσι Γουίλιαμς, Πιρς Μπρόσναν

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η Λίλιαν Χολ, ηθοποιός του Μπρόντγουεϊ, δεν έχασε ποτέ μια παράσταση σε όλη τη μακρά, λαμπρή καριέρα της. Ωστόσο, ξαφνικά αρχίζει να χάνει την αυτοπεποίθησή της, την ίδια στιγμή που άνθρωποι και καταστάσεις συνωμοτούν για να αφαιρέσουν την ικανότητά της να κάνει αυτό που αγαπά περισσότερο.
Η Τζέσικα Λανγκ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη στον ρόλο της θρυλικής Λίλιαν Χόλ.

Η μεγάλη πρωταγωνίστρια του Μπρόντγουεϊ Λίλαν Χολ,- πρόκειται στην πραγματικότητα για τη σπουδαία ηθοποιό Μάριαν Χολ Σέλντις- ετοιμάζεται να ερμηνεύσει την Λιούμπα στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, μια επιλογή που θα σπάσει ταμεία, όπως προβλέπει η παραγωγός και ο σκηνοθέτης της παράστασης. Όμως ξαφνικά, η Λίλιαν αρχίζει να έχει κενά μνήμης, ένας νευρολόγος θαυμαστής της την ενημερώνει πως βρίσκεται στα πρώτα στάδια του Αλτσχάιμερ και το πρότζεκτ κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα. Η σκληροπυρηνική παραγωγός έχει έτοιμη την αντικαταστάτρια, που ξέρει όμως πως δεν θα φέρει τα εισιτήρια που επιθυμεί, η Λίλιαν παλεύει να τα βγάλει πέρα με την αγωνία της απώλειας του εαυτού της και τη σχέση της με την κόρη της, ενώ η αφοσιωμένη βοηθός της αναρωτιέται αν πρέπει να τη στηρίξει, ή να την πείσει να εγκαταλείψει την παράσταση, που πιθανόν θα επιβαρύνει την κατάστασή της.

Ο βραβευμένος με Pulitzer και Tony για το «Shadow Box» Μάικλ Κρίστοφερ σε παραγωγή του HBO έπεισε την Τζέσικα Λανγκ, που εδώ και χρόνια κερδίζει τις εντυπώσεις μέσα από τηλεοπτικές σειρές, μετά από μια εικοσαετία να επιστρέψει με έναν ρόλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της. Η σύνδεση ανάμεσα στην τσεχοφική Λιούμπα που χάνει τον «Βυσσινόκηπό» της και μαζί όλες στις σταθερές της με την Λίλιαν που χάνει τον ίδιο της τον εαυτό, είναι εμφανής, η Λανγκ κάνει αυτό που ξέρει καλά, αν και τελικά η βαθιά συγκινητική Κάθι Μπέιτς, στον ρόλο της βοηθού της κλέβει την παράσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκίνηση δεν λείπει, ούτε όμως και το μελοδραματικό στοιχείο, το οποίο επικρατεί στις σκηνές της παράστασης, οπού ο Τσέχοφ αντιμετωπίζεται ρομαντικά και παλαιικά, αλλά κάπου η τηλεταινία του Κρίστοφερ δεν εμβαθύνει στο τι είναι τελικά η απώλεια της μνήμης. Αντίθετα, ακριβώς επειδή βλέπουμε την ηρωίδα στα πρώτα στάδια της αρρώστιας, που μοιάζει εύκολα αντιμετωπίσιμη, προσφέρει στο κοινό μια μη ρεαλιστική αίσθηση «ασφάλειας».

June and John
Σκηνοθεσία: Λικ Μπεσόν
Παίζουν: Ματίλντα Πράις, Λουκ Στάντον Έντι, Ράιαν Σους, Ντιν Τέστερμαν, Σέρι Μάτσον

Περίληψη: Η μονότονη ζωή του Τζον ανατρέπεται, όταν γνωρίζει την ατρόμητη Τζουν.
Ερωτικό θρίλερ του Λικ Μπεσόν («Léon: The Professional», «Απέραντο Γαλάζιο»).
Ο Τζον, ένας νεαρός παγιδευμένος σε μια μονότονη ρουτίνα, γνωρίζει στο μετρό την Τζουν, μια γεμάτη ζωντάνια και ατρόμητη γυναίκα. Μαζί ξεκινούν μια ξέφρενη περιπέτεια γεμάτη πάθος, ρίσκο και αυτογνωσία -μια κούρσα ενάντια στον χρόνο (και στον νόμο) που φέρνει χρώμα, μαγεία και αγάπη στις ζωές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Μπεσόν αποφασίζει να αφήσει πίσω του το γνωστό του στυλιζάρισμα και να γυρίσει μια ταινία μόνο με κινητά και smartphones, θέλοντας να αποδείξει ότι παραμένει πάντα πειραματιστής. Έτσι, επιλέγει μια ιστορία αγάπης δυο νεαρών, που ανήκουν στη γενιά των social media, προσπαθώντας να μιμηθεί την αισθητική που τους έχει γαλουχήσει. Κι ενώ οι εικόνες του Γάλλου δημιουργού χαρακτηρίζονται από ένα ακατέργαστο ρεαλισμό, η ιδέα που έχει για αυτό τον πρώτο έρωτα παραείναι εξιδανικευμένη και καθόλου συμβατή με τη σύγχρονη εποχή. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι είναι γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στο τρόπο που διαδίκτυο διαμορφώνει την επικοινωνία, πράγμα που ο Μπεσόν ως Γάλλος αγνοεί επιδεικτικά, αποθεώνοντας στην ανατρεπτική φύση του έρωτα.

Έτσι, μεν φτιάχνει ένα χειροποίητο φιλμάκι στους δρόμους του Λος Άντζελες, με τα καινούργια μέσα, αλλά δεν καταφέρνει να σκεφτεί ως εικοσάχρονος, οπότε οι χαρακτήρες του- αν και οι ηθοποιοί του έχουν μια αλήθεια- μοιάζουν αρκετά σχηματικοί και αφελείς. Παρ’ όλα αυτά, για ακόμα μια φορά αποδεικνύει ότι είναι ανοιχτός να διερευνήσει νέες φόρμες και να υπερβεί το λεγόμενο χάσμα των γενεών, κάνοντας αυτό που γνωρίζει: σινεμά.

Καταραμένη Ψυχή (Rosario)
Σκηνοθεσία: Φελίπε Βάργκας
Παίζουν: Ντέιβιντ Νταστμάλτσιαν, Χοσέ Ζούνιγκα, Ντιάνα Λέιν, Πολ Μπεν-Βίκτορ, Εμεράουντ Τουμπία

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ξενυχτώντας τη νεκρή γιαγιά της, η Ροζάριο θα δεχθεί επίθεση από απόκοσμα πνεύματα.

Μεταφυσικό θρίλερ τρόμου του Φελίπε Βάργκας.
Η Ροσάριο Φουέντες, μια Λατίνα επιτυχημένη χρηματίστρια της Γουόλ Στριτ, επιστρέφει στο διαμέρισμα της αποξενωμένης γιαγιάς της, Γκριζέλντα, μετά τον αιφνίδιο θάνατό της. Καθώς περιμένει το ασθενοφόρο και τον πατέρα της, μια σφοδρή χιονοθύελλα την παγιδεύει στο διαμέρισμα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, ανακαλύπτει ένα κρυφό δωμάτιο γεμάτο αποκρυφιστικά αντικείμενα, μιας και η γιαγιά ασκούσε το Πάλο- ένα είδος μαγείας- αποκαλύπτοντας σκοτεινά οικογενειακά μυστικά και τελετουργίες. Σύντομα, υπερφυσικές δυνάμεις καταλαμβάνουν το σώμα της γιαγιάς της, επιτιθέμενες στη Ροσάριο, η οποία πρέπει να αντιμετωπίσει το παρελθόν της οικογένειάς της και τις συνέπειες των επιλογών τους.

Ο άπειρος Φελίπε Βάργκας καταφεύγει σε γνωστά και τετριμμένα τρομο-κόλπα, που καταλήγουν σε αναποτελεσματικά σε jumpscares, αδυνατώντας να δημιουργήσει μια πραγματικά στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, πολλώ δε μάλλον να συνδυάσει το θρησκευτικό με το παγανιστικό στοιχείο, όπως υπόσχεται ο πρωτότυπος τίτλος που εκτός από το όνομα της ηρωίδας, υποδηλώνει και το κομποσκοίνι των καθολικών. Και παρόλο που σεναριακά έχει στο συρτάρι του μια ανατροπή που θα μπορούσε να λειτουργήσει, τελικά η σκηνοθετική του αμηχανία και οι πρώτου επιπέδου ερμηνείες υποβαθμίζουν το όλο εγχείρημα σε ένα b-movie δεύτερης διαλογής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Piglet
Σκηνοθεσία: Άντρια Μ. Κατινέλα
Παίζουν: Αλίνα Ντέσμοντ, Αλεξάντερ Μπάτλερ, Λόρεν Στέρκ, Βάλερι Ντάνκο, Σέιλι Ρίγκαν, Τζέιμι Λάνγκλαντς, Τάιλερ Γουίντσκομπ

Περίληψη: Ένα ήσυχο σαββατοκύριακο για μια παρέα σύντομα μετατρέπεται σε εφιάλτη, όταν συναντούν τον Piglet, έναν φρικτό μεταλλαγμένο άνθρωπο με δολοφονικά ένστικτα.
Mια ανατριχιαστική εκδοχή του κλασικού χαρακτήρα από τον κόσμο του «Winnie-the-Pooh».

Η Κέιτ και η παρέα της επιστρέφουν, δέκα χρόνια μετά, σε μια απομονωμένη καμπίνα στο δάσος για να γιορτάσουν τα γενέθλιά της. Αυτό που ξεκινά ως ένα ήσυχο σαββατοκύριακο, σύντομα μετατρέπεται σε εφιάλτη, όταν συναντούν τον Piglet — ένα φρικτό, άνθρωπο-γουρουνίσιο πλάσμα με δολοφονικά ένστικτα. Καθώς οι επιθέσεις γίνονται όλο και πιο βίαιες, η σκοτεινή προέλευση του Piglet αποκαλύπτεται. Για να επιβιώσει, η Κέιτ θα πρέπει να αντιμετωπίσει το παρελθόν της και να παλέψει ενάντια στον ίδιο της τον φόβο… πριν να είναι πολύ αργά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Killerwood
Σκηνοθεσία: Χρήστος Μασσαλάς
Παίζουν: Βαγγέλης Δαούσης, Ελσα Λεκάκου, Ρούλα Πατεράκη, Τζόυς Ευείδη, Φοίβος Παπαδόπουλος, Μιχάλης Πητίδης, Εύα Κουμαριανού, Rafael Papad, Νίκος Αρβανίτης, Αφροδίτη Κατερινοπούλου, Γιώργος Κατσούλας, Γιάννης Παπαδόπουλος, Πηνελόπη Βαλτή, Γκάμπριελ Γιάρεντ

Περίληψη:Η ιστορία της προετοιμασίας ενός ελληνικού θρίλερ.
Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Μασσαλά, μετά από το «Broadway», ένα mockumentary για τον τρόμο του να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα.

Ο Τίτος, ένας νεαρός σκηνοθέτης, ετοιμάζει την καινούργια του ταινία – ένα θρίλερ για μια σειρά ανεξιχνίαστων φόνων στη σύγχρονη Αθήνα. Έχουν όλοι αυτοί οι φόνοι τελεστεί από τον ίδιο κατά συρροή δολοφόνο; Ή όλα αυτά είναι στη σφαίρα της μυθοπλασίας;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λέει ο σκηνοθέτης, το «Killerwood» είναι «η ιστορία της προετοιμασίας μιας ταινίας – ενός ελληνικού θρίλερ: οντισιόν, συναντήσεις, τσακωμοί, πρόβες, fittings, αντιζηλίες και ανατροπέας, συνθέτουν την πλοκή. Η ζωή ενός κινηματογραφιστή άλλωστε είναι θρίλερ η ίδια. Και η προετοιμασία μιας ταινίας φέρνει τους εμπλεκόμενους σε αυτή τόσο κοντά, που οι χημικές διεργασίες των σχέσεών τους εκτονώνονται υπό τη μορφή εκρήξεων και αφιλτράριστων εξομολογήσεων – όλα αυτά που, υπό άλλες συνθήκες, μπορεί να ήταν απλώς το ‘κάτω κείμενο’. Εδώ, όλα βγαίνουν στη φόρα. Και καθώς η καθημερινότητα γίνεται επείγουσα, τα συναισθήματα αναδύονται συμπυκνωμένα και οδηγούν σε καταστάσεις άλλοτε κωμικές, άλλοτε επικίνδυνες».

Made in Vain
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κλιούμης

Περίληψη: Η ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuildιng στην Ελλάδα.
To αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ του Μιχάλη Κλιούμη για το άθλημα του bodybuilding, που προβλήθηκε στο 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η καθημερινότητα ενός αρσιβαρίστα περιλαμβάνει προσωπικούς δαίμονες, συνεχόμενες μάχες με τον καθρέφτη, θυσίες, στόχους, καταπιεσμένα συναισθήματα. Όλοι οι μήνες της έντονης προετοιμασίας οδηγούν σε λίγες στιγμές στη σκηνή, μπροστά σε κάποια επιτροπή, όπου δείχνουν το σώμα που έχτιζαν όλο αυτόν τον καιρό. Για κάποιους αποτελεί σιδηρούν άθλημα, τρόπο ζωής, ματαιοδοξία, για άλλους θρησκεία. Όλοι όμως συμφωνούν πως αν έχεις υπάρξει κάποτε αρσιβαρίστας, παραμένεις για όλη σου τη ζωή. Πρωταγωνιστεί ο επαγγελματίας bodybuilder Λευτέρης Σιδηρόπουλος.

Επαναπροβολές:

Η Ντροπή (Skammen /Shame)
Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
Παίζουν: Μαξ φον Σίντοφ, Λιβ Ούλμαν, Γκούναρ Μπγιόρνστραντ, Μπιργκίτα Βάλμπεργκ

Περίληψη: Ένα ζευγάρι μουσικών παραμένει αμέτοχο στις βίαιες εξελίξεις ενός απροσδιόριστου πολέμου, που μαίνεται στον έξω κόσμο. Όταν όμως ο πόλεμος χτυπήσει κάποια στιγμή την πόρτα του αγροκτήματός τους, θα υποχρεωθούν να πάρουν θέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το φιλμ που αναγνωρίστηκε καθυστερημένα ως ένα από τα κορυφαία του Σουηδού σκηνοθέτη.

Η Εύα και ο Γιαν Ρόζενμπεργκ, δύο μουσικοί, δραπετεύουν από τον πόλεμο και εγκαθίστανται σε ένα μακρινό νησί, όπου προσπαθούν να επιβιώσουν καλλιεργώντας λαχανικά. Έχουν παντρευτεί εδώ και επτά χρόνια, χωρίς να αποκτήσουν παιδιά. Στο χωριό, συναντούν έναν ψαρά, τον Φίλιπ, και τον δήμαρχο, τον Συνταγματάρχη Τζάκομπι. Εκείνος μαθαίνει ότι έχουν αποβιβαστεί ένοπλες δυνάμεις και ότι οργανώνεται αντίσταση στο νησί. Ο πόλεμος τους έχει προφτάσει. Προσπαθώντας να επιβιώσουν με κάθε τρόπο, θα υποχρεωθούν να πάρουν θέση αντιμετωπίζοντας διλήμματα, τα οποία θα αλλάξουν για πάντα τον τρόπο που ο ένας βλέπει τον άλλο και την ίδια τους τη ζωή.

Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, ο μεγάλος εξερευνητής της ανθρώπινης ψυχής, είχε δεχθεί κριτική για την απουσία πολιτικής διάστασης στις ταινίες του, καθώς ενδιαφερόταν περισσότερο για την υπαρξιακή και φιλοσοφική διάσταση της ύπαρξης. Η «Ντροπή» αποτέλεσε με έναν τρόπο απάντηση στην κριτική αυτή. Όμως κι εδώ, ο σπουδαίος auteur καταδύεται στα σκοτεινά βάθη της ύπαρξης με τον απαράμιλλο τρόπο του, φτιάχνοντας μια ταινία για τον πόλεμο που μαίνεται κατά βάση μέσα μας.

Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο (Le Samurai)
Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ Μελβίλ
Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Φρανσουά Περιέρ, Ναταλί Ντελόν
Περίληψη: Ένας δολοφόνος επί πληρωμή προδίδεται από τους εργοδότες του και αναζητά τρόπο να τους εκδικηθεί, ενώ βρίσκεται υπό αστυνομικό κλοιό.
Το αριστουργηματικό νουάρ του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1967.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ζεφ Κοστελό είναι ένας επαγγελματίας δολοφόνος, που εκτελεί τα συμβόλαια του με απόλυτη ψυχρότητα, φροντίζοντας πάντα να έχει ακλόνητα άλλοθι. Κάνει το μοιραίο λάθος όμως και μετά από τη δολοφονία του ιδιοκτήτη ενός νυχτερινού κλαμπ, αφήνει πίσω του μάρτυρες. Ο κλοιός στενεύει, καθώς αστυνομία και εντολείς τον αναζητούν μανιασμένα.
Στο ασύγκριτο αριστούργημα του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, ο Αλέν Ντελόν βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αδιέξοδα: τις αστυνομικές Αρχές και τον υπόκοσμο. Ο ίδιος μοιάζει ξοφλημένος, αλλά δεν χάνει στιγμή την ψυχραιμία και τη μεθοδικότητά του. Σε αυτή τη ματαιότητα και τη μοναχική πορεία αποφασίζει να εμβαθύνει με λεπτομέρεια ο κορυφαίος Γάλλος σκηνοθέτης και σεναριογράφος, παραδίδοντας ένα «υβριδικό» έργο που φρεσκάρει με ακαταμάχητο τρόπο την αισθητική και τη θεματολογία των αμερικανικών φιλμ νουάρ των 40s, υπό το πρίσμα του γαλλικού νέου κύματος των 60s.

Οδός Μαλχόλαντ (Mulholland Drive)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιντς
Παίζουν: Ναόμι Γουότς, Τζάστιν Θερού, Λόρα Χάρινγκ

Περίληψη: Μια νεαρή που μόλις έφτασε στο Λος Άντζελες με όνειρο να γίνει ηθοποιός ανακαλύπτει στο διαμέρισμά της μια κυνηγημένη κοπέλα που πάσχει από αμνησία. Στην προσπάθειά της να τη βοηθήσει, θα βυθιστεί σε έναν παράδοξο κόσμο.

Ένα από τα αριστουργήματα του 21ου αιώνα από τον Ντέιβιντ Λιντς.
Μια μελαχρινή γυναίκα παθαίνει αμνησία μετά από ένα τροχαίο. Περιπλανιέται στους δρόμους του Λος Άντζελες, προτού καταφύγει σε ένα διαμέρισμα. Εκεί την ανακαλύπτει η Μπέτι, μια ξανθιά γυναίκα από τη μεσοδυτική Αμερική που έχει έρθει στην Πόλη των Αγγέλων, αναζητώντας τη φήμη ως ηθοποιός. Μαζί, προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο της αληθινής ταυτότητας της Ρίτα, σε ένα ονειρικό Λος Άντζελες, που δεν έχει το έχει καταστρέψει ούτε η κυκλοφοριακή συμφόρηση ούτε το νέφος.
Γρίφος ταυτοτήτων, σάτιρα του κόσμου του θεάματος, ή απλώς ένα ονειρικό ταξίδι, το αριστούργημα του Ντέιβιντ Λιντς αλλάζει, μετασχηματίζεται και υπνωτίζει, βέβαιο πως η αλήθεια βρίσκεται μόνο στα όνειρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αργός Θάνατος (Audition)
Σκηνοθεσία: Τακάσι Μίικε
Παίζουν: Ρίο Ισιμπάσι, Έιχι Σιίνα

Περίληψη: Ένας χήρος ζητά από έναν φίλο του κινηματογραφικό παραγωγό να οργανώσει μια πλαστή διαδικασία ακροάσεων, ούτως ώστε να μπορέσει να βρει μια σύντροφο. Τελικά, ο άντρας επιλέγει μια γυναίκα. Εκείνη όμως πως δεν είναι αυτό που φαίνεται.
Ένα αριστούργημα από τον μετρ των ταινιών τρόμου Τακάσι Μίικε, για πρώτη φορά σε κινηματογραφική διανομή στην Ελλάδα.

Επτά χρόνια μετά από τον θάνατο της γυναίκας του, ο Αογιάμα διεξάγει μια πλαστή οντισιόν για την ανακάλυψη δήθεν μιας νέας ηθοποιού, αν και στην πραγματικότητα αναζητά την επόμενη σύζυγό του. Κοιτάζοντας τις υποψήφιες κοπέλες μαγεύεται από μια πανέμορφη χορεύτρια, την Ασάμι. Όταν ο Αογιάμα αποφασίζει να της τηλεφωνήσει για να της ζητήσει ραντεβού, εκείνη βρίσκεται μόνη στο σκοτεινό δωμάτιό της. Μόνη, αν εξαιρέσουμε το αιμόφυρτο κορμί που αργοπεθαίνει δίπλα της στο πάτωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το «Audition», βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ριγιού Μουρακάμι, παραμένει μια από τις πιο ανατριχιαστικές και αξέχαστες ταινίες του ιαπωνικού κινηματογράφου, προκαλώντας έντονα συναισθήματα και συζητήσεις για τη φύση του τρόμου και της ανθρώπινης ψυχής. Ένας σουρεαλιστικός κόσμος ερωτισμού και ανατριχιαστικών σαδιστικών παιχνιδιών που καθηλώνουν, αλλά και μια αλληγορία για την πατριαρχία, την έμφυλη βία και την κοινωνική υποκρισία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ