Μέσα στην έκθεση-ύμνο για την Έιμι Γουάινχαουζ στο Λονδίνο -Από προσωπικά αντικείμενα έως ρούχα [εικόνες] - iefimerida.gr

Μέσα στην έκθεση-ύμνο για την Έιμι Γουάινχαουζ στο Λονδίνο -Από προσωπικά αντικείμενα έως ρούχα [εικόνες]

Εϊμι Γουάινχαουζ
Χαρακτηριστική φωτογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ, που παρουσιάζεται στο Design Museum

Το απίστευτο ταλέντο της, το πείσμα της, η μοναδική της σχέση με τη μόδα φωτίζονται στην έκθεση του Design Museum στο Λονδίνο. Η Eϊμι Γουάινχουζ, πέρα από τον μύθο των καταχρήσεων.

Οταν ήταν 16 ετών, η Εϊμι Γουάινχαουζ πήρε ένα κομμάτι χαρτί με γραμμές και έγραψε τους 14 στόχους της για όλα όσα θέλει να πετύχει στο μέλλον...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Να έχω περισσότερα από 300 ζευγάρια παπούτσια». «Να αποκτήσω τα μαλλιά της Μέριλιν». «Να μην κάνω ποτέ εγχείριση». «Να με φωτογραφίσει ο Ντέιβιντ Λα Σαπέλ». Αυτή η σελίδα χαρτιού κρέμεται σήμερα και ως τις 10 Απριλίου στο περίφημο Design Museum στο Λονδίνο, όπου φιλοξενείται μια μεγάλη έκθεση που βαθαίνει και αγγίζει σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής της σπουδαίας τραγουδίστριας, που έζησε μια σύντομη και μετεωρική ζωή και φήμη. Μια χειρονομία όσων την αγάπησαν για να ζήσει ο μύθος της πέρα από τις ιστορίες για τις καταχρήσεις ουσιών και τα πάθη της.

Η Εϊμι πριν διαμορφώσει την τελική της εικόνα και το στιλ, σε ένα κατάστημα με ηλεκτρονικά παιχνίδια, κοντά στο σπίτι της
Η Εϊμι πριν διαμορφώσει την τελική της εικόνα και το στιλ, σε ένα κατάστημα με ηλεκτρονικά παιχνίδια, κοντά στο σπίτι της

«Εϊμι, πέρα από τη σκηνή» είναι ο τίτλος της έκθεσης που δύο φίλες της επιμελήθηκαν, με τις ευλογίες της μητέρας και του πατριού της και με αντικείμενα που ανήκουν στο Ιδρυμα που φέρει το όνομά της.

Μια έκθεση που απλώνεται από τον εύθραυστο ψυχισμό μιας έφηβης έτοιμης να κατακτήσει τον κόσμο, ως τους δαίμονες και τις εξαρτήσεις της, το μεγαλειώδες ταλέντο της, τις στιγμές της δημιουργίας, τη σχέση της με το κοινό, τον καινοτόμο τρόπο που είχε να προσεγγίζει την μόδα αλλά και να την επηρεάζει. Ολα είναι εδώ, στις αίθουσες του Design Museum... Aπό προσωπικές σημειώσεις ως ρούχα και αξεσουάρ της, περούκες, αφίσες, εγκαταστάσεις που παρουσιάζουν συναυλίες και πρόβες της. Ακόμα και η μεγάλη ταμπέλα Camden Road που ήταν κοντά στο σπίτι της και στην οποία οι θαυμαστές της έσπευσαν να γράψουν αφιερώσεις στην Εϊμι το βράδυ που έγινε γνωστός ο θάνατός της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γενική όψη της έκθεσης, με ρούχα της Γουάινχαουζ / Design Museum Ed Reeve
Γενική όψη της έκθεσης, με ρούχα της Γουάινχαουζ / Design Museum Ed Reeve

Οι δημοτικές αρχές του Λονδίνου ήθελαν να αποσύρουν την ταμπέλα και να βάλουν μια νέα. Το Ιδρυμα που έχει δημιουργηθεί στο όνομά της κατόρθωσε να πάρει την πινακίδα με τις αφιερώσεις και έτσι τώρα εκτίθεται και αυτή στην έκθεση. Μαζί με ένα ζευγάρι τζιν που φόραγε στα 13 της και είχε γράψει επάνω «Ο Σινάτρα είναι Θεός» -χρόνια μετά πολλές γνωστές φίρμες το χρησιμοποίησαν για να γράψουν αντίστοιχα μότο για άλλους διάσημους. Αλλά έτσι ήταν: η Εϊμι λάτρευε τη μόδα, την έφερνε όμως στα δικά της μέτρα. Και την επηρέαζε.

Mε ρόλεϊ στα μαλλιά ώστε να μοιάζει με σταρ του '50
Mε ρόλεϊ στα μαλλιά ώστε να μοιάζει με σταρ του '50

«Οσον αφορά τη μόδα, ε, τότε γίνομαι σκύλα», έλεγε. Επαιρνε μια αριστουργηματική δημιουργία των Dolce & Gabbana και έκοβε το κάτω μέρος για να γίνει σούπερ μίνι. Κανείς δεν μπορούσε να την αποτρέψει από το να κάνει αυτό που ήθελε στα ρούχα. Και να τους δώσει ένα ύφος, μια πνοή που ξεπερνούσε το label που ήταν ραμμένο στο ύφασμα που ακουμπούσε το πίσω μέρος του λαιμού της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η πινακίδα κοντά στο σπίτι της όπου έσπευσαν πολίτες να γράψουν αφιερώσεις στην Εϊμι, όταν έγινε γνωστός ο θάνατός της
Η πινακίδα κοντά στο σπίτι της όπου έσπευσαν πολίτες να γράψουν αφιερώσεις στην Εϊμι, όταν έγινε γνωστός ο θάνατός της

Κάπως έτσι, το 2008, ο σπουδαίος Καρλ Λάγκερφελντ στην κολεξιόν του για τον Οίκο Chanel απαίτησε τα περισσότερα μοντέλα να έχουν το χτένισμα και το βάψιμο της Γουάινχαουζ στην πασαρέλα. Ενα κλασικό σακάκι Chanel από αυτή την κολεξιόν παρουσιάζεται στην έκθεση.

Η Naomι Parry, στενή της φίλη, συγκάτοικος, στιλίστρια, βιογράφος της, εμπνεύστρια της έκθεσης, λέει ότι πραγματικά της προκαλούσε δέος το γεγονός ότι ένας σχεδιαστής-μύθος, όπως ο Λάγκερφελντ, τη θεωρούσε μούσα του! Εξάλλου, το 2012, όταν ήδη ήταν νεκρή, ο Jean Paul Gaultier της αφιέρωσε μια ολόκληρη συλλογή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή, είναι η πρώτη μεγάλη έκθεση που γίνεται για τη Γουάινχαουζ στην πατρίδα της και φυσικά φέρει πολλές φορτίσεις, συναισθηματικές και όχι μόνο. Η ιδέα προέκυψε το καλοκαίρι του 2020 και η έκθεση άρχισε να στήνεται με πυρετώδεις ρυθμούς, και κάτω από έναν κίνδυνο: ο πατέρας της Εϊμι είχε ήδη αρχίσει να δημοπρατεί αντικείμενά της που ανήκουν στο Ιδρυμα Εϊμι Γουαϊνχάουζ.

Θυμίζουμε ότι το 2015 το ντοκιμαντέρ «Α μυ» κέρδισε βραβείο Οσκαρ, ενώ το 2016 η Αντέλ δήλωνε κατά τη διάρκεια συναυλίας της: «Χρωστώ το 90% της καριέρας μου σε αυτήν».

Στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της έκθεσης παραβρέθηκαν η μητέρα της, Τζάνις, και ο πατριός της, Ρίτσαρντ. Η Τζάνις είπε «είχαμε την εξής σχέση: της έλεγα ''Εϊμι, μη'', και αυτή άκουγε ''Εϊμι, κάντο''».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πατριός της είπε ότι ήταν «πολύ δυνατή, πολύ χαρισματική, πολύ χειριστική, αξιαγάπητη, άτακτη, ξεροκέφαλη».

Στο άμεσο μέλλον αναμένεται να βγουν στη δημοσιότητα άγνωστα τραγούδια της Εϊμι και δοκιμές στο στούντιο, ενώ ετοιμάζεται και ένα μιούζικαλ για τη ζωή της.

Η Εϊμι Γουάινχαουζ πέθανε 27 ετών. Και, ναι -επιστρέφοντας στους στόχους που έγραφε στα 16 της χρόνια-, όχι μόνο φωτογραφήθηκε από τον σπουδαίο Ντέιβιντ Λα Σαπέλ, αλλά της έκανε ένα ολόκληρο βίντεοκλιπ για το «Τears dry on their own».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ