fbpx Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έγινε… Κανάβεραλ – Ο διεθνώς πρωτοφανής τρόπος λειτουργίας [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έγινε… Κανάβεραλ – Ο διεθνώς πρωτοφανής τρόπος λειτουργίας [εικόνες]

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
09|03|2020 | 19:07
Δημιουργικός πυρετός στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε ζωντανή σύνδεση με 40 χώρες

Σε πρωτόγνωρες συνθήκες, που επέβαλλε ο κορωνοϊός αλλά και η δέσμευση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να μην σιγήσει, πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες δράσεις του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ διαδικτυακά, σε διαρκή σύνδεση με 16 χώρες και πρωτοφανείς συνθήκες.

Μπορεί το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που επρόκειτο να ανοίξει για το διεθνές κοινό στις 5 Μαρτίου να αναβλήθηκε, όμως ο Ορέστης Ανδρεαδάκης και όλο το επιτελείο του Φεστιβάλ δεν έχουν σιγήσει και παρουσιάζει ζωντανά μέσω διαδικτύου τα πρότζεκτ που αφορούν την Αγορά και την παρουσίαση των ελληνικών ντοκιμαντέρ. Μέσα σε έναν χώρο που όπως παρατήρησαν κάποιοι θυμίζει Κανάβεραλ, επικοινωνούν διαρκώς με κριτές, συντελεστές της αγοράς του ντοκιμαντέρ παγκοσμίως, δημιουργούς σε ένα φεστιβάλ που πραγματοποιείται κανονικά, αλλά ψηφιακά. «Είναι μια πρωτόγνωρη συνθήκη, δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι ανάλογο αφού δεν έχουμε προηγούμενο σαν και αυτό του κορωνοϊού» λέει στο iefimerida.gr ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Αυτή τη στιγμή στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης υπάρχει ένας διπλός πυρετός: δημιουργικός αλλά και οργανωτικός για τη συγκέντρωση των ζημιών, των απρόσμενων εξόδων και για τον υπολογισμό του πιθανού οικονομικού κινδύνου. Καθώς το Φεστιβάλ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, αλλά και από το υπουργείο Πολιτισμού, είναι καταρχάς αδιευκρίνιστο αν θα υπάρχει κάλυψη πιθανών οικονομικών ζημιών λόγω αναβολής. Είπαμε, οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες. Από την άλλη το απολύτως θετικό είναι ότι οι χορηγοί του Φεστιβάλ δεν απέσυραν τις χορηγίες, συνεχίζουν να στηρίζουν, όπως μας λέει ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, μέσα από την αίθουσα στρατηγείου του Φεστιβάλ όπου πραγματοποιούνται οι online παρουσιάσεις.

Στην προβολή των 12 πρότζεκτ του Thessaloniki Pitching Forum συμμετείχαν ταυτόχρονα 40 σκηνοθέτες, παραγωγοί, εκπρόσωποι καναλιών και κινηματογραφικών φεστιβάλ από 16 χώρες. Είναι προτάσεις για ντοκιμαντέρ που αναζητούν χρηματοδότηση, συμπαραγωγή, διανομή ή/και πρεμιέρα σε διεθνή φεστιβάλ. Την Πέμπτη 12 Μαρτίου θα απονείμουν τα βραβεία και τα χρηματικά έπαθλα. Οπως ενημερώνει το Φεστιβάλ, μια ειδική online πλατφόρμα συνέδεσε ζωντανά τους συμμετέχοντες κινηματογραφιστές με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, ενώ δύο μεγάλες οθόνες εγκατεστημένες στα γραφεία του Φεστιβάλ σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα μετέδιδαν τη συναρπαστική εικόνα.

Τις επόμενες δύο ημέρες με παρόμοιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί και η δράση Docs in Progress, με τη συμμετοχή 11 ελληνικών ντοκιμαντέρ σε εξέλιξη. Η ομάδα του Φεστιβάλ ταυτόχρονα διευθετεί θέματα όπως ακυρώσεις εισιτήριων ή κρατήσεων ξενοδοχείων – συχνά χωρίς δυνατότητα επιστροφής χρημάτων- εξετάζουν τι σημαίνει οικονομικά η ενεργοποίηση ορισμένων ρητρών από την αναβολή του Φεστιβάλ και περιμένουν οδηγίες και ενδείξεις για να προχωρήσουν στο «κλείσιμο» των νέων ημερομηνιών διεξαγωγής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και των νέων εξόδων που θα προκύψουν.

Είναι μια φορτισμένη, αχαρτογράφητη διαδικασία, αλλά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης συνεχίζουν απτόητοι. Και ταυτόχρονα δημιουργούν νέους δρόμους και τρόπους παρουσίασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον χαιρετισμό του, ο διεθνούς φήμης Δανός film consultant και project manager του Thessaloniki Pitching Forum, Όβε Γένσεν τόνισε ότι η online παγκόσμια διασύνδεση προσφέρει νέες δυνατότητες και προοπτικές στην κινηματογραφική κοινότητα, μολονότι είναι λυπηρό που η δράση δεν κατάφερε να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ