Ένας γιγάντιος Δούρειος Ίππος από πινακίδες, πιρούνια, σουρωτήρια, μέσα στο Πεδίον του Άρεως [εικόνες] - iefimerida.gr

Ένας γιγάντιος Δούρειος Ίππος από πινακίδες, πιρούνια, σουρωτήρια, μέσα στο Πεδίον του Άρεως [εικόνες]

Δούρειος Ίππος με αλουμίνια και πιρούνια
Τίποτα δεν πάει χαμένο, όλα μετατρέπονται σε έργα τέχνης, Δούρειος Ίππος με αλουμίνια και πιρούνια

Ενας πελώριος Δούρειος Ιππος από παλιά μέταλλα, πιρούνια, σουρωτήρια, πινακίδες αυτοκινήτων πλάι στη Νίκη της Σαμοθράκης από πλαστικά μπουκαλάκια, ανάμεσα στα μονοπάτια στο Πεδίον Αρεως.

Η φιλοσοφία του Trash Art αναπτύσσεται όλο και περισσότερο δημιουργώντας μία νέα συνθήκη στην ανακύκλωση. Η έκθεση «Cases of Hyle» στις αλέες του Πεδίου του Άρεως επιχειρεί ν’ αναδείξει καλλιτεχνικές μεταμορφώσεις, αναδιαμορφώσεις και επανεγκαταστάσεις της ύλης σε μια επίκαιρη, διαλεκτική σχέση μεταξύ τέχνης, οικοκεντρισμού, περιβαλλοντικής ηθικής και ονειροφαντασίας στο αστικό τοπίο μιας μητρόπολης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τrash art στις αλέες του Πεδίου του Άρεως

Δεκαπέντε καλλιτέχνες εμπνέονται από το κίνημα της trash art αναπτύσσοντας επίκαιρους προβληματισμούς και ζητήματα αισθητικής γύρω από το παρελθόν και το παρόν του υλικού πολιτισμού του ατόμου.

Υλικά αντικείμενα και απόβλητα επαναχρησιμοποιούνται και μεταμορφώνονται σε πολυσχιδή εικαστικά έργα. Υβριδικά πλάσματα ενός αλλοτινού ζωικού βασιλείου, αλληγορικές συνθέσεις, φιγούρες από μεταλλικά πλέγματα, design items και μυθικές περσόνες.

Με το σύνθημα “Μην το πετάς - Ξαναχρησιμοποίησε το”, η Περιφέρεια Αττικής, στο πλαίσιο των σχετικών δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης που υλοποιεί, διοργανώνει έκθεση trash art στο Πεδίον του Άρεως με τίτλο «Cases of Hyle». Η έκθεση είναι ήδη επισκέψιμη και θα διαρκέσειέως την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου.

Η Νίκη της Σαμοθράκης από πλαστικά
Η Νίκη της Σαμοθράκης από πλαστικά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φιλοσοφία της έκθεσης στο Πεδίον Αρεως

Όπως σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης, Δήμητρα Νικολοπούλου, «αντικείμενα που βρίσκονταν σε συνθήκες αποσύνθεσης ή αχρηστίας επαναπροσδιορίζονται ως καλλιτεχνικά έργα και μας μεταφέρουν άλλοτε σε καταγωγικές μνήμες παιδικών χρόνων σαν σε μικρόκοσμους ενός μάγου του Οζ (με τενεκεδένιους ήρωες ρεαλιστικής κλίμακας) κι άλλοτε επισημαίνουν, με περίσσιο ρεαλισμό και τις κυλινδρικές στήλες μιας γεώτρησης, την ανάγκη μετατόπισης από τον διαρκώς επεκτεινόμενο ανθρωποκεντρισμό των σύγχρονων κοινωνιών προς τις προοπτικές της περιβαλλοντικής ηθικής και προς εναλλακτικούς τρόπους θεώρησης των ζητημάτων κοινωνικής ευαισθησίας.

Στο ‘Cases of Hyle’, με εφαλτήριο τις δυναμικές τάσεις των εικαστικών έργων που λειτουργούν φυγόκεντρα ως προς το πάρκο, ο επισκέπτης προσκαλείται σε πολλαπλές αναγνώσεις του κινήματος της trash art.

αλογο
Ένας Δούρειος Ιππος ύψους 2.35 μέτρων με αλουμίνια, μέταλλα και κουζινικά

Ένας ίππος ύψους 2.35 μέτρων επιδίδεται σε διάλογο με τον εμβληματικό έφιππο ανδριάντα στην είσοδο του Πεδίου, μας μεταφέρει σ’ έναν ζωολογικό κήπο πολιτικής οικολογίας, ανάμεσα σε λευκά, αποχρωματισμένα κοράλλια, θύματα της κλιματικής αλλαγής και σε αποσυναρμολογούμενα δίτροχα που μετατοπίζονται στον αέρα ως υβριδικά πτηνά σε μια γοητευτική ποιητική, σωμάτων που απουσιάζουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνθέτοντας πολυεπίπεδα αφηγήματα, ορισμένα έργα ξεδιπλώνουν τη συνθήκη του παιγνίου, κάποια άλλα αναπτύσσουν δραματουργικά εικαστικά συμβάντα και άλλα διατυπώνουν με σαφήνεια την εργονομία των χειροτεχνικών γλυπτών.

Εάν θελήσουμε να υιοθετήσουμε την παραδοχή του Μ. Duchamp, ότι «ο καλλιτέχνης ενεργεί ως διαμεσολαβητικό ον», οι καλλιτέχνες της έκθεσης χαρτογραφούν την ανάγκη για κλιματική δικαιοσύνη, αντιπαρέρχονται τους ψευδείς μύθους μιας μονοδιάστατης (υπερ-βιομηχανικής) προόδου και μεταφράζουν την ύλη και την υλικότητα με όρους μεταμορφωτικής διαμεσολάβησης, ανακατασκευάζοντας εύστοχα κοινωνικές πραγματικότητες, επιθυμίες, ένστικτα, συμβολικές γλώσσες.

νικη σαμοθρακης
Η Νίκη με τα πλαστικά μπουκάλια για φτερά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αναχωρώντας από το ‘Cases of Hyle’, περιπλανώμενοι/ες ανάμεσα σε ναυαγούς, πλαστικά κύματα και μεταλλικά άλογα, ίσως τελικά αναστοχαστούμε έστω φευγαλέα, εάν «με σκουριασμένη πανοπλία τρέχει δίπλα (μας) ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ1». Κι όλα αυτά, ενώ η Νίκη με τα πλαστικά φτερά λαμπυρίζει κάτω από τις φυλλωσιές, ψιθυρίζοντας λέξεις μιας νέας ή και παλιάς πολιτισμικής ιστορίας» αναφέρει η Δήμητρα Νικολοπούλου.

Συμμετέχουν (αλφαβητικά):
Κοσμάς Γλύκας
Aικατερίνη Διαμαντή
Σπύρος Κοντούλης
Αγγελική Κουρμουλάκη
Μπάμπης Κρέτσης
Βίβιαν Μεσσήνη
Αναστασία Νικολάου
Ιορδάνης Ποιμενίδης
Στέλιος Ταντούρης
Καίτη Χόρτη
Διονύσης Τσουκαλάς
Απόστολος Χασιώτης
Francesco Moretti
RefrACTionArt (Μαργαρώνη Λυδία & Κριεζή Αικατερίνη)
Jan-Jacque Tesson

Παράλληλες δράσεις στο Πεδίον Αρεως Κυριακή 2 Οκτωβρίου:
Εργαστήρι trash art (δημιουργικής ανακύκλωσης)  για παιδιά ηλικίας 4-12 ετών, Kυριακή, 11.00-12.30 & 12:30 -14:00
Χώρος διεξαγωγής: Κεντρικό Σιντριβάνι, Πεδίο του Άρεως

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εργαστήρια για παιδιά στο Πεδίον Αρεως

Με αφορμή την έκθεση ΄Cases of Hyle΄και τη δράση «ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΤΑΣ, ΞΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ», θα υλοποιηθούν εικαστικά εργαστήρια trash art για παιδιά.

Μέσα από δημιουργικές διαδικασίες θα μετατρέψουμε χαρτόκουτα σε εφήμερα κοστούμια, μόμπιλε από πολύχρωμα πλαστικά, δέντρα σε πολυδιάστατους μικρόκοσμους, φιγούρες από ανακυκλώσιμα υλικά και έργα μεικτής τεχνικής μεγάλης κλίμακας (τεχνικές collage κ.α.).

Στόχο των εργαστηρίων αποτελεί η διαδικασία μετατροπής των απορριμμάτων ή άχρηστων υλικών σε δημιουργήματα υψηλότερης περιβαλλοντικής αξίας με την ενεργοποίηση της πολύτιμης παιδικής φαντασίας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Cases of hyle”, έκθεση trash art στο Πεδίον του Άρεως (γύρω από το Κεντρικό Σιντριβάνι)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ