Η Τεχνόπολη γέμισε κιούπια με νερό -33 καλλιτέχνες εκθέτουν στο προαύλιο και το Μηχανουργείο [εικόνες] - iefimerida.gr

Η Τεχνόπολη γέμισε κιούπια με νερό -33 καλλιτέχνες εκθέτουν στο προαύλιο και το Μηχανουργείο [εικόνες]

Τα κιούπια της Δανάης Στράτου στην Τεχνόπολη
Τα κιούπια της Δανάης Στράτου στην Τεχνόπολη

Μία μεγάλη έκταση της Τεχνόπολης καλύπτεται τις τελευταίες μέρες από πήλινα κιούπια γεμάτα νερό.

Είναι η εγκατάσταση της Δανάης Στράτου, την οποία είχε παρουσιάσει και στην Ελευσίνα με αναφορές στο προσφυγικό με τα διαχρονικά ελληνικά κιούπια, φτιαγμένα από Έλληνες τεχνίτες ειδικά για την έκθεση, γεμάτα νερό που καθρεφτίζουν τις διαθέσεις του ουρανού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κιουπια
Τα κιούπια της Δανάης Στράτου στην Τεχνόπολη

Τα κιούπια προϋπαντούν τους επισκέπτες στον προαύλιο χώρο της Τεχνοπολης κα μέσα στους χώρους του μηχανουργείου ξετυλίγεται μία έκθεση σύγχρονης τέχνης που συνδυάζει το σήμερα με το χθες.

καθρεφτης
Το νερο, γίνεται καθρέφτης της πραγματικότητας

Από σήμερα έως και τις 6 Μαρτίου, η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει την έκθεση σύγχρονης τέχνης «Ειδύλλια Οδός», με έργα 33 καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σύλληψη και επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού, παράλληλα με την έκθεση-αφιέρωμα στη Μελίνα Μερκούρη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, στην Τεχνόπολη

Η «Ειδύλλια Οδός» είναι οι καλλιτέχνες και τα έργα που συνομιλούν το παρόν του παρελθόντος μας, δίχως νοσταλγία, μέσα από την χειραγώγηση των υλικών που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη, χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, μάρμαρο, άχυρα, κλωστές και βελόνες, αργαλειοί.

κεντημα
Βασιλική Λευκαδίτη, Προικοσύμφωνο, 2021-2022 / Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της Γκαλερί 7

Οπως αναφέρουν οι διοργανωτές, μέσα στη συνθήκη της πανδημίας, του παγκόσμιου εγκλεισμού και στην ατμόσφαιρα της απειλής του θανάτου, προσπαθούμε να ξεφύγουμε στις σκέψεις και στα όνειρα. Περιπλανιόμαστε σε μια Αθήνα δίχως κόσμο, στα μονοπάτια του Λυκαβηττού, τη Ρωμαϊκή Αγορά, τα Αναφιώτικα, πεντάμορφα στην εγκατάλειψη από περαστικούς.

Η διαφορετική αίσθηση του χρόνου, το νήμα της ιστορίας και οι ρωγμές, κοινωνικές, οικονομικές, ιδεολογικές. Οι χειραγωγήσεις της τέχνης στην συνθήκη της παγκόσμιας αγοράς και εμείς, στις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα, αφουγκραζόμαστε τους αρχαίους δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δρόμοι σημερινοί, δρόμοι 25 αιώνων. Οδός Παναθηναίων, Τριπόδων, Λεωκορίου, Διπύλου, Ειδύλλια. Ένα πέρασμα προς τον Πειραιά, την Ελευσίνα, προς τα προάστια της πόλης, από τις Ήριες Πύλες ή την Ιερά Οδό. Εδώ, περπατούν και συζητούν πολίτες αλλά και δούλοι φορτωμένοι, καθώς και ζώα και άμαξες που μεταφέρουν την καθημερινή βρώση και την ένδυση, τα προϊόντα του εμπορίου που θα αποθηκευτούν στα λιμάνια έως ότου βρεθούν στη θάλασσα.

Μια στιγμή στον χρόνο που δημιουργεί την ανάγκη της επαναπροσέγγισης σ' αυτό που αποκαλούμε συλλογική μνήμη της ομάδας, στον μύθο της καταγωγής που μεταβιβάζεται μέσα από τις γενεαλογίες. Η τέχνη, όπως πάντα, συντροφεύει και ενίοτε τολμά αναζητώντας νέους δρόμους μέσα από την συγκρουσιακή ατμόσφαιρα, στα ζητήματα της τέχνης και της κοινωνίας.

εκθεση
Νίκος Αλεξίου, Ηλιακό δωμάτιο, 1987-1992 / Ευγενική παραχώρηση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

33 καλλιτέχνες με έργα τους στην Τεχνόπολη

Οι 33 καλλιτέχνες χειρίζονται πολλά και διαφορετικά μέσα, υπερασπιζόμενοι τη βασική ιδέα ότι ο καλλιτέχνης αντανακλά την προσωπική του ματιά στο περιβάλλον στο οποίο ζει. Η ποικιλομορφία του μέσου που χρησιμοποιεί ο κάθε καλλιτέχνης αντικατοπτρίζει τις τεχνικές και λεπτομέρειες που συνιστούν κοινό τόπο. Η πόλη της Αθήνας ως τοπόσημο και η μακραίωνη ιστορία της συνδέονται με μια πληθώρα εφαρμοσμένων, πρώτων υλών. Ο κατάλογος αυτών μπορεί να εμπεριέχει: το χώμα που μετουσιώνεται σε πηλό / τη σκληρότητα του μαρμάρου / κλωστές και υφάνσεις / υλικά της γης και της φύσης / το κεντίδι / το χαρτί / το κομψοτέχνημα

γλυπτο
Παντελής Χανδρής, Τρόπαιο, 1993

Η Ειδύλλια Οδός ακουμπά ή έστω επιθυμεί να ακουμπήσει ένα κομμάτι της ιστορίας, των ανθρώπων και του επέκεινα δια μέσου του χρόνου, αναντικατάστατου υλικού της ιστορίας και της μνήμης.

εκθεση
Καλλιόπη Λεμού, I am Home, 2019
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Νίκος Αλεξίου / Δημήτριος Αντωνίτσης / Ευγενία Αποστόλου / Αντώνης Βολανάκης / Lynda Benglis / Ζωή Γαϊτανίδου / Βούλα Γουνελά / Μαριάννα Ιγνατάκη / Ανέστης Ιωάννου / Ηλίας Κοέν / Θάνος Κυριακίδης [Blind Adam] / Καλλιόπη Λεμού / Βασιλική Λευκαδίτη / Ελένη Λύρα / Δέσποινα Μεϊμάρογλου / Μιχάλης Μιχαηλίδης / Ευσεβία Μιχαηλίδου / Κωνσταντίνος Παλαιολόγος / Μαλβίνα Παναγιωτίδη / Άγγελος Παπαδημητρίου / Ραϋμόνδος / Δημήτρης Ρεντούμης / Adrián Villar Rojas / Έφη Σπύρου / Δανάη Στράτου / Μάγδα Ταμμάμ / Νάκης Ταστσιόγλου / Nobuko Tsuchiya / Πάνος Φαμέλης / Μάρω Φασουλή / Σωκράτης Φατούρος / Δέσποινα Φλέσσα / Παντελής Χανδρής

πανι
Δημήτριος Αντωνίτσης, Abacus 00, Abacus 01, Abacus 02, Abacus 03, Abacus 04, 2021 / Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Επιμέλεια: Μαρία Μαραγκού, κριτικός τέχνης / καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

κιουπια
Δανάη Στράτου, Upon the Earth Under the Clouds
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ημερομηνίες: 19 Ιανουαρίου έως 6 Μαρτίου 2022 / Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Κυριακή, 11.00 – 20.00 / Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων / Χώροι: Μηχανουργείο & Προαύλιο Μηχανουργείου, Γενική είσοδος: 5 ευρώ / Μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές/άνεργοι/ΑμΕΑ): 3 ευρώ / Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

εκθεση
«Ειδύλλια Οδός»
εκθεση
«Ειδύλλια Οδός»
κιουπια
Τα κιούπια της Δανάης Στράτου στο Προαύλιο του Μηχανουργείου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Τεχνόπολη έκθεση παράδοση
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ