Επανεκκίνηση την Τρίτη για τρία μουσεία της Αθήνας -Εκθέσεις από το Πάρκο Ελευθερίας μέχρι το κέντρο «Μελίνα» [εικονες] - iefimerida.gr

Επανεκκίνηση την Τρίτη για τρία μουσεία της Αθήνας -Εκθέσεις από το Πάρκο Ελευθερίας μέχρι το κέντρο «Μελίνα» [εικονες]

Ζήσης Κοτιώνης, Διαπλανητικός τουρισμός, από την ενότητα Μηχανές
Ζήσης Κοτιώνης, Διαπλανητικός τουρισμός, από την ενότητα Μηχανές
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από την Τρίτη 18 Μαΐου ανοίγει τους εκθεσιακούς του χώρους με τρια μουσεία ένα δυναμικό εικαστικό πρόγραμμα που έχει επιμεληθεί ο ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και εικαστικών δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ, Χριστόφορος Μαρίνος.

Πέρα από την ατομική του Ηλία Παπαηλιάκη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων «Τα θεωρητικά αντικείμενα. Έργα 2017-2020» που θα λειτουργεί από τις 14 έως 23 Μαΐου, ξεκινούν τη λειτουργία τους τρεις νέες εκθέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μουσεία και νέες εκθέσεις στην Αθήνα

Του Ζήση Κοτιώνη στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, της Ρία Δάμα στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων και του Κώστα Παππά στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων.

Συγκεκριμένα:

εργο τεχνης
Ζήσης Κοτιώνης, Πλοηγός

Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων – Πάρκο Ελευθερίας

«Λιθολογία: Κάθε πέτρα είναι η γη». Ατομική έκθεση του αρχιτέκτονα και εικαστικού Ζήση Κοτιώνη (γ. 1960). Το πρότζεκτ Λιθολογία: κάθε πέτρα είναι η Γη του Ζήση Κοτιώνη είναι ένας αναστοχασμός πάνω στην ουσία και το είναι της πέτρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Λιθολογία περιλαμβάνει κατασκευές, ζωγραφική, σχέδια, μια σειρά από φιλοσοφικά ποιήματα («ωδές σε πέτρες» τα ονομάζει ο Κοτιώνης), καθώς και κάποια βίντεο με καταγραφές υπαίθριων επιτελέσεων. Οι κατασκευές του, που φέρουν τον γενικό τίτλο Μηχανές, σχηματίζουν -κατά τον ίδιο- ένα «λιθολογικό εργοτάξιο». Στην απλή εκδοχή τους, πρόκειται για συναρμογές από ξύλα, πέτρες, τούβλα και σχοινιά. Ενώ στις πιο σύνθετες μηχανές ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί και άλλα υλικά ή αντικείμενα, όπως πλαστικούς σωλήνες, κουβάδες, χωνιά, τζάμια και σφιγκτήρες. Στην ουσία πρόκειται για μηχανισμούς που λειτουργούν ως τρισδιάστατα οπτικά δοκίμια, αναπτύσσοντας συγχρόνως έναν διάλογο με τις κατασκευές του Βιτρούβιου και του Λεονάρντο.

Στα ζωγραφικά του έργα, με τον γενικό τίτλο Συμβάντα, ο Κοτιώνης διευρύνει τον διάλογο με την πέτρα και κατά βάθος με την αρχιτεκτονική. Ο τίτλος Συμβάντα -ομολογουμένως ασυνήθιστος για δισδιάστατα έργα- αποδίδει εύστοχα, αφενός την αποσπασματικότητα, αφετέρου την ενδεχομενικότητα που διέπει τις αποκαλυψιακές εικόνες του Κοτιώνη: ό,τι αυτές αναπαριστούν μπορεί να συμβεί αλλά μπορεί και όχι. Στο μεταξύ, η απολίθωση καιροφυλακτεί και η Γαία συνεχίζει να εκδικείται.

18 Μαΐου - 18 Ιουλίου. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 11:00 – 19:00 Σάββατο - Κυριακή 10:00 – 15:00, Δευτέρα κλειστά

πινακας
Ρία Δάμα, I shall never get you put together entirely
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων

«Αίνιγμα σε εννέα συλλαβές». Ατομική έκθεση της εικαστικού Ρίας Δάμα (γ. 1974). Κοιτώντας τα έργα της Ρίας Δάμα πιάνεις τον εαυτό σου να ιχνηλατεί ασταμάτητα. Διαβάζεις έξοχες φράσεις σε λόγια γλώσσα και προσπαθείς να εντοπίσεις την πηγή τους. Περιεργάζεσαι σχέδια και αφαιρετικά μοτίβα και αναρωτιέσαι ποια μπορεί να είναι η προέλευσή τους. Στο έργο της Δάμα η διαδικασία του βλέπειν ανάγεται σε μια αέναη ιχνηλάτηση, η οποία οδηγεί σε μια εσωτερική περιπλάνηση.

Στο έργο της Δάμα η διαδικασία του βλέπειν ανάγεται σε μια αέναη ιχνηλάτηση, η οποία οδηγεί σε μια εσωτερική περιπλάνηση.

Ο τίτλος I’m a riddle in nine syllables («Αίνιγμα σε εννέα συλλαβές») είναι απόλυτα ταιριαστός για να περιγράψει το περιεχόμενο της έκθεσης αλλά και την εμπειρία θέασης. Κατά έναν περίεργο τρόπο, η αινιγματική αίσθηση που υποβάλλουν τα έργα της Δάμα εξηγεί και την κεντρική θεματική της έκθεσής της, η οποία εστιάζει στη γυναίκα και στον ψυχικό της κόσμο. Η καλλιτέχνιδα δανείζεται τον πρώτο στίχο από το ποίημα «Metaphors» (1959) της Sylvia Plath, ένα ποίημα-γρίφο με αναφορές στην εγκυμοσύνη, για να προσεγγίσει αυτό που ο Freud ονόμασε «γρίφο της φύσης της θηλυκότητας».

Τα κείμενα στα έργα της Δάμα προέρχονται από διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ενώ οι τίτλοι των έργων είναι στίχοι από ποιήματα της Sylvia Plath. Οι αγγλικοί τίτλοι, που σκόπιμα έχουν παραμείνει αμετάφραστοι, αναφέρονται στη θεματική κάθε έργου και αποτελούν ουσιώδες τμήμα του· ο ρόλος τους δεν είναι απλά συνοδευτικός ή περιγραφικός. Το εγχείρημα, ωστόσο, είναι παράτολμο: δύο ανόμοιες γλώσσες έρχονται σε αντιπαράθεση, σε έναν διαπολιτισμικό διάλογο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

18 Μαΐου - 18 Ιουλίου. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 11:00 – 19:00 Σάββατο - Κυριακή 10:00 – 15:00, Δευτέρα κλειστά

πινακας
Κώστας Παππάς, κάρβουνο σε χαρτί, φωτογραφία Elias Georgouleas

Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων

«LITOST». Ατομική έκθεση του ζωγράφου Κώστα Παππά (γ. 1974). Η Έρημη χώρα του T.S. Eliot περιγράφει πολύ εύστοχα τις εικόνες του Κώστα Παππά. Στα ελιοτικής εμπνεύσεως τοπία του η γη μοιάζει πεθαμένη και η πόλη εξωπραγματική.

Η Έρημη χώρα του T.S. Eliot περιγράφει πολύ εύστοχα τις εικόνες του Κώστα Παππά. Στα ελιοτικής εμπνεύσεως τοπία του η γη μοιάζει πεθαμένη και η πόλη εξωπραγματική. Στα χιμαιρικά τοπία του Παππά δεν υπάρχει πλήθος. Ο θάνατος (με τη μορφή μιας πανδημίας ίσως) τους έχει ξεκάνει όλους. Σαν να επικρατεί ένας αιώνιος χειμώνας σε αυτά τα παντέρημα τοπία, μια παγωνιά που διαρκεί για πάντα. Κοιτώντας τα σχέδια του Παππά, σου έρχονται αυτομάτως στο νου λέξεις όπως: δυστοπία, ετεροτοπία, φουτουριστική τοπιογραφία, φανταστικά κτίσματα, υποκειμενική αρχιτεκτονική, επιστημονική φαντασία, απαγορευμένη ζώνη, αδιάφορα βιομηχανικά τοπία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα σχέδια του Παππά είναι μαυρόασπρα, λες και το χρώμα είναι άγνωστη έννοια, λες και ο καλλιτέχνης πάσχει από χρωμοφοβία. Από αυτή την άποψη, είναι αρκετά ενδιαφέρον ότι αυτή την έλλειψη αντισταθμίζουν φωτιστικά σώματα -ευθείς λαμπτήρες φθορισμού και φωτιστικά γραφείου στερεωμένα πάνω σε τρίποδα- που καταυγάζουν τα σχέδια μετατρέποντας την αίθουσα σε σκοτεινό θάλαμο και την έκθεση σε ονειρική εγκατάσταση. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί ένα ατμοσφαιρικό περιβάλλον που προσφέρει στον θεατή μια εμβυθιστική εμπειρία. Ο τίτλος της έκθεσης («Litost») είναι δανεισμένος από μια αμετάφραστη τσέχικη λέξη που περιγράφει ο Milan Kundera στο Βιβλίο του γέλιου και της λήθης.

18 Μαΐου - 18 Ιουλίου . Αίθουσα 1ου ορόφου. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 11:00 – 19:00 Σάββατο - Κυριακή 10:00 – 15:00, Δευτέρα κλειστά

Διεθνής Ημερα Μουσείων την Τρίτη

Την ημέρα της έναρξης, που συμπίπτει με τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, όλοι οι εκθεσιακοί χώροι θα παραμείνουν ανοικτοί έως τις 21:00

Ο ΟΠΑΝΔΑ έχει πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας. Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική, κατά την παραμονή του κοινού σε όλους τους χώρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΠΑΝΔΑ εκθέσεις Δήμος Αθηναίων
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ