Χρήστος Αντωναρόπουλος: Ξεχώρισε στην Art Athina με την «Αιχμάλωτη Καρυάτιδα» και επιστρέφει με νέα πλέξιγκλας [εικόνες] - iefimerida.gr

Χρήστος Αντωναρόπουλος: Ξεχώρισε στην Art Athina με την «Αιχμάλωτη Καρυάτιδα» και επιστρέφει με νέα πλέξιγκλας [εικόνες]

Τζοκόντα
Τζοκόντα, έτσι όπως την εμπνεύστηκε ο Χρήστος Αντωναρόπουλος

Μέταλλο, πλέξιγκλας και led φωτισμός, αναδεικνύουν τους έντονους συμβολισμούς των εικαστικών έργων του και μαγνητίζουν το βλέμμα του κοινού.

Ο εικαστικός Χρήστος Αντωναρόπουλος, ο καλλιτέχνης που ξεχώρισε στην πρόσφατη διοργάνωση της Αrt Athina ετοιμάζει μία προσωπική έκθεση με ακόμα περισσότερα πλεξιγλας.

Ο εικαστικός με τα μπλε φώτα και τα πλέξιγκλας

Ο Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έως και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου φιλοξενεί δημιουργίες του Χρήστου Αντωναρόπουλου στην ατομική έκθεσή του με τίτλο «Blue lights, emotions, stories».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H Mεριλιν Μονρόε στα μπλε με πλεξιγκλας
H Mεριλιν Μονρόε στα μπλε με πλεξιγκλας

Με διάθεση ποπ και εξπρεσιονιστική, αντλώντας έμπνευση από την ιστορία της τέχνης και την μυθολογία και με κύριο χαρακτηριστικό των έργων του το φως, ο καλλιτέχνης δίνει μια ευκαιρία περιήγησης στον μοναδικό κόσμο που μόνο αυτός ξέρει να δημιουργεί. Η έκθεση έρχεται μετά την επιτυχημένη παρουσία του εικαστικού στην Art Athina 2019 όπου συμμετείχε με τα έργα «Rusty Rembrandt» και «Αιχμάλωτη Καρυάτιδα», στο Booth E6 του Εικαστικού Κύκλου Sianti Gallery, περίπτερο το οποίο επισκέφτηκε και ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού Θανάσης Μουτσόπουλος υποστηρίζει:
«Όλοι θυμόμαστε πως μας άλλαξε το βλέμμα το βιβλίο “Το Φανταστικό Μουσείο” του André Malraux.
Η ιδέα ότι η ιδέα του μουσείου δεν είναι, αναγκαστικά, κλεισμένη μέσα σε ντουβάρια αλλά περιλαμβάνει μεγάλα κομμάτια της δημιουργικής ιστορίας της ανθρωπότητας, ανεξαρτήτως γεωγραφίας και προκαθορισμένων αξιολογήσεων περνάει και μέσα στην τελευταία δουλειά του Χρήστου Αντωναρόπουλου.
Εδώ το σπίτι του καθενός μας μπορεί να περιστοιχίζεται από έργα-αναφορές σε όλη την ιστορία της τέχνης και, ιδιαίτερα, του πολιτισμού και της μαζικής κουλτούρας.
H διαμόρφωση τάσεων στην ελλαδική τέχνη που θα φλερτάρουν με τη μαζική κουλτούρα εξηγείται όχι μόνον από την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη επιρροή (από την Pop Art αρχικά και αργότερα, μετά τη δεκαετία του ΄90, από νέες τάσεις) αλλά και με μια νέα συνειδητοποίηση για τον κόσμο της κατανάλωσης που έρχεται, επιτέλους, και στην Ελλάδα».

Αλέξανδρος
Ο εικαστικός Χρήστος Αντωναρόπουλος παρουσιάζει τον Αλέξανδρο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Παράλληλα, δειλά από τη δεκαετία του '70 και έντονα με το νέο αιώνα, φωνές ζητούν μια αναγνώριση και ισοτιμία των “Καλών Τεχνών” με τις εκφράσεις της μαζικής κουλτούρας, της οπτικής (κόμικς, κινούμενα σχέδια, εμπορικός κινηματογράφος) αλλά και μη (ποπ μουσική). Για να αντιληφθούμε, όμως, το γιατί αυτά τα ιδιώματα κατέληξαν να εκφράζουν ίσως καλύτερα από οτιδήποτε άλλο τη νέα κατάσταση στην Ελλάδα πρέπει να φέρουμε στο μυαλό μας την επίδραση αλλά και το σοκ που επέφερε ο μαζικός καταναλωτισμός στη χώρα».

Πόσο ποπ-αρτ είναι ο ελληνας εικαστικός;

Στο ερώτημα αν είναι ποπ αρτ, ο Χρήστος Αντωναρόπουλος δίνει την απάντηση: «Πιθανότατα να είναι ιδεολογικά, καθώς χρησιμοποιεί αυτό το χαρμάνι “Υψηλού” και “Χαμηλού”, όμως η γραφή του (όπως και η καλλιτεχνική του προϊστορία του) χωνεύουν μια σειρά άλλων κόμβων της τέχνης του 20ου αιώνα από τον Εξπρεσιονισμό (κάθε τύπου) έως την Εννοιακή Τέχνη (επίσης κάθε τύπου). Καθαρότητα; Υπάρχει σήμερα λόγος για κάτι τέτοιο;».

Μία ποπ αρτ Μόνα Λίζα;
Μία ποπ αρτ Μόνα Λίζα;

Ποπ αρτ με στοιχεία μπαροκ

Από την πλευρά της η Managing Director της γκαλερί, Βασιλική Σιαντή, (που συμμετέχει στο Gallery Night της Παρασκευής) εκφράζει τον ενθουσιασμό της για την έκθεση σημειώνοντας: «Είναι λίγος καιρός που γνωρίζω τον Χρήστο Αντωναρόπουλο προσωπικά αλλά τολμώ να πω ότι είναι ένας καλλιτέχνης με ψυχή και τρομερή αγάπη γι’ αυτό που κάνει. Μου έκανε εντύπωση η αγάπη που έχει για τους μπαρόκ καλλιτέχνες του 16ου και 17ου αιώνα.
Τον εμπνέει αυτό το «φως», όπως λέει, στα έργα τους και ο ίδιος θέλει να αποτυπώσει αυτή την ομορφιά του φωτός με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Τα έργα του έχουν μια δική τους λάμψη, αλλά κάποιες φορές και μια γλυκιά μελαγχολία, όπως μου έχει αποκαλύψει ο ίδιος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το «μπλέ» ένα από τα διασημότερα χρώματα τέχνης στον κόσμο, χρησιμοποιείται πολύ συχνά από τον καλλιτέχνη για να αποτυπώσει την αίσθηση του φωτός στον θεατή με ένα μαγικό τρόπο.
Στην Art Athina 2019 είχα την τύχη να παρουσιάσω την δουλειά του, και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να μπορέσω να αντλήσω όσο περισσότερη ενέργεια μπορούσα από τα έργα του, καθώς και να μοιραστώ με τον Χρήστο την κοινή μας αγάπη για την ιστορία της τέχνης , θέλοντας και οι δύο να την μεταδώσουμε στο κοινό μέσα από μια σύγχρονη ματιά».

Ο εικαστικός που αγαπάει το μπλε

Ο Χρήστος Αντωναρόπουλος γεννήθηκε στα Φιλιατρά Μεσσηνίας το 1958. Το 1980 ξεκινάει τις σπουδές του στην ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών (ΑΣΚΤ). Την ίδια περίοδο σπουδάζει Σκηνογραφία στην ΑΣΚΤ Αθηνών (1983-1985). Το 1985 ολοκληρώνει τις σπουδές του και λαμβάνει πτυχίο με άριστα. Την ίδια χρονιά τιμάται με υποτροφία στη σκηνογραφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) ενώ λαμβάνει και μεταπτυχιακή υποτροφία στην ζωγραφική από το ΙΚΥ (1988-1991).
Από το 1986, έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 12 ατομικές εκθέσεις σε μερικές από τις μεγαλύτερες γκαλερί του χώρου.

«Βlue lights, emotions, stories»

Εικαστικός Κύκλος Sianti Gallery / Βασ. Αλεξάνδρου 2 και Μιχαλακοπούλου, Αθήνα (Πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη) Τηλ: 210 7245432, 210 3648335
Ώρες λειτουργίας Εικαστικού Κύκλου Sianti Gallery: Τρίτη - Πέμπτη- Παρασκευή  10:00-20:00 / Τετάρτη 10:00-15:00 / Σάββατο 10:00-16:00 / Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ