H γυναίκα στη μυθολογία: Η διευθύντρια του Dior αποκαλύπτει την έμπνευση για τη συλλογή της Αθήνας, δείτε την πρόσκληση [βίντεο] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

H γυναίκα στη μυθολογία: Η διευθύντρια του Dior αποκαλύπτει την έμπνευση για τη συλλογή της Αθήνας, δείτε την πρόσκληση [βίντεο]

Μαρί Κιουρί, πρόσκληση για σόου στην Αθήνα
Η πρόσκληση του Dior για το σόου στην Αθήνα

Αρχισαν να αποκαλύπτονται μυστικά της συλλογής και του σόου που σχεδίασε ο οίκος Dior, με επίκεντρο την Ελλάδα. Αργά το βράδυ, ένα βίντεο της Μαρία Γκράτσια Κιουρί αποκάλυψε πως η Μεγάλη Μητέρα, η ιδανική αρχετυπική μορφή, είναι η ηρωίδα της έρευνάς της.

Η αρχή έγινε το μεσημέρι της Πέμπτης. Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έφτασε το πολυπόθητο «save the date», η πρόσκληση- ενημέρωση για το σόου του οίκου Dior που θα γίνει στις 9 το βράδυ της 17ης Ιουνίου στο Καλλιμάρμαρο και θα μεταδοθεί ζωντανά, μέσω διαδικτύου, σε όλο τον κόσμο. Η ελληνική σημαία κυριαρχεί, μαζί με μια γραμματοσειρά που προφανώς παραπέμπει στην ανάγνωση αρχαίας ελληνικής γραφής και σηματοδοτεί την παρουσίαση της «Athens Dior Cruise 2022». Ενα πρώτο ξάφνιασμα εδώ, αφού πρόκειται για μια αισθητική που δεν έχουμε συνηθίσει να συνδέουμε με τον οίκο Dior.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H ηλεκτρονική πρόσκληση αναγγελία του σόου που θα μεταδοθεί και διαδικτυακά.
H ηλεκτρονική πρόσκληση αναγγελία του σόου που θα μεταδοθεί και διαδικτυακά.

Την ίδια μέρα, αργά το βράδυ, ήρθε η αποκάλυψη της ουσίας, της κεντρικής ιδέας πίσω από την Συλλογή και την επιλογή της Ελλάδας, δια στόματος της ίδιας της καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Dior. Μέσα από μια συζήτησή της με τον ιστορικό Τέχνης και εκδηλώσεων που έχουν στον πυρήνα τους την τέχνη, τον Φίλιπο Κοσμέλι, και ένα βίντεο που ανέβηκε στο Instagram. O σχεδόν παθιασμένος διάλογος των δυο τους, που συνεργάζονται στενά για το σόου της Αθήνας, ανέδειξε τους πυλώνες της συλλογής Cruise 2022. Και αποκάλυψε κάτι σημαντικό: αυτή η συλλογή, η παρουσίαση την Αθήνα, είναι το πρώτο βήμα ενός μεγάλου, γοητευτικού ταξιδιού του οίκου, που δεν μπορούσε παρά να αρχίσει από την Ελλάδα πριν περάσει σε άλλες χώρες. Στο επίκεντρο η αρχετυπική μορφή της μητριαρχίας και οι λόγοι που γυναικείες μορφές της μυθολογίας μεταμορφώθηκαν μέσα από μια πατριαρχική οπτική.

Η Μεγάλη Μητέρα

Βλέπετε, η έρευνα της Μαρία Γκράτσια Κιουρί, επικεντρώθηκε στην ιδέα της Μεγάλης Μητέρας, που στη συνέχεια είδαμε σε πολλούς άλλους πολιτισμούς. Η Κιουρί επέλεξε να επικεντρωθεί στην γυναικεία ματιά της προκλασικής Ελλάδας, στην δύναμη της γυναίκας, στην έννοια της μητριαρχίας, ακόμα και στην εποχή που δεν υπήρχε ούτε πατριαρχία ούτε μητριαρχία, αλλά μια απόλυτη ισορροπία. «Επικεντρώθηκα στοςυ μύθους και ιδιαιτέρως στις αιτίες που δεν υπάρχει πραγματική γυναικεία μυθολογία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στιγμιότυπο από τη συζήτηση της Κουρί με τον Κοσμέλι
Στιγμιότυπο από τη συζήτηση της Κουρί με τον Κοσμέλι

Η σύντομη αυτή συζήτηση είναι αποκαλυπτική, κυρίως για όσους κάνουν το λάθος να πιστεύουν ότι η μόδα είναι μόνο ένα υπερφίαλο, μαρκετινίστικο εγχείρημα. Η αλήθεια είναι ότι η μόδα γεννάει και ευννοεί τα στερεότυπα, άλλο τόσο εγκλωβίζεται σε αυτά. Χρειάζεται έρευνα χρόνων, μελέτη, συνεργασία με πολλές ειδικότητες για να δημιουργηθούν οι νέες μεγάλες ιδέες στην Μόδα, στο σημείο που συναντά την Ιστορία και φυσικά την Τέχνη διαχρονικά. Αυτό φαίνεται ότι επιχειρεί τώρα η Κιουρί, τη στιγμή της εξόδου από την πανδημία, της επιστροφής στην «κανονικότητα» και της επαναδιαπραγμάτευσης ρόλων, δεδομένων, στερεοτύπων, ορίων. Η ίδια η Κιουρί λέει στο βίντεο ότι την απασχολεί η μυθολογία και κυρίως πώς ξαφνικά η γυναικεία παρουσία μειώθηκε ή και εξαφανίστηκε από τη μυθολογία στο πέρασμα των χρόνων. Στη σκιά του ανασκαφέα που φέρνει στο φως ένα γυναικείο γλυπτό, κάπως έτσι η Κιουρί προσπαθεί από τη θέση της, τον ρόλο της, να ανασύρει αυτό το πρότυπο και τον διάλογο γύρω από την αρχετυπική μητριαρχική μορφή και να τον μεταφέρει στη Συλλογή της. Στην κυρίαρχη εικόνα.

Ο συνομιλητής της ανατρέχει στα Ελευσίνια Μυστήρια, στην Περσεφόνη και την Δήμητρα ως αναφορές σε γυναικείες μορφές της μυθολογίας, ενώ η Κιουρί υπογραμμίζει πώς με διαφορετικά ονόματα (Grande Madre, Mother Goddess κ.ο.κ) συναντάμε αυτή τη μορφή σε άλλους πολιτισμούς. Οι δυο τους, περιγράφουν την συλλογή και το σόου ως την αρχή ενός ταξιδιού στην αναζήτηση αυτών των μορφών - και περιγράφουν τα αγάλματα που εντοπίστηκαν κατόπιν ανασκαφών σε Σαρδηνία, Αίγυπτο, ουσιαστικά στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Φίλιππο Κοσμέλι και η σύζυγός του Ντανιέλα Μπιάνκο έχουν την εταιρεία διοργάνωσης εκδηλώσεων με κέντρο τον Πολιτισμό με τον οποίο συνεργάζεται ο οίκος Dior, Valentino κ.α.
Ο Φίλιππο Κοσμέλι και η σύζυγός του Ντανιέλα Μπιάνκο έχουν την εταιρεία διοργάνωσης εκδηλώσεων με κέντρο τον Πολιτισμό με τον οποίο συνεργάζεται ο οίκος Dior, Valentino κ.α.

Ναι, η μελέτη της μυθολογίας μπορεί να είναι θεμελιώδης και για τον σύγχρονο κόσμο, καταλήγουν οι δυο τους σε αυτό το σύντομο, μόλις 1,5 λεπτών βίντεο που είναι όμως μεστό και χαρακτηριστικό της κεντρικής ιδέας. Υποψιαζόμαστε ότι ο οίκος Dior θα οδηγηθεί στο βράδυ της 17ης Ιουνίου, μέσα από μικρές, αντίστοιχες αποκαλύψεις, θραύσματα της ιδέας και της τελικής εικόνας. Αλλωστε συνεργάτες του οίκου βρίσκονται εδώ και μέρες στην Ελλάδα και εργάζονται πυρετωδώς.

Δείτε το βίντεο: Η Μαρία Γκράτσια Κιουρί μιλά για το σόου του Dior στην Αθήνα

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ