10 εκθέσεις σε νησιά και αλλού: Τα κλικ της Nelly’s, τα σχέδια του Πικιώνη, τα θαλασσόξυλα του Μποκόρου, οι ώχρες του Σάμιου - iefimerida.gr

10 εκθέσεις σε νησιά και αλλού: Τα κλικ της Nelly’s, τα σχέδια του Πικιώνη, τα θαλασσόξυλα του Μποκόρου, οι ώχρες του Σάμιου

Gallery Citronne Πόρος
Gallery Citronne Πόρος, Γιάννης Αδαμάκος / Άποψη της έκθεσης ©Yiorgos_Brousalis
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ηλιος, θάλασσα, πολιτισμός, εκθέσεις. Αναζητώντας γκαλερί και μουσεία σε σοκάκια νησιών για μία περιήγηση σε έργα τέχνης, πίνακες και γλυπτά.

Με μία λεμονάδα στο χέρι, κέρασμα από τη γκαλερί Citronne, η πάντα φιλόξενη Τατιάνα Σπινάρη θα σε ξεναγήσει στα έργα του Γιάννη Αδαμάκου στον Πόρο.

Ο ζωγράφος Ανδρέας Κοντέλλης δίνει κάθε απόγευμα το παρών στη Μύρινα για μία κουβέντα με τους επισκέπτες της νέας του έκθεσης και η Βένια Δημητρακοπούλου αφήνει για λίγο την Αιγινα για την έκθεσή της στην Πάρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

10 σημαντικές εκθέσεις τέχνης ανά την Ελλάδα

Τα θαλασσόξυλα του Μποκόρου στη Ναύπακτο

Στο Φετιχιέ Τζαμί της Ναυπάκτου παρουσιάζεται η έκθεση ζωγραφικής του Χρήστου Μποκόρου με τίτλο «Παλίμψηστα». Τ. Ο τίτλος «Παλίμψηστα» δηλώνει τη διαστρωμάτωση: όχι μόνο του υλικού, παλιά ξύλα, υφάσματα, φθαρμένες επιφάνειες, αλλά και της μνήμης. Η ζωγραφική λειτουργεί ως μέσο ανασύνθεσης της εικόνας, αλλά και της σχέσης του θεατή με την Ιστορία.

Το οθωμανικό μνημείο του 15ου αιώνα φιλοξενεί τα έργα χωρίς να τα ανταγωνίζεται. Τα προσφιλή θέματα του Μποκόρου, φλόγες, άνθη και λειτουργικά αντικείμενα, δηλαδή εργαλεία του βίου, πράγματα χρηστικά που φέρουν επάνω τους τον χρόνο, τη χρήση, την ανάγκη, περιβάλλονται στον χώρο του τεμένους από μια ησυχία που δεν είναι απλώς ατμοσφαιρική, αλλά θεμελιώδης για την πρόσληψή τους. Ο ζωγράφος ενδιαφέρεται σταθερά για τη συνάντηση έργου και μνημείου, για τη δυναμική ζωγραφικής και αρχιτεκτονικής.

Η έκθεση «Παλίμψηστα» διοργανώνεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ναυπακτίας. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη και λειτουργεί Τετάρτη – Κυριακή, 11.00 - 13.00 & 19.00 - 22.00.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βένια Δημητρακοπούλου στο Αρχαιολογικό μουσείο Πάρου

Η έκθεση της Βένιας Δημητρακοπούλου με τίτλο «Φτεροκοπώντας. Με τα φτερά του νου και της Τέχνης», που διοργανώνεται από τον Σύλλογο «Φίλοι της Πάρου και Αντιπάρου» παρουσιάζεται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων σε επιμέλεια της Ελένης Βαροπούλου.

Με έργα γλυπτικής που μοιάζουν να έχουν γεννηθεί από το ίδιο το κυκλαδικό τοπίο, η καλλιτέχνις συνθέτει έναν ποιητικό διάλογο με τις αρχαιότητες του Μουσείου: φτερωτές μορφές, λιτές χειρονομίες, λίθινα σώματα που ακροβατούν ανάμεσα στον μύθο και το υπερβατικό. Μαρμάρινα και από ηφαιστειογενείς πέτρες έργα, όπως η «Αναπαυόμενη Νίκη», η «Φτερούγα του μύθου», η «Αέναη Πτήση» και «Το Μήνυμα της Αυγής», η «Γαία», ο «Φαέθων», ο «Ήλιος» και ο «Αστραίος» συνυπάρχουν με τις αρχαιοελληνικές φτερωτές θεότητες της Γοργώς και της Νίκης, σε μια έκθεση που συνδέεει με μοναδικό τρόπο την τέχνη του παρελθόντος με τη σύγχρονη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παύλος Σάμιος στην Αίγινα

Η Δημοτική Πινακοθήκη της Αίγινας, συνεχίζοντας το εικαστικό της πρόγραμμα και σε συνέχεια των προγραμματισμένων της αφιερωμάτων σε σημαντικούς εκπροσώπους των πλαστικών τεχνών που έζησαν και εργάστηκαν στο νησί, υποδέχεται τον Παύλο Σάμιο.

Η κατοικία του ζωγράφου στη σκιά της Αφαίας, στον Μεσαγρό, για πολλά χρόνια υπήρξε ένα επίκεντρο αναζήτησης της ομορφιάς, τόπος υποδειγματικής και ευφρόσυνης φιλοξενίας αλλά και στέγη πολύτιμων πνευματικών συναντήσεων. Ήδη δύο σημαντικά έργα του Παύλου Σάμιου από τη συλλογή της γυναίκας του Μαρίας Ξανθάκου είχαν εκτεθεί στην εναρκτήρια έκθεση της Πινακοθήκης "Λόγω Φωτός" και έκτοτε υπήρχε η υπόσχεση της παρουσίασης ενός ολοκληρωμένου σώματος έργων από την ίδια συλλογή.

Στην έκθεση θα δούμε περισσότερα από 40 έργα, λάδια, ακουαρέλες, γλυπτά και σχέδια. Οι ώχρες της Αίγινας, τα αρχαία σπαράγματα, τα αγαπημένα του καφενεία στην αγορά με τα εντατικά πράσινα, οι κόκκινες γόβες, διαχρονικό αφιέρωμα στην γυναίκα αλλά και στον υποδηματοποιό πατέρα του, τα ατάκτως στρωμένα τραπέζια με επιστολές, κοχύλια και θερινά φρούτα ή τα ερωτευμένα ζευγάρια υπό το φως της σελήνης, μα και πολλές ακόμη ζωγραφικές πολύτιμες στίξεις του Παύλου Σάμιου στη Δημοτική Πινακοθήκη της Αίγινας

Η CITRONNE Gallery – Πόρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου "Ο Ενδιάμεσος Χώρος"
Η CITRONNE Gallery – Πόρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου "Ο Ενδιάμεσος Χώρος"
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιάννης Αδαμάκος CITRONNE Gallery – Πόρος

Η CITRONNE Gallery – Πόρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου "Ο Ενδιάμεσος Χώρος". Καταξιωμένος ανανεωτής της αφαιρετικής ζωγραφικής, ο Γιάννης Αδαμάκος δημιουργεί απροσδιόριστα τοπία – αντανακλάσεις του αισθητηριακού κόσμου, διαθλασμένου από τη μνήμη. Ενδιαφέρεται για τη διερεύνηση των ορίων ανάμεσα στην έκρηξη και την ηρεμία, το φως και το σκοτάδι, τον αυθορμητισμό και την τάξη. Τον απασχολεί η απόδοση του κενού, ως εμπεριέχον πλούτο νοημάτων και αισθήσεων.

Στην έκθεση "O Ενδιάμεσος Χώρος" παρουσιάζεται μία νέα ενότητα ζωγραφικών έργων και κολάζ. Βασίζεται σε κάθετους και οριζόντιους άξονες που συνθέτουν έναν νοητό κάναβο. Τον απασχολεί η εκφραστική γεωμέτρηση του χώρου που αποπνέει μία κατάσταση ψυχικής ισορροπίας, ανάμεσα στην ηρεμία του οριζόντιου στοιχείου και την ανάταση του καθέτου. Επιπροσθέτως, συνθέσεις από χαρτί συνιστούν ιδιόρρυθμα κολάζ που ενέχουν την διαδικασία της καταστροφής και υπογραμμίζουν την δύναμη της χειρονομίας.

Φούντζουλας Αλέξης
Φούντζουλας Αλέξης

ΠΛΟΕΣ στην Ανδρο

Πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως της Άνδρου η έκθεση Lumen de Lumine / Φως εκ Φωτός, στο πλαίσιο του εικαστικού θεσμού ΠΛΟΕΣ, ο οποίος διανύει την 31η του χρονιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ΠΛΟΕΣ στις ομαδικές τους εκθέσεις ξεκινούν πάντα από ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα, που απασχολεί έντονα την καθημερινότητά μας και αφορά μεγάλο μέρος του σύγχρονού μας κόσμου, άλλοτε μέσα από μια σειρά αποριών που ανακύπτουν, πότε πάλι ως ερωτήματα, σε ηθικό κι εμπράγματο επίπεδο. Αυτό το ζήτημα για εφέτος, ως κινητήρια δύναμη για σκέψη κι αναστοχασμό, είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence ή συνοπτικά η AI ). Ποιές φαίνεται να είναι οι δυνατότητες και τα όριά της, σχετικά με τις τεχνολογικές χρήσεις της από τον άνθρωπο (σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο) και πώς διαμορφώνεται η αντιμετώπισή της από τον «μετάνθρωπο», όπως συχνά και από διάφορους συγγραφείς αναφέρεται, στον νέο του πλέον κοινωνικό ρόλο, ο οποίος σταδιακά αναδύεται, με βάση την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης; Ποιους τομείς διευκολύνει η Τεχνητή Νοημοσύνη, που θεωρείται κι αναφέρεται σήμερα ως το φως της γνώσης που μας έλειπε; Σε ποιο βαθμό (και χωρίς δαιμονοποιήσεις) η Τεχνητή Νοημοσύνη -με την σύνθεση των αλγορίθμων της- επηρεάζει ή αλλάζει την τέχνη και φυσικά την ζωή μας;

Συμμετέχουν οι: Ηώ Αγγελή, Σωτηρία Αλεβίζου, Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, Ανδρέας Βεντούρης, Μαριλίτσα Βλαχάκη, Βούλα Γουνελά, Κώστας Δικέφαλος, Στέφανος Ζαννής, Τάκης Ζερδεβάς, Μαριγώ Κάσση, Δημήτρης Κόκορης, Σπύρος Κοτζάμπασης, Δήμητρα Μαλταμπέ, Αλεξάνδρα Μαράτη, Καλλιρρόη Μαρούδα, Ελεάννα Μαρτίνου, Δημήτρης Μεράντζας, Κατερίνα Μερτζάνη, Κατερίνα Μπουρατζή, Αντωνία Παπατζανάκη, Νατάσσα Πουλαντζά, Παναγιώτης Σιάγκρης, Ευανθία (Έφη) Σούτογλου, Βαρβάρα Σπυρούλη, Γιάννης Στεφανάκις, Βασίλης Τάγκαλος, Μαριάννα Τρώντσιου, Μαρία Τσεσμελή, Πόπη Τσουκάτου, Αλέξης Φούντζουλας, Έφη Φουρίκη.

Αιξωνή, προσχέδιο Πικιώνη
Αιξωνή, προσχέδιο Πικιώνη

Δημήτρης Πικιώνης στη Σκιάθο


Σχήμα και Μορφή, έκθεση στην Ιερά Μονή Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σκιάθου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση παρουσιάζει την προσωπικότητας του αρχιτέκτονα και δημιουργού Δημήτρη Πικιώνη, ενός ξεχωριστού και ιδιαίτερου ανθρώπου της ελληνικής αρχιτεκτονικής ιστορίας, ο οποίος έχει επηρεάσει —και εξακολουθεί να επηρεάζει— όσο ελάχιστοι, την ελληνική αρχιτεκτονική συνείδηση.

Επίσης, είναι μια συνοπτική και σφαιρική παρουσίαση του έργου του, μέσα από αναπαραγωγές του αρχειακού υλικού και περιλαμβάνει: την οικία Μωραΐτη (1923), την οικία Καραμάνου (1925), το Δημοτικό Σχολείο Λυκαβηττού (1932), το Θερινό Θέατρο Κοτοπούλη (1933), τα σχέδια για το Δελφικό Κέντρο (1934), το Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (1935), την Πολυκατοικία της οδού Χέυδεν (1936), την Οικία-Εργαστήριο της γλύπτριας Φ. Ευθυμιάδου-Μενεγάκη (1949), την Οικία Ποταμιάνου στη Φιλοθέη (1953-1955), το Ξενία των Δελφών (1951-1956), το Δασικό χωριό στο Περτούλι (1953), την οικία Πουρή (1953-1955), τα σχέδια για τον οικισμό της Αιξωνής (1950-1957), τη διαμόρφωση του χώρου γύρω από την Ακρόπολη και τον λόφο του Φιλοπάππου (1954-1958) και τον Παιδικό Κήπο Φιλοθέης (1961-1964). Το αρχείο του αρχιτέκτονα έχει περιέλθει στην κατοχή του Μουσείου Μπενάκη, μετά τη σημαντική δωρεά της οικογένειας Πικιώνη, το 2001.

Fish & Olive Gallery
Fish & Olive Gallery

Fish & Olive Gallery στη Νάξο

Τα εικοσιπέντε χρόνια γόνιμης και δημιουργικής παρουσίας στο νησί της Νάξου εορτάζουν οι Katharina Bolesch και Alexander Reichardt με την έκθεση “Cycladic Whispers”, που παρουσιάζουν στην Fish & Olive Gallery, που ίδρυσαν το 2006 στο πανέμορφο Χαλκί της Νάξου. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η ιστορικός τέχνης, μέλος της AICA Λουίζα Καραπιδάκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση, που ανοίγει τις πύλες της στο φιλότεχνο κοινό στις 12 Αυγούστου, περιλαμβάνει μια νέα σειρά εντυπωσιακών έργων, που δημιούργησαν οι δύο καλλιτέχνες, φωτογραφία, κόσμημα, ζωγραφική, κεραμικά και μαρμάρινα γλυπτά, τα οποία ψιθυρίζουν αρμονικά τους ήχους των Κυκλάδων, φέρουν το χρώμα και την αύρα της θάλασσας του Αιγαίου.

Ο Alexander και η Katharina τρέφουν βαθιά αγάπη για την Ελλάδα, την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό της, η οποία τους είχε καλλιεργηθεί από την οικογένειά τους, ήδη από τα παιδικά τους χρόνια. Επέλεξαν την Ελλάδα ως πατρίδα τους λόγω της αγάπης τους για τον τόπο και αποφάσισαν να εγκατασταθούν στην Νάξο γιατί, όπως δηλώνουν, «πουθενά αλλού δεν νοιώσαμε τόσο οικεία, όσο σε αυτόν τον παράδεισο, την Νάξο».

Η Fish & Olive ιδρύθηκε στις 11 Μαΐου του 2000 στο παραδοσιακό χωριό Χαλκί, αρχικά ως ατελιέ των δύο καλλιτεχνών και στη συνέχεια εγκαινιάστηκε στις 11 Αυγούστου του 2006 η Fish & Olive Gallery, μετά την πολυετή αποκατάσταση του παλαιού και απείρου κάλλους κτηρίου, όπου στεγάζεται.

Τα τοπία της Λήμνου
Τα τοπία της Λήμνου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανδρέας Κοντέλλης στην Λήμνο

Ο Ανδρέας Κοντέλλης επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του με μία καινούργια ενότητα έργων πάνω στην αγαπημένη του θεματική: τη Λήμνο.

Η έκθεση πραγματοποιείται στον Χώρο Τέχνης ΑΠΟΘΗΚΗ, στο παλιό λιμάνι Μύρινας στη Λήμνο έως τις 30 Αυγούστου σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ήρας Παπαποστόλου.

Η ίδια σημειώνει χαρακτηριστικά στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση: Ο Ανδρέας Κοντέλλης αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι έχει την Λήμνο στην καρδιά του. Η θάλασσα, τα βράχια, ο κάμπος και ιδιαίτερα το φως που χαρακτηρίζει το νησί είναι τα αγαπημένα του θέματα. Η γυναικεία παρουσία είναι έντονη στο έργο του, συμβολίζοντας το μυστήριο αλλά και την ίδια την έννοια της ελευθερίας, ενώ, ταυτόχρονα, άνθρωποι της Λήμνου, υπαρκτά πρόσωπα που τον έχουν σημαδέψει, παίρνουν την δική τους θέση στους καμβάδες του. Γνωρίζοντας όσο κανείς τον τόπο όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, ο ζωγράφος θέλει να τον κάνει γνωστό στον θεατή μέσα από την ευαισθησία των δικών του ματιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Nelly’s στη Σαντορίνη

Την Κυριακή 10 Αυγούστου 2025 στις 20:00, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια της φωτογραφικής έκθεσης «Nelly’s. Η Σαντορίνη του μεσοπολέμου», στο Κέντρο Φωτογραφίας Καστελάνα, στο Καστέλι Πύργου Σαντορίνης. H έκθεση παρουσιάζει μια επιλογή από τις λήψεις που αποτύπωσε η διακεκριμένη φωτογράφος Nelly’s, στο κυκλαδίτικο νησί πριν από τον μεγάλο καταστροφικό σεισμό του 1956.

Διοργανώνεται από το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Φωτογραφίας Καστελάνα με την επιμέλεια της Αλίκης Τσίργιαλου (Υπεύθυνη Φωτογραφικών Αρχείων Μουσείου Μπενάκη) και της Τόνιας Νούσια (Αρχιτέκτων, Μουσειολόγος). Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2025.

Η Navarino Agora σε συνεργασία με το Μουσείο Ηλιόπουλου, παρουσιάζουν την έκθεση «Εικόνα & Λόγος», μια καλλιτεχνική διαδρομή με έμπνευση από τη Μεσσηνία, που συνδέει τη φωτογραφία και τον ποιητικό λόγο
Η Navarino Agora σε συνεργασία με το Μουσείο Ηλιόπουλου, παρουσιάζουν την έκθεση «Εικόνα & Λόγος», μια καλλιτεχνική διαδρομή με έμπνευση από τη Μεσσηνία, που συνδέει τη φωτογραφία και τον ποιητικό λόγο

Εκθεση στη Navarino Agora

Η Navarino Agora σε συνεργασία με το Μουσείο Ηλιόπουλου, παρουσιάζουν την έκθεση «Εικόνα & Λόγος», μια καλλιτεχνική διαδρομή με έμπνευση από τη Μεσσηνία, που συνδέει τη φωτογραφία και τον ποιητικό λόγο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση αναδεικνύει τη διαχρονική σχέση του ανθρώπου με τη φύση και τον πολιτισμό, μέσα από πορτρέτα ανθρώπων της περιοχής του 20ου αιώνα, όπως τα κατέγραψε ο Φιλιατρινός φωτογράφος Πάνος Ηλιόπουλος. Οι εικόνες αυτές, αυθεντικές και απέριττες, συνοδεύονται από ποιήματα Μεσσήνιων δημιουργών, όπως η Μαρία Πολυδούρη και ο Μιχάλης Κατσαρός, δίνοντας μια ποιητική διάσταση στην περιήγηση.

Στον νέο εσωτερικό εκθεσιακό χώρο, παρουσιάζονται μνημεία και τόποι πολιτισμού της Μεσσηνίας, προσκαλώντας τον επισκέπτη σε μια γνωριμία με την ιστορία και την πνευματική ταυτότητα του τόπου, έναν χάρτη μνήμης, έμπνευσης και πολιτιστικής συνέχειας. Η έκθεση «Εικόνα & Λόγoς» λειτουργεί ως μια πρόσκληση σε βαθύτερη σύνδεση με τον μεσσηνιακό χαρακτήρα: έναν διάλογο ανάμεσα στην εικόνα και τον λόγο, στο παρελθόν και το παρόν, στο τοπικό και το οικουμενικό.

Η έκθεση φιλοξενείται στη Navarino Agora έως και τον Οκτώβριο. Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους επισκέπτες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ