Το παράδειγμα του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης -Πώς μία παράσταση από τη Λαμία γεμίζει τα θέατρα ανά την Ελλάδα - iefimerida.gr

Το παράδειγμα του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης -Πώς μία παράσταση από τη Λαμία γεμίζει τα θέατρα ανά την Ελλάδα

νικος ορφανος κρατάει πινακα
Νίκος Ορφανός, Κατα φαντασίαν ασθενής

Ένα καλοκαιρινό θεατρικό ταξίδι ξεκινά για τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» του Μολιέρου, που παρουσίασε με τεράστια επιτυχία το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης τον χειμώνα.

Το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, στην πρώτη του έξοδο μετά από 15 περίπου χρόνια, θα σταματήσει σε 35 ανοιχτά θέατρα της χώρας παρουσιάζοντας την αξεπέραστη κωμωδία και συστήνοντας στο κοινό το διαχρονικό έργο του Μολιέρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τις πιο διάσημες κωμωδίες του παγκόσμιου θεάτρου, «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής», μια δημιουργία χαράς με υπέροχους χαρακτήρες και μνημειώδεις στιγμές, παρουσιάζεται σε πρωτότυπη διασκευή, σκηνοθεσία και μουσική του Κώστα Γάκη, με ζωντανή μουσική και έναν υψηλής ενέργειας δεκαμελή θίασο.

Με σύγχρονη σκηνοθετική ματιά και σε καινούρια απόδοση, στην παράσταση καθρεφτίζεται με ζωντάνια η εποχή του σπουδαίου δραματουργού στη Γαλλία του 17ου αιώνα. Σε ένα σκηνικό που περιστρέφεται, η παρουσίαση της Μολιερικής κωμωδίας εναλλάσσεται με την πραγματική ζωή των περιπλανώμενων θεατρίνων.

To στοίχημα για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης Νίκο Ορφανό, που συμμετέχει και στην παράσταση, έχει κερδηθεί όπως αναφέρει μιλώντας στο iefimerida. Η παράσταση ενός ΔΗΠΕΘΕ κατάφερε να κατέβει το χειμώνα στην Αθήνα και να κερδίσει το κοινό σε μία δύσκολη περίοδο εν μέσω πανδημίας, ενώ ο Κατα φαντασίαν Ασθενής, συνεχίζει την καλοκαιρινή του περιοδεία ανά την Ελλάδα με στάσεις μέσα στον Ιούλιο σε φεστιβάλ της Αθήνας.

Τι θέλουμε από εδώ και πέρα ως ΔΗΠΕΘΕ, να υλοποιήσουμε το σχεδιασμό που δεν καταφέραμε την περασμένη χρονιά λόγω των υγειονομικών απαγορεύσεων, δηλαδή την παραγωγή της Παιδικής/νεανικής σκηνής μας, όπου ετοιμάζουμε μια συμπαραγωγή με ένα ιστορικό θέατρο της Αθήνας, τη μεταφορά στα νέα μας γραφεία, μετά από 30 χρόνια, καθώς και την έναρξη των θεατρικών μας εργαστηρίων, για παιδιά, εφήβους και μεγάλους. Θα θέλαμε έναν μεγαλύτερο κύκλο παραστάσεων, καθώς ένα απρόσμενο lockdown το Γενάρη, περιόρισε τις παραστάσεις μας. Και φυσικά ο διαρκής στόχος είναι η αύξηση των θεατών. Κάνουμε θέατρο για τον κόσμο, για τους πολίτες και όχι τόσο για να βγάλουμε τον πρωτοπόρο καλλιτέχνη που κρύβεται μέσα μας, αναφέρει ο Νίκος Ορφανός

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σας λείπει η αθηναϊκή κεντρική σκηνή;

Όχι, γιατί είναι υπερκορεσμένη. Χάνει η μάνα το παιδί, που λένε. Στην περιφέρεια, όταν υπάρχουν οι βασικές συνθήκες, το θέατρο ανασαίνει πιο δημιουργικά και πιο ανθρώπινα. Στην Αθήνα είσαι αναγκασμένος να κάνεις συνέχεια πρωταθλητισμό και αυτό είναι κάπως εξοντωτικό.

Μιλήσαμε νωρίτερα για στοίχημα, ξέρετε, οι αποστάσεις, το να δημιουργήσεις ένα πραγματικά οραματικό οργανισμό και να τον ξαναστήσεις στα πόδια του σε επίπεδο οργάνωσης παραγωγής. Αλλά κυρίως να πείσεις την πολιτική ηγεσία να ξαναδεί από την αρχή τη θεατρική αποκέντρωση και το θεσμό των ΔΗΠΕΘΕ. Αυτό είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο και στοίχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι σας κινητοποιεί;

Το καλλιτεχνικό όραμα. Μια χάρτα για το πού πρέπει να βαδίζει σε επίπεδο επιλογών, ρεπερτορίου, καλλιτεχνών και συνεργατών, εργασιακού περιβάλλοντος, επικοινωνίας και στόχευσης κοινού, συνεργειών αλλά και οικονομικής διαχείρισης. Πάνω από όλα όμως είναι το θέμα της επιβίωσης, της ύπαρξης του οργανισμού.

Διαβάζω ότι το Εθνικό θέατρο επιχορηγείται με 6 εκατομμύρια ετησίως, το ΚΘΒΕ με 4 εκατομμύρια και εμείς με 70 χιλιάδες. Δεν είναι σωστό να υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές. Είμαστε εξίσου σημαντικοί, αν και μικρότεροι, γιατί είμαστε το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στη Φθιώτιδα και τους γειτονικούς νομούς, όπως αντίστοιχα και τα άλλα ΔηΠεΘε. Τολμώ να πω και να το συμπεραίνω και από τα παραπάνω ότι ο κρατικός εποπτευόμενος πολιτισμός στην Ελλάδα είναι άκρως ταξικός, με χαοτικές διαφορές σε όλα τα επίπεδα και αυτό λειτουργεί εις βάρος της δημιουργικότητας και της ύπαρξής μας.

νικος ορφανος
Στην περιφέρεια, όταν υπάρχουν οι βασικές συνθήκες, το θέατρο ανασαίνει πιο δημιουργικά και πιο ανθρώπινα. Στην Αθήνα είσαι αναγκασμένος να κάνεις συνέχεια πρωταθλητισμό και αυτό είναι κάπως εξοντωτικό, λέει ο Νίκος Ορφανός που συμμετέχει στην παράσταση Κατά φαντασίαν ασθενης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τηλεοπτικά, μετά τα Καλύτερά μας χρόνια, τι ετοιμάζετε;

Δεν θα είμαι σε σήριαλ στην ΕΡΤ αλλά σε σήριαλ στον ΑΝΤ1, στη σειρά Εκτός Υπηρεσίας, σε σκηνοθεσία Βασίλη Κεχαγιά και εξαιρετικό σενάριο των Μ. Πιταρά, Ν. Στραβοπόδη και Θ. Τσαμπάνη, όπου θα υποδύομαι έναν…βουλευτή!

Η σχέση σας με την πολιτική συνεχίζεται; Είναι φλερτ ή έρωτας;

Από μακριά κι αγαπημένοι!

Γιατί με Μολιέρο το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης

Στις 15 Ιανουαρίου της φετινής χρονιάς συμπληρώθηκαν 400 χρόνια από τη γέννηση του Μολιέρου, το 1622, ενός από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς στον κόσμο.

Το πραγματικό του όνομα του Μολιέρου ήταν Ζαν-Μπατίστ Ποκλέν και η ζωή του ήταν πολυτάραχη γιατί έζησε τον θρίαμβο, αλλά και διώξεις και φυλακίσεις. Οι κωμωδίες του, όπως το «Σχολείο Γυναικών» που σατίριζε τις θρησκευτικές και πολιτικές αρχές της κοινωνίας και ο «Ταρτούφος» που απαγορεύτηκε το ανέβασμά του από τον ίδιο τον βασιλιά, προκάλεσαν σάλο στην παρισινή κοινωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εμβληματικός «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι το 1673, με τον ίδιο το συγγραφέα στον ρόλο του πρωταγωνιστή, και μια τραγική ειρωνεία το έκανε και το τελευταίο του έργο.

Ο Μολιέρος, κατά τη διάρκεια της παράστασης κατέρρευσε στη σκηνή. Παρά τις πιέσεις του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΔ’ για ξεκούραση, εκείνος συνέχισε να παίζει μέχρι το τέλος του έργου. Τελικά, πέθανε από υπερκόπωση στις 17 Φεβρουαρίου το 1673 στο σπίτι του. Λέγεται πως τη νύχτα που πέθανε φορούσε πράσινα ρούχα και έκτοτε υπάρχει η προκατάληψη πως το πράσινο χρώμα φέρνει κακοτυχία στους ηθοποιούς.

Τι παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης

Ένας Παρισινός θίασος αναγκάζεται να ξεκινήσει περιοδεία στη Γαλλική επαρχία, καθώς έχει αποκλειστεί από τις παραστάσεις του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΔ’. Η ανάγκη τους κάνει να αναζητούν καινούριο έργο, ώσπου γνωρίζουν τον εκκολαπτόμενο θεατρικό συγγραφέα με το όνομα Μολιέρος. Εκείνος έχει ένα έργο, τους το διαβάζει και αμέσως το αγοράζουν. Ο τίτλος του: Ο κατά φαντασίαν Ασθενής!

Ο Αργκάν είναι κατά φαντασίαν άρρωστος. Πιστεύει ότι πάσχει από αναρίθμητες ασθένειες και θέλει συνεχώς να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι του γιατροί και να τον εξετάζουν. Έτσι γίνεται θύμα επιτήδειων που τον εκμεταλλεύονται. Η γυναίκα του τον απατά με ένα γιατρό, απατεώνες γιατροί απομυζούν τα χρήματά του και όταν αποφασίζει να παντρέψει τη μεγάλη του κόρη με γιατρό της επιλογής του, εκείνη, που εν τω μεταξύ αγαπάει άλλον, αναγκάζεται να παρουσιάσει τον αγαπημένο της ως διάσημο γιατρό, προκειμένου να γίνει αποδεκτός από τον πατέρα της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία, μουσική, διασκευή και πρωτότυπο κείμενο: Κώστας Γάκης
Σκηνικά, κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου / Μουσική επιμέλεια και παραγωγή: Κώστας Λώλος / Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κοσμίδου

Θανάσης Τσαλταμπάσης
Κατα φαντασίαν ασθενής, ο Θανάσης Τσαλταμπάσης

Παίζουν οι Ηθοποιοί: Αργκάν, ο κατά φαντασίαν ασθενής, Μπεζάρ ηθοποιός της εποχής: Θανάσης Τσαλταμπάσης / Τουανέτ, υπηρέτρια του Αργκάν, σύζυγος του Μπεζάρ: Νικολέτα Βλαβιανού / Γιατρός Ντιαφουαρύς, Πουντσινέλο, αφηγητής: Νίκος Ορφανός / Κλεάντ, ερωτευμένος με την Ανζελίκ, Ιππότης της Μοντένα: Ορφέας Παπαδόπουλος / Μπεράλντ, αδερφός του Αργκάν, Φιλίπ σωματοφύλακας του Μπεζάρ: Δημήτρης Καλαντζής
Μπελίν, δεύτερη γυναίκα του Αργκάν, πρώτη κόρη του Μπεζάρ: Αγοραστή Αρβανίτη / Ανζελίκ, πρώτη κόρη του Αργκάν, δεύτερη κόρη του Μπεζάρ: Νάστια Βραχάτη / ουϊζόν, δεύτερη κόρη του Αργκάν, τρίτη κόρη του Μπεζάρ: Στεφανία Καλομοίρη / Τομά Ντιαφουαρύς, Μολιέρος: Αλέξανδρος Ζουριδάκης

Σταθμοί περιοδείας ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τρίτη 12/07/22, 21:30
Θέατρο Κήπου
εισιτήρια >

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τετάρτη 13/07/22, 21:30
Θέατρο Κήπου
εισιτήρια >

ΠΑΤΡΑ
Παρασκευή 15/07/22, 21:30
Θερινό Δημοτικό Θέατρο Πατρέων
εισιτήρια >

ΦΑΛΗΡΟ
Κυριακή 17/07/22, 21:30
Faliro Summer Theatre
εισιτήρια >

ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Δε 18/07/22, 21:30
Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο Νέας Μάκρης
εισιτήρια >

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Τρίτη 19/07/22, 21:30
Δημοτικό Θέατρο Αλσους «Δημήτρης Κιντής»
εισιτήρια >

ΝΙΚΑΙΑ
Τετάρτη 20/07/22, 21:30
Δημοτικό Κηποθέατρο Νίκαιας
εισιτήρια >

ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
Πέμπτη 21/07/22, 21:30
Ανοιχτό θέατρο Β. Γεωργιάδης
εισιτήρια >

ΗΛΙΔΑ
Τετάρτη 27/07/22, 21:30
Αρχαίο θέατρο Ήλιδας
εισιτήρια >

ΒΥΡΩΝΑΣ
Πέμπτη 28/07/22, 21:30
Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»
εισιτήρια >

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Παρασκευή 29/07/22, 21:30
Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο
εισιτήρια >

ΛΑΥΡΙΟ
Σάββατο 06/08/22, 21:30
Αμφιθέατρο - Τεχνολογικό & Πολιτιστικό Πάρκο
εισιτήρια >

ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ
Κυριακή 07/08/22, 21:30
Σινέ Alex
εισιτήρια >

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
Κυριακή 21/08/22, 21:00
Αμφιθέατρο Βασικής Βιβλιοθήκης
εισιτήρια >

ΛΑΡΙΣΑ
Δε 22/08/22, 21:00
Κηποθέατρο Αλκαζάρ
εισιτήρια >

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Τετάρτη 24/08/22, 21:00
Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών
εισιτήρια >

ΒΟΛΟΣ
Πέμπτη 25/08/22, 21:00
Θερινό Δημοτικό Θέατρο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας
εισιτήρια >

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
Κυριακή 28/08/22, 21:00
Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη» Νταμάρι
εισιτήρια >

ΑΙΓΑΛΕΩ
Δε 29/08/22, 21:00
Θέατρο «Αλέξης Μινωτής»
εισιτήρια >

ΛΙΒΑΔΕΙΑ
Τρίτη 30/08/22, 21:00
Ανοικτό Θέατρο Κρύας
εισιτήρια >

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Κυριακή 04/09/22, 21:00
Θέατρο Πέτρας
εισιτήρια >

ΧΑΛΚΙΔΑ
Τρίτη 06/09/22, 21:00
Θέατρο Ορέστη Μακρή
εισιτήρια >

ΠΑΠΑΓΟΥ
Τετάρτη 07/09/22, 21:00
Κηποθέατρο Παπάγου
εισιτήρια >

ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
Πέμπτη 08/09/22, 21:00
Δημοτικό θέατρο «Θανάσης Βέγγος»
εισιτήρια >

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
1:40' χωρίς διάλειμμα
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
15 € γενική είσοδος
10 € μειωμένο (ανέργων)

παιδιά έως 8 ετών δωρεάν

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES

  • τηλεφωνικά: 2107234567
  • online: www.ticketservices.gr
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ