Νέα έκθεση της Βάνας Ξένου στη γκαλερί Citronne: Μια ιχνηλάτηση της γυναικείας παρουσίας μέσα από την Ιστορία - iefimerida.gr

Νέα έκθεση της Βάνας Ξένου στη γκαλερί Citronne: Μια ιχνηλάτηση της γυναικείας παρουσίας μέσα από την Ιστορία

Η εικαστικός Βάνα Ξένου
Η εικαστικός Βάνα Ξένου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την τελευταία της ατομική έκθεση με τίτλο «Για εκείνη» παρουσιάζει η εικαστικός Βάνα Ξένου στην γκαλερί CITRONNE Gallery – Αθήνα.

«Ο εικοστός αιώνας, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, απελευθέρωσε την συνείδηση των φύλων όσον αφορά το φύλο και το σώμα. Διερεύνησε την ταυτότητα τους σε σχέση με το δίπολο θηλυκό – αρσενικό και έπαιξε έναν ρόλο που δεν πρέπει να διαχωριστεί από την ίδια την Φύση της Τέχνης.» Βάνα Ξένου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εικαστική πορεία της Βάνας Ξένου ιχνηλατεί την γυναικεία παρουσία. Τα έργα της κινούνται και μετακινούνται μέσα στην Ιστορία, με αφετηρία την γυναικεία φύση. Η καλλιτέχνης αναμοχλεύει μορφές και σύμβολα που άφησαν ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορική μνήμη και στο κοινωνικό υποσυνείδητο. Μορφοποιεί την γυναικεία αρχετυπική οντότητα, όπως συμβαίνει με την αρχέγονη Γαία-θεά στα βάθη της θρησκευτικής συνείδησης. Παρακολουθεί τα διαφορετικά πρόσωπα ή και προσωπεία, όπως τα έχει πλάσει η φαντασία και σηματοδοτήσει η αρχαία «περιπέτεια» και η τραγωδιακή «καταστροφή».

Βάνα Ξένου, For Her, 2020-2022. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της   CITRONNE Gallery
Βάνα Ξένου, For Her, 2020-2022. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της
CITRONNE Gallery

Οι εικονιζόμενες μορφές άλλοτε προβάλουν την αρχετυπική εικόνα Μητέρα-Κόρη• άλλοτε, ως νεαρές κοπέλες υπαινίσσονται ή και προλέγουν την μετάβασή τους στην γυναικεία ωριμότητα. Τα μικρά κορίτσια στις φωτογραφίες του Λιούις Κάρολ προβάλλουν αυτήν την διπλή ταυτότητα, ανάμεσα στο παιδί και την γυναίκα. Στο μεγάλο τραπέζι με τις θεότητες της γης, ο θεατής έχει την αίσθηση ότι παρακολουθεί μεταμορφώσεις του αρχικού προτύπου το οποίο βρίσκεται ίσως στα βάθη της γης- εκεί που άλλοτε τελούνταν τα κρυφά και σκοτεινά Ελευσίνια Mυστήρια.

 Βάνα Ξένου, Ιουδήθ και Ολοφέρνης, 1983. Ακουαρέλλα και παστέλ σε χαρτί marouflé 2,20x2,30m. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της CITRONNE Gallery.
Βάνα Ξένου, Ιουδήθ και Ολοφέρνης, 1983. Ακουαρέλλα και παστέλ σε χαρτί marouflé 2,20x2,30m. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της CITRONNE Gallery.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Βάνα Ξένου αναζητεί την αλήθεια που κρύβεται στο σώμα, γυμνό ή ενδεδυμένο, μέσα από το μύθο και την ιστορία• το πέρασμα και το βίωμα της γυναίκας ανά τους αιώνες. Πρόκειται για την μεγάλη φρίζα με τα παρατεταγμένα σώματα, η οποία, ενδεχομένως, παραπέμπει στις φρίζες των αρχαιοελληνικών ναών.

Βάνα Ξένου, Ευρυαγυία (Οι θεές της γης), 2000. Επιζωγραφισμένος γύψος, 9 γλυπτικές φιγούρες 50x70x40cm. Γλυπτό τραπέζι 420x110x60cm. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της CITRONNE Gallery.
Βάνα Ξένου, Ευρυαγυία (Οι θεές της γης), 2000. Επιζωγραφισμένος γύψος, 9 γλυπτικές φιγούρες 50x70x40cm. Γλυπτό τραπέζι 420x110x60cm. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της CITRONNE Gallery.

Από την Δήμητρα και την Περσεφόνη του ελευσινιακού μύθου στην Εύα του βιβλίου της Γένεσης, από την Ιουδήθ της Αρτεμισίας Gentileschi στην Λουκρητία του Lucas Cranach, την Hildegard of Bingen η Βάνα Ξένου μας εισάγει στο βάθος και το μυστήριο μιας μεταμορφούμενης ταυτότητας.

Τα εγκαίνια της έκθεσης στη CITRONNE Gallery – Αθήνα (Πατριάρχου Ιωακείμ 19, Κολωνάκι) θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη, 10 Μαΐου 2022, 20.00 – 22.00.
Διάρκεια: 10 Μαΐου 2022 – 10 Ιουνίου 2022

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ