Dolce Vita τη δεκαετία του '50 -Οι σπάνιες φωτό του Πιερ Πάολο Παζολίνι από τις πλαζ της Ιταλίας, 70 χρόνια πριν - iefimerida.gr

Dolce Vita τη δεκαετία του '50 -Οι σπάνιες φωτό του Πιερ Πάολο Παζολίνι από τις πλαζ της Ιταλίας, 70 χρόνια πριν

Kαλοκαίρι 1959, φωτογραφίες fondazionesozzani.org
Kαλοκαίρι 1959, φωτογραφίες fondazionesozzani.org

Το καλοκαίρι του 1959, ο φωτογράφος Paolo Di Paolo και ο σκηνοθέτης Πιερ Πάολο Παζολίνι συνεργάστηκαν, για λογαριασμό του ιταλικού περιοδικού Successo, σε ένα ρεπορτάζ για τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ιταλία.

Σε αυτό το ρεπορτάζ και φωτορεπορτάζ το Fondazione Sozzani στο Μιλάνο αφιερώνει την έκθεση «La lunga strada di sabbia (Ο Μακρύς Δρόμος της Άμμου)».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκείνο το καλοκαίρι, ο Arturo Tofanelli, διευθυντής του Successo, παρήγγειλε το ρεπορτάζ στον Di Paolo και τον Πιέρ Πάολο Παζολίνι, ο οποίος σε ηλικία 37 χρονών δεν είχε ακόμη κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του, αλλά ήταν ήδη ένας πολλά υποσχόμενος συγγραφέας. Μόλις είχε κυκλοφορήσει το πρώτο του πεζογράφημα - «Ragazzi di vita (σ.σ. στη γλώσσα μας έχει κυκλοφορήσει με τίτλο «Τα παιδιά της ζωής») -, το οποίο προκάλεσε την αντίδραση της Azione Cattolica, πανταχού παρούσας ρωμαιοκαθολικής οργάνωσης, που προχώρησε σε μηνύσεις κατά του συγγραφέα για χυδαιολογία.

παραλια
Το καλοκαίρι του 1959, ο φωτογράφος Paolo Di Paolo και ο συγγραφέας Πιερ Πάολο Παζολίνι συνεργάστηκαν, για λογαριασμό του ιταλικού περιοδικού Successo, σε ένα ρεπορτάζ για τις καλοκαιρινές διακοπές στην Ιταλία

Ενα φωτορεπορταζ στις Ιταλικές πλαζ του ΄50

Ο Paolo Di Paolo, φωτορεπόρτερ και φωτογράφος πορτρέτων, είχε εργαστεί για κάποια χρόνια στο εβδομαδιαίο περιοδικό Il Mondo. Οι δυο τους αποδέχθηκαν. Αποφάσισαν να ξεκινήσουν από τη Βεντιμίλια, στα γαλλο-ιταλικά σύνορα και να ακολουθήσουν την ακτογραμμή. Το εγχείρημα αποδείχθηκε πιο περίπλοκο· ο Παζολίνι κυνηγούσε φαντάσματα, αναζητώντας μια Ιταλία του παρελθόντος ενώ στόχος του Di Paolo ήταν να φωτογραφίσει ένα έθνος με τη ματιά στραμμένη στο μέλλον.

παραλια
Στην πλαζ το 1959
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ' όλα αυτά, συνέχισαν με αλληλοσεβασμό και εμπιστοσύνη και ο Di Paolo τράβηξε ορισμένα όμορφα πορτρέτα του συγγραφέα, συμπεριλαμβανομένου και ενός όπου ο Παζολίνι με μπεζ καπαρντίνα στέκεται στοχαστικός πάνω από τον τάφο του Αντόνιο Γκράμσι.

μαγιο
Ο Paolo Di Paolo αιχμαλωτίζει στις μαυρόασπρες φωτογραφίες του την ιταλική ντόλτσε βίτα

Από την Τυρρηνική Θάλασσα μέχρι την Αδριατική, από τη Βεντιμίλια μέχρι την Όστια, από την Καλαβρία μέχρι τη Σικελία, από την Πούλια μέχρι το Τριέστε, ο Paolo Di Paolo αιχμαλωτίζει στις μαυρόασπρες φωτογραφίες του την ιταλική ντόλτσε βίτα: άντρες με μαγιό να χτενίζουν με τσατσάρα τα μαλλιά τους μετά τη βουτιά, γυναίκες, με τα πόδια χωμένα στην άμμο, να πουδράρουν τη μύτη τους· γυναίκα με μπικίνι, σε ένα παγκάκι, να κάνει ηλιοθεραπεία, κοστουμαρισμένος άντρας να ακουμπά σε μια ψαρόβαρκα συνοδεία της συντρόφου του και του παιδιού τους.

ψαροβαρκα
Ενας κοστουμαρισμένος άντρας να ακουμπά σε μια ψαρόβαρκα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα συνοδευτικά κείμενα του Παζολίνι επανεκδόθηκαν αργότερα σε βιβλίο που δανείστηκε τον τίτλο του από το ρεπορτάζ: «La lunga strada di sabbia».

κοριτσια
Κορίτσια φτιάχνονται στην άμμο

Στην έκθεση η οποία ολοκληρώνεται στις 29 Αυγούστου, το Fondazione Sozzani παρουσιάζει εκτός από το ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε σε τρεις συνέχειες στο Successo, τις φωτογραφίες του Di Paolo, κάποιες από τις οποίες δεν είχαν δημοσιευθεί, καθώς και μια βιντεοσκοπημένη συνέντευξη στην οποία ο φωτογράφος μοιράζεται τις αναμνήσεις του.

θαλασσα
«La lunga strada di sabbia (Ο Μακρύς Δρόμος της Άμμου)»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ καλοκαίρι Ιταλία φωτογραφίες έκθεση
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ