«Εκεί που ζούμε»: Γιατί άξιζε να περιμένουμε 12 χρόνια για τη νέα ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα - iefimerida.gr

«Εκεί που ζούμε»: Γιατί άξιζε να περιμένουμε 12 χρόνια για τη νέα ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα

Προμηθέας Αλειφερόπουλος και Μάκης Παπαδημητρίου
Προμηθέας Αλειφερόπουλος και Μάκης Παπαδημητρίου σε σκηνή της ταινίας «Εκεί που ζούμε» του Σωτήρη Γκορίτσα

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας η Λέα Σεϊντού μεταμορφώνεται σε μια εκκεντρική τηλεπερσόνα.

Ο Τζόελ Έγκερτον πρωταγωνιστεί σε ένα true crime θρίλερ και ο Σωτήρης Γκορίτσας επιστρέφει με τη νέα του ταινία.

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Φρανς (France)

Σκηνοθεσία: Μπρούνο Ντιμόν
Παίζουν: Λέα Σεϊντού, Μπλανς Γκαρντάν, Μπεντζαμάν Μπιολέ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η δημοφιλής τηλεπαρουσιάστρια ειδήσεων, Φρανς ντε Μερ, μοιράζει τη ζωή της μεταξύ τηλεοπτικού στούντιο, πολεμικών ανταποκρίσεων και της οικογένειάς της. Όλα όμως αλλάζουν μετά από ένα τροχαίο, στο οποίο τραυματίζει έναν πεζό.

H νέα ταινία του Μπρούνο Ντιμόν με τη Λέα Σεϊντού στον ρόλο μιας εκκεντρικής τηλεπαρουσιάστριας.

Η Φρανς ντε Μερ - το όνομά της προδιαθέτει για μια ξεκάθαρη αλληγορία (France) - είναι μια αλαζονική επιτυχημένη τηλεπερσόνα, που μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα σε καυτά ρεπορτάζ, πολεμικές ανταποκρίσεις και εκπομπές, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τα πάντα, προκειμένου να χτυπήσει υψηλές θεαματικότητες. Αποξενωμένη από τον σύζυγό της και τον γιο της, έχει απορροφηθεί πλήρως στην καριέρα της, μέχρι που εμπλέκεται σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα, τραυματίζοντας έναν νεαρό εργαζόμενο. Η καθημερινότητά της ανατρέπεται και τότε ουσιαστικά ξεκινάει η μεταμόρφωσή της, καθώς συνειδητοποιεί πόσα έχει χάσει από τη ζωή της.

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες ταινίες του Ντιμόν («Humanite», «Flandres», «29 Φοίνικες». «Καμίλ Κλοντέλ 1915»), αυτή εδώ η βιτριολική σάτιρα των ΜΜΕ και της ματαιοδοξίας της σύγχρονης εποχής, όπου η εικόνα μετράει περισσότερο από την ουσία, με μια πιο προσιτή στο ευρύ κοινό φόρμα, ασκεί εύστοχα την κριτική της στο καπιταλιστικό σύστημα, χαρίζοντας στη Σεϊντού μια υποψηφιότητα για Σεζάρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και ο Γάλλος δημιουργός δεν αποφεύγει τις άσκοπες επαναλήψεις, που επιμηκύνουν χωρίς λόγο τη διάρκεια και λειτουργούν ως τροχοπέδη στον ρυθμό, ούτε και κάποια μελοδραματικά στοιχεία που υποσκάπτουν την ίδια του την πρόθεση, πετυχαίνει μέσα από την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της Φρανς να καλύψει με σαρκαστική διάθεση αρκετές παραμέτρους μιας πραγματικότητας, που μας αφορά.

Ο άγνωστος (The Stranger)

Σκηνοθεσία: Τόμας Μ. Ράιτ
Παίζουν: Τζόελ Έτζερτον, Σον Χάρις, Μάθιου Σάντερλαντ, Τζάντα Άλμπερτς, Γιούεν Λέσλι, Στιβ Μουζάκης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Δύο άνδρες γνωρίζονται σε ένα αεροπλάνο και ξεκινούν μία συζήτηση, που καταλήγει σε φιλία. Για τον Χένρι Τιγκ, η φιλία αυτή είναι όνειρο που πραγματοποιείται, καθώς ο Μάρκ γίνεται σωτήρας και σύμμαχός του. Ωστόσο, κανένας δεν είναι πραγματικά αυτός που δείχνει, μιας και οι δυο τους κουβαλάνε μυστικά που απειλούν να τους καταστρέψουν…

Ένα σκοτεινό true crime από την Αυστραλία, που συμμετείχε στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών 2022.

Ο Μαρκ συναντάει τον Χένρι, έναν καθ’ ομολογία εγκληματία, ύποπτο για φόνο, σε ένα αεροπορικό ταξίδι και του ανοίγει μια συζήτηση. Όμως αυτή η σχέση, που μετατρέπεται σε καταστροφική φιλία, θα οδηγήσει και τους δύο στην κόλαση, εκεί απ’ όπου πλέον δεν υπάρχει κανένα περιθώριο επιστροφής, ή λύτρωση, ενώ μία από τις μεγαλύτερες αστυνομικές επιχειρήσεις του έθνους βρίσκεται σε εξέλιξη.

Βασισμένο στην αληθινή ιστορία της δολοφονίας ενός δεκατριάχρονου αγοριού, που είχε συνταράξει την Αυστραλία, ο ταλαντούχος Τόμας Μ. Ράι στη δεύτερη μόλις σκηνοθετική του απόπειρα υπογράφει ένα στιβαρό αστυνομικό θρίλερ, που μέσα από τον αργό ρυθμό του και την υποβλητική του ατμόσφαιρα, εστιάζει στο υπαρξιακό αδιέξοδο δυο αντιηρώων και τολμά να δει κατάματα την πιο βίαιη πλευρά της ανθρώπινης φύσης. Ανακατεύοντας αφηγηματικές μεθόδους, χτίζει λεπτό το λεπτό την ένταση, και με τη συνδρομή δυο εξαιρετικών ερμηνειών από τον Τζόελ Έντγκερτον και Σον Χάρις, υπογραφεί μια κινηματογραφική πραγματεία πάνω στο κακό, που κάνει το στομάχι μας να σφίγγεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί που ζούμε

Σκηνοθεσία: Σωτήρης Γκορίτσας
Παίζουν: Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Στέλιος Μάινας, Μάκης Παπαδημητρίου, Χριστίνα Τσάφου, Μαρία Καλλιμάνη, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Ναταλία Τσαλίκη, Αργύρης Μπακιρτζής, Γιούλικα Σκαφιδά, Τάκης Σακελλαρίου, Μαίρη Μηνά, Λένα Παπαληγούρα

Περίληψη: Tην ημέρα όπου το κέντρο της Αθήνας ζει άλλη μια συνηθισμένη αναστάτωση, ο νεαρός δικηγόρος Αντώνης Σπετσιώτης γιορτάζει τα γενέθλιά του. Μόνο που το εικοσιτετράωρο των γενεθλίων του θα εξελιχθεί εντελώς απρόσμενα.

O Σωτήρης Γκορίτσας επιστρέφει δώδεκα χρόνια μετά από το «Απ’ τα Κόκαλα Βγαλμένη», με μια καυστική σάτιρα της νεοελληνικής πραγματικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Αντώνης Σπετσιώτης, ένας νεαρός δικηγόρος που παλεύει να τα βγάλει πέρα, τη μέρα των γενεθλίων του πρέπει να υπερασπιστεί στο δικαστήριο τη μητέρα του παιδικού του φίλου, η οποία έπεσε θύμα απάτης ενός ινστιτούτου ομορφιάς, να συναντήσει τον συνταξιούχο πατέρα του, ο οποίος συνεχίζει τις μικροκομπίνες του, να διαπραγματευθεί με την πρώην του το διαζύγιό της και να παραβρεθεί στο reunion της πανεπιστημιακής θεατρικής ομάδας, όπου συμμετείχε ως φοιτητής.

Από τους διαδρόμους της Ευελπίδων στον Λυκαβηττό, και από τον Αλίαρτο στα μπαράκια του κέντρου, ο Γκορίτσας, βασισμένος στο βιβλίο του Χρίστου Κυθρεώτη, επιχειρεί στο ύφος παλαιότερων ταινιών του μια μικρογραφία της σύγχρονης Ελλάδας, μέσα από την οπτική ενός νέου σε ηλικία ήρωα που δεν αναζητάει να ρίξει τις ευθύνες σε κάποιον- ούτε σε προσωπικό επίπεδο, ούτε σε κοινωνικό-, αλλά αγωνίζεται να επιβιώσει μέσα σε έναν παραλογισμό.

Γλυκόπικρα ενσταντανέ που όλοι γνωρίζουμε καλά συνδυάζονται με τη διαδρομή του Αντώνη και αναγνωρίσιμοι τύποι, που γίνονται χαριτωμένοι χαρακτήρες μπροστά στον φακό του Έλληνα δημιουργού, συνθέτουν μια κινηματογραφική ηθογραφία, που αν και δεν διαθέτει τη φρεσκάδα και το χιούμορ του «Βαλκανιζατέρ» ή του «Μπραζιλέρο», και σίγουρα μοιάζει αδύναμη να ισχυροποιήσει τη βασική ιστορία, παραμένει αιχμηρή, διατηρώντας ταυτόχρονα μια ρετρό ατμόσφαιρα, που ενώνει δύο τουλάχιστον γενιές. Η μουσική της ταινίας από τον Νίκο Πορτοκάλογλου.

Παγίδα (Huda's Salon)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία: Χάνι Αμπού-Ασάντ
Παίζουν: Μάισα Αμπντ Ελχάντι, Αλί Σουλιμάν, Μανάλ Αγουάντ, Τζαλάλ Μασαργουά

Περίληψη: Βηθλεέμ, Παλαιστίνη. Η Ριμ, μια νεαρή μητέρα παντρεμένη με έναν καταπιεστικό, ζηλιάρη άντρα, πηγαίνει στο κομμωτήριο της Ούντα για το καθιερωμένο ραντεβού. Όμως, η συνηθισμένη αυτή συνάντηση παίρνει αναπάντεχη τροπή.

Ο δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας Χάνι Αμπού-Ασάντ επιστρέφει με ένα πολιτικό θρίλερ, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ριμ, μια νεαρή μητέρα που ζει στη Βηθλεέμ, παντρεμένη με έναν ιδιαίτερα κτητικό και καταπιεστικό σύζυγο, επισκέπτεται με το μωρό της το κομμωτήριο της φίλης της Ούντα για μια συνηθισμένη περιποίηση. Εκείνη όμως που εργάζεται ως πληροφοριοδότης των δυνάμεων κατοχής, τη ναρκώνει και τη φωτογραφίζει γυμνή στο πλευρό ενός άνδρα, προκειμένου να την εκβιάσει κα να τη στρατολογήσει ως κατάσκοπο. Από εκείνη τη στιγμή ξεκινάει ένας εφιάλτης, όπου τελικά η «Παγίδα» του τίτλου γίνεται ένας ασφυκτικός κλοιός και για τις δύο.

Ο Αμπού- Ασάντ ( «Παράδεισος τώρα», «Ομάρ»), επιστρέφει στο Μεσανατολικό ζήτημα, που τον έχει απασχολήσει κα στο παρελθόν, χωρίς χρησιμοποιεί εύκολες κατηγοριοποιήσεις (οι καλοί και οι κακοί), αλλά εξαντλεί γρήγορα τις ανατροπές και τις εκπλήξεις του, κατανοώντας όμως τη δύσκολη θέση των γυναικών, αλλά και κάθε ανθρώπου, που γίνεται δέσμιος μιας πολιτικής συγκυρίας, θέτοντας μέχρι τέλους καίρια ερωτήματα.

Ληστής με Στυλ (Bandit)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία: Άλαν Ούνγκαρ
Παίζουν: Τζος Ντουαμέλ, Μελ Γκίμπσον, Ελίσα Κάθμπερτ, Νέστορ Καρμπονέλ

Περίληψη: H ζωή του «Ιπτάμενου κλέφτη», του θρυλικού εγκληματία, ο οποίος κατάφερε να ληστέψει πάνω από 59 τράπεζες και κοσμηματοπωλεία, μέχρι που συνελήφθη, χωρίς όμως το γεγονός αυτό να τον σταματήσει.

Η ζωή ενός διαβόητου ληστή με τους Τζος Ντουαμέλ και Μελ Γκίμπσον.
Τη δεκαετία του ‘80, ο Γκίλμπερτ Γκάλβαν Τζούνιορ δραπετεύει από μια αμερικανική φυλακή και καταφεύγει στον Καναδά, όπου εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι οι τράπεζες δεν φυλάσσονται σωστά, γίνεται ο μεγαλύτερος ληστής της χώρας, αποκτώντας το παρατσούκλι του «Ιπτάμενου κλέφτη».
Στον αντίποδα μιας συμβατικής βιογραφίας, ο Άλαν Άνγκαρ με όπλο του το χιούμορ χαρίζει έναν ανάλαφρο τόνο σε μια αστυνομική περιπέτεια και βάζει τον Γκάλβαν να απευθύνεται ως αφηγητής στο κοινό, καταθέτοντας μια σειρά από επαναστατικές πολιτικές ανησυχίες, ενίοτε αρκετά απλοϊκές πλην όμως λαοφιλείς, που τελικά σχεδόν δικαιώνουν τις πράξεις του και ταυτόχρονα τον καθιστούν ιδιαιτέρως συμπαθή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Φως του Διαβόλου (Prey for the Devil)

Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Σταμ
Παίζουν: Ζάκλιν Μπάιερς, Κόλιν Σάλμον, Κρίστιαν Ναβάρο

Περίληψη: Η μοναχή Αν αναζητά μία θέση στη σχολή εξορκισμού, που άνοιξε ξανά η Καθολική Εκκλησία. Έτσι, θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή της μάχης και μαζί με τον συμφοιτητή της πάτερ Ντάντε θα προσπαθήσει να σώσει την ψυχή ενός νεαρού κοριτσιού, που κατά τη γνώμη της έχει κυριευθεί από τον ίδιο δαίμονα, που βασάνιζε και τη μητέρα της πριν από χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξορκισμοί και girl power στην ταινία του Ντάνιελ Σταμ στο πνεύμα του Halloween.

Σε απάντηση στην παγκόσμια αύξηση των δαιμόνων, η Καθολική Εκκλησία ανοίγει ξανά σχολεία για να εκπαιδεύσει ιερείς για εξορκισμoύς. Μια νεαρή καλόγρια με τραυματικό παρελθόν, η αδερφή Αν, αν και γυναίκα, θα διεκδικήσει μια θέση στην Ακαδημία, προκειμένου να λυτρωθεί από τους δικούς της προσωπικούς δαίμονες. Ένας από τους καθηγητές αντιλαμβάνεται το χάρισμά της και την ικανότητά της να μάχεται το κακό, οπότε της δίνει τη σπάνια ευκαιρία, να γίνει η πρώτη μαθήτρια της ανδροκρατούμενης σχολής. Έτσι, γρήγορα θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή μαζί με τον πατέρα Ντάντε, προκειμένου να λυτρώσει την ψυχή ενός μικρού κοριτσιού, για το οποίο πιστεύει ότι κυριεύεται από τον ίδιο δαίμονα, που βασάνιζε τη μητέρα της πριν από χρόνια.

Έμπειρος στο θέμα των κινηματογραφικών εξορκισμών, ο Σταμ μετά από το «13 Sins» και τον « Τελευταίο Εξορκισμό» επιστρέφει με ένα horror που συνδυάζει την αιώνια μάχη απέναντι στο κακό με τη γυναικεία χειραφέτηση και το ψυχολογικό δράμα -το όποιο βέβαια μένει σε πρώτο επίπεδο - και υπογράφει μια wannabe θηλυκή εκδοχή του «Εξορκιστή», σαφώς λιγότερο τρομαχτική, όπου καλόγριες με lip gloss πολεμούν τον Διάβολο, ανατρέποντας ακόμα και την ιεραρχία του Βατικανού. Και όποιος – κι αν - αντέξει…

Οφειλή (Debt)
Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Το πορτρέτο του Αλέκου Ζούκα από τον πολύπειρο Σταύρο Ψυλλάκη.
Γνωστός για τα ανθρωποκεντρικά του ντοκιμαντέρ, ο Σταύρος Ψυλλάκης αυτή τη φορά, ασχολείται με την περίπτωση του Αλέκου Ζούκα, ενός άνδρα που υπήρξε ιδιαίτερα αγαπητός, γλεντζές και ταυτόχρονα βαθιά σκεπτόμενος και στοχαστικός.
Τα ταξίδια του σκηνοθέτη με τον Αλέκο και τους φίλους του στην Πυρσόγιαννη εναλλάσσονται με τις εκμυστηρεύσεις του δεύτερου για την εμπειρία του με τον καρκίνο, συνθέτοντας ένα ειλικρινές και συγκινητικό εγκώμιο φιλίας.

Καλημέρα, Γλυκιά Πατρίδα (Merhaba Güzel Vatanim/ Ηello my Beautiful Homeland)

Σκηνοθεσία: Τζενγκίζ Οσκαραμπεκίρ
Παίζουν: Γετκίν Ντικίντσιλερ, Σερκάν Αλτιντάς

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η ιστορία ζωής του Τούρκου ποιητή Ναζίμ Χικμέτ και ο τρόπος που επηρέασε τον συγγραφέα Αχμέτ Ουμίτ.

Τούρκικο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, εμπνευσμένο από τις ζωές των συγγραφέων Ναζίμ Χικμέτ και Αχμέτ Ουμίτ.
Ο Τούρκος συγγραφέας αλλά και σεναριογράφος Αχμέτ Ουμίτ, καταγραφεί το πώς γνώρισε τον Χικμέτ , του οποίου είναι μεγάλος θαυμαστής και πώς αυτή η σχέση τον μεταμόρφωσε κυριολεκτικά. Στην ουσία, πρόκειται για μια διπλή βιογραφία, η οποία αποτυπώνει τη συνάντηση δύο ανθρώπων που απέχουν τρεις γενιές, μέσα από κοινές τους εμπειρίες, ιδεολογίες και την πίεση που δέχτηκαν για τα πιστεύω τους. Ταυτόχρονα, ο διακεκριμένος ντοκιμαντερίστας Οσκαραμπεκίρ, υιοθετώντας το μότο «Η ζωή είναι σύντομη, η τέχνη ζει για πάντα», που υπογράφει τη σκηνοθεσία, εξετάζει πώς δύο νέοι έγιναν λογοτέχνες κάτω την επίδραση της εποχής τους.

Καρό Νίντζα: Επικίνδυνη Αποστολή (Checkered Ninja 2)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία: Άντερς Μάθεσεν, Θορμπιόρν Κριστόφερσεν
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Γιάννη Καραούλη, Πέτρου Κονόμου, Άρη Κυπριανού,Θανάση Δρακόπουλου, Μαρίας Κάνθερκα

Περίληψη: Ένας έφηβος και μια κούκλα Νίντζα μπλέκουν σε άκρως επικίνδυνη αποστολή.
Δανέζικο animation, που σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία και έχει κλέψει τις εντυπώσεις με το πικάντικο χιούμορ του και την καταιγιστική του δράση.
Όταν ο μοχθηρός μεγιστάνας Φίλιπ ‘Επερμιντ γλιτώνει τη φυλακή στην Ταϊλάνδη και αποχωρεί ατιμώρητος, ο Καρό Νίντζα αποφασίζει να τον εκδικηθεί με σύμμαχό τον δεκατριάχρονο Άλεξ. Στην προσπάθειά τους να αποδώσουν δικαιοσύνη, οι δυο τους παρασύρονται σε μια εξωτική αποστολή, που θα δοκιμάσει τα όρια της φιλίας τους και θα τους μάθει ότι αυτό που έχει σημασία είναι το ταξίδι και όχι μόνο ο προορισμός.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ