Δάφνη Μπεχτσή: Η δημιουργός του «ελληνικού Netflix» εξηγεί στο iefimerida τι είναι το Cinobo με τις ταινίες για streaming - iefimerida.gr

Δάφνη Μπεχτσή: Η δημιουργός του «ελληνικού Netflix» εξηγεί στο iefimerida τι είναι το Cinobo με τις ταινίες για streaming

Η Δάφνης Μπεχτσή, Founder και Managing Director του Cinobo.
Η Δάφνης Μπεχτσή, Founder και Managing Director του Cinobo.
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ

Σινεμά χωρίς σύνορα. Αυτό ήταν το όνειρο της Δάφνης Μπεχτσή και το έκανε πραγματικότητα, μέσω της πρώτης ελληνικής συνδρομητικής streaming πλατφόρμας, που δίνει έμφαση στον καλό κινηματογράφο και προσφέρει στον τηλεθεατή, έναν προσεκτικά επιμελημένο κατάλογο με ταινίες απ’ όλο τον κόσμο.

Ο λόγος για το Cinobo, το όνομα του οποίου βγαίνει απ' τις πρώτες συλλαβές των λέξεων, Cinema No Borders. Το Cinobo σε ξεναγεί στην 7η τέχνη με δυναμικές συλλογές, επίκαιρες προτάσεις και θεματικές κατηγορίες που επιμελούνται άνθρωποι με εμπειρία και αγάπη για τον κινηματογράφο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι είναι το Cinobo

Πολλοί το αποκαλούν το «ελληνικό Netflix». Και ναι, σίγουρα στη σύλληψη της ιδέας και στον τρόπο που αυτή έχει εκτελεστεί σε γενικότερο πλαίσιο, υπάρχουν ομοιότητες. Υπάρχουν όμως και ειδοποιοί διαφορές, οι οποίες κάνουν το Cinobo να ξεχωρίζει και να κατακτά μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των απανταχού κινηματογραφόφιλων.

Και αναφέρομαι στους σινεφίλ, καθώς για την ώρα το Cinobo -που δημιουργήθηκε με πολύ μεράκι και βγήκε στον «αέρα» την Άνοιξη του 2020, την περίοδο του πρώτου lockdown- προσφέρει τη δυνατότητα στους συνδρομητές του, να απολαύσουν κατά κύριο λόγο ταινίες. Αργότερα όμως, όπως μου εξηγεί η Founder και Managing Director του Cinobo, Δάφνη Μπεχτσή, θα ήθελαν να επεκταθούν και στον τομέα των σειρών, χωρίς όμως να αλλάξει το ύφος και η φιλοσοφία της πλατφόρμας.

Η ταινιοθήκη του Cinobo φιλοξενεί εκατοντάδες ταινίες επιλεγμένες από όλο τον κόσμο με προσεγμένη παρουσίαση και θεματικά αφιερώματα. Εμπλουτίζεται εβδομαδιαία με νέες προσθήκες, μεταξύ των οποίων και μία πρεμιέρα, δηλαδή μια ταινία που δεν έχει κυκλοφορήσει ξανά στην Ελλάδα. Ταινίες βραβευμένες από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, ταινίες πολυαγαπημένες σε βραδιές θερινού σινεμά και μικρά φεστιβαλικά διαμαντάκια που παίχτηκαν για μικρό χρονικό διάστημα στις αίθουσες και δεν πρόλαβες να δεις.

Τα Φτερά του Έρωτα (Wings of Desire), του Βιμ Βέντερς
Τα Φτερά του Έρωτα (Wings of Desire), του Βιμ Βέντερς
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Cinobo, το οποίο είναι άψογα οργανωμένο και με έντονη παρουσία στα social media, προσφέρει, «σινεμά που αψηφά κανόνες και στερεότυπα και ψηλαφεί πολιτισμούς. Σινεμά που διασκεδάζει και που σε κάνει να αισθανθείς, να γελάσεις, να προβληματιστείς».

Δάφνη Μπεχτσή: Από τις σπουδές στην Παρασιτολογία, στη δημιουργία του Cinobo

Ποια είναι όμως η νεαρή γυναίκα, πίσω από το Cinobo, το οποίο φέτος έκλεισε έναν χρόνο ζωής; Η Δάφνη Μπεχτσή, μπορεί να είχε από μικρή τρέλα με τον κινηματογράφο, λόγω του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο μεγάλωσε - οι γονείς της είχαν βίντεο κλαμπ- ωστόσο οι σπουδές της, ήταν πάνω σε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και έφυγε για σπουδές στη Γλασκόβη, όπου και έζησε για δέκα χρόνια. Σπούδασε Μοριακή Παρασιτολογία στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης. Στη συνέχεια ξεκίνησε το διδακτορικό της, αλλά κάπου εκεί, η αγάπη της για τον κινηματογράφο αποδείχθηκε μεγαλύτερη. Έτσι, το παράτησε, εγκατέλειψε τα εργαστήρια βιολογίας της σκωτσέζικης μεγαλούπολης και επέστρεψε στην Ελλάδα για να δημιουργήσει το Cinobo.

Μιλώντας στο iefimerida, μας περιγράφει το «ταξίδι» του Cinobo από την πρώτη μέρα της δημιουργίας του και την αντίδραση του κόσμου, ενώ μας ενημερώνει και για τη σημαντική συνεργασία της πλατφόρμας με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στόχος μας είναι να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ ποσότητας και ποιότητας στον χώρο του streaming, δίνοντας πρόσβαση σε μοναδικό κινηματογραφικό περιεχόμενο από όλον τον κόσμο και την Ελλάδα, που είναι δυσεύρετο και συχνά λείπει από τις διαθέσιμες πλατφόρμες στην Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τι ακριβώς είναι το Cinobo και τι σημαίνει; Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία του;

Cinobo σημαίνει Cinema No Borders και είναι η πρώτη ελληνική πλατφόρμα που ειδικεύεται στον ανεξάρτητο και arthouse κινηματογράφο. Προέρχομαι από μια οικογένεια που δραστηριοποιήθηκε στον χώρο του κινηματογράφου για πάνω από 20 χρόνια. Η επαφή μου με το σινεμά, λοιπόν, ήταν αναπόφευκτη. Βρέθηκα αρκετές φορές μεγαλώνοντας σε μεγάλα φεστιβάλ και ευρωπαϊκά Markets κι έτσι ερωτεύτηκα τον διεθνή και ανεξάρτητο κινηματογράφο. Εκεί διαπίστωσα και πως, παρόλο που υπάρχει τόσος πλούτος, οι ταινίες αυτές σπάνια βρίσκουν τον δρόμο τους προς το ελληνικό κοινό. Κατάλαβα πως υπήρχε ένα κενό, κυρίως μέσα από τη δική μου ανάγκη να μοιραστώ ταινίες που μου είχαν κάνει εντύπωση, αλλά δεν υπήρχε κάποιος – νόμιμος τουλάχιστον – τρόπος να δουν οι φίλοι και οι γνωστοί μου. Έτσι, άφησα το διδακτορικό μου στην παρασιτολογία και τη ζωή μου στα εργαστήρια βιολογίας της Γλασκόβης, έκανα στροφή 180 μοιρών στην καριέρα μου κι επέστρεψα στην Ελλάδα για να σχεδιάσω το Cinobo.

Παράνομο Κρεβάτι (Bed & Board | Domicile Conjugal), του Φρανσουά Τριφό
Παράνομο Κρεβάτι (Bed & Board | Domicile Conjugal), του Φρανσουά Τριφό

Πολλοί το αποκαλούν το «ελληνικό Netflix». Τι έχετε να πείτε πάνω σ' αυτό; Τι το κάνει να ξεχωρίζει από άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες; Τι μπορεί να προσφέρει στο κοινό;

Το Cinobo παρέχει κάτι διαφορετικό και σαν περιεχόμενο και στον τρόπο με τον οποίο το παρουσιάζει και το συστήνει στο θεατή. Η ειδοποιός διαφορά μας από άλλες streaming υπηρεσίες είναι ότι όλες οι ταινίες μας είναι διαλεγμένες όχι με αποκλειστικά εμπορικά κριτήρια. Η επιλογή των ταινιών γίνεται από ανθρώπους που αγαπούν το σινεμά και το γνωρίζουν καλά, βρίσκουν κρυμμένα διαμαντάκια που πρέπει να ανακαλύψεις που σε συνδυασμό με τα must-see του κινηματογραφόφιλου δημιουργούν μια μοναδική ταινιοθήκη. Έχουμε καταφέρει έτσι να χτίσουμε το μεγαλύτερο επιμελημένο κατάλογο ανεξάρτητου κινηματογράφου με ελληνικό υποτιτλισμό. Στόχος μας είναι να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ ποσότητας και ποιότητας στον χώρο του streaming, δίνοντας πρόσβαση σε μοναδικό κινηματογραφικό περιεχόμενο από όλον τον κόσμο και την Ελλάδα, που είναι δυσεύρετο και συχνά λείπει από τις διαθέσιμες πλατφόρμες στην Ελλάδα. Επίσης, διαφοροποιείται διότι η δραστηριότητα του δεν περιορίζεται μόνο στις οθόνες. Η φιλοδοξία του είναι να λειτουργήσει ως πυλώνας υποστήριξης και διάδοσης του ανεξάρτητου κινηματογράφου στην Ελλάδα και την Κύπρο. Με προβολές, εκδηλώσεις και συνέργειες με φορείς που δραστηριοποιούνται στον κινηματογραφικό χώρο. Το όραμα είναι το Cinobo να αποκτήσει μια θέση στην καρδιά του Έλληνα θεατή ως μια εναλλακτική πρόταση ψυχαγωγίας και να δημιουργήσει μια δυναμική κοινότητα εντός και εκτός πλατφόρμας, με σημείο αναφοράς την αγάπη για το σινεμά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού; Τι αναζητούν - παρακολουθούν περισσότερο;

Την ανταπόκριση του κοινού θα τη χαρακτήριζα έως και συγκινητική. Λαμβάνουμε συνεχώς ενθαρρυντικά μηνύματα στήριξής στην προσπάθειά μας, ειδικά μόλις ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για ένα ελληνικό εγχείρημα. Θα έλεγα ότι το Cinobo εδραιώνεται σιγά σιγά στη συνείδηση πολλών ως η πλατφόρμα που θα βρεις ποιοτικό σινεμά. Το τι παρακολουθεί το κοινό συνεχώς μεταβάλλεται, πράγμα που δείχνει ότι οι συνδρομητές μας έχουν όρεξη για εξερεύνηση και πειραματισμό. Οι ταινίες μας είναι διαλεγμένες μία μία, καμία δεν έχει μπει στην πλατφόρμα τυχαία. Φαίνεται πως οι συνδρομητές μας εμπιστεύονται τις προτάσεις μας και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα.

Στο τέλος του δρόμου Place beyond the Pines
Ο Ράιαν Γκόσλινγκ στην ταινία «Στο τέλος του δρόμου» (Place beyond the Pines)

Έχετε σκοπό να επεκταθείτε και στον τομέα των σειρών;

Φυσικά, αυτό είναι κάτι που πάντα υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας και θα θέλαμε πολύ να καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε. Σίγουρα δεν θα θέλαμε να προχωρήσουμε σε κάτι που θα άλλαζε τη φιλοσοφία και το ύφος της πλατφόρμας, οπότε οποιοδήποτε εγχείρημα θα έπρεπε να ενταχτεί σε αυτό το πλαίσιο, να είναι πιο κινηματογραφικό δηλαδή. Είναι κάτι που επεξεργαζόμαστε για το μέλλον.

Το Cinobo ξεκίνησε μέσα στην πρώτη καραντίνα. Πόσο και πώς το επηρέασε αυτό το γεγονός, αλλά και η πανδημία του κορωνοϊού γενικότερα;

Το Cinobo βγήκε στον αέρα την ημέρα που ανακοινώθηκε το κλείσιμο των αιθουσών για το πρώτο lockdown. Ήταν καθαρά συμπτωματικό και τα συναισθήματά μας πολύ ανάμεικτα, με μεγάλη ανασφάλεια για την επιρροή της πανδημίας στον χώρο του κινηματογράφου και των τεχνών γενικά. Η πανδημία οδήγησε σε μια άνοδο των υπηρεσιών streaming παγκοσμίως και αυτό προφανώς επηρέασε και το Cinobo. Κατά τη διάρκεια των lockdown ο κόσμος είχε ανάγκη ψυχαγωγίας και είχε χρόνο να διάθεση γι’ αυτό. Από εκεί και πέρα, το στοίχημα ήταν δικό μας για να κερδηθεί. Το κοινό βρήκε στην πλατφόρμα τη μεγαλύτερη on demand ταινιοθήκη ανεξάρτητου διεθνούς και ελληνικού σινεμά με ταινίες αγαπημένες, κλασσικές, αλλά και ακυκλοφόρητες, σε πρώτη πανελλαδική προβολή. Γι’ αυτό και έμεινε και συνεχίζει να μας στηρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εγώ ο Κολοκυθάκης (My Life As A Zucchini | Ma Vie De Courgette), του Κλοντ Μπαρά
Εγώ ο Κολοκυθάκης (My Life As A Zucchini | Ma Vie De Courgette), του Κλοντ Μπαρά

Πώς είναι για μια νεαρή γυναίκα να τολμάει να μπει στο επιχειρείν στην Ελλάδα του σήμερα;

Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίστηκα με επιφυλακτικότητα στην αρχή από κάποιους. Θέλω να πιστεύω ότι είχε περισσότερο να κάνει με το ότι ήμουν νέα στον χώρο και όχι «νέα γυναίκα». Γενικά οι συγκυρίες στην Ελλάδα και τα απόνερα της οικονομικής κρίσης δυσκολεύουν την οποιαδήποτε απόπειρα. Η όποια επιτυχία του Cinobo βέβαια, δεν οφείλεται μόνο σε μένα, αλλά στην πραγματικά φανταστική ομάδα που με πλαισιώνει, μια ομάδα με κεφάτους, ορεξάτους, νέους συνεργάτες και συνοδοιπόρους, χωρίς τους οποίους δεν θα γινόταν να έχουμε φτάσει μέχρι εδώ.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια για το Cinobo; Ποιος είναι ο στόχος του;

Ο βασικός στόχος του Cinobo παραμένει αυτός που ήταν πάντα, να κάνει εύκολη την πρόσβαση του κοινού στον ανεξάρτητο κινηματογράφο. Θέλουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτόν τον στόχο, να ψάχνουμε και να φέρνουμε στο ελληνικό κοινό ταινίες που αξίζει να δει αλλά δεν μπορεί να βρει αλλού. Υπάρχουν πολλά που σκεφτόμαστε για το πώς μπορεί να εξελιχτούμε μελλοντικά, πάντα μένοντας πιστοί στον πρωταρχικό μας στόχο.

Η Δάφνης Μπεχτσή Founder και Managing Director του Cinobo
Η Δάφνης Μπεχτσή, Founder και Managing Director του Cinobo.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια ταινία ήταν αυτή που σας έκανε να αγαπήσετε τον κινηματογράφο; Έχετε κάποιον αγαπημένο ηθοποιό ή σκηνοθέτη;

Ο κινηματογράφος είναι τόσο συνυφασμένος με τη ζωή μου που μου είναι αδύνατον να επιλέξω μία ταινία ως αυτή που με έκανε να τον αγαπήσω. Μεγάλωσα μέσα σε αυτόν, για μένα είναι αναμνήσεις, χρώματα, συναισθήματα, εμπειρίες. Είναι η παιδική μου ηλικία στο βίντεο κλαμπ των γονιών μου, αργότερα ως έφηβη να συνοδεύω τον πατέρα μου στα μεγάλα φεστιβάλ. Η αγάπη μου γι’ αυτόν ήταν μονόδρομος. Υπάρχουν αμέτρητοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί που θαυμάζω βαθιά. Μπορώ να πω πως είμαι μεγάλη φαν του Κορεάτη Παρκ Τσαν-γουκ, τη νέα ταινία, της οποίας τα γυρίσματα τώρα ολοκληρώνονται και την περιμένουμε εναγωνίως στο Cinobo.

Πώς βλέπετε τον ελληνικό κινηματογράφο σήμερα; Ποια ήταν η ανταπόκρισή του στο εγχείρημα σας;

Η ελληνική κινηματογραφική δημιουργία σήμερα ανθίζει παρόλες τις δύσκολες συνθήκες και υπάρχουν πάρα πολλοί φανταστικοί νέοι Έλληνες δημιουργοί. Η αλήθεια είναι ότι βρήκαμε από την αρχή στήριξη στο εγχείρημά μας, τόσο από ελληνικές εταιρείες διανομής, όσο και από παραγωγούς και δημιουργούς που μας εμπιστεύτηκαν τα έργα τους, κάτι για το οποίο είμαστε ευγνώμονες. Κομβική υπήρξε επίσης και η συνεργασία μας με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, στην επιμέλεια της πρώτης ελληνικής συλλογής, με τα Βραβεία ΊΡΙΣ Καλύτερης Ταινίας της δεκαετίας. Επίσης φέτος, για πρώτη φορά, φιλοξενούμε στην πλατφόρμα όλες τις ταινίες μικρού μήκους που πήραν μέρος στο Πανόραμα του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, συμβάλλοντας στην προσπάθειά μας να γνωρίσουμε ακόμα περισσότερους νέους δημιουργούς στο ελληνικό κοινό.

Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τις Cinobo nights;

Τα Cinobo nights είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι με στόχο να φέρουν κοντά το community των συνδρομητών του Cinobo αλλά και σε συνομιλία με δημιουργούς. Σε αυτές τις βραδιές οι συνδρομητές του Cinobo έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν εντελώς δωρεάν ταινίες επιλεγμένες από την ομάδα του Cinobo στη μεγάλη οθόνη. Φέτος κάθε συνδρομητής της πλατφόρμας δικαιούται από ένα δωρεάν εισιτήριο για κάθε μία από τις 11 ταινίες που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα αυτό το καλοκαίρι, στους συνεργαζόμενους κινηματογράφους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Είναι ένα δώρο για τους συνδρομητές μας και μια ευκαιρία να γνωριστούμε και από κοντά, μια που οι συνθήκες μέχρι στιγμής δεν μας το επέτρεπαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορείτε να μας δώσετε το Top 10 των ταινιών που είδαν περισσότερες φορές οι συνδρομητές του Cinobo, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του;

Συνοπτικά οι δέκα ταινίες με τις περισσότερες προβολές είναι οι εξής:

1.Memories of Murder/ Μνήμες Φόνων
2.Crooked House/ Δέκα Ύποπτοι για Φόνο
3.Honeyland/ Στη Γη του Άγριου Μελιού
4.Wednesday 04:45/ Τετάρτη 04:45
5.Golden Dawn Girls/ Τα Κορίτσια της Χρυσής Αυγής
6.The Little Death/ Μαζί Σου κι ας Πεθάνω
7.The Nile Hilton Incident/ Κάιρο Eμπιστευτικό
8.Everybody Knows/ Το Ξέρουν Όλοι
9.The Handmaiden/ Η Υπηρέτρια
10.Babyteeth

Το Top 10 του Cinobo τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του
Το Top 10 του Cinobo τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φωτογραφίες: Cinobo

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ταινίες κινηματογράφος Netflix πλατφόρμα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ