Λαμπερά εγκαίνια της έκθεσης της Βάνας Ξένου στην γκαλερί Citronne -Το «παρών» έδωσε η Μαρέβα Μητσοτάκη [εικόνες] - iefimerida.gr

Λαμπερά εγκαίνια της έκθεσης της Βάνας Ξένου στην γκαλερί Citronne -Το «παρών» έδωσε η Μαρέβα Μητσοτάκη [εικόνες]

Η εικαστικός Βάνα Ξένου με τις Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη και Τατιάνα Σπινάρη Πολλάλη
Η εικαστικός Βάνα Ξένου με τις Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη και Τατιάνα Σπινάρη Πολλάλη/Φωτογραφία: Panoulis
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Παρουσία εκλεκτών καλεσμένων πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της τελευταίας ατομικής έκθεσης της εικαστικού Βάνας Ξένου στην γκαλερί Citronne στο Κολωνάκι.

Τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης με τίτλο «Για εκείνη», της γνωστής εικαστικού Βάνας Ξένου, πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Τρίτη στην γκαλερί Citronne και το «παρών» έδωσαν γνωστά ονόματα της κοσμικής Αθήνας, καθώς και η σύζυγος του πρωθυπουργού, Μαρέβα Γκραμπόφσκι – Μητσοτάκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τάνια Παπακωνσταντίνου Σοφία Καμπάνη
Τάνια Παπακωνσταντίνου Σοφία Καμπάνη

Όσον αφορά στην έκθεση, η εικαστική εικαστική πορεία της Βάνας Ξένου ιχνηλατεί την γυναικεία παρουσία. Τα έργα της κινούνται και μετακινούνται μέσα στην Ιστορία, με αφετηρία την γυναικεία φύση. Η καλλιτέχνης αναμοχλεύει μορφές και σύμβολα που άφησαν ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορική μνήμη και στο κοινωνικό υποσυνείδητο. Μορφοποιεί την γυναικεία αρχετυπική οντότητα, όπως συμβαίνει με την αρχέγονη Γαία-θεά στα βάθη της θρησκευτικής συνείδησης. Παρακολουθεί τα διαφορετικά πρόσωπα ή και προσωπεία, όπως τα έχει πλάσει η φαντασία και σηματοδοτήσει η αρχαία «περιπέτεια» και η τραγωδιακή «καταστροφή».

 Ζέττα Αντσακλή, Άρις Αντσακλής
Ζέττα Αντσακλή, Άρις Αντσακλής
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εικονιζόμενες μορφές άλλοτε προβάλουν την αρχετυπική εικόνα Μητέρα-Κόρη• άλλοτε, ως νεαρές κοπέλες υπαινίσσονται ή και προλέγουν την μετάβασή τους στην γυναικεία ωριμότητα. Τα μικρά κορίτσια στις φωτογραφίες του Λιούις Κάρολ προβάλλουν αυτήν την διπλή ταυτότητα, ανάμεσα στο παιδί και την γυναίκα. Στο μεγάλο τραπέζι με τις θεότητες της γης, ο θεατής έχει την αίσθηση ότι παρακολουθεί μεταμορφώσεις του αρχικού προτύπου το οποίο βρίσκεται ίσως στα βάθη της γης- εκεί που άλλοτε τελούνταν τα κρυφά και σκοτεινά Ελευσίνια Mυστήρια.

Κωνστάντζα Σμπώκου, Τατιάνα Σπινάρη Πολλάλη
Κωνστάντζα Σμπώκου, Τατιάνα Σπινάρη Πολλάλη
Απόστολος και Μαρία Δοξιάδη
Απόστολος και Μαρία Δοξιάδη

Η Βάνα Ξένου αναζητεί την αλήθεια που κρύβεται στο σώμα, γυμνό ή ενδεδυμένο, μέσα από το μύθο και την ιστορία, το πέρασμα και το βίωμα της γυναίκας ανά τους αιώνες. Πρόκειται για την μεγάλη φρίζα με τα παρατεταγμένα σώματα, η οποία, ενδεχομένως, παραπέμπει στις φρίζες των αρχαιοελληνικών ναών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την Δήμητρα και την Περσεφόνη του ελευσινιακού μύθου στην Εύα του βιβλίου της Γένεσης, από την Ιουδήθ της Αρτεμισίας Gentileschi στην Λουκρητία του Lucas Cranach, την Hildegard of Bingen η Βάνα Ξένου μας εισάγει στο βάθος και το μυστήριο μιας μεταμορφούμενης ταυτότητας.

Περισσότερες πληροφορίες:
CITRONNE Gallery – Αθήνα (Πατριάρχου Ιωακείμ 19, Κολωνάκι
Διάρκεια έκθεσης: 10 Μαΐου 2022 – 10 Ιουνίου 2022

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ