200 χρόνια ελληνικής τέχνης, on line, μέσα σε μία ώρα: Από τον Βρυζάκη στον Φασιανό -Πώς το παρακολουθούμε - iefimerida.gr

200 χρόνια ελληνικής τέχνης, on line, μέσα σε μία ώρα: Από τον Βρυζάκη στον Φασιανό -Πώς το παρακολουθούμε

Διαδικτυακή παρουσίαση για την ελληνική τέχνη
Διαδικτυακή παρουσίαση για την ελληνική τέχνη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μέσα σε μία ωρα μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει διαδικτυακά την ιστορία της Ελληνικής τέχνης των τελευταίων 200 ετών.

Μέσα από εμβληματικές απεικονίσεις της σύγχρονης Ελλάδας από καλλιτέχνες όπως οι Θεόδωρος Βρυζάκης, Νικηφόρος και Νίκος Λύτρας, Κωνσταντίνος Παρθένης, Φώτης Κόντογλου, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Γιάννης Τσαρούχης, Παναγιώτης Τέτσης, Αλέκος Φασιανός και Πάβλος Χαμπίδης, ο ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μπόικος «αφηγήθηκε» μέσα σε μία ώρα, 200 χρόνια ελληνικής τέχνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη διαδικτυακή εκδήλωση, με τίτλο «Ελληνική Τέχνη, 1821-2021: Η Αναζήτηση μιας Σύγχρονης Εθνικής Ταυτότητας», που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, ο Χριστόφορος Μπόικος -εισηγητής πολυάριθμών διαλέξεων πάνω σε διαφορετικές θεματικές και πτυχές της ιστορίας της τέχνης, με έδρα το Παρίσι και δραστηριότητα διεθνώς- επικεντρώθηκε στην αναζήτηση για μια ξεχωριστή ελληνική ταυτότητα, η οποία αντανακλάται στο έργο Ελλήνων καλλιτεχνών από την εποχή της μοναρχίας του Όθωνα της Βαυαρίας (1832-1862) μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα.

Μίλησε για τον εθνοκεντρισμό της ελληνικής τέχνης, κάτι που δεν συναντάται, όπως είπε, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τόνισε -μεταξύ άλλων- ότι όλοι οι μεγάλοι Έλληνες ζωγράφοι του 19ου αιώνα, όχι μόνο είχαν σπουδάσει στο εξωτερικό, αλλά έμειναν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους εκτός Ελλάδας. «Ακόμη και ο Βρυζάκης, τα έργα του οποίου μεταδίδουν ένα όραμα του Αγώνα με επίδραση μέχρι σήμερα, δεν έζησε ποτέ στην Ελλάδα», επισήμανε ο κ. Μπόικος.

Αναφέρθηκε αναλυτικά στους συμβολισμούς των έργων, στο «χτίσιμο» της νέας ελληνικής ταυτότητας στο πλαίσιο της καινούργιας Ελλάδας και στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ελληνικής τέχνης τον 20ο αιώνα, καθώς «έπρεπε να αντιμετωπίσει την εξέλιξη της δυτικής σύγχρονης τέχνης», όπως τόνισε, ενώ χαρακτήρισε «λιγότερο προγονόπληκτα» τα έργα της δεκαετίας του '20, της περιόδου που ακολούθησε τη Μικρασιατική Καταστροφή του '22.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εκδήλωση είναι διαθέσιμη από την ιστοσελίδα της Πολιτιστικής Εταιρείας ΕΔΩ

Ο Χριστόφορος Μπόικος θεωρεί ότι από το 1974 και μετά η ελληνική τέχνη «ανοίγεται» και μπαίνει στη δυτική Ευρώπη, ενώ εκτίμησε ότι τα πολλά και πολυθεματικά μουσεία που έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα εμπλουτίζουν ουσιαστικά την ελληνική τέχνη. Με αυτήν την -πυκνή σε πληροφορίες- παρουσίαση, ολοκληρώθηκε ο κύκλος εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. «Η σκέψη της Πολιτιστικής Εταιρείας για το πώς θα μπορούσε να προσεγγίσει αυτή τη σημαντική επέτειο ήταν να καταγράψει στοιχεία, τα οποία θα μας βοηθούσαν πιο πολύ να συνειδητοποιήσουμε πού είμαστε σήμερα. Πού πετύχαμε αυτά τα 200 χρόνια και πού αποτύχαμε», επισήμανε ο πρόεδρος της ΠΕΕΒΕ Σταύρος Ανδρεάδης.

Ο Χριστόφορος Μπόικος από το 2013 είναι ο ιδρυτής και διευθυντής της καλλιτεχνικής γκαλερί Chris Boicos Fine Arts, με διπλή έδρα, σε Παρίσι και Παξούς και ιδρυτικό μέλος της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Φίλοι των Παξών». Τα τελευταία χρόνια ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την κεραμική -συνεργάζεται στενά με τον Θεσσαλονικιό κεραμίστα Γιώργο Βαβάτση- και μέχρι το καλοκαίρι του 2023 φιλοδοξεί να έχει δημιουργηθεί στους Παξούς ένα πολιτιστικό κέντρο, με επίκεντρο την κεραμική, το οποίο θα φιλοξενεί εργαστήρια, εκθέσεις και συναντήσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Τέχνη διαδίκτυο ιστορία
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ