Ιδρυμα Ωνάση: Online πέντε παραστάσεις που έκαναν αίσθηση και μία ακατάλληλη για ανήλικο κοινό - iefimerida.gr

Ιδρυμα Ωνάση: Online πέντε παραστάσεις που έκαναν αίσθηση και μία ακατάλληλη για ανήλικο κοινό

πεντε πανω απο πτωμα
Room service στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για έκτη εβδομάδα, το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube παρουσιάζει αρχειακές και νέες παραγωγές από το ευρύ φάσμα των δράσεών του.

Από τον Νίκο Καραθάνο έως τον Χένρι Ρόλινς, από τον Έκτορα Λυγίζο έως τη Γεωργία Σπυροπούλου, από την Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη έως τον Κυριάκο Χατζηιωάννου, από τον Στέφανο Τσιβόπουλο έως τον Άγγελο Χανιώτη, από μαθητές σχολείων που χορεύουν στο Dancing to Connect έως συναντήσεις με αφορμή καβαφικά ποιήματα, από τις βιβλιοθήκες ως υπέρτατο τέρας του δυτικού φαντασιακού έως την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα, η τέχνη δεν σταματάει ποτέ να μας τροφοδοτεί με έμπνευση και δύναμη, σε δύσκολους καιρούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παρασταση
O Βυσσινόκηπος του Άντον Τσέχοφ και Νίκου Καραθάνου την Παρασκευη

Εκτορας Λυγίζος και σωματικό θέατρο στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

Την Παρασκευή 8 Μαΐου, στις 21:00, καταφθάνει στις οθόνες μας, σε YouTube live πρεμιέρα, ένας εφευρετικός θίασος που εξωθείται στα έσχατα όρια τού σωματικού θεάτρου και της ακραίας περφόρμανς, στην ξέφρενη φάρσα Room Service των John Murray/Allen Boretz, σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, ενώ την Κυριακή 10 Μαΐου τη σκυτάλη του YouTube Live παίρνει μια «κωμωδία, στιγμές στιγμές μάλιστα φάρσα», όπως χαρακτηριστικά έγραφε ο συγγραφέας του έργου: ο Βυσσινόκηπος του Άντον Τσέχοφ, με το τρυφερό βλέμμα του Νίκου Καραθάνου και το ταλέντο εξαίρετων ηθοποιών.

παρασταση
Η ξέφρενη φάρσα Room Service των John Murray/Allen Boretz, σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου

Youtube live κινηματογραφική πρεμιέρα από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

Την Τετάρτη 13 Μαΐου, στις 21:00, παραδινόμαστε στη φαντασία της πολυταξιδεμένης ταινίας της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, Yellow Fieber. Μια YouTube live πρεμιέρα, για μια Αθήνα που καλύπτεται από κίτρινη σκόνη και μετατρέπεται σε δάσος από φοίνικες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έως τις 14 Μαΐου μπορούμε να παρακολουθήσουμε την παράσταση του Άρη Μπινιάρη που βάζει στην «πρίζα» τις Βάκχες, με τη ροκ μουσική να ηλεκτρίζει τον ποιητικό λόγο του Ευριπίδη, έως τις 16 Μαΐου προβάλλεται το XENOS του Akram Khan, το τελευταίο σόλο στην καριέρα του σπουδαίου χορογράφου με μια δημιουργική ομάδα πολλών αστέρων, ενώ παρατείνεται έως τις 17 Μαΐου η προβολή για τις διαπολιτισμικές Τρωάδες του Ευριπίδη από το Αρχαίο Θέατρο των Δελφών, με τη μοναδική ματιά του Θεόδωρου Τερζόπουλου.

Ακατάλληλη παράσταση στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση

Από την Παρασκευή 8 Μαΐου, ο Κυριάκος Χατζηιωάννου μας συντροφεύει με μια ακατάλληλη για ανηλίκους, πολυμορφική παράσταση, «ωδή» στον έρωτα ή σε ό,τι απέμεινε από αυτόν σε ταραγμένους καιρούς, με το Erotikon / Higher States, part 3. Η Georgia Spiropoulos εμπνέεται από το «λάθως», έτσι όπως το βλέπαμε γραμμένο στους τοίχους της Αθήνας, και παρουσιάζει το eror (The pianist), σε μια άδεια από κατοίκους πόλη, με μοναδικό επιζώντα έναν πιανίστα, που επαναλαμβάνει επίμονα τη χαρακτηριστική λέξη.

Το ντοκιμαντέρ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Αν αναρωτιέστε πόσο εικονική είναι η πραγματικότητά μας και ποιες ιστορίες αξίζει να ειπωθούν, δείτε το Mixed Realities, το ντοκιμαντέρ που ετοίμασε η Στέγη από το masterclass το οποίο πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2019, σε συνεργασία με το New Museum της Νέας Υόρκης. Αν, πάλι, θέλετε να μάθετε πόσοι μαθητές χρειάζονται για να ταρακουνήσουν μια σκηνή, δείτε το ντοκιμαντέρ για το Dancing to Connect, όπου έφηβοι από σχολεία της Καλαμάτας μιλούν με το σώμα, σκέφτονται με την καρδιά και έρχονται κοντά μέσα από έναν χορό τολμηρό όσο κι οι ίδιοι, τον Μάρτιο του 2020 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, λίγες μέρες πριν από το lockdown.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Αρχείο Καβάφη συνεχίζει να μας εμβαπτίζει στον μοναδικό κόσμο του Αλεξανδρινού ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη, με το πρόγραμμα Επτά Ποιήματα, Επτά Μαθήματα, όπου η ανάλυση ενός ποιήματος κάθε φορά (αυτή την εβδομάδα παρουσιάζεται το «Επάνοδος από την Ελλάδα») μετατρέπεται σε μια εκ βαθέων συζήτηση για την καβαφική ποίηση, ενώ στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης αναλύει πώς εξελίσσεται διαχρονικά η έννοια της βιβλιοθήκης ως θεμελιακή επινόηση του Δυτικού Πολιτισμού, σε αφήγηση της ηθοποιού Λένας Παπαληγούρα, στη διάλεξη Mobilis in Mobile: Η Βιβλιοθήκη ως υπέρτατο τέρας του δυτικού φαντασιακού.

Ο Στέφανος Τσιβόπουλος, με τη μικρού μήκους ταινία του, We Antigone, δείχνει πως η Αντιγόνη είναι μια μορφή πέρα από κατηγοριοποιήσεις, παράδειγμα προς μίμηση της αντίστασης, στρέφοντας τον φακό του στη ζωή ενός 25χρονου Αμερικανού. Η ταινία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ Antigone Now του Onassis USA, το 2016. Την ίδια εβδομάδα, θα μας απασχολήσει ένας άλλος μύθος, αυτός του Νάρκισσου, με ένα podcast που δημιουργήθηκε για το φεστιβάλ Narcissus Now στο Onassis USA το 2015, στο οποίο μιλάει ο Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Institute for Advanced Study του Πανεπιστημίου Princeton, Άγγελος Χανιώτης.
Και τέλος, ο Διευθυντής του Ιδρύματος Ωνάση στο Λος Άντζελες (OLA) και επί σειρά ετών οικοδεσπότης των διάσημων συνεντεύξεων στη New York Public Library, Paul Holdengräber, παρουσιάζει τη συνομιλία του με το αδιαμφισβήτητο είδωλο της πανκ κουλτούρας, μουσικό και περφόρμερ, μεταξύ άλλων, Henry Rollins, στο πλαίσιο του “The Quarantine Tapes”, δηλαδή των 20λεπτων συζητήσεών του με διάφορους καλεσμένους για το πώς βιώνουν οι ίδιοι την παγκόσμια πανδημία και το social distancing.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ