Το iefimerida στη γενική πρόβα του «Ορέστη» -Οσα έστησε ο Γιάννης Κακλέας για αυτό το τριήμερο στην Επίδαυρο [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Το iefimerida στη γενική πρόβα του «Ορέστη» -Οσα έστησε ο Γιάννης Κακλέας για αυτό το τριήμερο στην Επίδαυρο [εικόνες]

τραπεζι κερκιδες επιδαυρος
Το σκηνικό για τον Ορέστη του Κακλέα στην Επίδαυρο, φωτογραφίες iefimerida.gr

Ενα αστικό σαλόνι, θάμνοι, μία τραπεζαρία και λάσπες, στο έδαφος, στα ρούχα, στην ψυχή τους. Ο Γιάννης Κακλέας έχει δημιουργήσει μία επιβλητική ατμόσφαιρα για τον «Ορέστη» του στην Επίδαυρο.

Στο ρόλο του Ορέστη εξαιρετικός ο ‘Αρης Σερβετάλης, με το χάρισμα της κίνησης, ενός κορμιού χωρίς κόκκαλα που σέρνεται στον βούρκο μετά τη δολοφονία της μητέρας του.

Δίπλα του πρωταγωνιστεί ένας λαμπερός θίασος ηθοποιών που ξεχωρίζουν για τις ερμηνευτικές τους ικανότητες. Η Μαίρη Μηνά, Ηλέκτρα, θρηνεί με μονολόγους και συναισθηματικές εξάρσεις «Ολα τα αντέχει ο άνθρωπος, Θεοί μην μας λυπάστε».

Ο Πάνος Βλάχος ως Μενέλαος, «Πες μου τι σε τυραννά, ποια είναι η αρρώστια που σε τρώει» για να ξεκινήσει η αντιπαράθεση με τον Ορέστη. Ο Γιώργος Ψυχογιός ως Τυνδάρεως μαγεύει με τη στεντόρια φωνή του, ο Αιμιλιανός Σταματάκης ως Πυλάδης, αεικίνητος, με χορευτικές κινήσεις και μία τεράστια σπάθα που αλλάζει χέρια, Σταματακης-Σερβετάλης, σαν περιστρεφόμενοι Δερβίσιδες στον χώρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωραία Ελένη η Νικολέτα Κοτσαηλίδου κινείται στο χώρο με υφος μπαλαρίνας. Στο θίασο ο Ζερόμ Καλουτά, γνωστός μας από τη Σπείρα του Κραουνάκη, είναι ο Φρύγας της παράστασης «Τι δούλος και άρχοντας μου λες; Που είμαι άνθρωπος, αυτό δεν φτάνει για να ζήσω;» υπέροχος σε έναν δυνατό μονόλογο.

H δυστοπική ατμόσφαιρα με όλες τις αισθήσεις, βλέπεις τα δεινά, ακούς την επιβλητική μουσική του Σταυρου Γασπαράτου, μυρίζεις το χώμα και με κάποιο τρόπο μούχλα.

Ενας λαμπερός Χορός στις λάσπες της Εποδαύρου

Συμμετέχουν οι Κατερίνα Ζαφειροπούλου, ‘Αλκηστις Ζιρώ, Νίκη Λάμη, Ιωάννα Λέκκα, Δανάη Μουτσοπούλου, Ματίνα Περγιουδάκη, Ελίζα Σκολίδη, Αναστασία Στυλιανίδη, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη. «Η τραγωδία αρχίζει πάντα όταν ένας πόλεμος τελειώνει» είναι οι πρώτες φράσεις του Χορού. Γυναίκες όμορφες, λαμπερές, με τακούνια και μίνι, (εμπνεύσεις της Ηλένιας Δουλαδίρη και του Γιάννη Κακλέα) τραγουδούν τα δεινά των δύο αδελφών, συμπάσχουν ή στέκονται απέναντι όταν αναγγέλλουν την ετυμηγορία για τον μητροκτόνο και την αδελφή του.

Ενα μεγάλο μπράβο και ένα δυνατό χειροκρότημα για μία παράσταση γρήγορη, ενα «σωματικό» θέατρο από τον Γιάννη Κακλέα, με ωραίο κείμενο του Γιώργου Χειμωνά και ξεχωριστές ερμηνείες, που ξεκινά απόψε το ταξίδι της από την Επίδαυρο με μία μεγάλη περιοδεία.

σκηνικα
Πρωτες εικόνες με το που φτάνεις στο θέατρο, Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη/Γιάννης Κακλέας

Η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου παρασύρει τη ροή. Το σκηνικό πλούσιο, χωρίς να «μπουκώνει», μοντέρνο, χωρίς να «κλωτσάει», απλωμένο στον χώρο της Επιδαύρου.

λασπες
Λάσπες παντού, βούρκος εκεί που κυλιόνται οι ηρωες του Ευριπίδη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θάμνοι, λάσπες, τραπεζαρία, όλα έτοιμα για την αποψινή πρεμιέρα του Ορέστη στην Επίδαυρο.

Ορέστης ο Αρης Σερβετάλης, αερικό, χαμένο ύφος, σωμα που λυγίζει, ήτρωας που μόλις έχει δολοφονήσει τη μητέρα του, περιμένει καρτερικά τη μοίρα του, ή μήπως όχι;

σερβεταλης
Ο Αρης Σερβετάλης στη γενική πρόβα του Ορέστη στην Επίδαυρο

Ελαμψαν οι πρωταγωνιστές στην Επίδαυρ.

παρασταση
Αρης Σερβετάλης πάνω στο τραπέζι και διακρίνεται ο Αιμιλιανός Σταματάκης με τη σπάθα στο χέρι
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα απόψε, 17 & 18 στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, θα περιοδεύσει σε επιλεγμένα θέατρα της Αττικής και στην υπόλοιπη Ελλάδα και θα ολοκληρώσει τον κύκλο της στις 4 & 5 Οκτωβρίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Το σκηνικό στην Επίδαυρο
Το σκηνικό στην Επίδαυρο
σκηνικο
Αποψη του σκηνικού στην Επίδαυρο

Βρισκόμαστε στο Άργος. Η Ηλέκτρα και ο Ορέστης νέοι, πληγωμένοι, εύθραυστοι, απροστάτευτοι και ευάλωτοι, ασφυκτιώντας μέσα στον μύθο τους, μετατρέπονται σε άγρια ζώα. Αποδιωγμένοι μετά την πράξη τους γίνονται από παιδιά βασιλέων μιάσματα στην ίδια τους την οικογένεια και ανεπιθύμητοι στην ίδια τους την πατρίδα.

O Μενέλαος και η Ελένη φτάνουν από την Τροία. Τα δύο αδέλφια ελπίζουν στην παρέμβαση του Μενέλαου, αλλά ούτε αυτός ούτε ο Τυνδάρεως σκοπεύουν να τους βοηθήσουν. Ο Ορέστης στρέφεται τότε στον Πυλάδη. Οι δυο τους, με τη βοήθεια της Ηλέκτρας, σχεδιάζουν ένα πλάνο εκδίκησης με θύματα την Ελένη και την κόρη της, Ερμιόνη. Την τελική λύση έρχεται να δώσει η παρέμβαση του από μηχανής θεού, Απόλλωνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον Ορέστη ο Ευριπίδης πιάνει το νήμα του μύθου των δύο αδερφών, του Ορέστη και της Ηλέκτρας, αμέσως μετά τη δολοφονία της Κλυταιμνήστρας, για να τον φέρει πιο κοντά στα ανθρώπινα μέτρα και να μιλήσει για την επιβίωση των νέων σ’ έναν κόσμο που καθορίζεται από συνθήκες που τους ξεπερνούν. Βυθίζει τους ήρωες του στο σκοτάδι της θλίψης, της απελπισίας και της απόγνωσης αναζητώντας το Φως. Την Αλήθεια. Την Αυτογνωσία.

Ο Ορέστης του Ευριπίδη (408 π.Χ.) συνιστά ένα καίριο σχόλιο στη λειτουργία της αθηναϊκής δημοκρατίας.Θεωρείται το τελευταίο έργο του ποιητή που παραστάθηκε στην Αθήνα πριν την αναχώρηση του για τη Μακεδονία και πραγματεύεται την τύχη των νεαρών μητροκτόνων μετά το έγκλημα.

Σκηνοθεσία/Δραμ. επεξεργασία: Γιάννης Κακλέας, Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς, Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη/Γιάννης Κακλέας, Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος, Κίνηση: Άρης Σερβετάλης, Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου, Βοηθός σκηνοθέτη: Αγγελική Τρομπούκη, Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας, Βοηθός ενδυματολόγου Ιωάννα Καλαβρού, Βοηθός συνθέτη: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου, Βοηθός Φωτίστριας Στέβη Κουτσοθανάση

φωτογραφίες iefimerida.gr

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ (Ορέστης), ΜΑΙΡΗ ΜΗΝΑ (Ηλέκτρα), ΠΑΝΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Μενέλαος), ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ (Πυλάδης), ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ (Τυνδάρεως), ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΚΟΤΣΑΗΛΙΔΟΥ (Ωραία Ελένη), ΖΕΡΟΜ ΚΑΛΟΥΤΑ (Φρύγας),

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ / ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΖΙΡΩ / ΝΙΚΗ ΛΑΜΗ / ΙΩΑΝΝΑ ΛΕΚΚΑ /ΔΑΝΑΗ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ / ΜΑΤΙΝΑ ΠΕΡΓΙΟΥΔΑΚΗ / ΕΛΙΖΑ ΣΚΟΛΙΔΗ / ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ / ΗΛΕΚΤΡΑ ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗ

Η περιοδεία του Ορέστη

16 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
17 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
18 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
20 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΡΕΘΥΜΝΟ-ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΩΦΥΛΛΗ (ΦΟΡΤΕΤΖΑ)
21 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΧΑΝΙΑ- ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ
22 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΧΑΝΙΑ- ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ
23 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
24 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
26 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ-ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ- ΧΟΛΑΡΓΟΥ
27 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ-ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ- ΧΟΛΑΡΓΟΥ
28 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
29 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
31 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ(ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ)
4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΔΡΟΥ
7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΗΛΙΔΑΣ (31ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΛΙΔΑΣ)
23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΛΑΡΙΣΑ-ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΒΟΛΟΣ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ
26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ
27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΛΟΝΙΚΗ- ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ
29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ
30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΑΧΑΡΝΕΣ-ΘΕΑΤΡΟ Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΙΓΑΛΕΩ - ΘΕΑΤΡΟ ''ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ''
2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ
3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΒΡΙΛΛΗΣΙΑ-ΘΕΑΤΡΟ ''ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ''
8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΝΙΚΑΙΑ-ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΩΠΙΟΥ
13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Δ. ΚΙΝΤΗΣ
14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Δ. ΚΙΝΤΗΣ
15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ-ΘΕΑΤΡΟ ''ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ''
17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ
18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ
19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΟ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ
4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ
5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ