Ξεσπούν οι φύλακες αρχαιοτήτων για την ταινία στην Ακρόπολη -Μιλούν για ξεφτίλα και ντροπή - iefimerida.gr

Ξεσπούν οι φύλακες αρχαιοτήτων για την ταινία στην Ακρόπολη -Μιλούν για ξεφτίλα και ντροπή

Ακρόπολη
Στιγμιότυπο από την ταινία «Ξεπαρθενών»
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μετά τον σάλο και τα οργισμένα ή ανεκδοτολογικά viral που ξεσήκωσε η ερωτική ταινία «Ξεπαρθενών» με τα πλάνα στην Ακρόπολη, σήμερα παίρνουν θέση για το θέμα οι φύλακες αρχαιοτήτων που έχουν τις τελευταίες μέρες κατακριθεί για το γεγονός ότι τα γυρίσματα πέρασαν... απαρατήρητα από τους ίδιους.

Ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη  προκαταρκτική εξέταση που ζήτησε η Λίνα Μενδώνη, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων, προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το περιστατικό και να αποδοθούν ευθύνες, η Πανελλήνια Ενωση Υπαλλήλων Αρχαιοτήτων αποφάσισε να πάρει θέση στο ζήτημα. Και το κάνει με μια ασυνήθιστη, με μια ιδιαιτέρως φορτισμένη ανακοίνωση, όπου δηλώνουν θύματα και μιλούν για μεγάλη ντροπή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΠΕΥΦΑ:

«Με μεγάλη αγανάκτηση και ντροπή παρακολουθήσαμε πλάνα από μία αισχρή κατά τα άλλα ''ταινία'', σκηνή της οποίας γυρίστηκε στην Ακρόπολη. Μια απαράδεκτη και σχεδιασμένη πράξη, η οποία είχε μοναδικό στόχο να βλάψει τη χώρα και τον πολιτισμό μας. Η επιλογή του τόπου ήταν άκρως προκλητική, όταν σχεδόν η μοναδική θετική αναφορά παγκοσμίως είναι ο πολιτισμός μας. Αυτό που έγινε δεν είναι απλά μία πράξη βεβήλωσης μνημείου.

Θέλουμε όμως να σας ενημερώσουμε ότι προβλήματα στελέχωσης Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων υπήρχαν και υπάρχουν και αυτό έχει να κάνει με το ότι το Υπουργείο Οικονομικών σχεδόν ποτέ δεν εγκρίνει προσλήψεις αρχαιοφυλάκων. Όμως, πρέπει να γνωρίζετε ότι μια σχεδιασμένη πράξη, ακόμα και όταν πρόκειται για κλοπή, δεν αποτρέπεται εύκολα. Ακόμα και αν ήταν διπλάσιος ο αριθμός των αρχαιοφυλάκων στην Ακρόπολη, πάλι θα ήταν δύσκολο να αποτραπεί, γιατί βλέπετε δεν μπορούμε να έχουμε έναν φύλακα πίσω από κάθε επισκέπτη για να τον προσέχει.

Και επειδή μιλάνε για ευθύνες, οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα διερευνηθούν, μήπως θα έπρεπε να μιλήσουμε και για ευθύνες των συντελεστών αυτής της ''ταινίας''; Δεν μπορεί να φταίει το θύμα και όχι ο θύτης. Εκτός κι αν η ατιμωρησία και ο ωχαδερφισμός έχουν κυριαρχήσει στην ελληνική κοινωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα ξαναζήσουμε τέτοια ξεφτίλα και τέτοια ντροπή».

Το συγκεκριμένο βίντεο, που προβλήθηκε και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς οι δημιουργοί στο κείμενο που το συνοδεύει -μεταξύ όλων των άλλων- χαρακτηρίζουν τον Παρθενώνα επιθετικά φορτισμένο με ετεροκανονικές και εθνικιστικές αξίες.

Χαρακτηριστικά γράφουν: Μετά από μία πεζοπορία, δύο άντρες μίας παρέας θυμούνται τις ερωτικές περιπέτειες που είχαν ως πρώην ζευγάρι. Η παρέα αποφασίζει να τους φέρει πίσω το χαμένο ερωτισμό και την τόλμη τους. Καθώς η παρέα υλοποιεί τα σχέδιά της, δημιουργεί ένα πλαίσιο αισθησιασμού και μία συμβολική ρωγμή στον αρχαιολογικό χώρο του Παρθενώνα, που είναι επιθετικά φορτισμένος με ετεροκανονικές και εθνικιστικές αξίες, ώστε να βρει τόπο να ανθίσει ο ζητούμενος ερωτισμός. Σε κάποιες κοινωνίες μέρος του περιεχομένου της ταινίας θεωρείται κατάλληλο μόνο για ενήλικους ανθρώπους.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ