Γκαλερί Citronne: Κοσμοπολίτικος αέρας στον Πόρο [εικόνες] - iefimerida.gr

Γκαλερί Citronne: Κοσμοπολίτικος αέρας στον Πόρο [εικόνες]

Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ , La mer Grecque, Λάδι σε καμβά, 2013
Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ , La mer Grecque, Λάδι σε καμβά, 2013
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο χώρος του πολιτισμού επανεκκινεί με νέες συνθήκες και δεδομένα για καλλιτέχνες και κοινό. Η Γκαλερί Citronne ανοίγει τις πόρτες της στο Κολωνάκι ενώ πιστή στο καλοκαιρινό της ραντεβού ετοιμάζει έκθεση στον εμβληματικό χώρο της στον Πόρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από τις πρωτοφανείς συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, η γκαλερί Citronne στην Αθήνα (Πατριάρχου Ιωακείμ 19) επαναλειτουργεί με την έκθεση φωτογραφίας «Inner Space» του Νίκου Μάρκου, η οποία θα διαρκέσει έως τις 27 Ιουνίου 2020. 

Εγκαίνια της γκαλερί Citronne στον Πόρο στις 27 Ιουνίου

H δραστηριότητα της Γκαλερί CITRONNE, για την εφετινή καλοκαιρινή περίοδο στον Πόρο ξεκινά στις 27 Ιουνίου 2020 με την παρουσίαση της ατομικής έκθεσης του Κωνσταντίνου Ξενάκη, που έφυγε από την ζωή στις 5 Ιουνίου 2020.
Η γκαλερί CITRONNE συνεπιμελείται και συνδιοργανώνει με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων την έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη «Ελλάδα, Κώδικες Γραφής» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου. Η έκθεση θα υπενθυμίσει την ισχυρή του φωνή και την επιδραστική του παρουσία ανάμεσά μας. Tο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου και η γκαλερί CITRONNE θα αποτίσουν έτσι ένα φόρο τιμής στο έργο και την προσφορά τού μεγάλου αυτού καλλιτέχνη στο εικαστικό γίγνεσθαι.

πινακας
Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ , La mer Grecque, Λάδι σε καμβά, 2013 

Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζονται έργα του Κωνσταντίνου Ξενάκη, κολάζ, χάρτες και βιβλία-αντικείμενα. Καλλιτέχνης με διεθνή παρουσία, ο Κωνσταντίνος Ξενάκης αυτο-καθορίζεται από ένα αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.  
Η πολυσήμαντη εικαστική του γλώσσα  εμπνέεται από σημεία και σύμβολα που ξεκινούν από τον αρχαίο κόσμο της Αιγύπτου και της Ελλάδας και φτάνουν έως την σύγχρονη πραγματικότητα: αστικές δομές, συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, χαοτικό διαδίκτυο. Χαρτογραφεί και κωδικοποιεί, συνδυάζει στοιχεία παρόντος και παρελθόντος, καταγράφει και καταγγέλλει τα αδιέξοδα της επικοινωνίας, την έλλειψη κατανόησης, την ασυνεννοησία του σύγχρονου κόσμου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μαρμαρο
Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ, 3 Cubes, 90x30x30εκ., Mάρμαρο, 2012

Τα έργα του ενοποιούν χρόνο και χώρο, καθώς τέτοια ερωτήματα ανέκαθεν κινητοποιούσαν μια παγκόσμια ανησυχία. Αναπτύσσονται πάνω στον άξονα Επανάληψη / Αντιπαράθεση / Υπέρθεση, μια  κωδικοποιημένη εικόνα του σύγχρονου πολιτισμού. Έτσι, το έργο τέχνης καθίσταται μέσον ιδεολογικής κριτικής στο υπάρχον κοινωνικό-πολιτικό σύστημα.  

πινακας
Κωνσταντίνος Ξενάκης, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΓΡΑΦΗΣ, Bennet

Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης έφυγε από την ζωή στις 5 Ιουνίου 2020. Η έκθεση του Κωνσταντίνος Ξενάκη «Ελλάδα και Κώδικες Γραφής» θα υπενθυμίσει την ισχυρή του φωνή και την επιδραστική του παρουσία ανάμεσά μας.
Tο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου και η γκαλερί CITRONNE θα αποτίσουν έτσι ένα φόρο τιμής στο έργο και την προσφορά του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη στο εικαστικό γίγνεσθαι. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 4.10.2020.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι φωτογραφίες του Νίκου Μάρκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο

Επίσης την ίδια μέρα, στις 27 Ιουνίου, ξεκινά και η λειτουργία του χώρου της CITRONNE στον Πόρο με την  έκθεση «Topos» του Νίκου Μάρκου. Η έκθεση «Topos» του Νίκου Μάρκου είναι σε συνέχεια και σε διάλογο με την έκθεση Inner Space στον χώρο της γκαλερί στην Αθήνα. Ο Νίκος Μάρκου θα βρίσκεται στην γκαλερί το Σάββατο 27 Ιουνίου, 20:30-22:30. Με τον τίτλο αυτόν ο εικαστικός φωτογράφος επιλέγει χώρους τους οποίους ορίζει ως προσωπικό Τόπο- δηλαδή, ως σημείο ιδιωτικής αναφοράς.

αθηνα
Νίκος Μάρκου, TOPOS, Αθήνα, Digital chromogenic print

Ο Τόπος, αστικά και άλλα αποσπασμένα τοπία κατατείνουν προς έναν σαφή ή ασαφή ορίζοντα ο οποίος, σκοπίμως, τα καθιστά πεπερασμένα. Η ανθρώπινη παρουσία είτε λείπει είτε είναι εντελώς υπαινικτική· είναι, όμως, ορατές οι συνέπειες της: ρύπανση, καταστροφή του περιβάλλοντος, φθορά της φύσης, αλλοίωση της φυσιογνωμίας του χώρου. Στην συγκεκριμένη ενότητα κυριαρχούν κατά πλειονότητα εικόνες της Αθήνας, όπου η φθορά έχει εξελιχθεί σε βίωμα καθημερινότητας.

ελευσινα
Νίκος Μάρκου, TOPOS, Ελευσίνα, Archival pigment print
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και στην ύπαιθρο, όμως, διακρίνονται ανάλογα στοιχεία- όπως το ημιβυθισμένο σκάφος το οποίο τέμνει τον ορίζοντα και την θάλασσα της Ελευσίνας. Ακόμη και οι λωτοί στο ανώνυμο τοπίο περισσότερο υπαινίσσονται την απώλεια της μνήμης, παρά την καρποφόρο βλάστηση.

λωτοι
Νίκος Μάρκου, TOPOS, Ευρωστίνα- Κορινθία, Archival pigment print

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 13.9.2020.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ