Σπάνιοι θησαυροί για τα 200 χρόνια της επανάστασης, της συλλογής Κρασάκη -Γύζης, Βρυζάκης, Λύτρας, φορεσιές, όπλα [εικόνες] | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Σπάνιοι θησαυροί για τα 200 χρόνια της επανάστασης, της συλλογής Κρασάκη -Γύζης, Βρυζάκης, Λύτρας, φορεσιές, όπλα [εικόνες]

πινακας
ΘΕΟΔΩΡΟΣ Π. ΒΡΥΖΑΚΗΣ, photo credit: Katoufas Brothers
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

H Kατερίνα Σακελλαροπούλου εγκαινιάζει μία έκθεση με σπάνια εκθέματα της Συλλογής Κρασάκη στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.

Σε ένα μουσείο γεμάτο κειμήλια -μοναδικά έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, υδατογραφίες και σχέδια, χρηστικά αντικείμενα, ρολόγια και φορεσιές, όπλα και εκδόσεις- μετατρέπεται η Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, καθώς φιλοξενεί στις αίθουσες της την έκθεση «Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση-Καλλιτεχνικοί Θησαυροί από τη Συλλογή Κρασάκη», που διοργανώνεται από τον Δήμο Χανίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 167 εκθέματα, προέρχονται από τα συνολικά 1.500 αντικείμενα της Συλλογής Τίνας και Μιχάλη Κρασάκη, η οποία εδρεύει στην Κολωνία και για πρώτη φορά στις πέντε και πλέον δεκαετίες από τη σύστασή της, παρουσιάζεται δημοσίως και μάλιστα στην Κρήτη, γενέτειρα του συλλέκτη και δημοσιογράφου της Deutche Welle, Μιχάλη Κρασάκη.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 30 Οκτωβρίου, από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, στο πλαίσιο των εορτασμών από τα 200 χρόνια της κήρυξης της Ελληνικής Επανάστασης.

πινακας
WASSILI DMITRIJEWITSCH POLENOW Άποψη του Παρθενώνα με το Ερέχεθειο, π. 1882, Ελαιογραφία σε καμβά, 70 x 105 εκ.

Πίνακες ζωγραφικής, με υπογραφές όπως των Ιβάν Αϊβαζόφσκι, Βασίλι Πολένοφ, Πέτερ φον Ες και Χανς Κρίστιαν Χάνσεν, του Νικηφόρου Λύτρα, του Θεόδωρου Ράλλη και του Θεόδωρου Βρυζάκη, το μοναδικό γνωστό μπρούτζινο γλυπτό του Τηλέμαχου Γύζη, γιου του Νικολάου Γύζη και οι πρωτότυπες υδατογραφίες του ζωγράφου Λούντβιχ Κόλνμπεργκερ του 1834, οι μόνες -παγκοσμίως- που βρίσκονται σε ιδιωτικά χέρια, γίνονται οδηγοί σε ένα ταξίδι που ξεκινά από την Ελλάδα της Παλιγγενεσίας και του Φιλελληνισμού. Συνεχίζεται στα χρόνια του αγώνα και της ανεξαρτησίας, «παρακολουθεί» τον σκλαβωμένο από τους Οθωμανούς ελληνικό λαό μέσα από το πρίσμα των περιηγητών κι από το βλέμμα των εικαστικών για να φτάσει στα απτά κεντήματα και τα περίτεχνα κοσμήματα, τις ασημένιες πόρπες και τα σφυρήλατα όπλα και να καταλήξει στις πολύτιμες εκδόσεις από κάθε γωνιά της Ευρώπης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακας
ALEXANDRE MARIE COLIN Κρητικός Αγωνιστής, 1827, Ελαιογραφία σε μουσαμά, 31,5 x 24 εκ.

Η έκθεση συγκροτείται από πέντε επιμέρους ενότητες-«πυξίδες» υπό την επιμέλεια του αντιπροέδρου της Πινακοθήκης Χανίων, Δημήτρη Ανδρεαδάκη, ζωγράφου, αναπληρωτή καθηγητή στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης.

πινακας
ΘΕΟΔΩΡΟΣ Π. ΒΡΥΖΑΚΗΣ Νεαρή Ελληνίδα, π. 1865, Ελαιογραφία σε καμβά,

Η έκθεση συνοδεύεται από πλούσια εικονογραφημένο κατάλογο 380 σελίδων (σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις στα ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά) με κείμενα του ιστορικού τέχνης και επιμελητή των συλλογών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, Θοδωρή Κουτσογιάννη, της συγγραφέως Κατερίνας Σχινά, του συγγραφέα και δημοσιογράφου Νίκου Ψιλάκη, του ιστορικού-ερευνητή, Ευτύχη Τζιρτζιλάκη, του επιμελητή της έκθεσης, Δημήτρη Ανδρεαδάκη και χαιρετισμό από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, τον δήμαρχο Χανίων, Παναγιώτη Σημανδηράκη και τον αντιδημάρχο Πολιτισμού και πρόεδρο της Πινακοθήκης Χανίων, Γιάννη Γιαννακάκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακας
LUDWIG KÖLLNBERGER Έλληνες και Βαυαροί στρατιώτες σε ώρα ανάπαυλας, 1834, Υδατογραφία σε καφετί χαρτί, επικολλημένη σε χαρτόνι, 15 x 17,5 εκ.
Πρόκεται για μία από τις πέντε πρωτότυπες υδατογραφίες του Ludvig Köllnberger και τις μοναδικές σε ιδιωτική συλλογή (εκείνες που φυλάσσονται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Αθηνών είναι αντίγραφα). Θεωρούνται σπουδαία εικαστικά ντοκουμέντα της Ελλάδας κατά τα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας

Η σύγχρονη τεχνολογία θα έχει τον δικό της ρόλο στην έκθεση «Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση- Καλλιτεχνικοί Θησαυροί από τη Συλλογή Κρασάκη», καθώς σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης θα δημιουργηθεί τρισδιάστατο μοντέλο εικονικής πραγματικότητας του χώρου της έκθεσης, που θα επιτρέπει την ψηφιακή ανάγνωση πληροφορίας για κάθε έργο. Παράλληλα, με την ψηφιακή, πολυμεσική επαύξηση εκθεμάτων της έκθεσης, θα δίνεται η δυνατότητα διαδραστικής παρατήρησης, ανάλυσης και τρισδιάστατης προσομοίωσης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των εκθεμάτων, με ταυτόχρονη θέαση του εκθέματος και της ψηφιακής επαύξησης. Μέσω της αλληλεπίδρασης με την επαυξημένη πραγματικότητα, οι χρήστες θα βιώνουν μια νέα εμπειρία, αποκτώντας με εύληπτο τρόπο σημαντικές πληροφορίες για τη χρήση των αντικειμένων-εκθεμάτων και για την ιστορία της συγκεκριμένης περιόδου.

πινακας
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΛΥΤΡΑΣ, Προσωπογραφία της βασίλισσας Όλγας, 1867, Ελαιογραφία σε καμβά, 123,5 x 70,5 εκ. Υπογραφή: Ν. Λύτρας. Στο αυθεντικό βασιλικό κάδρο. Μνημειακό ολόσωμο πορτραίτο της νεαρής Όλγας, φιλοτεχνημένο το 1867

Τμήμα της έκθεσης, εκτός από τους χώρους της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, φιλοξενείται παράλληλα και στις αίθουσες του Φιλολογικού Συλλόγου «Ο Χρυσόστομος», το αρχαιότερο πνευματικό και πολιτιστικό σωματείο, όχι μόνο της πόλης των Χανίων, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης, καθώς ιδρύθηκε το 1899.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση / Καλλιτεχνικοί θησαυροί από τη συλλογή Κρασάκη / Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων / 30 Οκτωβρίου 2021- 30 Μαρτίου 2022

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ