Ευμενίδες: Το συναρπαστικό γλωσσάρι της παράστασης της Άντζελας Μπρούσκου σε μετάφραση Δ. Δημητριάδη - iefimerida.gr

Ευμενίδες: Το συναρπαστικό γλωσσάρι της παράστασης της Άντζελας Μπρούσκου σε μετάφραση Δ. Δημητριάδη

Ευμενίδες
Ανέκδοτη φωτογραφία από τη διαδικασία των προβών για τις Ευμενίδες που σκηνοθετεί η Αντζελα Μπρούσκου στην Ελευσίνα

Η πρώτη δίκη στην ιστορία της ανθρωπότητας διαποτίζει τις «Ευμενίδες» του Αισχύλου που σκηνοθετεί η Αντζελα Μπρούσκου για την Ελευσίνα, σε μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη. Η σκηνοθέτις δίνει στο iefimerida το γλωσσάρι της παράστασης και ανέκδοτες εικόνες.

Οι λέξεις ως υλικά της παράστασης, όπως το χώμα, η πέτρα, το τσιμέντο, χτίζουν ένα οικοδόμημα. Η Αντζελα Μπρούσκου ακουμπά στις 15 και 16 Ιουλίου στον αρχαίο τόπο της Ελευσίνας και των μυστηρίων της, την παράσταση «Ευμενίδες» του Αισχύλου σε μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη.  Και παραδίδει στο iefimerida μέρος των υλικών της, λέξεις που συγκροτούν την παράσταση που σχεδίασε, φωτογραφίες από τις πρόβες και τις δοκιμές. Η παράσταση εντάσσεται στο Μυστήριο 35 «Aισχύλου Project», ένα έργο παρακαταθήκης του «Ελευσίνα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2023».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δίκη στις αισχύλειες Ευμενίδες είναι η πρώτη νομική δίκη στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στην παράσταση, ένα φανταστικό δικαστήριο συνδέει την αρχαιότητα με το σήμερα. Κοινότητες, συλλογικότητες και κάτοικοι της πόλης της Ελευσίνας προσκαλούνται να συμμετάσχουν ενεργά στον κόσμο μιας φανταστικής δίκης, αναλαμβάνοντας τη θέση του αθηναϊκού δικαστηρίου. Οι Ευμενίδες γίνονται ερέθισμα για την ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου. Το κοινό μπορεί να αλληλεπιδρά ενεργώντας ως επιπλέον ερμηνευτής ή ακόμα και ως ένας παράγοντας που συμβάλλει στην εξέλιξη της δράσης.

Μέσω του αρχαίου δράματος τίθεται ως ζητούμενο η συνοχή των πολιτών μιας κοινωνίας και η στάση τους απέναντι στα κοινά. Αυτή η ουτοπική συνθήκη συνιστά αντίστοιχα ένα ουτοπικό δικαστήριο, όπου διεξάγεται η δίκη του Ορέστη στις Ευμενίδες του Αισχύλου.Η ανελέητη αλυσίδα της διαιωνιζόμενης εκδίκησης και αντεκδίκησης παραχωρεί τη θέση της στη δικαιοσύνη της πόλης. Μια δίκη που λαμβάνει χώρα στο παρελθόν, αλλά απευθύνεται στους πολίτες όλου του κόσμου του μέλλοντος. Ακολουθεί το γλωσσάρι της παράστασης από την Αντζελα Μπρούσκου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χώμα

Ένα μέρος που μπορείς να κρύψεις πολλά μυστικά. Αρκεί το έδαφος να είναι μαλακό για να μπορείς να σκάψεις βαθιά.

Αίμα

Το ποτάμι της ζωής που χύνεται στη θάλασσα μαζί με τα λύματα.

Φως

Η αντανάκλαση του βλέμματος ενός θεού που σε καταδιώκει σε μια στιλπνή επιφάνεια από χρυσό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ερινύες

Γυναίκες που ξενυχτάνε στην κουζίνα τραγουδώντας, καθώς  ακονίζουν  μαχαίρια για τους φονιάδες των αγαπημένων τους.

Ψήφος

Ένα βότσαλο που με το χρώμα του μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

Νεκροταφείο

Ο τόπος που αναπαύεται το ονοματεπώνυμό σου, όταν εσύ έχεις φύγει για πάντα. Για να έρχονται οι αγαπημένοι σου να το θυμούνται με δάκρυα.

Νύχτα

Μια τρυφερή μητέρα που σου ψιθυρίζει στο αυτί λόγια αγάπης για  να αποκοιμηθείς.

Ανασκαφή

Ανθρώπινα κόκαλα ξεθάβονται  στην επιφάνεια με κραυγές ενθουσιασμού. Είναι όλα αρχαία όμως και κάποια πολύ πρόσφατα. Ανάμεσα και μια χρυσή βέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άγαλμα

Το μάρμαρο που έχει κλέψει την πνοή του καλλιτέχνη σε μια αιώνια στάση, για να τον κάνει αθάνατο.

Θεοί

Είναι πολλοί. Αγκάλιασέ τους όλους ακόμα κι αν είναι από φελιζόλ.Τελικά θα βρεις τον δικό σου. Τον μοναδικό. Αυτόν που σε εξυπηρετεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δίκη

Μια αναπάντεχη καταιγίδα που καταστρέφει ένα σπίτι που έφτιαξες με φτηνά υλικά. Μόνον εσύ σώθηκες από τύχη.

Δικαιοσύνη

Ένα καλά σφουγγαρισμένο πάτωμα από μία κακοπληρωμένη καθαρίστρια, που μοχθεί για την σύνταξή της. Κάποιες βαθιές κηλίδες θέλουν ακόμα τρίψιμο. Ένα «ξαφνικό» ατύχημα δίνει τέλος στην καθαριότητα.

Πυθία

Υποχείριο στα χέρια ιερέων ανδρών εκστασιάζεται μέσα σε παραισθησιογόνους καπνούς. Η κακοποίηση μιας  εφήβου στην υπηρεσία της θρησκείας.

Αθηνά

Η πιο queer θεά της Αρχαιότητας αφού γεννήθηκε από άντρα και όχι στο «σκοτάδι της μήτρας». Ενσαρκώνει την βαθύτερη επιθυμία του άντρα να γεννά ο ίδιος τα παιδιά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μητροκτονία

Η απελπισμένη συνάντηση γιου και μητέρας στην πιο ακραία ερωτική της μορφή.

Όνειρο

Ένα μέσο να επικοινωνούμε με τα είδωλα των νεκρών μας.

Μοίρα

Ό,τι μας ανήκει.

*Ευμενίδες του Αισχύλου

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Άντζελα Μπρούσκου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Σκηνικά: Ελίνα Λούκου
Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Επιμέλεια κομμώσεων: Κωνσταντίνος Βασιλείου
Make-up artist: Παναγιώτης Καρακάσης
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Μήτρος
Φωνητική σύνθεση χορού: Αγγελική Τουμπανάκη
Bοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος
Φωτογραφίες: Άρτεμις Σκουλίκα & Θάνος Χατζόπουλος
Οργάνωση – Εκτέλεση παραγωγής: Θέατρο Δωματίου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηθοποιοί: Παρθενόπη Μπουζούρη (Προφήτης, Απόλλων), Άντζελα Μπρούσκου (Κλυταιμνήστρα), Διονύσης Πιφέας (Ορέστης), Δήμητρα Χατούπη (Αθηνά)
Ευμενίδες: Σμαράγδα Κάκκινου, Πάολα Καλλιγά, Δανάη Κατσαμένη, Θεοδώρα Κόρδα, Ανδριανή Κυλάφη, Βάλια Παπαχρήστου, Αγγελική Τουμπανάκη

Πληροφορίες:

Ημερομηνίες: Σάββατο 15 & Κυριακή 16 Ιουλίου
Ώρα έναρξης: 21:15
Χώρος: Αμφιθέατρο Παλαιού Ελαιουργείου

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ