To case study του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας -Πώς ενώνει σε μια κοινότητα κορυφαίους Έλληνες και ξένους [βίντεο] - iefimerida.gr

To case study του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας -Πώς ενώνει σε μια κοινότητα κορυφαίους Έλληνες και ξένους [βίντεο]

Λίντα Καπετανέα
Η Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας /Εlina Giounanli

Το πρώτο πραγματικά διεθνές φεστιβάλ της χώρας μας, αυτό του Χορού στην Καλαμάτα, επιστρέφει με την 29η διοργάνωσή του τον Ιούλιο και φέρνει από την βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα στη Μπιενάλε της Βενετίας ομάδα χορού, μέχρι τις πιο νέες, ανερχόμενες, δυνάμεις.

Είναι τόσα πολλά αυτά που μπορεί να πεις κάποιος για το Φεστιβάλ Χορού Καλάματας -πώς η περιφέρεια και όχι η πρωτεύουσα έγινε η βάση για ένα διεθνές φεστιβάλ μοναδικής ακτινοβολίας, πώς ενώνει τους κορυφαίους του χορού από 4 ηπείρους και δίνει ανάσα στους Ελληνες νέους δημιουργούς, πώς γίνεται ένα με τον ιστό της πόλης... Όμως ας σταθούμε για λίγο σε μια άλλη σπουδαία διάστασή τους, ένα επίτευγμα που έγινε προφανές και σήμερα στη συνέντευξη Τύπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν ανταγωνίζεται. Ενώνει, είναι η κόλλα που φέρνει κοντά όλους τους σημαντικούς του χορού, θεσμούς του πολιτισμού, προσωπικότητες που θέλουν να είναι μέρος αυτής της κοινότητας. Η ΚΣΟΤ, η Στέγη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης εκεί για να στηρίξουν, να συνεργαστούν, να ενωθούν. Ο Φωνιαδάκης, ο Κοτσιφάκης, η Παρασκευοπούλου – οι διεθνείς μας χορογράφοι- η Γιαννοκοπούλου και τόσοι άλλοι. Οσο άλλοι θεσμοί ακολουθούν μοναχικούς, αυτοαναφορικούς δρόμους, η Καλαμάτα δείχνει πώς όλοι μαζί μπορούν να κάνουν το θαύμα.

Το τρέιλερ του 29ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τίτλο (Επί)στροφή του σώματος

Η Λίντα Καπετανέα, καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, ηγείται αυτής της όσμωσηςκαι έχει αποδείξει περίτρανα ότι αποτελεί άξια διάδοχο της ιδρυτικής διευθύντριας Βίκυς Μαραγκοπούλου. Είναι και η ίδια ενεργό μέρος, σάρκα της διεθνούς σκηνής χορού και ακομπλεξάριστα και μια φυσική περιέργεια για το νέο και το μέλλον, εμποτίζει τον θεσμό με αυτή τη διάσταση. Το πρόγραμμα που θα ξετυλιχθεί από τις 14 ως τις 23 Ιουλίου το δείχνει: «περιλαμβάνει καλλιτέχνες από 10 χώρες, από τέσσερις ηπείρους, οι οποίοι θα παρουσιάσουν το έργο τους μέσα από 17 συνολικά παραγωγές», λέει η Λίντα Καπετανέα.«Από τις 16 συνολικά ομάδες-καλλιτέχνες που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο Φεστιβάλ οι 7 είναι από το εξωτερικό και οι 9 από την Ελλάδα. Στο Φεστιβάλ περιλαμβάνονται, επίσης, 8 παράλληλες εκδηλώσεις και ένα εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης επαγγελματιών, καθώς και ένα πρόγραμμα εργαστηρίων χορού και κίνησης για διάφορες ηλικίες και ομάδες πληθυσμού».

Δεν μπορείς να μη θεωρήσει προνόμιο -για παράδειγμα- ως θεατής, το γεγονός ότι θα δούμε την ομάδα χορού από την Κίνα Tao Dance Theater, η οποία βραβεύτηκε με Αργυρό Λέοντα στη Μπιενάλε της Βενετίας 2023 για το συνολικό της έργο. «Η αφοσίωση των μελών της ομάδας στην τέχνη τους και στην τελειότητα αγγίζει τα όρια του ασκητισμού». Θα παρουσιάσουν στην Καλαμάτα το έργο 11 το οποίο είναι μέρος του «Numerical Series» ενός συνόλου έργων της ομάδας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθόλου τυχαία θα ανοίξει τη διοργάνωση που έχει τίτλο «(Επι)στροφή στο σώμα» αφού η βασική προσέγγιση της κινέζικης ομάδας «είναι το ίδιο το σώμα και η φυσική του έκφραση, η αναζήτηση απλότητας και καθαρότητας στην κίνηση για την αποκάλυψη ενός κρυμμένου πρωτόγονου εσωτερικού κόσμου έξω από τις παρεμβάσεις του σύγχρονου πολιτισμού του άκρατου καταναλωτισμού όχι μόνο αγαθών αλλά και ιδεών, θεαμάτων και καλλιτεχνικών έργων» σημειώνει η Λίντα Καπετανεά. Το έργο έχει παρουσιασθεί ήδη σε τουλάχιστον 40 χώρες και 100 φεστιβάλ ανά τον κόσμο.

Το 29ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας εστιάζει στο σώμα με τη λογική ότι στο πλαίσιο της δυτικής κουλτούρας, έχει περάσει από πολλές περιπέτειες και θα περάσει από ακόμα περισσότερες. Μοιάζει χωρίς ενότητα ωστόσο αντιστέκεται. «Υπάρχει ένα αίτημα που αναδύεται από τον ίδιο τον πολιτισμό μας και αυτό είναι η ανάγκη επανασύνδεσης όσων αισθανόμαστε ότι έχουν διαρραγεί. Γιατί χωρίς σύνδεση δεν υπάρχει επικοινωνία και σχέση. Όλοι είμαστε τα σώματά μας, όλοι έχουμε ένα σώμα, και ύστερα από τόση γνώση γύρω από το σώμα ακόμα δεν το γνωρίζουμε. Μέσω αυτού, ωστόσο, βιώνουμε όλες μας τις εμπειρίες, μέσω αυτού ζούμε» σημειώνει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ.

Ηλίας Χατζηγεωργίου, Α Bοunch
Ηλίας Χατζηγεωργίου, Α Bοunch
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι παραστάσεις του θα απλωθούν φέτος στην Κεντρική Σκηνή και στο Black Box του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, στην κεντρική πλατεία της πόλης και θα φτάσει μέχρι την Τρίπολη, την Σπάρτη και το Ναύπλιο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη, και ενσωματώνουν στην αφήγησή τους θέατρο, ζωντανή μουσική και ψηφιακά μέσα.  Για παράδειγμα, το «Shooting Stars» των Antonello είναι μια εγκατάσταση φωτισμού, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Ιταλικό Εθνικό Ινστιτούτο Αστροφυσικής και μας επιτρέπει να παρακολουθούμε σε αληθινό χρόνο πότε ένας μετεωρίτης εισέρχεται στην ατμόσφαιρά μας.

Λαμπρινή Γκόλια
Λαμπρινή Γκόλια

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το MOS με την Ιωάννα Παρασκευοπούλου και τον Γιώργο Κοτσιφάκη μία παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Στο Mos το σώμα συνυπάρχει με παράδοξα αντικείμενα και υλικά που λειτουργούν ως μέσα παραγωγής ήχου ενώ οι θεατές μετατρέπονται σε ακροατές ενός αυτοσχέδιου και ανομοιογενούς soundtrack που εκτυλίσσεται μπροστά τους.

Αναζητείστε αναλυτικά όλο το πρόγραμμα, τις δράσεις, τις εκδηλώσεις και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ