Η Aριάδνη και η Μπεατρίς δημιούργησαν κεραμικά μέσα σε ατελιέ του 1492 στη Ρόδο [εικόνες] - iefimerida.gr

Η Aριάδνη και η Μπεατρίς δημιούργησαν κεραμικά μέσα σε ατελιέ του 1492 στη Ρόδο [εικόνες]

Ρόδος
Η Αριάδνη Στροφύλλα και Beatrice Guilleman στο ατελιέ του 1492 στη Ρόδο

Μια Ελληνίδα και μια Γαλλίδα, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν μοναδικής τέχνης κεραμικά, μένοντας για δυο μήνες στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο. Το αποτέλεσμα διαπερνά στρώματα ιστορίας, προσωπικού ιδιοσυγκρασιακού τρόπου έκφρασης και συνεργασίας.

Η κεραμική, έχει επιστρέψει με έναν ανέλπιστα δυναμικό τρόπο τα τελευταία χρόνια, επαναφέροντας σε μια εποχή ψηφιακών εκφράσεων και πολλαπλών αντιγράφων, την έννοια του χειροποίητου, του γήινου, του προσωπικού. Αυτή τη διάσταση αντιλαμβάνεται αμέσως ο θεατής της έκθεσης «ΚΟΥΡΑΣΑΝΙ» στο Mon Con Studio στο Μοναστηράκι, με τα έργα των Αριάδνη Στροφύλλα και Beatrice Guilleman που για δυο μήνες έμειναν (residency) στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο. Η Αριάδνη παρουσιάζει δέκα έργα και μέρος της έρευνας της που οδήγησε σε αυτά και η Μπεατρίς έξι αγάλματα, μια σειρά βάζων και αντικειμένων και μια σύνθεση τοίχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Αριάδνη Στροφύλλα
Η Αριάδνη Στροφύλλα

«Mέσα από αναφορές σε αντικείμενα που συναντήσαμε στο νησί, ήθελα να προσεγγίσω την μεταβατική φύση της έννοιας του χρηστικού κεραμικού» μας λέει η Αριάδνη Στροφύλλα. «Την αλλαγή της προσέγγισης ενός αντικειμένου από κάτι το αναγκαίο, σε κάτι το διακοσμητικό, συλλεκτικό, ακόμη και ιστορικά αποσταγματικό. Αποτυπώνοντας μέρος της εμπειρίας μου στον πηλό, επιχείρησα να μεταφράσω τα οπτικά ερεθίσματα σε απτά ώστε να αφουγκραστώ τη σημασία τους και να τους δώσω μια νέα εφαρμογή».

 Η Beatrice Guilleman
Η Beatrice Guilleman

Κατά τη διάρκεια ενός residency, είναι σημαντικό να αφιερώσεις χρόνο για να απολαύσεις τον τόπο, τα τοπία και να συναντήσεις κόσμο, εξηγεί η Beatrice Guilleman. «Βυθίστηκα σταδιακά στα αρχιτεκτονικά τοπία του νησιού και πιο συγκεκριμένα στο Κατάλυμα της Γαλλίας. Το να βρίσκομαι σε ένα ατελιέ που χρονολογείται από το 1492, στην περίφημο οδό Ιπποτών, είχε άμεση επίδραση στη δουλειά μου. Όλη την ημέρα, ακούγοντας τους τουριστικούς ξεναγούς να αφηγούνται τις ιπποτικές ιστορίες αυτής της πόλης με έκανε να θέλω να γίνω κι εγώ με τη σειρά μου μια σύγχρονη ιππότης του τάγματος. Η συνάντηση με την Αριάδνη, που κι εκείνη τη βλέπω σαν ιππότη, μου έδωσε διάθεση να διηγηθώ την ιστορία μας.  Η παρουσία τερατόμορφων υδρορροών στο κάστρο των ιπποτών με συνόδευσε καθʼ όλη αυτή την περίοδο. Έτσι ήταν φυσιολογικό αυτά τα μικρά πλάσματα να αποτελέσουν τους κυρίως χαρακτήρες της αφήγησής μου». 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια από τις προκλήσεις, τα αινίγματα που αν τα ξεκλειδώσεις ανοίγεται ένα νέο πεδίο δημιουργίας μπροστά σου, είναι πώς θα συνδυάσεις αυτό που είσαι ως καλλιτέχνης με τον χώρο που σε φιλοξενεί και την ιστορία του. «Μέσα από τη γνωριμία μας με τον υπέροχο γλύπτη και κεραμίστα Κώστα Νεοφύτου, είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να μυηθούμε στην πολύπλευρη ιστορία του νησιού και να εμβαθύνουμε στην έρευνα μας παράλληλα με τη δουλειά στο εργαστήριο» λέει η Αριάδνη.« Ιστορικά η Ρόδος αποτελεί ένα σημείο συνάντησης πολλών πολιτισμών, κάτι το οποίο είναι πολύ ζωντανό ακόμη και σήμερα. Η αγάπη μου για την λαογραφία πάντα λειτουργεί ως πυξίδα στην πορεία της δουλειάς μου, και σίγουρα πολλά από τα στοιχεία που συνάντησα εκεί βρήκαν τη θέση τους και μέσα στα έργα».

 Η έρευνά της εστίασε στις φόρμες και τα διακοσμητικά στοιχεία των χρηστικών αντικειμένων, την αρχιτεκτονική και τη γλυπτική από την αρχαϊκή, τη μεσαιωνική, αλλά και τη νεότερη κληρονομιά της Ρόδου. «Στοιχεία που λειτουργούν σαν μοτίβα μέσα από τα έργα μου είναι τα λουλούδια, τα φίδια της μυθολογικής Ρόδου και λεπτομέρειες από τις υφές του τόπου, όπως είναι το τοπικό μάρμαρο, και οι κοσμημένες γωνιές της παλιάς πόλης». 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δημιουργία της Αριάδνης Στροφύλλα
Δημιουργία της Αριάδνης Στροφύλλα

Για την Μπεατρίς η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το γεγονός ότι «το να δοκιμάσεις την πρακτική σου σε ένα νέο μέρος σημαίνει επίσης προσαρμογή στα διάφορα, διαθέσιμα εργαλεία.  Και αυτή η πεπερασμένη χρονικότητα μου φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Η κεραμική είναι μια αργή διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει το πλάσιμο, το στέγνωμα, τις διαφορετικά φάσεις του ψησίματος και της υάλωσης. Εδώ σε λιγότερο από δύο μήνες έπρεπε να εμβαθύνουμε, να σκεφτούμε, να δημιουργήσουμε και να ολοκληρώσουμε αρκετά έργα, ήταν εκπληκτικό. Εντελώς έξω από την καθημερινότητα, τις κοινωνικές και εργασιακές υποχρεώσεις, μια καλλιτεχνική διαμονή χρησιμεύσει στο να αφοσιωθεί κανείς στην πρακτική του, να βυθιστεί μέσα της με κλειστά μάτια και να αφεθεί ολοκληρωτικά σε αυτήν. Υπάρχουν ημέρες που τα πράγματα πηγαίνουν όπως τα θέλουμε και άλλες όχι, όταν όμως τα καταφέρουμε, νιώθουμε πραγματική ευτυχία!».

* MON COIN STUDIO Θησείου 7, Μοναστηράκι

H έκθεση παρουσιάζεται ως και την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο, στο πλαίσιο της 4ης καλλιτεχνικής διαμονής σύγχρονης κεραμικής τέχνης 2022, που συνδιοργανώνει το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Σχολής Καλών Τεχνών και της Γαλλικής Προξενικής Αρχής Ρόδου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κεραμικά ρόδος έκθεση κατάλυμα Γαλλία
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ